//

Tip microsim maken zonder risico

Tip microsim maken zonder risico discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen donderdag was ik ook 1 van de gelukkigen die een iPhone 4 mocht ontvangen, het maken van een microsim zag ik erg tegenop. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-06-10, 09:04
togooz togooz is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 11
Standaard Tip microsim maken zonder risico

Afgelopen donderdag was ik ook 1 van de gelukkigen die een iPhone 4 mocht ontvangen, het maken van een microsim zag ik erg tegenop.

Ik heb zelf KPN en gebruik mijn telefoon vooral zakelijk dus het omzeep helpen van mijn SIM was geen optie.

Ik heb Donderdag een duo sim opgehaald van KPN, deze heb ik geknipt en vervolgens in de 4g gedaan. Resultaat: het werkte niet, simkaart kapot.

Volgende sim (van de DUO sim) weer geknipt, in de iPhone 4 en het werkte, iPhone geactiveerd en vrijdagmorgen mijn nummer (wat nog mooi werkte in mijn 3GS) laten porteren naar mijn nieuwe sim.

Voor mij was dit de enige manier daar ik niet het risico wilde lopen niet bereikbaar te zijn.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-06-10, 09:09
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ik wist niet dat KPN duo sims uitgaf, thx ik ga daar eens achteraan!
  #3  
Oud 30-06-10, 20:19
cardwizard cardwizard is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: @ Achterhoek
Berichten: 200
Standaard



waarom niet gewoon deze gehaald bij KPN ipv een duo sim ?
  #4  
Oud 30-06-10, 23:19
lsaanen lsaanen is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Budel
Berichten: 1
Standaard

Kun je niet gewoon zeggen wie die persoon is bij Kpn ik heb ihpone 4 maar microsim knippen is echt een probleem
  #5  
Oud 04-07-10, 20:22
wasabisjors wasabisjors is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard

Vandaag bij Vodafone winkel geïnformeerd naar de micro sim. Ze vertelden me dat zij ze binnenkort kunnen leveren.
In de tussentijd hebben ze echter een speciaal apparaat om je huidige simkaart op de juiste grootte te knippen. Wel een goede optie dacht ik zo.
  #6  
Oud 04-07-10, 20:28
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wasabisjors Bekijk bericht
Vandaag bij Vodafone winkel geïnformeerd naar de micro sim. Ze vertelden me dat zij ze binnenkort kunnen leveren.
In de tussentijd hebben ze echter een speciaal apparaat om je huidige simkaart op de juiste grootte te knippen. Wel een goede optie dacht ik zo.
en dat apparaat staat bij hun in de winkel?
  #7  
Oud 04-07-10, 20:33
wasabisjors wasabisjors is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard

Volgens mij wel, hij heeft het echter niet laten zien (moet zelf eerst toch ergens een iPhone 4 vandaan zien te halen ). Volgens mij is het een soort knijptang. Hij bood het wel direct aan, dus is het denk ik zo te doen.
  #8  
Oud 04-07-10, 20:56
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wasabisjors Bekijk bericht
Volgens mij wel, hij heeft het echter niet laten zien (moet zelf eerst toch ergens een iPhone 4 vandaan zien te halen ). Volgens mij is het een soort knijptang. Hij bood het wel direct aan, dus is het denk ik zo te doen.
https://forum.iculture.nl/f18/i...-vodafone.html

Ik heb iets anders meegemaakt in de vodafone winkel(Kalverstraat, Amsterdam). zie link hierboven.
  #9  
Oud 04-07-10, 21:50
calvito calvito is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cardwizard Bekijk bericht


waarom niet gewoon deze gehaald bij KPN ipv een duo sim ?
Heeft KPN micro-sims? Waar komt die vandaan dan?

Ik ben in de afgelopen dagen een paar keer binnen gelopen bij diverse winkels in de Kalverstraat en op het Rokin in Amsterdam. Alleen T-Mobile heeft micro-sims, werd mij verteld. In een KPN-winkel op het Rokin vertelden ze zelfs dat KPN waarschijnlijk niet met micro-sims gaat komen omdat ze de iPhone 4 niet gaan verkopen en omdat ze te weinig verdienen met sim-only abonnementen...

Dus: waar kan ik nog meer micro-sims halen. KPN of Vodafone zijn reële opties voor mij. Van T-Mobile ben ik (vanaf 22 juli) eindelijk af...
  #10  
Oud 06-07-10, 07:56
Stoef Stoef is offline
• iOS 13.5.1
• iPadOS 13.5.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 13
Standaard

Of je belt de Hi klantenservice. Voor 17 euro ligt hij morgen op mijn stoep!
  #11  
Oud 06-07-10, 10:35
calvito calvito is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 27
Standaard

Ik heb gisteren gebeld met KPN en ze zijn tijdens het weekend blijkbaar bijgepraat. Ze weten van micro-sims en die zijn inmiddels gewoon bij ze te krijgen.

Een andere optie is een micro-sim voor in mijn iPad. In de dongels die KPN verkoopt voor de mobiele internetverbindingen, zit blijkbaar ook een micro-sim. Je kan die dus ook gewoon in je iPad doen.

Gaat het toch nog lukken allemaal
  #12  
Oud 06-07-10, 14:52
dtroxx's schermafbeelding
dtroxx dtroxx is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 269
Standaard

Ik heb gewoon zoon duo sim van KPN besteld en de sim bijgeknipt volgens template naar een micro sim.

Ik moet zeggen dat het perfect werkt op mijn iphone 4 en ik geen meerwaarde zie in een Micro sim.
  #13  
Oud 06-07-10, 15:22
calvito calvito is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 27
Standaard

Afgezien van het feit dat je je telefoon kan beschadigen (en garantie claimen dan moeilijk wordt) is de microsim een moderner product en daarom technologisch hoogstaander. De informatie-overdracht is sneller en hij kan meer informatie bevatten. Denk bijvoorbeeld aan niet alleen naam en telefoonnummer per contact maar ook nog e-mailadres en gewoon adres.

Maar ik heb dit ook maar gelezen/gehoord en ik ben geen expert. Volgens mij gaat het gewoon goed zolang het goed gaat maar wellicht toch handig om dit iig te weten voor wanneer het er wel toe doet.

Tenslotte nog een tip voor de mensen die nog een simmetje willen gaan snijden: er is een Hollands bedrijf dat apparaten verkoopt om dit netjes te doen. Cut my sim...
  #14  
Oud 06-07-10, 15:24
calvito calvito is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 27
Standaard

Nog een linkje:
een van de velen
  #15  
Oud 11-07-10, 17:42
mla mla is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 13
Standaard Micro sim knipper 3G Juice

Ik zag ook er ook tegen op om mijn sim kapot te maken en heb bij 3G Juice een " cut my sim" knipper gekocht. Ziet er uit als een nietmachine, sim erin, knippen en er komt een perfecte micro sim uit. Zit nu in mijn iPad en werkt prima. Ook handig om in het buutenland prepaid datakaarten voor de ipad om te bouwen. 3G JUICE : portable battery for your new 3G iPhone / iPod -Battery Extender with over 1800 mAh power
  #16  
Oud 12-07-10, 15:08
Channie's schermafbeelding
Channie Channie is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hellevoetsluis, NL
Berichten: 201
Standaard

Iemand deze template al gebruikt met een Vodafone simkaart?

http://www.deiphone4g.nl/images/grap...20template.pdf
  #17  
Oud 12-07-10, 15:48
calvito calvito is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 27
Standaard

De Vodafone medewerker die ik vrijdag sprak, zei dat veel mensen het daarmee lukten om de sim te knippen...
  #18  
Oud 12-07-10, 21:47
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Hoe kun je je sim nu stuk maken? Ook ik heb mijn vodafone simmetje geknipt en dit is echt kinderlijk eenvoudig. Had in eerste instantie wel het hoekje aan de verkeerde kant afgeknipt, maar heb daarna de andere kant nog maar eens ingeknipt. Werkt nu prima dus ik denk dat het simmetje echt niet zo fragiel is als sommigen denken.
  #19  
Oud 21-07-10, 16:45
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard knipppen en plakken

Ik heb er anders al 2 (ver)knipt. En nog werkt het niet.
Wellicht omdat de simkaarten een iets grotere chip lijken te hebben dan de voorbeelden op het plaatje.
Krijg het niet werkend......
  #20  
Oud 21-07-10, 22:44
calvito calvito is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 27
Standaard

Ik weet door alle sim-threads niet meer goed wat ik waar gepost heb maar deze tutorial is makkelijk. Ik heb die gevolgd:
Stappenplan: Knip je SIM-kaart voor iPad 3G, het werkt! - iCreate Magazine

Bij Vodafone zijn ze wel relaxt trouwens. Daar kan je als je wilt, in de winkel je sim (ver)knippen en als het niet werkt, kan je meteen weer proberen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hi, microsim zonder iPhone abbo Jurjanos KPN 0 13-03-11 20:09
Foto: Hoe kan ik de foto/video filmrol restoren zonder risico? firestarter Muziek, foto & video 1 09-02-11 13:12
Tip: iPhone 3G(s) extreem sneller maken door geheugen vrij te maken! Mattieshark iPhone algemeen 10 09-10-10 22:24
T-mobile eigen microsim maken leon3 Odido (T-Mobile) 0 24-07-10 23:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:57.