iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Slecht bereik iPhone4, tip kijk hier (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/63187-slecht-bereik-iphone4-tip-kijk-hier.html)

Pscherrenburg 30-06-10 07:52

Slecht bereik iPhone4, tip kijk hier
 
Possible fix for reception issues? - Page 2

Op dit forum staat vermeld dat je de sim van de iPhone 4 eruit moet halen en het gedeelte wat contact maakt met de simtray moet bedekken.
Dat schijnt te helpen bij heel veel mensen.
Ik ga het straks zelf ook even proberen en zal hier dan een update plaatsen van mijn eigen ervaring.

peterko 30-06-10 08:10

Ben benieuwd

Pscherrenburg 30-06-10 08:39

Ik heb het idee dat het wel zeker helpt.
Als ik mijn hand nu helemaal om de iPhone heen houd, dan valt het bereik niet meer weg.
Wel zie ik een iets minder bereik, maar niet dat hij nu weg valt.
Dus voor mij is het zeker een verbetering.

Wat ik heb gedaan is het volgende:
Plakband om de simtray. Ik heb eerst geprobeerd om het kaartje een klein beetje af te plakken, maar dat was erg lastig.
De simtray is een stuk makkelijker af te plakken.

Succes en deel je ervaring hier.

zimmie 30-06-10 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pscherrenburg (Bericht 479502)
Possible fix for reception issues? - Page 2

Op dit forum staat vermeld dat je de sim van de iPhone 4 eruit moet halen en het gedeelte wat contact maakt met de simtray moet bedekken.
Dat schijnt te helpen bij heel veel mensen.
Ik ga het straks zelf ook even proberen en zal hier dan een update plaatsen van mijn eigen ervaring.


euhm wat is een simtray? kan je de mogelijke fix wat beter uitleggen aub?

Bomans 30-06-10 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zimmie (Bericht 479585)
euhm wat is een simtray? kan je de mogelijke fix wat beter uitleggen aub?

Het dingetje waar je je simkaart inlegt om in je iPhone te steken.

Pscherrenburg 30-06-10 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 479590)
Het dingetje waar je je simkaart inlegt om in je iPhone te steken.

Dat bedoel ik.
En dan heb ik een stukje plakband over het gedeelte gedaan waar de contacten de simkaarthouder aanraakt.
Dus niet rechtstreek op de simkaart.

Neefdave 30-06-10 10:21

Jongens kom op, je gaat met een telefoon van €600 de problemen toch niet verhelpen met plakband. tsjeez...

borgqueenx 30-06-10 10:22

vaag...klinkt niet echt als een werkende oplossing. ben benieuwd naar meer ervaringen.

Senaxx 30-06-10 10:23

Does adjusting or trimming the iPhone 4's micro SIM fix the antenna issue? Probably not. -- Engadget

Hier ook een stukje over dat zelfde idee. Alleen daar gebruiken ze geen plakband maar een anders 'gesneden' simkaart.

Muxje 30-06-10 12:00

Het zou zo maar kunnen kloppen. De simtray maakt contact met het antennegedeelte dus contact met de simkaart zou wel wat uit kunnen maken. Overigens heb ik net de mijne bekeken, en aan de binnenkant van de simtray zit bij mij al isolerend materiaal. Het zou wel zo kunnen dat mijn ietwat slordig op maat gemaakte microsim aan de zijkanten contact maakt et de tray dus die stukjes heb ik ook maar even afgeplakt. Helaas zit ik hier bovenop een zendmast dus testen gaat niet, ik heb hier altijd al 5 streepjes gehad.

borgqueenx 30-06-10 12:10

Woon 500m van onze 3g antenne en heb dus altijd 5 streepjes, geen uitzonderingen gehad. zelfs al doe ik moeite ervoor :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:05.