//

iPhone 3Gs activeren?!

iPhone 3Gs activeren?! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb vandaag een iPhone 3GS gekocht en hier zat iOS4 op. Helaas kan deze alleen simlockvrij worden door een unlock. Dus ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-06-10, 19:52
Jorto Jorto is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 49
Question iPhone 3Gs activeren?!

Hallo,

Ik heb vandaag een iPhone 3GS gekocht en hier zat iOS4 op. Helaas kan deze alleen simlockvrij worden door een unlock. Dus ik heb geprobeert de telefoon te unlocken op iOS4 maar dit lukte niet. Toen probeerde ik te downgraden en heb ik hem dus in recovery gezet etc. Firmware 3.1.3 geprobeert, en ook custom firmware maar bij allen gaf die error (ik hoorde dat dit goed is, maar ik kom niet uit de recovery)

Nu ben ik wel weer uit de recovery maar blijft die dus staan op het scherm waarbij je alleen maar naar alarmnummers kan bellen. Ik heb de orginele simkaart niet en ik kom hier dus niet meer uit.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik snap er niks meer van!
Ik moet hem echt unlocken want zo kan ik er niks mee (heb namelijk vodafone).

Bedankt,

Jorto
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-06-10, 20:41
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Kun je geen jailbreak doen dan, dan is het activeren niet meer nodig in ieder geval.
  #3  
Oud 26-06-10, 21:02
Jorto Jorto is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 49
Standaard

Ik weet niet met welke jailbreak ik hem moet jailbreaken en unlocken. iTunes vind hem ook niet meer als ik hem aansluit . Wat moet ik doen?
  #4  
Oud 26-06-10, 22:09
AtesYurek AtesYurek is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 120
Standaard

Download een officiele 3.1.3 en dan downgraden. Hiervoor moet je eerst je hostname veranderen(staat ook op het forum,gebruik zoekfunctie) daarna in DFU mode en dan shift inhouden terwijl je op herstel drukt. daar kies je de 3.1.3 firmware die je hebt gedownload. Als die hersteld is krijg je een 1505(?)fout. gwn op oke drukken.
Dan blijft je iPhone dus in recovery mode hangen. Met een programma(Recboot) kan je je iphone uit recovery mode kicken. Daarna kan je als het goed is jailbreaken met spirit en dan unlocken. als je niet met spirit wilt jailbreaken kan je na deze handeling hetzelfde herhalen maar dan met 3.1.2. Gedurende het hele proces moet je wel je iphone aangesloten laten. Zo zou het moeten lukken.
Ik weet alleen niet of je SHSH files van 3.x.x nodig heb, misschien kan je die vinden via google?
Laat me weten of dit werkt( of als je er helemaal niks aan heb haha)
  #5  
Oud 27-06-10, 12:45
Jorto Jorto is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 49
Standaard

Bedankt voor je reactie! Dit is ongeveer het gene wat ik gister gedaan heb (behalve het veranderen van de hostname) en dat werkte helaas niet. Ik kreeg wél een error maar met een andere code dat hier staat. Haal ik hem uit recovery d.m.v tien seconden de knoppen in te houden en dan kom ik weer op het activatie scherm waarbij ik alleen het alarmnummer kan bellen en iTunes hem niet meer leest (en als hij hem wel leest staat er dat hij geactiveerd moet worden met een in dit geval T-mobile kaartje)

Ik ga vanmiddag een T-Mobile prepaid kaartje halen om te kijken of ik er dan iig inkom en ik ga ook even langs bij de Apple Store om te kijken of ze mij kunnen helpen. Op dit moment weet ik niet welke iOS er op staat want ik kom er helemaal niet in.
  #6  
Oud 27-06-10, 17:15
AtesYurek AtesYurek is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 120
Standaard

Je host name veranderen is wel belangerijk bij het downgraden,als ik jou was zou ik eerst dit proberen, probeer ook een shsh file te vinden(weet niet of shsh nodig is voor 3.1.3)
  #7  
Oud 27-06-10, 19:21
Jorto Jorto is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 49
Standaard

Oké. Ik heb hem nu weten te activeren door middel van het plaatsen van een T-mobile kaartje. Alleen heb ik met T-mobile hier geen service of héél slecht ontvangst. Als het goed is verloopt de simlock over drie weken (volgens de vorige eigenaar). Is het dan zo dat dat op afstand geunlocked word door T-mobile?
  #8  
Oud 27-06-10, 19:53
Hvnl93 Hvnl93 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Brabant
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorto Bekijk bericht
Oké. Ik heb hem nu weten te activeren door middel van het plaatsen van een T-mobile kaartje. Alleen heb ik met T-mobile hier geen service of héél slecht ontvangst. Als het goed is verloopt de simlock over drie weken (volgens de vorige eigenaar). Is het dan zo dat dat op afstand geunlocked word door T-mobile?
De simlock verloopt samen met de sim, dus als je t-mobile simkaart een jaar oud is en je Iphone ook...

Althans ongeveer dit kreeg ik te horen toen ik T-mobile belde en mijn Iphone simlock vrij wilde laten maken omdat mijn iPhone volgens factuur van vorige eigenaar meer dan een jaar oud was... Ik had echter de originele sim niet, dus kreeg het niet geregeld, die simlock vrijmaken via T-Mobile..
__________________
Ik leer vandaag wat ik morgen weer doorgeef
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Activeren iPhone 3Gs Nathaniel Unlock 4 25-09-10 20:02
iPhone: Activeren Iphone 3gs FW 4.0 Mirrage Jailbreak 0 15-09-10 20:29
iPhone: Iphone 3GS 3.1.3 activeren/jailbreaken mikeytjee Jailbreak 9 15-08-10 02:36
iPhone: Iphone 3Gs activeren (o2) John23 Jailbreak 2 30-05-10 22:19
iPhone 3GS: Activeren iPhone 3GS F&E Unlock 1 03-05-10 18:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:46.