//

Levensduur iPhone

Levensduur iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik denk dat ik voor velen spreek als ik zeg dat ik nog twijfel over het al dan niet aanschaffen van een iPhone 4. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-07-10, 23:42
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard Levensduur iPhone

Ik denk dat ik voor velen spreek als ik zeg dat ik nog twijfel over het al dan niet aanschaffen van een iPhone 4. Ik heb zelfs nog nooit een iPhone gehad, maar wel een iPod Touch dus ik weet wel wat voor een handige dingen het zijn.

Als je een GSM koopt en je moet er +600€ voor neerleggen (ik ben dus een Belg) dan is het niet de bedoeling dat je hem na een jaar al kan gaan vervangen. Dat is mijn mening toch.

Dus ik vraag me af hoe lang jullie doen met een iPhone vooralleer hij kapot is?


(Mijn excuses als hierover al een topic was maar ik heb toch gekeken en niets gevonden....)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-07-10, 23:53
joostguntenaar joostguntenaar is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1
Standaard

mijn G3 heeft 19 maanden goed gewerkt nu is de Wi-Fi stuk
waar ik veel plezier van had
te duur om te repareren geeft een slecht gevoel
  #3  
Oud 12-07-10, 23:56
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Het ligt er helemaal aal hoe je 'm gebruikt natuurlijk, dus aan een paar ervaringen hier heb je niet zoveel.

Maar goed: Kwa hardware gaat mijn 2jr oude 3G nog prima; echt helemaal niets mis mee behalve een wat soepel geworden ringer switch. Oppervlakkige krassen op achterkant, etc.

Hoe heb ik die behandeld? Eigenlijk altijd 'naked', af en toe in een case naar een festival oid.

Het probleem is voor mij dan ook niet dat de telefoon uit elkaar zou vallen, hij kan alleen eigenlijk niet meer mee met iOS4. Da's de voornaamste reden dat ik 'm ga vervangen.
  #4  
Oud 13-07-10, 00:08
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Oke, dus een iPhone veroudert sneller dan dat ie verslijt kan je eigenlijk zeggen?
Maar ik durf van mezelf toch te zeggen dat ik uiterst voorzichtig omspring met zulke spullen en net zoals voor men iPod koop ik er dan zeker een case voor.

Maar een iPhone, wat al snel 600 a 700€ kost moet toch minstens 2 jaar meegaan (niet rekening gehouden met de verdere evolutie van GSM's ed) en als het wat meezit toch 3 a 4 jaar lijkt me?! Of is dat iets te optimistisch?
  #5  
Oud 13-07-10, 00:10
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larss Bekijk bericht
Het ligt er helemaal aal hoe je 'm gebruikt natuurlijk...
Inderdaad. Ik denk dat de technisch mogelijke levensduur veel langer is dan de werkelijke voor veel mensen. Ik ken iemand die had d'r iPhone al binnen een maand gesloopt (barst in het scherm). Blijven gebruiken en nu zit er plakband omheen omdat de metalen ring er af flikkerde. Nog geen half jaar oud.

Mijn eigen 3G is nu bijna twee jaar en is nog helemaal tiptop. Geen krasje op het display en nog steeds een prima accutijd. Achterkant is wel flink aan het slijten, maar dat vind ik normaal bij een apparaat wat je gebruikt. Ik ben niet zo'n zielig geval die de telefoon het liefst in een juwelen-doosje stopt en een slechte dag heeft als er een spoor van slijtage zichtbaar wordt. Het is een gebruiksvoorwerp hoor!

Bij "normaal gebruik" (geen ongelukjes) denk ik dat de accu toch wel zo'n beetje de bepalende factoor is voor de levensduur. Denk dat die het snelst kuren kan gaan vertonen, hoe zuinig je er ook op bent. Maar ik geloof dat je die wel kunt laten vervangen als je dat wilt.
  #6  
Oud 13-07-10, 00:12
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

@nicolas4:
Dat lijkt me wat optimistisch. Neem bijvoorbeeld de batterij: die zul je elke dag opladen, zeg 2 complete cycli in 3 dagen. Dat zijn 240 cycli per jaar, plm 500 in 2 jaar. Dat is tich echt het punt waarbij dit soort accu's de geest gaan geven. Tel daarbij op dat allerlei software niet meer lekker werkt en die 5MP / HD video camera toch ook wel erg lekker is en de economische levensduur is 2 jaar of minder.

Neemt natuurlijk niet weg dat mijn huidige 3G nog voor veel mensen zou voldoen. Maar ik ben 'm goed zat
  #7  
Oud 13-07-10, 00:20
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

@ Ruben, begrijp me niet verkeerd, als er een krasje op men gsm komt dan ga ik daar heus niet voor balen. Tis tenslotte meestal je eigen schuld. Zolang het scherm maar intakt is denk ik dan, die achterkant is leuk maar niet belangrijk.
Accu kan je idd laten vervangen en is niet zo duur normaal.

En een 5MP camera? dat is 4 keer meer dan men huidige GSM heeft (1,3MP), daar zal ik dus niet echt van wakker liggen. Als ik foto's van hoogstaande kwaliteit wil dan koop ik wel een echte fotocamera.

Maar goed, de iPhone 4 zou een sterke GSM zijn dus die zal wel tegen wat tegen kunnen. Het is nu enkel afwachten hoe het zit met al die constructiefoutjes e
  #8  
Oud 13-07-10, 00:37
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolas4 Bekijk bericht
@ Ruben, begrijp me niet verkeerd, als er een krasje op men gsm komt dan ga ik daar heus niet voor balen.
Het was ook niet specifiek aan iemand in deze thread gericht! Maar je ziet ze in het forum wel eens voorbij komen. iPhone laten stuiteren, klein krasje of deukje en dan alles proberen uit de kast te trekken om een nieuwe toestel los te peuteren, ook al doet alles het verder nog prima.
  #9  
Oud 13-07-10, 00:53
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Gsm's dezer dagen zijn niet gemaakt om lang dan één jaar mee te gaan.

Eenvoudige Manier om hun winst te stimuleren.
  #10  
Oud 13-07-10, 06:18
Nooby88 Nooby88 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Haalem
Berichten: 52
Standaard

Ben mijn Gsm meestal na een jaar wel zat!
Dan vind ik het weer tijd voor wat nieuws
  #11  
Oud 13-07-10, 18:41
Arjan29 Arjan29 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem, Noord Holland
Berichten: 53
Standaard

Met mij iPhone 1st generation heb ik 2 jaar gedaan, en nog was deze perfect. Verkocht voor een 3G, welke ik nu (nog) heb. Deze werkt al bijna anderhalf jaar naar behoren en ziet er prima uit, op de gebruikelijke lichte krasjes op de achterkant natuurlijk, en een klein plekje op de linkerhoek (achterkant). Echter is dit allemaal nauwelijks zichtbaar, dus al met al ben ik persoonlijk zeer te spreken over de kwaiteit van de iPhone!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[3GS, 32gig] Levensduur batterij (mensen die al langer de iphone hebben) KvnAzn iPhone algemeen 13 21-11-10 16:55
Batterij levensduur tips kgraaf iPhone algemeen 4 11-05-08 03:35
Levensduur batterij drastisch achteruit MikeyMike Unlock [archief] 11 31-03-08 21:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.