//

Dataverbruik in buitenland

Dataverbruik in buitenland discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik heb proximus en heb een abo in België. Aangezien ik voor werk veel in Nederland ben, heb ik daar een 50mb abo. Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-07-10, 23:16
Stevo's schermafbeelding
Stevo Stevo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 78
Standaard Dataverbruik in buitenland

Hoi, ik heb proximus en heb een abo in België. Aangezien ik voor werk veel in Nederland ben, heb ik daar een 50mb abo.

Nu ben ik vrijdag naar Nederland gegaan en heb ik de iphone gebruikt zoals anders. mail controleren, AIS controleren, ...

Zaterdagmiddag kreeg ik plots een sms van proximus dat mijn internet in buitenland geblokkeerd is omdat ik aan de 60 euro zit (de nieuwe Europese regel voor dataverkeer).

Het kan toch niet anders dan dat er programma's op de achtergrond blijven draaien die steeds contact met internet maken en zo mijn dataverbruik verhogen. Het was deze maand de eerste keer sinds ik ben overgestapt op iOS4 dat ik in Nederland.

Iemand een idee??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-07-10, 15:24
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

Om dataverbruik in het buitenland uit te zetten, ga naar Instellingen > Algemeen > Netwerk > Dataroaming en zet dit uit.
  #3  
Oud 14-07-10, 15:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik betaalde in bv spanje 13 euro per MB en ik kreeg een leuke rekening van meer dan 600 euro voor slechts 50MB die ik had verbruikt.
Je mag al tevreden zijn ze je nu iets laten weten als je erover zit.
ps; bij mij draaide er nikske op de achtergrond, had gewoon zelf 50MB verbruikt.
Toen wist ik wel dat dat meer zou verbruiken als je surfte met je smartphone in den buitenland maar dat het zo duur was had ik geen flauw benul van.

Nu kan je voor 50 euro betalen voor 50 euro, veel geld voor slechts 50MB maar toch beter dan de meer dan 600 euro ik heb moeten dokken toen.
  #4  
Oud 14-07-10, 19:31
Stevo's schermafbeelding
Stevo Stevo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 78
Standaard

dit is nog steeds geen antwoord op de vraag.
Hoe kan dit verholpen worden.

Welke programma's blijven in iOS4 doordraaien terwijl dit ervoor niet was
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verborgen dataverbruik marsman iPhone algemeen 5 23-03-11 19:09
Dataverbruik iPhone4 jvpanhuis iPhone algemeen 7 06-02-11 17:48
Dataverbruik EdwardP iPhone algemeen 4 02-01-11 16:02
Gem. Dataverbruik Hamertej iPhone algemeen 1 23-02-10 17:01
Dataverbruik met Kaarten/Maps in het buitenland? Kenneth B. Done Internet in buitenland (roaming) 2 01-01-09 17:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:16.