iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 3GS oplader kan leeglopen batterij nouwelijks bijhouden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/63949-iphone-3gs-oplader-leeglopen-batterij-nouwelijks-bijhouden.html)

Wilster 09-07-10 13:01

Iphone 3GS oplader kan leeglopen batterij nouwelijks bijhouden
 
Sinds een week moet ik mijn 3GS meerdere malen per dag opladen wil ik kunnen blijven bellen met mijn Iphone.
in twee uur tijd laad hij ongeveer 20% bij. Het lijkt of hij bijna sneller leegloopt dan hij oplaad.
Valt dit onder de garantie van Apple? Krijg ik van t-mobile een vervangende telefoon?

evmw 09-07-10 14:33

Jeetje, dan laadt hij vrij langzaam op. Mogelijk heb je nogal wat energiezuipende processen draaien of is er hardwarematig iets mis.

Je kan even je iPhone aansluiten op de computer, daar kun je namelijk in Windows het stroomverbruik nagaan op de betreffende USB poort via configuratiescherm. Kun je even kijken hoeveel mA hier staat en of dat normaal is.

Wilster 09-07-10 15:58

Ik zie dat een poort op 100mA staat.
Wanneer ik Wi-Fi en 3G uitzet gaat de telefoon meer dan 48 uur mee op een lading. Met Wi-Fi en 3G aan is hij binnen 10 uur leeg.
Zijn er programma's die net als twitter erg veel stroom slurpen?

evmw 11-07-10 15:17

100mA is veel te weinig, laden moet met veel hogere stroomsterkte gaan anders zal het veels te langzaam gaan. Vermoed dus toch een klein hardwareprobleempje.

Wilster 12-07-10 13:40

Op mijn andere PC laad hij idd op met 500 mA.
Ik heb alle geupdate programma's van mijn Iphone gehaald die na de laatste keer waren geupdate en het probleem is nu opgelost. Ik weet alleen niet waar het aan heeft gelegen omdat ik alle (stuk of 8) geupdate programma's tegelijk van de Iphone heb verwijderd.
Wel bizar dat programma's door alleen op je Iphone 3GS te staan (ik heb nog 3.13 zonder multitasking) toch je bat. leegtrekken.

dannyro 12-07-10 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 486031)
Jeetje, dan laadt hij vrij langzaam op. Mogelijk heb je nogal wat energiezuipende processen draaien of is er hardwarematig iets mis.

Je kan even je iPhone aansluiten op de computer, daar kun je namelijk in Windows het stroomverbruik nagaan op de betreffende USB poort via configuratiescherm. Kun je even kijken hoeveel mA hier staat en of dat normaal is.

Kun je dat even duidelijker uitleggen, ik vind dat hier nl niet.
bedankt al bij voorbaat

evmw 12-07-10 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyro (Bericht 487845)
Kun je dat even duidelijker uitleggen, ik vind dat hier nl niet.
bedankt al bij voorbaat

Start > Control Panel > System > Tabblad 'hardware' > Button 'Device Manager'

Vervolgens naar USB-controllers gaan en dan bij de betreffende USB-poort de eigenschappen opvragen. Tabblad 'Power' geeft aan welke apparaten zijn aangesloten met bijbehorende stroomsterkte. Als daar geen 500mA staat klopt er iets niet.

dannyro 13-07-10 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 487914)
Start > Control Panel > System > Tabblad 'hardware' > Button 'Device Manager'

Vervolgens naar USB-controllers gaan en dan bij de betreffende USB-poort de eigenschappen opvragen. Tabblad 'Power' geeft aan welke apparaten zijn aangesloten met bijbehorende stroomsterkte. Als daar geen 500mA staat klopt er iets niet.

Bedankt, gevonden. Er staat 500mA, zodus in orde:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:58.