//

Iphone 4 micro sim

Iphone 4 micro sim discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben dan maar naar een proximus winkel gegaan achter een nieuw kaartje. Heb tevens een "oefenkaartje" gevraagd waarmee het nu succesvol gelukt is. ECHTER ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 29-06-10, 13:45
christophebrock christophebrock is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard deels gelukt

Ik ben dan maar naar een proximus winkel gegaan achter een nieuw kaartje.
Heb tevens een "oefenkaartje" gevraagd waarmee het nu succesvol gelukt is.

ECHTER

het simkaart "metaal" van de "oefensim" (pay&go kaartje) was véél kleiner dan dat van mijn abbonement simkaartje.
Als ik mijn geknipt "oefenkaarttje" van pay&go leg op mijn echte kaart, blijkt de geknipte versie in zijn geheel (incl karton errond) even groot te zijn als enkel het "metaal" gedeelte van mijn echte simkaart...

Als ik dus weer ga knippen, zal ik waarschijnlijk weer in het metaal moeten gaan... en kheb geen zin om ze weer kapot te moeten knippen...

Bij diegenen waarbij het gelukt is, is dit telkens door ook in het metaal te knippen, of is deze bij jullie intact?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #22  
Oud 29-06-10, 14:17
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt, moet je dan je oude nog hebben?$

Want stel nu dat ik iets verkeerd doe bij het knippen van m'n sim, en het is niet meer leesbaar, kunnen ze mij dan nog een nieuw kaartje geven voor hetzelfde nummer?
  #23  
Oud 29-06-10, 14:34
christophebrock christophebrock is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo85 Bekijk bericht
Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt, moet je dan je oude nog hebben?$

Want stel nu dat ik iets verkeerd doe bij het knippen van m'n sim, en het is niet meer leesbaar, kunnen ze mij dan nog een nieuw kaartje geven voor hetzelfde nummer?
ik moest mijn oude kaart alleszins niet tonen.
Ze vroegen wel mijn naam (bedrijfsnaam) ter verificatie. Mn nieuw kaartje ging binnen de minuut terug met mn oud nr.

om nog even verder te bouwen op mijn verhaal:

Ik heb het dus nog es geknipt (mijn échte proximus kaart) mbv het sjabloon, en heb vervolgens de langste zijden van de rechthoek tot net aan de chip zelf afgeknipt zodat het nét gepast past in het houdertje.

EN ZOWAAR !! GELUKT !!

Hij hangt nu rustig te syncen met mijn mac

I'm a happy man

den truck bij mij was dus zeker niét te raken aan de chip zelf, maar de randjes (vd lange zijden) (op den tast) zo ver mogelijk af ge knippen.

Laatst gewijzigd door christophebrock; 29-06-10 om 14:37.
  #24  
Oud 29-06-10, 14:36
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christophebrock Bekijk bericht
ik moest mijn oude kaart alleszins niet tonen.
Ze vroegen wel mijn naam (bedrijfsnaam) ter verificatie.

om nog even verder te bouwen op mijn verhaal:

Ik heb het dus nog es geknipt (mijn échte proximus kaart) mbv het sjabloon, en heb vervolgens de langste zijden van de rechthoek tot net aan de chip zelf afgeknipt zodat het nét gepast past in het houdertje.

EN ZOWAAR !! GELUKT !!

Hij hangt nu rustig te syncen met mijn mac

I'm a happy man

den truck bij mij was dus zeker niét te raken aan de chip zelf, maar de randjes (vd lange zijden) (op den tast) zo ver mogelijk af ge knippen.
Gelukzak maarja, ik kan dit gewoonweg niet want ook al doe ik hetgeen wat jij hier nu zegt, dan nog gaat het niet, ik zou echt in de chip een stuk moeten knippen en das vorige keren altijd mislukt.
  #25  
Oud 29-06-10, 15:54
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

@ christophebrock.

Wil dat dan zeggen dat je enkel de korte zijden met behulp van het sjabloon geknipt hebt? En aan de langste zijden tot net aan de chip geknipt?

Dus, hoewel je de chip eigenlijk ergens anders hebt uitgeknipt dan volgens het sjabloon, werkt het?

Begrijp ik dit goed?

Als je dus dit zou toepassen op mijn sim (de middelste op de foto), dan zou ik dus ook, aan de lange zijden, gewoon langs het metaal moeten knippen, en niet, zoals het sjabloon, bovenaan door het metaal? Dus in feite in mijn geval alleen onderaan, want het metaal komt tot helemaal aan de rand aan de bovenkant.

Ik heb geprobeerd het wat duidelijk uit te leggen.
  #26  
Oud 29-06-10, 16:36
christophebrock christophebrock is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo85 Bekijk bericht
@ christophebrock.

Wil dat dan zeggen dat je enkel de korte zijden met behulp van het sjabloon geknipt hebt? En aan de langste zijden tot net aan de chip geknipt?

Dus, hoewel je de chip eigenlijk ergens anders hebt uitgeknipt dan volgens het sjabloon, werkt het?

Begrijp ik dit goed?

Als je dus dit zou toepassen op mijn sim (de middelste op de foto), dan zou ik dus ook, aan de lange zijden, gewoon langs het metaal moeten knippen, en niet, zoals het sjabloon, bovenaan door het metaal? Dus in feite in mijn geval alleen onderaan, want het metaal komt tot helemaal aan de rand aan de bovenkant.

Ik heb geprobeerd het wat duidelijk uit te leggen.
klopt ! Bij mij was het net hetzelfde als jouw chip. Maar aan den bovenkant moet je nog dat kwart millimeterken ook afknippen zenne. Tis écht on the edge dat ge moet werken...

Komt er gewoon op neer:
Lange zijden: tot op het bot afknippen
Korte zijden: kan zijn dat ge da nog wat moet bijknippen achteraf om erin te passen. Dat kan je gewoon op het gevoel doen.

Ik zou nen foto nemen van mijn simkaart, maar ik durf der hem niet meer uithalen nu het eindelijk werkt...
  #27  
Oud 29-06-10, 22:46
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christophebrock Bekijk bericht
klopt ! Bij mij was het net hetzelfde als jouw chip. Maar aan den bovenkant moet je nog dat kwart millimeterken ook afknippen zenne. Tis écht on the edge dat ge moet werken...

Komt er gewoon op neer:
Lange zijden: tot op het bot afknippen
Korte zijden: kan zijn dat ge da nog wat moet bijknippen achteraf om erin te passen. Dat kan je gewoon op het gevoel doen.

Ik zou nen foto nemen van mijn simkaart, maar ik durf der hem niet meer uithalen nu het eindelijk werkt...
Bedankt voor de info, ik geloof wel dat het in jouw geval op die manier werkt, maar ik twijfel wat ik nu in mijn geval het beste zou doen, want sommige andere gebruikers melden dat als je de sjabloon volgt en dus doorheen het koper heen knipt, dat dit wel werkt, zoals ook in deze thread over de KPN simkaarten waar blijkbaar hetzelfde probleem zich voordoet.

Ik had eigenlijk oorspronkelijk gedacht dat ik door het koper heen moet knippen. Als ik mijn eigen simkaart (midden) vergelijk met de microsim van T-Mobile (onderaan), dan zie ik dat het middelste gedeelte van het koper van mijn eigen simkaart haast hetzelfde is als het kopergedeelte op de microsim van T-Mobile, en het staat ook op dezelfde plaats. Dat doet mij vermoeden dat ik alleen dat middelste stukje nodig heb, en dus doorheen de rest mag knippen, en het eindresultaat is dan ook dat deze "kern" op dezelfde plaats komt te staan dan bij de microsim van T-Mobile.

Dus ik vraag me eigenlijk af of jij ook zo een soortgelijk "kernstukje" in je koper hebt, of is bij jou de structuur volledig anders?

Laatst gewijzigd door Geronimo85; 29-06-10 om 22:50.
  #28  
Oud 30-06-10, 08:55
christophebrock christophebrock is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo85 Bekijk bericht
Bedankt voor de info, ik geloof wel dat het in jouw geval op die manier werkt, maar ik twijfel wat ik nu in mijn geval het beste zou doen, want sommige andere gebruikers melden dat als je de sjabloon volgt en dus doorheen het koper heen knipt, dat dit wel werkt, zoals ook in deze thread over de KPN simkaarten waar blijkbaar hetzelfde probleem zich voordoet.

Ik had eigenlijk oorspronkelijk gedacht dat ik door het koper heen moet knippen. Als ik mijn eigen simkaart (midden) vergelijk met de microsim van T-Mobile (onderaan), dan zie ik dat het middelste gedeelte van het koper van mijn eigen simkaart haast hetzelfde is als het kopergedeelte op de microsim van T-Mobile, en het staat ook op dezelfde plaats. Dat doet mij vermoeden dat ik alleen dat middelste stukje nodig heb, en dus doorheen de rest mag knippen, en het eindresultaat is dan ook dat deze "kern" op dezelfde plaats komt te staan dan bij de microsim van T-Mobile.

Dus ik vraag me eigenlijk af of jij ook zo een soortgelijk "kernstukje" in je koper hebt, of is bij jou de structuur volledig anders?
De structuur leek mij wel wat anders dan bij de sim kaarten die ik reeds gezien had. Ik had mijn vorige sim identiek van grootte geknipt, maar dan door het metaal heen, en dat accepteerde hij dus niet blijkbaar... Ik zou het toch eens proberen zonder het metaal te raken. Lukt het niet, dan kan je nog altijd even snel over en weer naar de winkel achter een nieuw kaartje (?)

En je kan dan misschien ook zoals mij een non-activated testkaartje meevragen om nog es te oefenen ;-)
  #29  
Oud 30-06-10, 09:41
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

@ christophebrock

Ok, bedankt, weet jij toevallig of ze ook je belkrediet kunnen overzetten op je nieuwe kaart (heb prepaid) of is dit verloren?
  #30  
Oud 30-06-10, 12:32
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

Na even te hebben gegoogeld ben ik op deze pagina terechtgekomen, en blijkt dat de chip die ze daar gebruiken exact hetzelfde eruitziet dan mijn chip, en daar gaan ze wel door het metaal, en dit werkt gewoon.
  #31  
Oud 13-07-10, 09:50
Pieter O. Pieter O. is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: sint-niklaas
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Tja, is ook maar een voorlopige oplossing, want mijn micro sim zal deze week verzonden worden.

Beperkingen nog niet op gelet.
weet jij of proximus al micro sim heeft ?
  #32  
Oud 25-07-10, 15:52
kdeneef kdeneef is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Dutch2, thanks voor je input.
Ik had exact hetzelfde probleem. Ik heb je procedure uitgevoerd en nu werkt alles perfect.

Dus nogmaals bedankt

Kurt
  #33  
Oud 25-07-10, 16:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter O. Bekijk bericht
weet jij of proximus al micro sim heeft ?
Ja, in de ene center krijg je er meteen eentje en in de ander moet je een paar dagen wachten.

In wetteren waar ik ben geweest hebben ze deze binnen of het zou moeten zijn ze al weg zijn en een nieuwe lading zou moeten gebracht worden.
  #34  
Oud 16-08-10, 20:07
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch2 Bekijk bericht
Ik had al geoefend met drie vervallen SIM's, exact volgens instructies en afbeeldingen. Allen met het zelfde resultaat. Helaas.

Toevoeging: Probleem opgelost. De KPN SIM bevat een chip met 5 lagen contacten. De onderste laag contacten (aan de lange kant, niet die met de hoek eraf) moet eraf geknipt worden. Daardoor schuiven de overige lagen in de juiste positie en voila, het werkt. Aanvankelijk heb ik dus om de totale chip heen geknipt omdat ik er niet zomaar doorheen durfde te knippen. Ik ben hier achter gekomen door het sjabloon van macnotes.de over de chip heen te leggen. Toen zag ik dat die rand eraf moest. Dus mensen doe hier je voordeel mee.
Je wordt enorm bedankt voor deze tip!!! Ik had het probleem ook dat het niet goed ging, maar door deze tip en de randjes iets verder te knippen is het gelukt! Hartelijk dank!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Micro-SIM] No SIM card installed.. mklkhanou iPhone algemeen 0 16-12-10 11:58
Sim kaart naar Micro sim Scooter Orange 10 11-11-10 16:46
Micro Sim / Mini Sim vraag dstollie iPhone algemeen 2 19-08-10 18:32
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 01:12
iPhone 4 micro sim? Lunatic Koopinformatie Nederland 27 19-07-10 14:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:24.