iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   handige tip,zojuist meegemaakt!!! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/6420-handige-tip-zojuist-meegemaakt.html)

marcelleke 03-02-08 18:00

handige tip,zojuist meegemaakt!!!
 
mijn iphone is in mijn bad vol met water gevallen!!!!!!:(
eer ik de reflex had heeft hij toch zeker 10 sekonden volledig onder water geweest!!!!!!!:eek:
grote paniek,dan volledig droog gemaakt(haardroger)!:D
vlug geprobeerd en blijkbaar werkt alles nog!!!:p
dus blijkbaar is hij volledig waterdicht:)
t'is maar dat je het weet;)
ps het zal mij wel geen 2e keer overkomen;)

Amp. 03-02-08 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcelleke (Bericht 55016)
mijn iphone is in mijn bad vol met water gevallen!!!!!!:(
eer ik de reflex had heeft hij toch zeker 10 sekonden volledig onder water geweest!!!!!!!:eek:
grote paniek,dan volledig droog gemaakt(haardroger)!:D
vlug geprobeerd en blijkbaar werkt alles nog!!!:p
dus blijkbaar is hij volledig waterdicht:)
t'is maar dat je het weet;)
ps het zal mij wel geen 2e keer overkomen;)

Hij is niet waterdicht tjap, kijk eens door het gaatje van je audio plug :p

Je hebt geluk gehad! hij had ook kapot kunnen zijn.. btw, nooit weer een haardroger gebruiken als het gebeurt! te veel hitte is ook niet goed

MeX 03-02-08 18:05

dat is echt geluk hebben...

maar hoop voor je dat hij over een paar dagen nog doet...

of dat je iphone wazige mankementen krijgt..

zal voor je duimen..:)

marcelleke 03-02-08 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 55021)
Hij is niet waterdicht tjap, kijk eens door het gaatje van je audio plug :p

Je hebt geluk gehad! hij had ook kapot kunnen zijn.. btw, nooit weer een haardroger gebruiken als het gebeurt! te veel hitte is ook niet goed

had de haardroger wel ver genoeg gehouden!!!
ben eens benieuwd de volgende dagen!!!!
;)

Zwollenaar 03-02-08 18:24

Mij is 2 weken geleden hetzelfde overkomen ( alleen viel hij in het toilet :P ) Heeft me een nieuw scherm gekost, dus je hebt gelukt gehad. ( En soms krijg ik nog ineens de melding dat er een accesoire is aangesloten die niet voor de iPhone is gemaakt :s )

Tyard 04-02-08 00:48

Wacht maar paar dagen.. corrosie komt altijd later.

Grample 04-02-08 00:54

Problemen met telefoons die wat water hebben gedronken komen inderdaad wat later...

(Ik hoop het niet voor jou)

Wat ik niet begrijp is jou topictitel...Tip ? Dat we iPhone in bad moeten laten vallen of dat je hem met haardroger kan drogen als ie in de water valt ? :P

demonchild 04-02-08 10:44

hehe hopelijk zal hij er geen verkoudheid van overhouden

Martijn Snels 04-02-08 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 55021)
Je hebt geluk gehad! hij had ook kapot kunnen zijn.. btw, nooit weer een haardroger gebruiken als het gebeurt! te veel hitte is ook niet goed

Precies, rustig laten drogen niet op verwarmingen e.d. leggen aangezien je anders wellicht kalk aanslag krijgt binnen je iPhone.

p1nda 04-02-08 12:07

En over het algemeen ook niet meteen aanzetten, dat kan voor kortsluiting zorgen.

marcelleke 04-02-08 15:09

alles werkt nog altijd,alleen heb ik de indruk dat mijn batterij sneller moet opgeladen worden!!
:rolleyes:

msunique 05-02-08 00:10

hehe, was hij maar waterdicht :P je hebt geluk gek, niet normaal!
ik zag op youtube een filmpje waarbij ze de iPhone late vallen enz om te kijke hoe snel hij kapot gaat... op het eind in de wc gegooid en hij was binne 10 sec aan het knipperen en viel toen uit...

S.A.F 05-02-08 00:48

Het beste wat je kunt doen is je iPhone op een krant of iets dergelijks twee weken lang op de verwarming leggen. Niet mee wachten, eigenlijk direct al moeten doen. Dan heb je de meeste kans op succes heb ik ooit gelezen. Gewoon de tijd nemen, je iPhone proberen te vergeten, en dan over 2 of 3 weken nog eens proberen.

Onmogelijk dat je met even fohnen alles droog krijgt van binnen.

demonchild 05-02-08 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door msunique (Bericht 55949)
hehe, was hij maar waterdicht :P je hebt geluk gek, niet normaal!
ik zag op youtube een filmpje waarbij ze de iPhone late vallen enz om te kijke hoe snel hij kapot gaat... op het eind in de wc gegooid en hij was binne 10 sec aan het knipperen en viel toen uit...

het scherm viel uit maar de muziek speelde nog efkes door hoor ik dacht nog 13 s. :p

conspiracy 05-02-08 10:13

De enigste efficiënte oplossing is, je iPhone open maken, de batterij loskoppelen en het printplaatgedeelte in een badje met alcohol (pure) of isopropanol leggen.
Dat lost alle restje van het water op en nadat je het eruit haalt verdampt alles wat overgebleven is.

Dus een hele dag in zo een badje leggen en dan enkele uren laten drogen/verdampen.

marcelleke 17-02-08 11:21

2 weken later.
alles werkt nog perfect,alleen zegt hij soms bij het opladen:
deze software is niet voor de iphone,wil je naar vliegtuigmodus overschakelen?
blijkbaar heb ik toch veel geluk gehad!!:D

edward007 17-02-08 19:18

Hij is vast wel lekker schoon nu!

ButcherJF 17-02-08 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcelleke (Bericht 66160)
2 weken later.
alles werkt nog perfect,alleen zegt hij soms bij het opladen:
deze software is niet voor de iphone,wil je naar vliegtuigmodus overschakelen?
blijkbaar heb ik toch veel geluk gehad!!:D

Vraagt ie om de vliegtuigmodus? Raar. Weet je zeker dat het niet de 'U-bootmodus' is, of toch zeker de 'watervliegtuigmodus'?:p

marcelleke 18-02-08 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 66519)
Vraagt ie om de vliegtuigmodus? Raar. Weet je zeker dat het niet de 'U-bootmodus' is, of toch zeker de 'watervliegtuigmodus'?:p

:D:D:D
:p:p:p

SSSSS 11-04-08 01:32

Waterdicht joepieee tijdens het douchen bellen:D:D:D Gek, dat je bent probeeer het dan nog een keer;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:44.