//

mailen via 3g lukt niet meer na ios4

mailen via 3g lukt niet meer na ios4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds ik ios4 geinstalleerd heb kan ik geen mails meer verzenden via 3g. hij vraagt dan steeds om een wachtwoord, maar dit staat er gewoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-07-10, 09:34
Aeron Aeron is offline
• iOS 6.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard mailen via 3g lukt niet meer na ios4

Sinds ik ios4 geinstalleerd heb kan ik geen mails meer verzenden via 3g. hij vraagt dan steeds om een wachtwoord, maar dit staat er gewoon en is goed.
Mailen via Wi-Fi gaat wel goed. Weet iemand raad.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-07-10, 09:50
D3nnisvdbosch D3nnisvdbosch is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oss
Berichten: 2
Standaard

Ik had dat probleem ook de eerste keer! Heb daarna mijn iPhone gerestored, naar een costum firmware van t forum en daarna deed ie t wel weer. Dus geen idee waar het aan ligt maar hier de link naar de firmwares.

https://forum.iculture.nl/f14/i...-idevices.html

Kijk wel even welke je het liefst hebt!
  #3  
Oud 06-07-10, 17:15
Aeron Aeron is offline
• iOS 6.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

ik snap niet goed wat ik precies moet doen dan, en durf het dus ook niet goed. bang het helemaal te verprutsen
  #4  
Oud 07-07-10, 11:21
D3nnisvdbosch D3nnisvdbosch is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oss
Berichten: 2
Standaard

Het is vrij simpel.

Als ik het goed begrijp heb je je Iphone 3G origineel via T-mobile. Dus activatie en Jailbreak zijn eigenlijk niet nodig! Als je voor een custom firmware gaat heb je eigenlijk wel altijd een Jailbreak. Maar de voordelen hiervan zijn, mijn inziens, echt enorm!

Als je hem zelf via itunes wil activeren moet de deze link gebruiken om te downloaden:
http://ios4.poisonedserver.com/cfws/...m_Restore.ipsw

wil je een vooraf geactiveerde, werkt alles meteen, dan moet je deze link gebruiken om de firmware te downloaden:
http://ios4.poisonedserver.com/cfws/...m_Restore.ipsw

Zodra dit gedownload is (zorg dat je goed onthoud waar het bestand staat) zet je je iPhone uit! zorg dat je PC/Laptop/Mac aanstaat en sluit je iPhone met de kabel aan terwijl je de home knop ingedrukt houd! Het toestel laat dan het "verbind met iTunes logo" zien.
En iTunes vraagt dan gelijk of je het toestel wil herstellen(restore).
Nu Komt het in plaats van alleen op die knop te drukken, hou je Shift ingedrukt tijdens het aan klikken.
Hierdoor krijg je een scherm om zelf een firmware bestand te kiezen.
Kies het zojuist gedownloade bestand. En de rest is het zelfde als bij een normale update!

Hoop dat je het zo snapt, anders kun je een mail sturen doe ik er wat plaatjes bij! Staat dan wel alles van een 3gs maar werkt verder t zelfde!
  #5  
Oud 07-07-10, 13:06
Aeron Aeron is offline
• iOS 6.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

bedankt voor je reactie. ik blijf het inderdaad ingewikkeld vinden, ben maar een beginneling en durf me niet te wagen aan jailbreaks. Begrijp ik goed dat de links die je geeft wel voor jailbreaks zijn>?
  #6  
Oud 07-07-10, 13:35
Karnemelk's schermafbeelding
Karnemelk Karnemelk is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 59
Standaard

Het hoeft niet zo ingewikkeld. Het is mij al vaker overkomen dat na een restore of firmware upgrade mail versturen niet meer werkte. Vaak zijn dan de e-mailinstellingen niet helemaal correct teruggezet.
Zo wil de SMTP-server nog wel eens naar "Secure" springen en het poortnummer veranderen naar 587. Ook het wachtwoord is soms wel eens kwijt of incorrect. Gewoon de gegevens op de iPhone opnieuw invoeren, SMTP weer op niet secure, port 21 zetten, verhelpt in de meeste gevallen het probleem.

Edit: mocht dit allemaal niet helpen, post dan even de exacte tekst van de foutmelding die je krijgt. Dat kan helpen om het probleem op te lossen.
  #7  
Oud 07-07-10, 17:07
Aeron Aeron is offline
• iOS 6.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

Hij heeft het even gedaan, maar nu alweer tijdje niet.
De exacte foutmelding is: Er is een kopie in uitgaand geplaatst. Geen wachtwoord opgegeven. Ga nr de mailacc instellingen en geef een wachtwoord op. (dit heb ik gedaan maar helpt nu niet).
De poort staat bij mij op 25.

Laatst gewijzigd door Aeron; 07-07-10 om 17:12.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3GS custom iOS4.0 naar custom iOS4.1 lukt steeds niet bruut Jailbreak 2 01-11-10 09:27
Kan niet mailen na installatie ios4 Mannus2 iPhone algemeen 9 16-07-10 21:09
Ios4 lukt downloaden niet Toyon iPhone algemeen 0 26-06-10 14:24
Upgrade van iOS4-GM naar iOS4-Final lukt niet jpwoesthuis iPhone algemeen 6 23-06-10 10:24
PLEASE HELP.. Herstellen lukt niet meer waardoor iPhone het helemaal niet meer doet,, shari iPhone algemeen 8 16-09-09 22:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:51.