iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   ios4 zuigt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/63680-ios4-zuigt.html)

Pidi 05-07-10 23:37

ios4 zuigt
 
Ben ik de enige of zijn er meer die niet tevreden zijn over iOs4?
De helft van de Apps werkt niet meer, het "multitasken" slaat nergens op en resulteert alleen maar in programma's die in de achtergrond blijven draaien (je moet allerlei handelingen extra doen om een app te sluiten, en last but not least: de batterij is eerder leeg.

Of die ik iets verkeerd?

Ruben.cc 06-07-10 00:03

"Verkeerd" wil ik het niet noemen, maar je ziet het niet helemaal juist. :-P

Apps moeten sowieso in veel gevallen door de developers geschikt worden gemaakt om op iOS4 te werken of er in elk geval optimaal op te werken. Evenzo voor het multi-tasken. Dat kunnen apps niet meteen standaard als ze op iOS4 draaien en sowieso zullen ook na aanpassing voor iOS4 niet alle apps kunnen multi-tasken.

Dat alle apps zichtbaar blijven in die multi-task regel vind ik inderdaad ook wel irritant, ook al draaien ze niet werkelijk meer op de achtergrond. In mijn ogen schiet dit zijn doel geheel voorbij. Als ik straks wel een app daadwerkelijk "op de achtergrond" heb draaien kan je je helemaal de blubber zoeken waar die app gebleven is als je inmiddels 8 "schermen" vol hebt met programma's die je ooit een keer gestart hebt. Ik zou persoonlijk liever zien dat programma's die niet echt meer draaien ook niet in deze balk verschijnen.

Van die accu heb ik niet zo'n last. Ik krijg 'm zelden leeg omdat ik ten eerste een lader in de auto heb (en ik zit voor mijn werk de hele dag in de auto) en daarnaast heb ik er een hoesje omheen met een extra accu erin, dus ik kan altijd wel even vooruit met een lading. :-D

SennaL 06-07-10 00:10

Bij mij werkt het hele multitasken niet ? Kan tot in de oneindigheid op de homebutton drukken maar er gebeurd niks ...

rudeboy 06-07-10 05:46

don't like it, don't use it... easy.

dacht dat multitasken niet mogelijk was op de iPod touch...

rooie_rolo 06-07-10 09:44

Mijn ervaring tot nu toe met os4, is dat het mijn iphone erg traag maakt. Visuals verlopen na een tijdje erg schokkerig en heb regelmatig last dat apps traag reageren op touch-acties! Na veel apps gebruikt te hebben lijkt het enige wat helpt om een reboot te doen, zodat het volgens mij het geheugen gewist wordt. Daarnaast kom ik regelmatig in het home scherm terug, omdat de apps gewoon afgesloten worden tijdens gebruik (waarschijnlijk gebruiken die dan teveel capaciteit van de cpu) Dit wordt hopelijk beter nadat de apps geupdated worden voor gebruik met os4.

Hebben meer mensen hier last van, of misschien tips voor? Ik hoop niet dat straks mijn 3gs qua hardware ondergeschikt raakt voor toekomstige (voor iphone4) apps..

whbakker 06-07-10 15:45

Vertraging na nieuwe software...
 
Je klachten gelden in ons geval vooral voor de 3G en in mindere mate voor de 3GS. Daarom zoek ik vooral voor de vertraging op de 3G een doeltreffende oplossing.

Willem.

rudeboy 06-07-10 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whbakker (Bericht 483772)
Je klachten gelden in ons geval vooral voor de 3G en in mindere mate voor de 3GS. Daarom zoek ik vooral voor de vertraging op de 3G een doeltreffende oplossing.

Willem.

voordat ik deze 3G[S] had heb ik alle iOS4 Beta's & een korte tijd de officiele iOS4 gebruikt op een 3G, en absoluut geen last gehad van traagheid.. zelfs niet toen ik 'm geJailbreaked had met wallpaper en multitasking enabled. het blijkt erg te verschillen van device to device.

remundo7000 06-07-10 16:41

Na de installatie van ios4 was ik ook ontevreden over de snelheid. Daarna heb ik het er nog een keer op gezet, maar dan niet de back-up teruggezet. En sindsdien werkt het als een zonnetje.

Behalve dat er een paar apps zijn die inderdaad zomaar zichzelf afsluiten.

Pidi 07-07-10 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudeboy (Bericht 483372)
don't like it, don't use it... easy.

Was het maar zo easy.
Eenmaal over naar iOS4 kun je niet meer terug.
Waar ik me ook over verbaas is dat je nergens een fatsoenlijke handleiding kan vinden over de nieuwe functionaliteit en hoe je het kunt gebruiken.

Ondertussen heb ik eerst een backup teruggezet -> dat gaf alleen maar nog meer problemen.
Vervolgens de hele boel maar gewoon opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het dan eindelijk wel.

Karnemelk 07-07-10 13:32

Tot nu toe heb ik ook wel wat problemen met IOS4 (en dan met name een aantal applicaties die het niet meer doen), maar verder loopt het bij mij als een zonnetje.

Mijn 3GS lijkt zelfs sneller te zijn geworden en het batterijverbruik is afgenomen. Dat dat niet ligt aan de jailbreak blijkt wel uit het feit dat mijn vrouw een identieke iPhone heeft zonder jailbreak en zij ondervindt hetzelfde.

Backgroundapplicaties zijn raar geimplementeerd omdat je niet kunt zien welke applicaties nou daadwerkelijk nog draaien. Het is meer een soort MRU (most-recently-used) lijstje waarin het kan voorkomen dat bepaalde applicaties inderdaad nog op de achtergrond draaien. Gelukkig is Backgrounder sinds ongeveer een week weer iOS4 compatibel, dus dat lost het probleem op.

Ook andere klachten als spontane reboots, proximity sensor die niet meer werkt die je op andere forums nogal veel tegenkomt zijn me tot nu toe bespaard gebleven (* klopt af op onbelakt hout *)

leavestone 07-07-10 13:53

iPhone 3G OS 4.0 nadelen:

het de originele apple bluetooth oortje is niet meer zichtbaar bij laden zoals onder 3.x en voorgaande versie's, ook ben je haast niet meer te verstaan.

erg traag en bij grote mail attachments crashed de software.

iMarnick 07-07-10 21:07

Er zitten toch heel wat bugs in iOs4.

Mijn 10 ERGERNISSEN :

1) Verjaardagskalender: in kalender worden sommige verjaardagen een dag te vroeg weergegeven, sommige niet. (Had al eerder een topic hierover gemaakt maar niemand reageert!!! )

2) Iemand had er ook een een topic over gemaakt. Wissen recente gesprekken en switchen naar andere app en terugkomen naar recente gesprekken (app telefoon bslaagt vast)

3) Kan niet meer op edge en ook in de app telefoon kan ik niet meer naar voicemail bellen ( komt op neem contact op met je serviceaanbieder)

4) MMS is ook bij mij verdwenen (was ook topic over maar was met instellingen van Nederlandse operatoren)

5) Multitastking hapert soms bij het deleten van app die open staan in de mutlitaskingbar

6) Waar blijft de beloofde Game Centre? Eerst zeggen hoort bij de 7 grote vernieuwinen van iOs4? Wanneer komt het?

7) IAds, (nog niet aanwezig, moet ook nog komen)

8) Waar vind ik de mogelijkheid om foto's te ordenen volgens gezicht? Als iemand dat weet? Ik vind het niet?

9) Folders, max 12 apps. Is een klein beetje te weinig vind ik persoonlijk.

10) Sinds iOs4 krijg ik heel veel kompas storing te zien bij het openen van kaarten. Kon ik vroeger niet herinneren dat het vaak gebeurde. Misschien maximum 2 keer.


Ps. Please, als er iemand een oplossing weet voor deze problemen, please antwoord! Vorige topic nog niets van antwoord gekregen (ook niet als er mensen zijn die gewoon zeggen dat probleem heb ik niet)

leavestone 08-07-10 01:07

@iMarnick

verjaardagen ligt niet aan de iPhone maar aan de geweldige sync bugs van addressbook. Die is al jaren "bagger" maar wordt nog altijd afgedaan met dat het aan je machine ligt o.i.d. nu ik heb verscheidene herinstallatie's gedaan en met name contacten die ik op de iPhone aanmaak verdwijnen soms als sneeuw voor de zon. Maar wees gerust ze zijn druk met het herschrijven zie ook de beta voor iCal.
ene bij mij zit er soms wel een half jaar verschil in. :P

Ook mail kent zijn problemen om over taken maar te zwijgen dat is nooit afgemaakt en ik hoop echt dat met de volgende update 10.7 een volwassen applicatie wordt neergezet. waarmee al die problemen verdwenen zijn.

al met al valt het wel mee betere alternatieven zijn er bij lange na niet Palm Vx is wat betreft sync nog steeds ongeëvenaard.

Windows mobile is echt bagger syncen heb ik toen ook maar opgegeven ondanks prachtige missing sync.

Beter een eenoog dan een blinde zullen we maar zeggen.

iMarnick 08-07-10 01:35

Verjaardagskalender heb ik in orde gekregen. Was idd wat je zei.

Erger is, ik blijf maar bugs vinden!

Probeer dit eens:

Open iPod en zet op shuffle. (Bug werkt ook als je niet op shuffle zet en gewoon zelf een liedje kiest om af te spelen)
Een willekeurig liedje speelt nu.
Druk op homeknop zodat je op het homescreen komt. Hierdoor zal de app iPod ook in de multitasking bar komen te staan.
Druk dan tweemaal op homeknop zodat multitasking balk verschijnt.
Sluit dan iPod in die balk af.
Liedje stopt met spelen. Alles nog ok. Maar schuif dan de balk naar naar links zodat je de iPod knoppen ziet, die knop die voorkomt dat scherm draait en tot slot de iPod knop. Wel druk nu op die iPod knop (die rechts van die pijlen staat) iPod zal nu openen. En druk nu op play. Een willekeurig liedje zal beginnen spelen en druk dan op volgend liedje. De app crashed en liedje stopt ook met spelen! BUG!!

Niet akkoord als mensen zeggen meeste apps werken niet op ios4. Daar kan Apple niets aan doen. De ontwikkelaars moeten dit in hun app steken. MAAR van een standaard app van Apple zou dit wel niet mogen gebeuren! Als zelfs al de apps die standaard op de iPhone al beginnen crashen, goed bezig dan!!!

Mensen, probeer deze bug eens uit en laat weten als jullie dit ook hebben! Merciekes!!

Ruben.cc 08-07-10 03:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick (Bericht 484882)
Erger is, ik blijf maar bugs vinden!

Erger is; dit had je al in een apart topic gepost en je doet alsof je hele iPhone aan het vergaan is. Beetje minder sensatie blaten mag wat mij betreft wel.

Dragon 08-07-10 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick (Bericht 484882)
Erger is, ik blijf maar bugs vinden!

Ik niet, heb er geen een. Maar heb dan ook de 3G :d.

iMarnick 08-07-10 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc (Bericht 484887)
Erger is; dit had je al in een apart topic gepost en je doet alsof je hele iPhone aan het vergaan is. Beetje minder sensatie blaten mag wat mij betreft wel.

Appart topic voor bug gestart na deze commentaar!!!
Sensatie, waarom bestaat dit forum anders. Toch ook om problemen en meningen over iPhone te delen, jij deelt alleen meningen over andermans commentaar. Waar dit forum niet over gaat! Of moet ik volgens u alleen maar positieve dingen schrijven over iPhone?

Karnemelk 08-07-10 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick (Bericht 484882)
Open iPod en zet op shuffle. <snip>
De app crashed en liedje stopt ook met spelen! BUG!!

Niet reproduceerbaar op mijn 3GS zowel met als zonder shuffle. Hetzelfde liedje wordt gewoon afgespeeld en de iPod applicatie crasht niet als je naar een volgend nummer gaat.

Pidi 08-07-10 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick (Bericht 484882)
Mensen, probeer deze bug eens uit en laat weten als jullie dit ook hebben! Merciekes!!

Bij mij niet te reproduceren.

Pidi 08-07-10 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick (Bericht 484882)
Niet akkoord als mensen zeggen meeste apps werken niet op ios4. Daar kan Apple niets aan doen. De ontwikkelaars moeten dit in hun app steken. MAAR van een standaard app van Apple zou dit wel niet mogen gebeuren!

Het is wel heel gemakkelijk om de ontwikkelaars de schuld te geven wanneer een App in iOS4 niet meer werkt. De update zou mijns inziens gewoon backward compatible moeten zijn.
Je had iedereen moeten horen toen Vista werd geïntroduceerd en sommige dingen niet meer werkten... Dat werd toch ook niet zomaar geaccepteerd?

Pidi 08-07-10 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick (Bericht 484736)
Mijn 10 ERGERNISSEN :
8) Waar vind ik de mogelijkheid om foto's te ordenen volgens gezicht? Als iemand dat weet? Ik vind het niet?

Ik heb geen antwoorden, maar het zijn goede vragen.
Op de website kondigen ze met een hoop poeha de gezichtsherkenning aan, maar er is nergens te vinden hoe het werkt of waar je het kunt vinden.

iMarnick 08-07-10 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pidi (Bericht 485174)
Ik heb geen antwoorden, maar het zijn goede vragen.
Op de website kondigen ze met een hoop poeha de gezichtsherkenning aan, maar er is nergens te vinden hoe het werkt of waar je het kunt vinden.


Heb jij de link van die exacte website? Van foto's ordenen volgens gezicht had ik enkel gehoord op de voorstelling van iOS4. Maar zoals je zegt, waar of hoe vind je dit. Terwijl dit er waarschijnlijk gewoon niet inzit.

Heb je de exacte link van die site? Ken alleen deze link van Apple:

Apple - iPhone - New features in the iOS 4 Software Update.

Ruben.cc 09-07-10 01:25

1 Bijlage(n)
Misschien begrijp ik de "klacht" niet goed, maar om op gezichten te ordenen moet je gewoon het middelste tabje in je foto-album kiezen.

Ruben.cc 09-07-10 01:37

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick (Bericht 484736)
6) Waar blijft de beloofde Game Centre? Eerst zeggen hoort bij de 7 grote vernieuwinen van iOs4? Wanneer komt het?

Zit er al vanaf het begin in...

ButcherJF 09-07-10 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc (Bericht 485730)
Zit er al vanaf het begin in...

....maar alleen in de beta/GM. In de defintieve versie van iOS 4.0 is Game Center voorlopig verdwenen: klik.

Pidi 09-07-10 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc (Bericht 485726)
Misschien begrijp ik de "klacht" niet goed, maar om op gezichten te ordenen moet je gewoon het middelste tabje in je foto-album kiezen.

Die knop staat er bij mij niet bij...?

Ruben.cc 09-07-10 12:32

Ah, okee. Ik dacht dat de GM 100% hetzelfde was als de uiteindelijke versie, temeer daar ik geen melding kreeg van een nieuwe versie op mijn 3GS waar dus de GM op staat. Misschien dan toch maar eens een update doen op mijn 3GS, misschien is er wel meer veranderd in de uiteindelijke versie.

iMarnick 09-07-10 12:34

3 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc (Bericht 485726)
Misschien begrijp ik de "klacht" niet goed, maar om op gezichten te ordenen moet je gewoon het middelste tabje in je foto-album kiezen.

Die knop gezichten, net zoals Game Center zit dit niet in de finale versie van iOS4. Ik weet niet welke versie jij hebt? Een of andere bèta versie of GM versie maar in de versie die ik op de dag dat iOs4 uitkwam gedownload heb via iTunes zit er geen Game Center of gezichtsherkenning op.

In bijlage een foto van hoe ik foto's kijk zonder gezichtsherkenning.

Andere foto's zijn fouten die al eens gehad heb. Ik weet niet of jullie dat al gehad hebben maar dat iPod app dat naast de iPod knoppen staat is eens vervangen geweest door een app.

En tot slot nog een foto dat ik niet meer naar voicemail kan luisteren door rechtstreeks op de knop voicemail te drukken in de app Telefoon.
Dit laatste moet ik nog wel is gaan horen naar een Mobistar Center.
Maar rare is het is wel allemaal begonnen nadat ik iOs4 installeerde. Ook is vragen waarom als ik geen Wi-Fi heb (dan gebruik ik Edge) totaal geen bereik heb. Edge werkt gewoon niet meer. Wil niets laden. En tot slot de MMS functie die verdwenen is. Deze laatste zou ik eens tijd moeten maken om is een Mobistar winkel binnen te springen want denk eerder dat er iets mis is met Mobistar in combinatie met iOS4.

Foxie21 09-07-10 14:36

batterij loopt heel snel leeg
 
Kreeg gisteren van Mobistar een nieuwe iPhone omdat mijn vorige onherstelbaar beschadigd was. Heb er een reservekopie van mijn vorige opgezet, samen met iOS4.
Nu merk ik dat mijn batterij sinds iOS4 heel snel leegloopt!
bv.: vannacht rond 00u30 gaan slapen met nog 47% batterij en vanmorgen om 7u30 was ie leeg ofte 0% batterij over!
Zou dat iets met dat multitasken te maken hebben? Hoe werkt dat? Ik las hier iets over een multitaskbar?! Waar vind ik die?
Sorry voor de misschien eenvoudige vragen, maar heb 3 weken geen iPhone meer gehad en zodanig het nieuws er rond (iOS4) zo ook wat gemist!

De Generaal 09-07-10 14:37

// Verplaatst naar Ervaringen

Ruben.cc 09-07-10 15:30

Ik heb inderdaad de GM versie erop staan. Nogmaals; ik was in de veronderstelling dat deze exact hetzelfde was als de uiteindelijke versie.

Bovendien heeft de iPhone volgens mij geen eigen gezichtsherkenning, maar kan 'ie alleen maar foto's groeperen die je in iPhoto op de Mac getagged hebt middels de gezichtsherkenning. Ik heb in elk geval onder het tabje gezichten gewoon een opsomming van foto's die ik in iPhoto al aan gezichtsherkenning onderworpen had.

Lotuzz 12-07-10 15:52

Het grootste probleem met iOS4 is de onstabiele Wi-Fi.
En dit sinds de update, zowel men ipod touch 2g als men iphone 3gs.
Zelfs met 3 streepjes op de Wi-Fi ontvangst meter.
Helaas nog geen oplossing hiervoor gevonden.

PJ_9911 12-07-10 23:55

bij mij is de MMS ook V E R D W E N E N !! Bij de foto's krijg je niet meer de keuze om via mms te verzenden, mms'en komen niet binnen en de mms functies die je bij het menu berichten kan instellen staan er niet in. Precies alsof mn iphone nooit mms gehad heeft


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.