iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 uit de uk. Waar te verzekeren? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/64195-iphone-4-de-uk-waar-verzekeren.html)

Arjan29 12-07-10 18:44

iPhone 4 uit de uk. Waar te verzekeren?
 
Ik verwacht binnenkort mijn iPhone 4 uit de uk, en zou deze willen verzekeren.
nu weet ik dat je bij een abbonement een pro assist verzekering kunt afsluiten, maar wie weet hoe en waar je je iPhone die je los hebt gekocht kunt verzekeren?

deKevster 12-07-10 18:59

Misschien een idee?
Zo gevonden via Google..

telefoon verzekering / telefoon verzekeren

Geno 13-07-10 00:41

Je had er AppleCare bij kunnen kopen voor 60 pond. Was mss makkelijker geweest.

Jennimal 13-07-10 16:14

Kun je niet in NL gewoon aanvullende apple care kopen? Staat me bij dat ik dat ergens gelezen heb....

Arjan29 13-07-10 17:35

Thanks!
Maar is applecare nu wel of niet Internationaal?
Want anders heb ik er nog weinig aan....

Operafreak 13-07-10 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennimal (Bericht 488464)
Kun je niet in NL gewoon aanvullende apple care kopen? Staat me bij dat ik dat ergens gelezen heb....

Ja, straks - als iPhone 4 hier verkrijgbaar is... :)

Geno 13-07-10 22:18

AppleCare is internationaal en volgens mij moet je dat ook meteen bij aanschaf van je product doen, aangezien deze gekoppeld zijn aan elkaar.

S¡mon 15-07-10 00:28

AppleCare beschermt je toch niet tegen accidental damage? Het 'verlengt' alleen je standaard garantie van 1 naar 2 jaar. En volgens mij is het in elk Europees land bij wet minimaal 2 jaar garantie ook al heb je er volgens bedrijf X maar 1 jaar.

iMickk 19-07-10 19:32

Ik ben ook opzoek naar een verzekering voor mijn iPhone 4 (die hopelijk zsm komt). Maar stel dat het jouw schuld is dat hij kapot is, krijg je dan ook een nieuwe?

obi 19-07-10 21:52

Volgens dit draadje bij Tweakers kun je geen Iphone verzekeren bij een NL verzekeringsmaatschappij indien de Iphone in het buitenland is aangeschaft...

Welke iPhone verzekering - iPads, iPods, iPhones & iTunes - GoT

ManindeWereld 19-07-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 489677)
AppleCare beschermt je toch niet tegen accidental damage? Het 'verlengt' alleen je standaard garantie van 1 naar 2 jaar.

Klopt, het heeft niet te maken met 'verzekeren'. Als die iPhone door eigen
(of andermans) schuld kapot gaat moet je gewoon betalen voor reparatie.

kimvb 23-07-10 18:29

vandaag eens in belgie contact opgenomen met mobistar en hier in belgie is het wel mogelijk om een franse iphone te verzekeren en dit zonder problemen.

dus hierbij laat ik dat even weten .

S¡mon 23-07-10 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geno (Bericht 488023)
Je had er AppleCare bij kunnen kopen voor 60 pond. Was mss makkelijker geweest.

En wat heb je daar aan? Als je je iPhone laat vallen, en hij gaat kapot dan is-ie nog steeds kapot. AppleCare verlengt alleen de standaardgarantie van 1 naar 2 jaar.

In Nederland, en andere Europese landen, moet je trouwens nooit AppleCare kopen omdat het hier volgens de wet al 2 jaar is.

ManindeWereld 23-07-10 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 497224)
In Nederland, en andere Europese landen, moet je trouwens nooit AppleCare kopen omdat het hier volgens de wet al 2 jaar is.

Oh? Laat dat wetsartikel eens zien dan?

Tommeh 24-07-10 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ManindeWereld (Bericht 497279)
Oh? Laat dat wetsartikel eens zien dan?

Precies, mensen moeten zich eerst een inlezen voordat er domme uitspraken gedaan worden. Daarnaast heb je in NL helemaal niets aan de engelse regeling, voor garantie moet je zonder AppleCare toch terug naar de UK, al helemaal in dat tweede jaar.

S¡mon 24-07-10 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ManindeWereld (Bericht 497279)
Oh? Laat dat wetsartikel eens zien dan?

Dat staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Meer info hier: ConsuWijzer - De wettelijke garantieperiode in Europa.

Het is dus helemaal bullshit om AppleCare te kopen in Europa. Je garantieperiode wordt namelijk absoluut niet verlengt: je betaald voor iets wat je al standaard hebt. Tja, en telefonische ondersteuning? Een iPad of iPhone is echt niet moeilijk om te begrijpen en ik denk niet dat veel mensen het nodig zullen hebben (zeker omdat het de eerste anderhalve maand toch gratis is, en binnen die periode zul je dan vast wel je vraag stellen want anders heb je het wel uitgevogeld).

Voor je garantie moet je zoiezo terug naar het land van aankoop ja (tenzij het bedrijf wereldwijd garantie biedt). Verandert niks aan het feit dat je niks hebt aan AppleCare tenzij je echt die ondersteuning wilt.

azt33 25-07-10 01:00

Let alleen wel op dat dat geldt voor 'normaal slijtage', hoever dit mogelijk is met een iPhone. Ik persoonlijk ga altijd voor Applecare met mijn Apple producten, aangezien het bij mij ook is voorgekomen dat ik nadat mijn garantie verstreken was, ik alsnog werd geholpen (Apple kan redelijk coulant zijn).

Bovendien is het zo dat Apple Care wereldwijde garantie biedt, in plaats van land-gebonden. Als mijn iPhone/MacBook het in een andere land waar ik mezelf op dat moment bevind, begeeft, dan kan ik daar altijd langs de Apple (mits Apple aanwezig is in dat land uiteraard). Maar goed, het is een afweging die je voor jezelf moet maken.

Daarnaast, mocht je Apple Care willen kopen, dan zou ik nog even wachten, waarschijnlijk kan je binnenkort de codes ook via eBay kopen en dat kan zeker wat schelen (scheelde met mijn MacBook 200 Euro).

WvB22 09-08-10 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 498123)
Voor je garantie moet je zoiezo terug naar het land van aankoop ja (tenzij het bedrijf wereldwijd garantie biedt). Verandert niks aan het feit dat je niks hebt aan AppleCare tenzij je echt die ondersteuning wilt.

Dat is dan ook de reden dat ik bij mijn iPhone 4 uit de UK toch AppleCare heb afgesloten. Het klopt dat je eigenlijk gewoon twee jaar garantie hebt (zij het 'beperkt', zie de prima link hierboven). Met AppleCare heb ik wereldwijde garantie en ben ik niet meer afhankelijk van Engeland. Anders moet ik het toestel terug sturen (op eigen kosten waarschijnlijk) of terug naar Engeland gaan. Dat schiet voor geen meter op natuurlijk en is duurder dan die 75 euro van de AppleCare.

Nu kan ik gewoon AppleCare bellen en komt een koerier de iPhone ophalen om te repareren. Puur uit oogpunt van gemak aangeschaft dus. Voor die telefonische ondersteuning heb je het niet nodig natuurlijk.

Hammertime 19-08-10 11:40

ProAssist wil een UK iphone niet verzekeren... Heb net de afwijzing via mail binnen gekregen. Heeft iemand nog alternatieven?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.