//

Iphone 4 micro sim

Iphone 4 micro sim discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Net mijn iphone 4 weeste halen en zelf beginnen knippen maar precies mislukt,lol. Al vraag ik me af; als ik opde homebutton klik dan komt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-06-10, 16:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard Iphone 4 micro sim

Net mijn iphone 4 weeste halen en zelf beginnen knippen maar precies mislukt,lol.

Al vraag ik me af; als ik opde homebutton klik dan komt er telkens het volgende op; no sim card installed
insert a valid sim with no pin lock to activate iphone, ook als ik mijn geknipte simkaart erin steek niks van verandering maar tkan zijn dat wel gewoon mislukt is.

En wat nu, rofffll?


Is er iemand die ook in oost vlaanderen woont en mij kan helpen?
Die al een microsim heeft en mij kan helpen ofzo of waar ik gewoon op papier ofzo kan de lijntjes mooi trekken zoals het echt moet zijn .

Laatst gewijzigd door apotheosis; 28-06-10 om 16:53.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-06-10, 16:51
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ik heb het met deze template gedaan en van de eerste keer goed

http://www.buy-microsim.com/pub/MicroSIM%20template.pdf
  #3  
Oud 28-06-10, 17:10
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Ik heb het met deze template gedaan en van de eerste keer goed

http://www.buy-microsim.com/pub/MicroSIM%20template.pdf
lol, heb dat ook gedaan maar werkt niet bij mij, mss wat teveel ofzo van afgeknipt dan?

Heel bizar dus, ik weet dus nu niet wat doen e, ik durf het niet doen met m'n belangrijke kaartje, gelukkig was het een test kaartje die ik heb gebruikt.

Wat heb je zelf er dan voor gebruikt? schaar of stanleymes ofzo,potlood of stift of weet ik veel wat? Hebt talloze mogelijkheden he .
Soms geen zin om mijn kaartje te knippen?
  #4  
Oud 28-06-10, 17:42
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Heb het erop geplakt, lijnen overgenomen met een fijn potlood en met een stanleymes gesneden.

5 minuutjes werk.
  #5  
Oud 28-06-10, 17:54
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

het werkt zonder problemen of limieten bomans? omdat de microsim officieel wat meer dingen kan.
  #6  
Oud 28-06-10, 18:12
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Tja, is ook maar een voorlopige oplossing, want mijn micro sim zal deze week verzonden worden.

Beperkingen nog niet op gelet.
  #7  
Oud 28-06-10, 18:26
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Heb het erop geplakt, lijnen overgenomen met een fijn potlood en met een stanleymes gesneden.

5 minuutjes werk.
Ook eens geprobeerd, ik ben er echt geene goeie in, precies weeral mislukt ole en ik heb geen reserve meer,leuk.

Twas wel beter dan de eerste keer maar kben der vet mee,pf.


Maar kwam bij u ervoor ook die tekst erop ; no sim card installed
insert a valid sim with no pin lock to activate iphone

Edit; ondertussen 3de kaartje gevonden nog en alweer noppes,snap er nikske van van wat ik altijd verkeerd doe.

Niemand die mijn simkaartje wil knippen?? Word hier stilaan zot.

Of werkt dat niet mee een mobistar kaartje wegens de chip te groot is want als ik dat doe merk ik alsof deze gewoon te groot is??

Laatst gewijzigd door apotheosis; 28-06-10 om 20:04.
  #8  
Oud 28-06-10, 21:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Allee, tis mij toch gelukt mee een ex mobile vikings kaartje (die wel niet meer actief is maar zo kan ik toch al wat meedoen yihhaaa).

Mobistar kaart gaat dus gewoonweg niet vanwege die chip er te groot voor is.
  #9  
Oud 29-06-10, 01:30
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

@ Bomans.

Ik heb mijn sim-kaart nog niet geknipt, maar ga dit wel doen.

Heb wel al eens geprobeerd met de template die je zelf ook hebt gebruikt, maar ik heb de indruk dat als ik dat afdruk mijn sim in realiteit toch een heel klein beetje groter is dan de print? Had jij dit ook? Heb op een schaal 1:1 afgedrukt op A4.
  #10  
Oud 29-06-10, 09:32
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Dat is geen probleem hoor. Schaal 1:1 is zoals je moet afdrukken.
Kan hem ergens een héél klein beetje verschillen inderdaad.
  #11  
Oud 29-06-10, 11:58
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

Ok, zal nog eens proberen dan. Heb nog niet geknipt, maar zal dat dus binnenkort es doen op één van m'n drie test-sims ;-). Ik ben niet echt handig in dat soort dingen.

Ik heb trouwens hetzelfde als apotheosis, mijn chip is ook groot, ik ga er dus doorheen moeten knippen, maar volgens mij maakt dit niet uit, want de eigenlijke chip zit meer in het midden, denk ik.

Zie onderstaande foto.

https://forum.iculture.nl/attac...s-img_0233.jpg
(had dit ook al in een ander topic gezet, maar geen reactie).

De linkse sim-kaart is van T-Mobile (Nederland), de middelste van Allo RTL (mijn huidige provider), en de rechtse van Mobistar.

EDIT: Het blijkt dus dat ik de template niet goed had afgedrukt, ik heb het nu nog eens afgedruk met de Page Scaling op None, en nu komt de grootte op papier ook juist overeen met m'n echte sim. Was dus mijn fout.

Laatst gewijzigd door Geronimo85; 29-06-10 om 12:10.
  #12  
Oud 29-06-10, 12:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo85 Bekijk bericht
Ok, zal nog eens proberen dan. Heb nog niet geknipt, maar zal dat dus binnenkort es doen op één van m'n drie test-sims ;-). Ik ben niet echt handig in dat soort dingen.

Ik heb trouwens hetzelfde als apotheosis, mijn chip is ook groot, ik ga er dus doorheen moeten knippen, maar volgens mij maakt dit niet uit, want de eigenlijke chip zit meer in het midden, denk ik.

Zie onderstaande foto.

https://forum.iculture.nl/attac...s-img_0233.jpg
(had dit ook al in een ander topic gezet, maar geen reactie).

De linkse sim-kaart is van T-Mobile (Nederland), de middelste van Allo RTL (mijn huidige provider), en de rechtse van Mobistar.
Bij mij is het na een 4de keer wel gelukt maar met een kaartje van mobile vikings en tis dan nog niet eens perfect geknipt maar heel de chip is er nog en rarara, het werkte zowaar, alleen is het een vervallen kaartje .

Ik heb gisteravond ne mail gestuurd naar mv voor een microsim en meteen al antwoord terug vanochtend en er stond op; 30 juni heb je ze, damn jongens, die zijn er echt altijd wel snel in alles, de service is daar het beste zonder twijfel alleen is het jammer ze bij base zitten (vanwege er nauwelijks 3g is).

Ik durf het allesins niet mee m'n belangrijkste kaartje om te gaan knippen, ik heb zo'n kaartje er een stukje van de chip afgesneden en was mislukt dusja, ik kies voor zekerheid dan maar en wacht nog een paar weken tot de microsim bij mobistar/proximus er zijn maar ondertussen kan ik toch alles doen via mv.
  #13  
Oud 29-06-10, 12:16
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Via hun twitter liet MV deze morgen weten dat vandaag hun microsims zijn binnengekomen, dus morgen of overmorgen verwacht ik de mijne ook.

EDIT
zonet een update via twitter:

we're now shipping cards to existing customer that requested a microsim (please note that we'll subtract €5 from your credit as a payment)


Laatst gewijzigd door Bomans; 29-06-10 om 12:20.
  #14  
Oud 29-06-10, 12:39
christophebrock christophebrock is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard proximus kaartje

Iemand reeds geprobeerd met een proximus kaartje waarbij het gelukt is?
Ik heb ook in het metaal geknipt, maar ik krijg dus de melding "insert a valid simcard with no pinlock to activate"

tis wel direct mijn (enige) goeie simkaart die ik verknipt heb, dus nu zit ik met dat verknipt prul...
  #15  
Oud 29-06-10, 12:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christophebrock Bekijk bericht
Iemand reeds geprobeerd met een proximus kaartje waarbij het gelukt is?
Ik heb ook in het metaal geknipt, maar ik krijg dus de melding "insert a valid simcard with no pinlock to activate"

tis wel direct mijn (enige) goeie simkaart die ik verknipt heb, dus nu zit ik met dat verknipt prul...
Je zal bij proximus moeten gaan en een gewone terug aanvragen anders heb je pech en neen, ik heb gister nog gebeld naar proximus en ze hebben maar rond de 22ste juli microsimkaarten beschikbaar.
  #16  
Oud 29-06-10, 12:46
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Via hun twitter liet MV deze morgen weten dat vandaag hun microsims zijn binnengekomen, dus morgen of overmorgen verwacht ik de mijne ook.

EDIT
zonet een update via twitter:

we're now shipping cards to existing customer that requested a microsim (please note that we'll subtract €5 from your credit as a payment)

Inderdaad en ik heb mijn kaartje maar gistarvond laat aangevraagd en zeer snelle email terug gekregen het oke is en ik deze normaal gezien 30juni al zou ontvangen en er stond ook bij vanaf je deze ontvangen hebt je een mail terug moet sturen dan en ze deze dan zullen activeren zo snel als ze kunnen (daar komt het opneer alvast), tis voor mij de enige manier om de iphone 4 al volledig te kunnen gebruiken en mee te testen.
Die 5euro trek ik me niet aan, je kan niet alles spotgoedkoop of gratis krijgen ;p,.

Toch blijf ik erbij het hier ongeloofelijk is ze nog geen microsim kaartjes hebben bij alle andere, men weet al heel lang de ipad en iphone hier uitkomen en men wist al dat dit met een microsim zou zijn, het is belachelijk dat men gaat gaan beweren, we hebben ze maar op de dag zelf als de iphone uitkomt.
MV is het mooiste bewijs ervan de anderen een ferm stukske kunnen zeveren.

Heb jij al kunnen testen met de iphone 4 dan? Ik heb hier m'n ondervindigen al gepost maar ergens in een andere topic, ik meende bij iphonekillers ofzo.
Moet zeggen de eerste indrukken oke waren.
  #17  
Oud 29-06-10, 12:56
Dutch2 Dutch2 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Landgraaf
Berichten: 3
Standaard iPhone 4 No Sim Card

Hallo, gisteren iPhone 4 uit UK ontvangen. Mijn KPN SIM netjes op formaat geknipt. Kan totaal niets doen. Alsmaar No SIM CARD installed. Op internet vind je talloze meldingen van het zelfde probleem. Wie o wie weet wat er aan de hand is? Is het echt een hardware defect of ontstaat het probleem doordat het een geactiveerde SIM uit mijn oude 3G is?
  #18  
Oud 29-06-10, 12:59
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Heb jij al kunnen testen met de iphone 4 dan? Ik heb hier m'n ondervindigen al gepost maar ergens in een andere topic, ik meende bij iphonekillers ofzo.
Moet zeggen de eerste indrukken oke waren.
Mijn iPhone 4 werkt gewoon zoals het hoort met mijn geknipte sim hoor.
  #19  
Oud 29-06-10, 13:07
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch2 Bekijk bericht
Hallo, gisteren iPhone 4 uit UK ontvangen. Mijn KPN SIM netjes op formaat geknipt. Kan totaal niets doen. Alsmaar No SIM CARD installed. Op internet vind je talloze meldingen van het zelfde probleem. Wie o wie weet wat er aan de hand is? Is het echt een hardware defect of ontstaat het probleem doordat het een geactiveerde SIM uit mijn oude 3G is?
Mss je toch wat fouts hebt gedaan bij het knippen?
Ik heb dit hier al uitgelegd ik dit 3keer na elkaar ben tegen gekomen, de 4de keer was dan uiteindelijk toch gelukt en dit dan nog met een kaartje die vervallen is (uiteraard kan ik nog niet bellen en smsen).
Ik vrees ervoor je pech hebt .
Het ligt (normaal gezien) niet aan de iphone 4 zenne aangezien je niet de enige bent die dit al is tegen gekomen, volgens mij toch ergens niet goed geknipt ofzo .
  #20  
Oud 29-06-10, 13:16
Dutch2 Dutch2 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Landgraaf
Berichten: 3
Standaard

Ik had al geoefend met drie vervallen SIM's, exact volgens instructies en afbeeldingen. Allen met het zelfde resultaat. Helaas.

Toevoeging: Probleem opgelost. De KPN SIM bevat een chip met 5 lagen contacten. De onderste laag contacten (aan de lange kant, niet die met de hoek eraf) moet eraf geknipt worden. Daardoor schuiven de overige lagen in de juiste positie en voila, het werkt. Aanvankelijk heb ik dus om de totale chip heen geknipt omdat ik er niet zomaar doorheen durfde te knippen. Ik ben hier achter gekomen door het sjabloon van macnotes.de over de chip heen te leggen. Toen zag ik dat die rand eraf moest. Dus mensen doe hier je voordeel mee.

Laatst gewijzigd door Dutch2; 29-06-10 om 15:59.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Micro-SIM] No SIM card installed.. mklkhanou iPhone algemeen 0 16-12-10 12:58
Sim kaart naar Micro sim Scooter Orange 10 11-11-10 17:46
Micro Sim / Mini Sim vraag dstollie iPhone algemeen 2 19-08-10 19:32
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 02:12
iPhone 4 micro sim? Lunatic Koopinformatie Nederland 27 19-07-10 15:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.