//

ios4 zuigt

ios4 zuigt discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben ik de enige of zijn er meer die niet tevreden zijn over iOs4? De helft van de Apps werkt niet meer, het "multitasken" slaat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-07-10, 00:37
Pidi Pidi is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard ios4 zuigt

Ben ik de enige of zijn er meer die niet tevreden zijn over iOs4?
De helft van de Apps werkt niet meer, het "multitasken" slaat nergens op en resulteert alleen maar in programma's die in de achtergrond blijven draaien (je moet allerlei handelingen extra doen om een app te sluiten, en last but not least: de batterij is eerder leeg.

Of die ik iets verkeerd?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-07-10, 01:03
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

"Verkeerd" wil ik het niet noemen, maar je ziet het niet helemaal juist. :-P

Apps moeten sowieso in veel gevallen door de developers geschikt worden gemaakt om op iOS4 te werken of er in elk geval optimaal op te werken. Evenzo voor het multi-tasken. Dat kunnen apps niet meteen standaard als ze op iOS4 draaien en sowieso zullen ook na aanpassing voor iOS4 niet alle apps kunnen multi-tasken.

Dat alle apps zichtbaar blijven in die multi-task regel vind ik inderdaad ook wel irritant, ook al draaien ze niet werkelijk meer op de achtergrond. In mijn ogen schiet dit zijn doel geheel voorbij. Als ik straks wel een app daadwerkelijk "op de achtergrond" heb draaien kan je je helemaal de blubber zoeken waar die app gebleven is als je inmiddels 8 "schermen" vol hebt met programma's die je ooit een keer gestart hebt. Ik zou persoonlijk liever zien dat programma's die niet echt meer draaien ook niet in deze balk verschijnen.

Van die accu heb ik niet zo'n last. Ik krijg 'm zelden leeg omdat ik ten eerste een lader in de auto heb (en ik zit voor mijn werk de hele dag in de auto) en daarnaast heb ik er een hoesje omheen met een extra accu erin, dus ik kan altijd wel even vooruit met een lading. :-D
  #3  
Oud 06-07-10, 01:10
SennaL SennaL is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Bij mij werkt het hele multitasken niet ? Kan tot in de oneindigheid op de homebutton drukken maar er gebeurd niks ...
  #4  
Oud 06-07-10, 06:46
rudeboy's schermafbeelding
rudeboy rudeboy is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Skamerika
Berichten: 96
Stuur een bericht via ICQ naar rudeboy Stuur een bericht via Yahoo naar rudeboy
Standaard

don't like it, don't use it... easy.

dacht dat multitasken niet mogelijk was op de iPod touch...
__________________
~rb
 iPhone 4 - 16GB - i0S4.1 
  #5  
Oud 06-07-10, 10:44
rooie_rolo rooie_rolo is offline
• iOS 8.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Mijn ervaring tot nu toe met os4, is dat het mijn iphone erg traag maakt. Visuals verlopen na een tijdje erg schokkerig en heb regelmatig last dat apps traag reageren op touch-acties! Na veel apps gebruikt te hebben lijkt het enige wat helpt om een reboot te doen, zodat het volgens mij het geheugen gewist wordt. Daarnaast kom ik regelmatig in het home scherm terug, omdat de apps gewoon afgesloten worden tijdens gebruik (waarschijnlijk gebruiken die dan teveel capaciteit van de cpu) Dit wordt hopelijk beter nadat de apps geupdated worden voor gebruik met os4.

Hebben meer mensen hier last van, of misschien tips voor? Ik hoop niet dat straks mijn 3gs qua hardware ondergeschikt raakt voor toekomstige (voor iphone4) apps..
  #6  
Oud 06-07-10, 16:45
whbakker whbakker is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Rhoon
Berichten: 6
Standaard Vertraging na nieuwe software...

Je klachten gelden in ons geval vooral voor de 3G en in mindere mate voor de 3GS. Daarom zoek ik vooral voor de vertraging op de 3G een doeltreffende oplossing.

Willem.
  #7  
Oud 06-07-10, 17:22
rudeboy's schermafbeelding
rudeboy rudeboy is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Skamerika
Berichten: 96
Stuur een bericht via ICQ naar rudeboy Stuur een bericht via Yahoo naar rudeboy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whbakker Bekijk bericht
Je klachten gelden in ons geval vooral voor de 3G en in mindere mate voor de 3GS. Daarom zoek ik vooral voor de vertraging op de 3G een doeltreffende oplossing.

Willem.
voordat ik deze 3G[S] had heb ik alle iOS4 Beta's & een korte tijd de officiele iOS4 gebruikt op een 3G, en absoluut geen last gehad van traagheid.. zelfs niet toen ik 'm geJailbreaked had met wallpaper en multitasking enabled. het blijkt erg te verschillen van device to device.
  #8  
Oud 06-07-10, 17:41
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Na de installatie van ios4 was ik ook ontevreden over de snelheid. Daarna heb ik het er nog een keer op gezet, maar dan niet de back-up teruggezet. En sindsdien werkt het als een zonnetje.

Behalve dat er een paar apps zijn die inderdaad zomaar zichzelf afsluiten.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 07-07-10 om 18:42.
  #9  
Oud 07-07-10, 14:24
Pidi Pidi is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudeboy Bekijk bericht
don't like it, don't use it... easy.
Was het maar zo easy.
Eenmaal over naar iOS4 kun je niet meer terug.
Waar ik me ook over verbaas is dat je nergens een fatsoenlijke handleiding kan vinden over de nieuwe functionaliteit en hoe je het kunt gebruiken.

Ondertussen heb ik eerst een backup teruggezet -> dat gaf alleen maar nog meer problemen.
Vervolgens de hele boel maar gewoon opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het dan eindelijk wel.
  #10  
Oud 07-07-10, 14:32
Karnemelk's schermafbeelding
Karnemelk Karnemelk is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 59
Standaard

Tot nu toe heb ik ook wel wat problemen met IOS4 (en dan met name een aantal applicaties die het niet meer doen), maar verder loopt het bij mij als een zonnetje.

Mijn 3GS lijkt zelfs sneller te zijn geworden en het batterijverbruik is afgenomen. Dat dat niet ligt aan de jailbreak blijkt wel uit het feit dat mijn vrouw een identieke iPhone heeft zonder jailbreak en zij ondervindt hetzelfde.

Backgroundapplicaties zijn raar geimplementeerd omdat je niet kunt zien welke applicaties nou daadwerkelijk nog draaien. Het is meer een soort MRU (most-recently-used) lijstje waarin het kan voorkomen dat bepaalde applicaties inderdaad nog op de achtergrond draaien. Gelukkig is Backgrounder sinds ongeveer een week weer iOS4 compatibel, dus dat lost het probleem op.

Ook andere klachten als spontane reboots, proximity sensor die niet meer werkt die je op andere forums nogal veel tegenkomt zijn me tot nu toe bespaard gebleven (* klopt af op onbelakt hout *)
  #11  
Oud 07-07-10, 14:53
leavestone leavestone is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Loenen aan de Vecht
Berichten: 22
Standaard

iPhone 3G OS 4.0 nadelen:

het de originele apple bluetooth oortje is niet meer zichtbaar bij laden zoals onder 3.x en voorgaande versie's, ook ben je haast niet meer te verstaan.

erg traag en bij grote mail attachments crashed de software.
  #12  
Oud 07-07-10, 22:07
iMarnick iMarnick is offline
• iOS 6.1.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 49
Standaard

Er zitten toch heel wat bugs in iOs4.

Mijn 10 ERGERNISSEN :

1) Verjaardagskalender: in kalender worden sommige verjaardagen een dag te vroeg weergegeven, sommige niet. (Had al eerder een topic hierover gemaakt maar niemand reageert!!! )

2) Iemand had er ook een een topic over gemaakt. Wissen recente gesprekken en switchen naar andere app en terugkomen naar recente gesprekken (app telefoon bslaagt vast)

3) Kan niet meer op edge en ook in de app telefoon kan ik niet meer naar voicemail bellen ( komt op neem contact op met je serviceaanbieder)

4) MMS is ook bij mij verdwenen (was ook topic over maar was met instellingen van Nederlandse operatoren)

5) Multitastking hapert soms bij het deleten van app die open staan in de mutlitaskingbar

6) Waar blijft de beloofde Game Centre? Eerst zeggen hoort bij de 7 grote vernieuwinen van iOs4? Wanneer komt het?

7) IAds, (nog niet aanwezig, moet ook nog komen)

8) Waar vind ik de mogelijkheid om foto's te ordenen volgens gezicht? Als iemand dat weet? Ik vind het niet?

9) Folders, max 12 apps. Is een klein beetje te weinig vind ik persoonlijk.

10) Sinds iOs4 krijg ik heel veel kompas storing te zien bij het openen van kaarten. Kon ik vroeger niet herinneren dat het vaak gebeurde. Misschien maximum 2 keer.


Ps. Please, als er iemand een oplossing weet voor deze problemen, please antwoord! Vorige topic nog niets van antwoord gekregen (ook niet als er mensen zijn die gewoon zeggen dat probleem heb ik niet)
  #13  
Oud 08-07-10, 02:07
leavestone leavestone is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Loenen aan de Vecht
Berichten: 22
Standaard

@iMarnick

verjaardagen ligt niet aan de iPhone maar aan de geweldige sync bugs van addressbook. Die is al jaren "bagger" maar wordt nog altijd afgedaan met dat het aan je machine ligt o.i.d. nu ik heb verscheidene herinstallatie's gedaan en met name contacten die ik op de iPhone aanmaak verdwijnen soms als sneeuw voor de zon. Maar wees gerust ze zijn druk met het herschrijven zie ook de beta voor iCal.
ene bij mij zit er soms wel een half jaar verschil in.

Ook mail kent zijn problemen om over taken maar te zwijgen dat is nooit afgemaakt en ik hoop echt dat met de volgende update 10.7 een volwassen applicatie wordt neergezet. waarmee al die problemen verdwenen zijn.

al met al valt het wel mee betere alternatieven zijn er bij lange na niet Palm Vx is wat betreft sync nog steeds ongeëvenaard.

Windows mobile is echt bagger syncen heb ik toen ook maar opgegeven ondanks prachtige missing sync.

Beter een eenoog dan een blinde zullen we maar zeggen.
  #14  
Oud 08-07-10, 02:35
iMarnick iMarnick is offline
• iOS 6.1.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 49
Standaard

Verjaardagskalender heb ik in orde gekregen. Was idd wat je zei.

Erger is, ik blijf maar bugs vinden!

Probeer dit eens:

Open iPod en zet op shuffle. (Bug werkt ook als je niet op shuffle zet en gewoon zelf een liedje kiest om af te spelen)
Een willekeurig liedje speelt nu.
Druk op homeknop zodat je op het homescreen komt. Hierdoor zal de app iPod ook in de multitasking bar komen te staan.
Druk dan tweemaal op homeknop zodat multitasking balk verschijnt.
Sluit dan iPod in die balk af.
Liedje stopt met spelen. Alles nog ok. Maar schuif dan de balk naar naar links zodat je de iPod knoppen ziet, die knop die voorkomt dat scherm draait en tot slot de iPod knop. Wel druk nu op die iPod knop (die rechts van die pijlen staat) iPod zal nu openen. En druk nu op play. Een willekeurig liedje zal beginnen spelen en druk dan op volgend liedje. De app crashed en liedje stopt ook met spelen! BUG!!

Niet akkoord als mensen zeggen meeste apps werken niet op ios4. Daar kan Apple niets aan doen. De ontwikkelaars moeten dit in hun app steken. MAAR van een standaard app van Apple zou dit wel niet mogen gebeuren! Als zelfs al de apps die standaard op de iPhone al beginnen crashen, goed bezig dan!!!

Mensen, probeer deze bug eens uit en laat weten als jullie dit ook hebben! Merciekes!!

Laatst gewijzigd door iMarnick; 08-07-10 om 02:47.
  #15  
Oud 08-07-10, 04:50
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick Bekijk bericht
Erger is, ik blijf maar bugs vinden!
Erger is; dit had je al in een apart topic gepost en je doet alsof je hele iPhone aan het vergaan is. Beetje minder sensatie blaten mag wat mij betreft wel.
  #16  
Oud 08-07-10, 09:11
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick Bekijk bericht
Erger is, ik blijf maar bugs vinden!
Ik niet, heb er geen een. Maar heb dan ook de 3G .
  #17  
Oud 08-07-10, 09:26
iMarnick iMarnick is offline
• iOS 6.1.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc Bekijk bericht
Erger is; dit had je al in een apart topic gepost en je doet alsof je hele iPhone aan het vergaan is. Beetje minder sensatie blaten mag wat mij betreft wel.
Appart topic voor bug gestart na deze commentaar!!!
Sensatie, waarom bestaat dit forum anders. Toch ook om problemen en meningen over iPhone te delen, jij deelt alleen meningen over andermans commentaar. Waar dit forum niet over gaat! Of moet ik volgens u alleen maar positieve dingen schrijven over iPhone?
  #18  
Oud 08-07-10, 12:59
Karnemelk's schermafbeelding
Karnemelk Karnemelk is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick Bekijk bericht
Open iPod en zet op shuffle. <snip>
De app crashed en liedje stopt ook met spelen! BUG!!
Niet reproduceerbaar op mijn 3GS zowel met als zonder shuffle. Hetzelfde liedje wordt gewoon afgespeeld en de iPod applicatie crasht niet als je naar een volgend nummer gaat.
  #19  
Oud 08-07-10, 14:09
Pidi Pidi is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick Bekijk bericht
Mensen, probeer deze bug eens uit en laat weten als jullie dit ook hebben! Merciekes!!
Bij mij niet te reproduceren.
  #20  
Oud 08-07-10, 14:10
Pidi Pidi is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick Bekijk bericht
Niet akkoord als mensen zeggen meeste apps werken niet op ios4. Daar kan Apple niets aan doen. De ontwikkelaars moeten dit in hun app steken. MAAR van een standaard app van Apple zou dit wel niet mogen gebeuren!
Het is wel heel gemakkelijk om de ontwikkelaars de schuld te geven wanneer een App in iOS4 niet meer werkt. De update zou mijns inziens gewoon backward compatible moeten zijn.
Je had iedereen moeten horen toen Vista werd geïntroduceerd en sommige dingen niet meer werkten... Dat werd toch ook niet zomaar geaccepteerd?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3GS custom iOS4.0 naar custom iOS4.1 lukt steeds niet bruut Jailbreak 2 01-11-10 10:27
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4 of 3.1.3 met spirit->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 68 08-07-10 23:13
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 1 25-06-10 02:24
Upgrade van iOS4-GM naar iOS4-Final lukt niet jpwoesthuis iPhone algemeen 6 23-06-10 11:24
Ios4 robbie94 Archief 1 20-06-10 22:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:53.