//

[3Gs, Ios4 ] Opladen niet ondersteund met dit accessoire

[3Gs, Ios4 ] Opladen niet ondersteund met dit accessoire discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Iphone 3GS 16GB FW: 4.0 en 4.0.1 (officiële update ) Geen jailbreak Geen unlock Originele telefoon Vodafone abo Sinds een tijdje ( +/- 2weken) krijg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-07-10, 14:06
MacBookpro MacBookpro is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Exclamation [3Gs, Ios4 ] Opladen niet ondersteund met dit accessoire

Iphone 3GS 16GB
FW: 4.0 en 4.0.1 (officiële update )
Geen jailbreak
Geen unlock
Originele telefoon
Vodafone abo


Sinds een tijdje ( +/- 2weken) krijg ik de melding "opladen niet ondersteund met dit accessoire". Dit krijg ik als de Iphone 3Gs gelocked staat en ik op de homebutton druk. Heel af en toe komt de melding vanzelf zonder dat ik m'n iphone überhaupt in m'n handen heb...

De Iphone staat dus niet in een dock en hangt niet aan mn Mac.
Nu lees ik hier best een aantal discussies over dit probleem maar niemand heeft een echte oplossing. Het herstellen van m'n Iphone heeft geen nut, dit heb ik gedaan. in eerste instantie dacht ik dat het opgelost was maar na 10min kwam de melding weer. Ben naar de AppleStore geweest en die konden me niet verder helpen omdat er geen T-Mobile simkaart inzat!!
Waarschijnlijk wisten ze niet hoe ze het op moesten lossen en ik op deze manier aan de kant geschoven ben.

Ik hoop dat iemand mij hier wel een antwoord kan geven anders laat ik hem opsturen naar het bedrijf waar ik hem gekocht heb, heb namelijk nog garantie maar dat is wel mn laatste optie natuurlijk....


Laatst gewijzigd door MacBookpro; 18-07-10 om 14:15.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-07-10, 16:51
johanwillemsen johanwillemsen is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard

ik heb hetzelfde probleem heel iritant,
herstellen via itunes gaat ook niet om dat hij elke keer wordt herkend door de pc en daarna weer verwijderd.
  #3  
Oud 14-07-10, 18:34
robbvld robbvld is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Hier precies hetzelfde, plots vandaag...

Meldingen dat de accessiore niet geschikt is en nog wat berichten met zulke contexten...

Wie heeft de oplossing want dit is knap irrii... Kan de iPhone door die rot meldingen amper gebruiken, ze blijven komen...
  #4  
Oud 14-07-10, 19:06
johanwillemsen johanwillemsen is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard

ik heb de volgende mededeling gekregen van een bedrijf die iphones repareerd:

Dit probleem is bij ons bekend. Reparatie van deze fout kost Euro 63,00

We vervangen standaard de dockconnector/speaker assembly, dus HW reparatie.

Heb alleen weinig zin in deze kosten, iphone is nog geen jaar oud, komt alleen uit belgie en heb geen bon meer.
  #5  
Oud 14-07-10, 21:17
robbvld robbvld is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Net contact gehad met de verzekering (mijn toestel is verzekerd), zij komen het toestel ophalen voor reparatie Mocht je via de fora dus geen oplossing vinden, dan is de verzekering een optie... (ik wacht nog ff op een andere optie, anders laat ik hem ophalen)

Laatst gewijzigd door robbvld; 14-07-10 om 21:21.
  #6  
Oud 18-07-10, 14:12
MacBookpro MacBookpro is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Na de update naar 4.0.1 leek het erop of de melding weg was maar helaas. Na een dag weer dezelfde meldingen op mijn scherm. Ik denk ook dat het toch hardware matig niet goed zit bij de connector. Ik heb contact gehad met de winkel waar ik hem gekocht heb en zij kunnen hem waarschijnlijk onder garantie ( nog geen jaar oud ) repareren.
Ik laat hier wel iets weten als ik precies weet wat ze ermee gaan doen en of er eventuele kosten aan verbonden zijn.
  #7  
Oud 26-07-10, 09:50
Borrie Borrie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 26
Standaard



Ik ondervind ook hetzelfde probleem, het is "vrij plotseling" begonnen icm mijn TomTom carkit. Heeft iemand al een werkende oplossing gevonden?
  #8  
Oud 26-07-10, 13:07
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Ik sluit me aan bij de mensen met dit probleem. 't Begint tamelijk irritant te worden. Persoonlijk heb ik het (nu nog) alleen als ik m'n dock gebruik. Sluit ik de iPhone direct op de USB kabel aan die normaal aan het dock zit dan heb ik geen last.
__________________

  #10  
Oud 27-07-10, 22:11
Patriek Patriek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Ook ik zit met dit probleem. Komt heel regelmatig naar voren, meestal bij het uit stand-by komen, maar ook tijdens het gebruik (in willekeurige programma's). Had 't (toevallig of niet) sinds de dag dat ik opgeladen had vanaf een accu (wel met originele usb-kabel).

Had destijds de originele 3.12 software draaien. Was er van overtuigd dat het een software issue was. Toch ook even de connector in de iPhone goed schoongemaakt en onderzocht op schade... zag er prima uit. Wel heb ik de bekende haarscheur in de achterzijde van de foon, lopende vanaf opening voor de connector naar boven toe).

Las ergens over een work-around in de software waarvoor er gejailbreakt moest zijn (iapd bestand wijzigen/verwijderen). Heb de hele telefoon incl instellingen gewist (vanuit de iphone) en restored naar een 'nieuwe' 3.12 install, die gejailbreakt, waarop ik een custom gejailbreakte 4.0 er overheen gezet heb, die ook als "nieuwe telefoon" geactiveerd. Verder had ik nog niets aangepast (aan de iapd of wat dan ook), probleem leek al opgelost te zijn. Weken lang niets meer van gezien... tot eergisteren.

Nu blijkt er een breuk te zitten in de usb-kabel. Heb net een nieuwe besteld. Wanneer ik die heb gaat de software er wederom opnieuw op. Mocht dat niet helpen, dan ga ik telnetten en die error dr uit slopen.

edit: Wellicht handiger dan de telnet/iapd-oplossing; werkt niet>>>install 'popup blocker' in cydia / modmyi repo, bij instellingen: block accesory warnings<<<werkt niet

Toch overweeg ik nog het toestel op te sturen voor garantie-afhandeling. Lees online dat gebruikers een reparatie (vervangende connector), of zelfs vervangend toestel hebben gehad. Kan alleen dat ding niet missen....

Laatst gewijzigd door Patriek; 30-07-10 om 09:40.
  #11  
Oud 28-07-10, 03:28
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Niet alleen de melding op zich is wat hinderlijk, maar ik krijg dus ook vaak een popup dat een bepaald accessoire niet gebruikt kan worden om de iPhone op te laden (en dat bepaalde accessoire is dan een origineel Apple dock!) en de iPhone laadt dan ook daadwerkelijk niet op, da's nog veel erger!
  #12  
Oud 28-07-10, 19:04
Patriek Patriek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik heb inmiddels contact opgenomen met T-mobile over de garantie, die geven 24 maanden en zullen zo'n error kosteloos behandelen (mits je voldoet aan de garantievoorwaarden natuurlijk). Daarom zal ik er ook de originele iOS3.12 terug op zetten.
  #13  
Oud 29-07-10, 09:39
Borrie Borrie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 26
Standaard

Ik hoor erg graag hoe het je vergaan is mbt de garantie! Ik heb mijn 3gs gekocht in Antwerpen, dus ik bespaar mijzelf liever een ritje...
  #14  
Oud 02-08-10, 22:50
Patriek Patriek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Dilemma... ineens komen er geen error-meldingen meer... heb inmiddels de enveloppe en brief klaar liggen voor de garantieafhandeling, maar straks komt tie terug met "klacht niet geconstateerd" en 42,50 onderzoekskosten....

Heb wel diverse screenshots zoals het was, maar ja...
Blijf het heel vreemd vinden, hoe het eerst ook twee weken lang weg leek te zijn na die schone install...
  #15  
Oud 03-08-10, 14:12
Borrie Borrie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriek Bekijk bericht
Dilemma... ineens komen er geen error-meldingen meer... heb inmiddels de enveloppe en brief klaar liggen voor de garantieafhandeling, maar straks komt tie terug met "klacht niet geconstateerd" en 42,50 onderzoekskosten....

Heb wel diverse screenshots zoals het was, maar ja...
Blijf het heel vreemd vinden, hoe het eerst ook twee weken lang weg leek te zijn na die schone install...
Als ik jou was zou ik het risico nemen, wellicht anders eerst even met je provider contact opnemen of het een bekend probleem is?

Ik heb inmiddels contact gehad met TomTom (ivm mijn carkit van TomTom) en ze onderkennen het probleem niet aangezien de carkit een gecertificeerde accessoire is bij Apple. De medewerker vertelde mij wel dat er sinds iOS4 erg veel problemen zijn. Ik ben bang dat het dus wachten wordt op een reactie van Apple.....
  #16  
Oud 06-08-10, 17:58
Patriek Patriek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Hij is gisteren opgestuurd met een heel uitgebreide klachtomschrijving...

/me prays
  #17  
Oud 09-08-10, 14:04
Borrie Borrie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriek Bekijk bericht
Hij is gisteren opgestuurd met een heel uitgebreide klachtomschrijving...

/me prays

/me prays for Patriek

Keep us posted!
  #18  
Oud 09-08-10, 17:25
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

Bij mijn broertje werd dit veroorzaakt door een corrupte backup. Restore heeft het probleem na een maand verholpen.

Ps. bij het versturen naar solid vision kreeg hij hem terug met de melding vochtschade. indicators waren ok maar er was corrosie te zien op de connector.
  #19  
Oud 09-08-10, 21:38
Patriek Patriek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cubesten Bekijk bericht
Bij mijn broertje werd dit veroorzaakt door een corrupte backup. Restore heeft het probleem na een maand verholpen.

Ps. bij het versturen naar solid vision kreeg hij hem terug met de melding vochtschade. indicators waren ok maar er was corrosie te zien op de connector.
Ik heb meerdere malen de software (3.1.2, 4.0, 4.01) geheel opnieuw geinstalleerd, vanuit DFU modus en geactiveerd als "nieuwe telefoon" (niets terug gesynct van oude data). Daarmee was een softwareprobleem uitgesloten. Het is wel een tijd weg geweest, maar kwam uiteindelijk terug (welliswaar in mindere mate).

Mijne ligt nu ook bij Solid Vision...
  #20  
Oud 13-08-10, 10:45
Patriek Patriek is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Werd zojuist gebeld door een T-mobile medewerker (omdat mijn e-mail adres incorrect was). En die wist me te vertellen dat mijn toestel in behandeling is, dat er momenteel gewacht wordt op onderdelen en dat de reparatie onder garantie wordt uitgevoerd.

Ben benieuwd! Hoop 'm volgende week terug te hebben.
Reageren

Labels
ios4, iphone 3gs



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dit accessoire is niet geop Dionvn2 iPhone algemeen 5 09-07-11 16:31
"Opladen niet ondersteund met dit accesoire" IphoneJuno iPhone accessoires en onderdelen 7 28-03-11 17:37
Windows: ClickandBuy niet op dit apparaat wordt ondersteund of controleer betalingsgegevens jjbstolk iTunes 24 16-03-11 23:16
Opladen niet ondersteund met accessoire MJay1 iPhone algemeen 11 14-07-10 16:51
Iphone 3GS - Dit accessoire is niet bedoeld voor de iphone... Elgrande iPhone algemeen 2 17-02-10 12:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:42.