iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 los of Early Renewal, help mij! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/63130-iphone-4-los-early-renewal-help.html)

LabTeov 29-06-10 17:59

iPhone 4 los of Early Renewal, help mij!
 
Beste iPhoneclub leden,

Ik zit hier met een dilemma.. Ik ben zo dom geweest om de aanbieding van de 3Gs, in !?februari?!, te accepteren en zit nu dus met me domme kop vast 2 jaar, dus tot 2012.

Neem ik een Early Renewal zit ik dus tot 2014 vast, maar is de kans groot dat er over 2 jaar een iPhone (5?3D?) uitkomt, en uiteraard wil je dan dan ook weer halen. Dan zit je dus 6 jaar vast, en zo gaat het maar door...

Neem ik hem los, dan loopt mijn abbonoment over 2 jaar af, en kan ik dus de iPhone (5?3D?) halen met abbo en dan maar niet weer als een idioot in die geintjes van T-Mobile trappen..

Maar, wat vinden jullie? Beter los kopen? Beter Abbo nemen?

En wanneer denken jullie dat er een nieuwe iPhone komt? Zal er een iPhone 4S komen xD?

En waar kan ik dan het beste mijn Simlock vrije iPhone 4 kopen?
Kan ik hem beter met simlock kopen of beter zonder simlock, misschien is dat goedkoper, want met de juiste programma's maak je een telefoon toch wel simlock vrij.

AUB help mij:confused::confused::confused:.... Geen reacties aub van: Had je maar niet in de truc van T-Mobile moeten trappen, jaa ik ben dom geweest.

kai824 29-06-10 18:31

Volgend jaar rond deze tijd kan je de nieuwe iPhone verwachten.

Bomans 29-06-10 18:45

De iPhone 4 moet nog in de meeste landen uitkomen en jij zit al te speculeren over een nog nieuwere versie.

Dit is toch al te gek.

Christiaan94 29-06-10 18:52

als ik jou was, zou ik het toestel (4) aanschaffen, in het buitenland, als het daar goedkoper is. Ga eerst naar de apple winkel in de buurt, en leg je blamage uit, en vraag of de garantie op een 4 ook hier geld (verschilt per winkel). Zo ja, zou ik de 4 nemen, microsim aanvragen bij t-mobile, of knippen en erin doen. Dan moet je nog je 3Gs verkopen, tsja 4 maanden oud, daar vragen ze nog 400/450,- voor. Je moet dus wel een hoop bijleggen, maar als je het waard lijkt, moet je dat doen.

En simlockvrij maakt niet zoveel uit, je hebt toch een t-mobiel abbo.

Verder denk ik dat de nieuwe iPhone volgend jaar wel 4g gaat heten, omdat waars, 4g internet dit jaar boomt.

Ik ben zelf ook bijna in zo'n aanbieding getrapt, maar uiteindelijk een HTC hero genomen (jaja) als voorlooptoestel voor een iPhone 4. Ik koop hem ook gewoon simlockvrij in het buitenland, en prop mn Hi kaartje in: heb ik wel tenminste bereik :D

witte iPhone 4, here I come!


ps nieuw op het forum :P

I Xyzyx I 29-06-10 19:50

Ik zou geen early renewal doen.. maar dan gewoon in het buitenland een simlock vrije aanschaffen en je 3gs verkopen...

Je kan ook maar 1x een early renewal doen en dan moet je je hele contract uitzitten..

LabTeov 29-06-10 19:55

Het feit dat ik nu al speculeer over een nieuwe iPhone is puur omdat je gewoon al weet dat Apple blijft ontwikkelen, je denkt toch niet dat ze bij de iPhone 4 blijven hangen?

Stel dat volgend jaar een iPhone 4G uitkomt dan zal ik die dus ook weer los moeten kopen, alhoewel ik dat niet nodig acht, want de iPhone 4 zal ook wel behoorlijk snel zijn, en tuurlijk zal de iPhone 4G dan wel weer sneller zijn maar je kan niet alles hebben he.

Ik moet nog 2 jaar dan doen met iPhone 4.( zeg dat over 1 jaar de 4G komt en over 2 jaar de 5, dan kan ik dus weer een nieuw abbo nemen )

Hoe zit dat met die micro sim, kan je dat aanvragen? Is het verstandig om hem aan te vragen of is knippen geen probleem?

Nog enig idee waar ik de iPhone 4 op dit moment het beste kan bestellen? Ik las al wel dat hij in Engeland en Frankrijk uit was, waar is hij het goedkoopst? Is hij te bstellen in America want ik heb daar enkele vrienden zitten atm die hem dan misschien mee kunnen nemen..

ik hoor graag wat info van jullie, en alvast bedankt.

Christiaan94 29-06-10 20:05

ok, dus je gaat ervoor. Amerika, dat is een probleem: namelijk als je iets koop in amerika, en eht is boven de 80(?) euro(?) dan moet je nog allerlei belastingen betalen....niet slim dus. Ga gewoon naar Duitsland, das het dichtbijst, en koop hem zelf, als die mensen die er nu 900,- voor vragen...pff daar rijdt je wel ff op en neer naar mofrika.

je kunt ze bij t'mobile gewoon aanvragen.

gr Christiaan

LabTeov 30-06-10 20:36

Waar kan ik hem via internet los kopen?

Rockywoman 30-06-10 20:46

Ik heb hetzelfde. Heb oktober 2009 mijn contract verlengd voor 2 jaar bij Tmobile, met een 3gs toestel. In januari is mijn abbo officieel in gegaan en ook ik zit te denken aan een early renewall. Ik heb besloten het gewoon te doen.. :)

LabTeov 30-06-10 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rockywoman (Bericht 480046)
Ik heb hetzelfde. Heb oktober 2009 mijn contract verlengd voor 2 jaar bij Tmobile, met een 3gs toestel. In januari is mijn abbo officieel in gegaan en ook ik zit te denken aan een early renewall. Ik heb besloten het gewoon te doen.. :)


Niet heel slim denk ik..

Januari 2010 is je 3Gs ingegaan, die loopt dus tot 2012 Januari.. Dan Januari 2012 begint je iPhone 4 contract die loopt tot 2014 en in die tijd
is er al echt wel een andere iPhone geloof me, en dan zit jij nog vast, ga je weer Early Renawel doen, zit je tot 2016...

Ik heb besloten hem los te gaan kopen, me contract uit te zitten, mocht er over 2 jaar een nieuwe iPhone kopen, dan loop ik weer op schema want dan is mijn abbo afgelopen.. en kan ik ( als apple hem ergens anders levert ) bij andere provider nemen..

Maar ik kan op internet geen enkele site van engeland vinden waar ik ze betrouwbaar kan bestellen..

Iemand toevallig die nog naar Londen gaat om 1 te halen??

Rockywoman 30-06-10 22:13

De tmobile hier vertelde me dat ik jaartje kan bijtekenen + beetje bijbetalen ;) Dat jaartje overleef ik wel.

LabTeov 30-06-10 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rockywoman (Bericht 480124)
De tmobile hier vertelde me dat ik jaartje kan bijtekenen + beetje bijbetalen ;) Dat jaartje overleef ik wel.

Ja met dubbele maand kosten..
Ik betaal nu 2 jaar 30 p/m dan betaal je 1 jaar 60 p/m

janvanderdam 01-07-10 11:13

Waarom dubbele maandkosten? Je kunt nu ook een 3gs nemen met 12 maanden abonnement voor 30 euro in de maand. Zal hopelijk bij de iphone 4 ook het geval zijn.

Als je early renewal doet gaat dat contract pas in als je oude afgelopen is, dus je zit niet met dubbele maandkosten.

LabTeov 01-07-10 16:13

Nee, je kan wss nu een 3Gs nemen omdat de 4 bijna uitkomt, dus worden, zoals normaal, de oudere dingen wat goedkoper.

De iPhone 4 zal bij een 1 jarig contract wss, net als in het begin bij de 3G en de 3Gs, 60euro p/m voor 1 jaar zijn, of 30euro p/m voor 2 jaar..

Je oude contract gaat inderdaad in zodra je oude is afgelopen, ik bedoelde ook niet dubbele maandkosten van 2 contracten, maar van wat ik uitleg hierboven.

Bovendien zit je dus wel tot 2014 vast met je Early Renewal, en zoals ik al vermellde zal er tegen die tijd al echt wel een nieuwe iPhone zijn.

janvanderdam 01-07-10 16:31

De iphone 3gs is bij t-mobile gewoon 30 euro per maand bij een 1 jarig abonnement. Alleen het toestel is dan duurder. En dat is al zo vanaf het begin:

http://www.iphoneclub.nl/61525/t-mob...-abonnementen/

Dus ik snap niet waar je dat vandaan haalt.

En misschien komt er ook wel een 1 jarig abo voor de iphone 4.

samsuperkoe 01-07-10 21:29

Weet iemand hierzo of ik mijn iPhone 3G in kan ruilen voor een iPhone 4.. (als die uitkomt hierzo!)

alvast bedankt!

LabTeov 01-07-10 23:38

Ik dacht dat maand kosten dan dubbel waren.. Hmm misschien dan toch inderdaad Early Renawel voor 1 jaar, ben ik wel goedkoper uit..

Zit ik dus tot 2012 aan me 3Gs dan tot 2013 iPhone 4, mocht er dan tussen die tijd een iPhone 5 komen dan heb ik maar pech, moet ik maar jaar langer doen met me iPhone 4..

Thanks :D

calvito 04-07-10 23:23

Ik heb afgelopen weekend mijn iPhone 4 in Londen gekocht. Sim-only abonnementen zijn bij KPN 40% goekoper, werd me verteld dus ik krijg het er op den duur wel uit. De prijzen in UK zijn lager dan in bv. Duitsland: prijzen UK

LabTeov 05-07-10 01:57

Wat heb je betaald voor die iPhone?

Ik heb ff zitten denken, stel ik verleng mijn contract met 1 jaar, hoeveel betaal ik dan bij, bij T-Mobile? 300-400 ofzo?

(2jaar ga ik sowieso niet doen)

Stel ik verleng dus 1 jaar zit ik nog 3 jaar vast, 12(maanden)*3=36 maanden
36(maanden)*30(29.95 even afgerond, abbo kosten) = 1078.20euro

1078.20 euro + ?? (500? 300?) neem voor het gemak dan 400 = 1478.20EURO.

Stel ik koop hem los in Londen ( in Nederland wordt ie kneiter duur )

400/500 pond? 600euro?

24(maanden)*30(afgeronde abbo kosten)= 720 + 600 (voor iPhone) = 1320

Dus al mocht de iPhone duurder als 600 zijn ben ik op langere termijn goedkoper uit als ik hem los bestel.. Nu nog manier vinden om hem uit London te halen.


PS: Na het typen van dit zag ik de link van Calvito, de prijs is 499 Pond, wat gelijk is aan 604euro.. Zit ik er dus dicht bij met mijn berekening..

LabTeov 09-07-10 18:12

Ik ga in September naar America, is het dan verstandiger om mijn iPhone 4 daar los te halen?

Ik wil namelijk over 2jaar als ik me contract heb uit gezeten sowieso weg bij T-Mobile dus vandaar dat ik ook niet met 1 jaar verleng..

Ik kan de kosten van iPhone 4 in America niet vinden..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.