//

3G en IOS4 erg traag

3G en IOS4 erg traag discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb nu al een tijdje 4.0.1 op mijn 3GS, op zich werkt het prima, ik krijg alleen het idee dat het wel een zware wissel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 24-08-10, 10:55
Nils1952 Nils1952 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: odoorn
Berichten: 3
Standaard

Heb nu al een tijdje 4.0.1 op mijn 3GS, op zich werkt het prima, ik krijg alleen het idee dat het wel een zware wissel op de batterij trekt. Ik moet nu om de dag opladen terwijl dat normaliter ééns in de 3 dagen was. Ook mijn vriendin haar 3G, waar ik ook 4.0.1 op heb gezet werkt als een speer zonder enig probleem. Is niet noemenswaardig langzamer, maar ook niet sneller. Werkt gewoon goed.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 25-08-10, 19:31
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Als ik m'n iPhone downgrade van 4.0.2 naar 3.1.3, ben ik dan ook m'n sms'jes enzo kwijt?

'K neem aan dat je eerst moet Synchroniseren voordat je downgrade, en als ik dan weer op 3.1.3 zit moet ik dan de back-up weer erop zetten?

Staan dan alle Apps er weer op?

EDIT: Nog iets trouwens. Ik heb nu een iPhone 3G met iOS 4.0.2 erop. Ik heb nooit een SHSH opgeslagen ofzo, is het dan wel mogelijk om te downgraden naar 3.1.3? Met de iPhone 3G kan dat toch gewoon?

Laatst gewijzigd door Royofzo; 25-08-10 om 19:38.
  #83  
Oud 26-08-10, 10:59
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Ik heb net een aantal tips opgevolgd om je iPhone 3G wat sneller te maken met iOS 4.

Ik heb de Spotlight functie uitgezet. Dit gebruik ik toch al nooit en op meerdere site's wordt verteld dat deze functie vrij veel geheugen van je iPhone gebruikt.

Ook heb ik 2x een hard reset gedaan. Ook op meerdere site's is te lezen dat als je dit 2x doet in plaats van 1x, je iPhone merkbaar sneller wordt.

Als laatste heb ik de Push optie van de Mail app uitgeschakeld.

Na dit alles is m'n telefoon toch wel merkbaar sneller geworden dan eerder. Nu kan ik dus rustig afwachten naar de komende software update met (hopelijk) een performance-update voor de 3G.
  #84  
Oud 02-09-10, 13:28
Palme Palme is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 40
Standaard

Hey,

Hoe heb je de spotlight functie uitgezet?
De software update komt er volgende week aan!
  #85  
Oud 02-09-10, 23:09
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

De spotlight functie kun je (voor het grootste deel) uitzetten op de volgende manier:

Ga naar Instellingen.
Klik op Algemeen.
Druk op 'Thuisknop'.

Helemaal onderaan je scherm zie je nu:

Zoeken met Spotlight.

Als je hierop klikt krijg je een lijst met alles waar de 'Spotlight' functie naar zoekt. Alles wat in deze lijst staat moet je even uitvinken.

Ik heb trouwens vannochtend iOS 4.1 op m'n iPhone gezet, en hij is echt wel een stukkie sneller geworden!

Vaak zijn de Beta's alleen voor mensen met een 'developers phone', maar iOS 4.1 is al te downloaden, en werkt op álle iPhone's, dus niet alleen voor Developers. Voor meer info moet je maar Googlen.
  #86  
Oud 03-09-10, 12:40
Denis Denis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Gent (BE)
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo Bekijk bericht
Ik heb trouwens vannochtend iOS 4.1 op m'n iPhone gezet, en hij is echt wel een stukkie sneller geworden!

Heeft Apple dan toch aan de 3G-ers gedacht?!
En hoe bedoel je een 'stukkie' sneller? Nog steeds niet zoals het op de iOS3.x was vrees ik?

Weet iemand vanaf wanneer via iTunes?

grtz
  #87  
Oud 03-09-10, 12:58
ronald24e ronald24e is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 277
Standaard

Volgende week als het goed is....
  #88  
Oud 03-09-10, 15:48
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Waarschijnlijk vanaf 8 September, schijnt ergens op de engelstalige Apple site te staan.

En met een 'stukkie sneller' bedoel ik vooral de kleine dingen. Ik heb pas sinds kort een iPhone, en toen k hem kocht van iemand stond er al 4.0.1 op, dus ik weet niet hoe het was met 3.1.3.

Maar, voor de update naar 4.1 deden soms simpele dingen, zoals smsén, wel is raar.

Als je dan je berichtje typte dan reageerde de iPhone soms een seconde niet meer. Niet super erg natuurlijk, maar wel irritant. Dat is nu (tot nu toe bij mij) niet meer.
  #89  
Oud 04-09-10, 10:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo Bekijk bericht
Ik heb net een aantal tips opgevolgd om je iPhone 3G wat sneller te maken met iOS 4.

Ik heb de Spotlight functie uitgezet. Dit gebruik ik toch al nooit en op meerdere site's wordt verteld dat deze functie vrij veel geheugen van je iPhone gebruikt.

Ook heb ik 2x een hard reset gedaan. Ook op meerdere site's is te lezen dat als je dit 2x doet in plaats van 1x, je iPhone merkbaar sneller wordt.

Als laatste heb ik de Push optie van de Mail app uitgeschakeld.

Na dit alles is m'n telefoon toch wel merkbaar sneller geworden dan eerder. Nu kan ik dus rustig afwachten naar de komende software update met (hopelijk) een performance-update voor de 3G.
Ik heb al deze tips ook opgevolgd, maar merk geen verschil. Angry Birds spelen (ook na een verse opstart) gaat erg schokkerig, soms 'hikt' het geluid zelfs
Ook je netwerk instellingen opnieuw instellen schijnt iets te helpen. Echter, dan moet je opnieuw je APN gegevens invoeren (tenzij je op t-mobile zit, dat gaat automatisch dacht ik) en al je Wi-Fi netwerken (sleutels) zijn 'kwijt'.

Ik ga eens googlen naar die 4.1 GM. Is de kans groot dat dit, net als bij de 4.0 GM, uiteindelijk dezelfde versie is als de Final Release?

En kan ik gewoon Shift-herstellen en dan mijn back-up terugzetten (van 4.01 naar 4.1 GM)?


EDIT: Vraagje
Zou het straks, als iOS 4.1 uit is voor de 3G, het weer aantrekkelijk worden om multi-tasken aan te zetten (via Jailbreak)? Omdat de performance erop vooruit is gegaan?
Of push ik dan heel erg my luck, en krijg je als netto resultaat dezelfde performance tegenvallen als nu op iOS4.0x, zonder multi task?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-09-10 om 10:54.
  #90  
Oud 04-09-10, 19:16
daniellebeekveldt's schermafbeelding
daniellebeekveldt daniellebeekveldt is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: lemgo (duitsland)
Berichten: 3
Standaard

kan iemand mij vertellen wat ifile is en waar ik het ken vinden?

bedankt alvast

groetjes danielle
  #91  
Oud 04-09-10, 21:53
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik ga eens googlen naar die 4.1 GM. Is de kans groot dat dit, net als bij de 4.0 GM, uiteindelijk dezelfde versie is als de Final Release?

En kan ik gewoon Shift-herstellen en dan mijn back-up terugzetten (van 4.01 naar 4.1 GM)?

EDIT: Vraagje
Zou het straks, als iOS 4.1 uit is voor de 3G, het weer aantrekkelijk worden om multi-tasken aan te zetten (via Jailbreak)? Omdat de performance erop vooruit is gegaan?
Of push ik dan heel erg my luck, en krijg je als netto resultaat dezelfde performance tegenvallen als nu op iOS4.0x, zonder multi task?
Het antwoord op je eerste vraag is niet zo ingewikkeld, 4.1 GM is namelijk dezelfde versie als de 'final' iOS 4.1.

En inderdaad, shift-herstellen, als ie dan klaar is krijg je je iPhone leeg terug, met 4.1 erop uiteraard. Daarna dus back-up terugzetten, werkte bij mij probleemloos!

Op je tweede vraag kan ik geen antwoord geven, omdat ik zelf geen Jailbreak heb op 't moment.

Mijn iPhone is wel een stuk sneller geworden, maar ik denk als je gaat multitasken hij toch ook weer een stukje trager wordt, waardoor je misschien weinig verschil merkt.
  #92  
Oud 05-04-11, 22:10
Craaazy070 Craaazy070 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhendriks Bekijk bericht
Misschien een stomme vraag maar hoe zet je multitasking en backgrounds dan uit ?
Vraag ik me ook eigenlijk af?
  #93  
Oud 05-04-11, 23:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Craaazy070 Bekijk bericht
Vraag ik me ook eigenlijk af?
Via jailbreak met redsnow. Of naderhand met MyOs uit Cydia.
Reageren

Labels
ios 4, iphone 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet en Email ophalen is erg traag Jan-Peter iPhone algemeen 3 21-10-09 22:28
3G na update OS3 erg traag desmodus iPhone algemeen 2 09-07-09 17:06
iPhone ERG traag HDL iPhone algemeen 8 19-03-09 14:26
Iphone 1.0 met 2.0 software erg traag lhy iPhone algemeen 9 27-07-08 10:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:24.