//

iOS4 multitasking en de 3G

iOS4 multitasking en de 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb begrepen dat iOS4 op een 3G geen multitasking ondersteund. Nu is dat niet zo'n probleem. Ik gebruik Backgrounder voor multitasking. Werkt perfect. Weet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-06-10, 02:51
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard iOS4 multitasking en de 3G

Ik heb begrepen dat iOS4 op een 3G geen multitasking ondersteund. Nu is dat niet zo'n probleem. Ik gebruik Backgrounder voor multitasking. Werkt perfect.

Weet iemand of Backgrounder al werkt op iOS4 (jailbreak)?

Wat ik verder niet begrijp is waarom er niet veel mensen zijn die klagen over de slechte implementatie van multitasking in iOS4. Het werkt niet met alle apps en dat terwijl Backgrounder dit wel doet. Zonder dat de ontwikkelaar zijn applicatie moet aanpassen.

Ook de bediening van Backgrounder is handig(er)? Start app op > houdt de homeknop paar tellen ingedrukt > app draait op de achtergrond. Hetzelfde voor het omgekeerde effect.
__________________
Are you ready for this!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-06-10, 03:51
OOOH's schermafbeelding
OOOH OOOH is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Delft
Berichten: 267
Standaard

dit hoort niet in chat maar goed.

hier kan je vinden dat backgrounder gewoon werkt
__________________
life is awesome
  #3  
Oud 30-06-10, 03:57
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Opzich is de implementatie van Apple niet erg slecht. Ik ben het met je eens, het is vervelend dat elke app aangepast moet worden. Daarnaast zou ik ook graag zelf nog ergens een optie zien dat ik een bepaalde applicatie nooit niet in de achtergrond wil hebben. Een "kill-all-switch" zou ook wel fijn zijn. Voor de rest? Prima toch?

Het maakt niet uit dat de applicatie niet volledig in de achtergrond draait. Zolang het eigenlijke multitasking lijkt te werken, dus ik krijg een SMS'je en ik verlaat de huidige applicatie, en ga weer verder waar ik was, of dat nu volgens code of functionaliteit "echt" is doet er niet aan af, de gebruikerservaring is dat de app in de achtergrond is gaan draaien.

Voor bijna elk type app heeft Apple er wel over nagedacht:
- VoIP: applicaties als Skype en andere VoIP apps hebben een service online waarmee ze gewoon de gebruiker als "online" weergeven (vergelijk het als een chat app). Word je gebeld, krijg je een push notificatie of je het gesprek wil beantwoorden.
Skype mag dan wel niet draaien, de functionaliteit doet er niet aan af. Ook tijdens een gesprek kun je gewoon iets anders doen.

- Save state/fast app switch: waarschijnlijk de meest gebruikte, de app slaat z'n "state" op, waarna de gebruiker bij terugkomst precies door kan gaan waar hij is gebleven. De app draait niet op de achtergrond, en toch lijkt het wel zo.

- Music/audio playback: soortgelijke radio en iPod applicaties (Pandora en Spotify) kunnen gewoon in de achtergrond hun muziek afspelen. Of de app nu echt in de achtergrond draait weet ik niet, feit is dat het functionele, de muziek gewoon blijft draaien, zelfs op het lockscreen.

- Background location: apps zoals Google Latitude kunnen met deze API de locatie (zij het via de GSM torens, en dus onnauwkeurig, maar goed met GPS is je telefoon zo leeg) van de gebruiker bijhouden. De app draait niet in de achtergrond, de location-aware service echter wel. Waarom zou je het ook willen? Andere gebruikers zien jouw locatie gewoon, dus de functionaliteit is er gewoon.

- Push notifications: chat applicaties maken er gretig gebruik van, en eerlijk gezegd, ze zijn goed. Je app draait niet op de achtergrond en toch ben je gewoon online. In combinatie met de save state lijkt het daadwerkelijk alsof je app in de achtergrond draait, maar dat is dus niet zo (maar het werkt voor de ervaring wel zo, verhip!).

- Local notifications: soortgelijk als Push notificaties, echter is dit zonder internet. Bijvoorbeeld een wekker app of een TV gids geven je een notificatie, zonder de app draait.

- Task completion: apps die taken moeten afronden, zoals Dropbox met iets synchroniseren of downloaden, of bijvoorbeeld WhatsApp (als ze het gaan inbouwen), dat je je berichtje stuurt maar dat je niet hoeft te wachten totdat het daadwerkelijk verstuurd is.

Het mooie is echter dat devs het combineren. Vaak i.c.m. de save state, en daarmee is het in principe gewoon echt multitasken. Een app hoeft gewoon niet full te draaien, dat is onzin als het anders kan.

Wat ik nog wel graag zie is apps die gebruik maken van de accelerometer (Sleep Cycle die dan met iPhone op standby gewoon kan draaien) hier ook een API voor krijgen, zal wel iets zijn voor iOS 5.0.
  #4  
Oud 30-06-10, 04:05
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

 Verplaatst naar: Ervaringen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met iOS4 Multitasking ruud2000 iPhone algemeen 22 23-11-10 02:16
Multitasking in IOS4 uitschakelen 3GS lexie_1 Jailbreak apps en thema's 7 24-08-10 17:09
iPhone: Multitasking iOS4 JailBreakMe DarkMessiah Jailbreak 10 04-08-10 23:14
geen multitasking bij iOS4 sbientje iPhone algemeen 5 22-07-10 19:08
Multitasking probleem iOS4 click66 iPhone algemeen 7 24-06-10 01:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:29.