iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Crash 3gS iOS 4; herstel nodig + fout 1002 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/63844-crash-3gs-ios-4-herstel-nodig-fout-1002-a.html)

roger.peerbooms 08-07-10 01:00

Crash 3gS iOS 4; herstel nodig + fout 1002
 
Na multi-tasking akties in iOS4 plotseling "Geen Service" meer.
Komt in het scherm met itunes-logo + stekker en geeft aan dat herstel nodig is.
Bij aansluiten op iTtunes komt de melding:
Er is een probleem met uw iPhone. De iphone wordt niet herkend en kan niet geactiveerd worden.
Via RECBOOT in DFU-mode gebracht en nu lijkt herstel mogelijk.
Echter op het eind wordt een onbekende fout 1002 gemeld die ik niet opgelost krijg: itunes opnieuw geinstalleerd, iphone op ander pc getracht te herstellen.
Kortom: het lukt niet!!
Ik vind op het net meerdere gebruikers met hetzelfde recentelijke probleem, maar geen oplossingen.
Iemand suggesties??

Karnemelk 08-07-10 12:06

Klinkt flauw, maar eh: T-Mobile shop?

ghtimmer 08-07-10 20:55

Zelfde probleem. Zat alleen nog in oude firmware. Gewoon een simlockvrij toestel, maar na error 23 (DUF methode en herstel) nu code 1002.

Help, help..... kan niks vinden op internet: nu hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Rob1982 08-07-10 21:53

Heb je hier wat aan? Bij troubleshooting op de apple site zelf staat de error 1002 ook tussen.
Ik zou hier even proberen:
Update and restore alert messages on iPhone, iPad, and iPod touch

ghtimmer 08-07-10 22:04

Bedankt en inderdaad dat had ik ook gevonden. Maar apple is niet zo vriendelijk aan te geven wat nou deze melding exact inhoud. Blijft vaag. Ook bij de specifieke toelichting.

Kortom geen info waar de gebruiker wat mee kan :(

Rob1982 08-07-10 22:14

Nee inderdaad, er staat een hele bups van error's achter elkaar geplakt.
Maar die opties die erbij stonden had je wel allemaal geprobeert? Herstarten, andere itunes versie enzo?

ghtimmer 08-07-10 22:15

alles.... andere pc, andere kabel, nieuwe itunes, herstarten.

Zelfs update naar 4.0 en weer terug....... wat kan ik nog meer doen?

Rob1982 08-07-10 22:19

Vreemd inderdaad. Zou er dan toch proberen even mee naar de apple store mee te gaan dan.

ghtimmer 08-07-10 22:25

Sterker nog, de helpdesk van Apple kan niet helpen.... verwijzen mij naar TM terwijl ik daar geen klant ben.......

Lang leve apple...?!

Rob1982 09-07-10 08:38

En het bedrijf waar je hem oorspronkelijk vandaan hebt?

ghtimmer 09-07-10 10:46

Daar gaat ie maandag naar retour. Ben hem 6 weken (!!!!) kwijt..... dus als ik het voor maandag kan oplossen?

roger.peerbooms 09-07-10 18:02

Uitvoerig navraag gedaan over dit probleem.
Conclusie: is een brick en blijft een brick!!
Het aantal meldingen van dit probleem op internet groeit explosief.

Morgen gaat de mijne terug naar de Mobistar winkel in Diest.
Telefonisch gaf men mij aan dat ik waarschijnlijk van Apple een nieuw toestel zal krijgen.
Alleen moet ik daar een weekje of 2 op wachten.
Gisteren de iPhone 4 in UK besteld. Wordt geleverd rond 6 aug.
Zojuist tickets Londen geboekt (Eur50,-/p.p.) om toestel een weekje daarna bij kenissen op te halen.

roger.peerbooms 09-07-10 18:04

Advies:
Wees voorzichtig met multi-tasken op 3gs met iOS4.
Het kan je zomaar gebeuren.

The_Umpire 13-07-10 12:17

Een Brick ?? zoiets als een virus, of in ieder geval iets waardoor de iphone niet meer hersteld kan worden ??

Ik krijg ook heel de tijd de foutmelding (1002) maar kan geen oplossing vinden, google heeft me ook niet kunnen helpen, denk dat ik dan toch maar pro assist ga bellen :S

Jorto 13-07-10 12:53

zelfde probleem... niks helpt

Jorto 15-07-10 14:35

bump

zojuist opgestuurd voor reparatie bij gsmrepareren.nl, kijken of hun het kunnen oplossen...

Mr.Boss 02-08-10 03:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorto (Bericht 490028)
bump

zojuist opgestuurd voor reparatie bij gsmrepareren.nl, kijken of hun het kunnen oplossen...

Heb je hem al terug en enig idee wat de oplossing is?
Heb nml exact hetzelfde probleem. Error 1002

Jorto 02-08-10 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Boss (Bericht 510375)
Heb je hem al terug en enig idee wat de oplossing is?
Heb nml exact hetzelfde probleem. Error 1002

Nee, bij Solid Vision hebben ze een "foutje" gemaakt en zijn ze enkele dagen geleden pas begonnen met m'n toestel (nadat ze eerst zeiden dat het imei nummer niet goed overeen kwamen etc en dat ik hem aan het eind van vorige week terug zou krijgen).

Vandaag hoor ik als het goed is meer en dan zal ik het hier ook laten weten of course. ;)

ghtimmer 02-08-10 11:40

Even een update van onze kant.....

Na veel uitproberen, zoeken op internet uiteindelijk maar gekozen om het toestel terug te sturen aan de leverancier. En dit met de wetenschap dat het wel eens meer dan 6 weken kon gaan duren.

En toen: binnen 2 weken (!!!!!!!) van Apple een nieuwe telefoon via de leverancier. I'm happy...........:d

Succes voor iedereen met hetzelfde probleem.

Jorto 02-08-10 18:11

@hierboven, mooi! daar ben ik blij om. lijkt me ook de enigste oplossing in dit geval.

Solid Vision belde, met alweer een god damn smoesje: ze zijn nog steeds niet begonnen. Al die ****ing beloftes die ze niet na komen. Ben 't helemaal zat. Morgen weer bellen dan maar. geen smoesjes meer, ik werk voor me geld :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:45.