//

Antenne Probleem: vergelijking met andere telefoons

Antenne Probleem: vergelijking met andere telefoons discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een week heb ik mijn nieuwe iPhone 4 vanuit de UK. Ik heb hem online besteld en een vriend heeft hem doorgestuurd. Mijn telefoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-07-10, 17:18
eurobrowser eurobrowser is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 18
Lightbulb Antenne Probleem: vergelijking met andere telefoons

Sinds een week heb ik mijn nieuwe iPhone 4 vanuit de UK. Ik heb hem online besteld en een vriend heeft hem doorgestuurd. Mijn telefoon is op 2 juli verstuurd en op 7 juli aangekomen.

Prachtige telefoon en ben er erg blij mee, maar... dat antenne probleem. Ik lees er over en vraag mij dan af of ik het serieus moet nemen of niet? Ondanks dat ik hetzelfde bereik lijk te hebben als met de 3G ga je toch twijfelen.

Bij mij thuis achter (binnen én buiten) heb ik altijd slecht ontvangst: soms 2 balkjes, soms niks... soms zelfs geen service. Geen idee waar dat van afhangt, maar dat is al 2 jaar zo. Door de bank genomen heb ik eigenlijk alleen een probleem met slechte ontvangst bij het bereikbaaar zijn. Zodra ik aan het bellen ben, dan blijft alles het gewoon doen. Ik heb dus nog nooit een zogenaamde "dropped call" gehad. Voor in huis (binnen) heb ik prima ontvangts: 5 balkjes.

Ik heb een normale sim en een microsim die beiden op 1 nummer staan. Ik woon in Duitsland en heb een vodafone.de abbonement. Als je mij belt, reageren beide SIMs tot er één de telefoon opneemt. Ideale test-opstelling dacht ik zo.

Ik heb hier een aantal oudere telefoons liggen en die heb ik allemaal getest in vergelijk met de iPhone 4. Ik heb ook geprobeerd om mijn nieuwe iPhone op elke mogelijke manier vast te pakken en geprobeerd het bereik te verslechteren.

De telefoons die ik gebruikt heb zijn: Nokia 3210, Motorola Razr, Sony W880i en mij oude 3G. De 2G heb ik maar in de kast laten liggen.

Alle telefoons tonen ongeveer het zelfde ontvangst. Er is 1 keer een verschil geweest tussen de 3G en de 4 waarbij de 3G één balkje meer toonde. Die 3G draait ook ios4, dus daaraan kan het niet gelegen hebben. Het maakt dus niet uit waar ik in huis de telefoons naast elkaar leg, overal tonen ze na ongeveer 1 minuut hetzelfde aantal balkjes.

Als ik de iPhone 4 vastneem, dan verliest hij inderdaad ontvangst. In de regel verliest hij 2 balkjes ontvangst. Als ik de "deadthgrip" doe (klinkt als een slechte jaren 60 song) dan verliest hij eveneens 2 balkjes ontvangst. Niks meer, niks minder.

Wanneer ik de andere telefoons vastpak doen ze exact hetzelfde. Nokia, Sony... geen verschil met de iPhone 3g of 4: 2 balkjes minder. Alleen bij de Motorola Razr kan ik verschil zien. Maar dat is zo belachelijk, dat ik het negeer: Er is verschil als ik hem openklap en exact in het midden bij de scharnier vastneem. Dan heeft deze geen verlies in signaal. Al de andere manieren van vasthouden: 2 balkjes minder.

Mijn persoonlijke conclusie: er is wat aan de hand! Namelijk dat alle telefoons iets signaal verliezen wanneer je ze vastpakt.

Laatst gewijzigd door eurobrowser; 14-07-10 om 17:20. Reden: was mijn oude 3G vergeten te vermelden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-07-10, 19:36
Arjan29 Arjan29 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem, Noord Holland
Berichten: 53
Standaard

Mooie test! Ben erg benieuwd hoe ik het persoonlijk zal ervaren volgende week!
  #3  
Oud 14-07-10, 19:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik zit hier nu terug op m'n zelfde plaatske in m'n garage en terug opnieuw van 4-5 blokken naar ééntje gekregen en zelfs tot geen service.
  #4  
Oud 19-07-10, 01:21
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Ik snap sowieso niet waar al dat moeilijke gezemel over is. Ik dacht dat het inmiddels algemeen bekend was dat een telefoon signaal verliest als je 'm vast pakt. Blijkbaar moet dat eeuwenlange euvel pas uitkomen bij een perfect (al beweerd Steve van niet) product als een iPhone.

Maar misschien ook wel beter. Nu wordt er dan eindelijk eens iets aan gedaan.
__________________
2008: iPod Touch 16GB, 2009: iPhone 3GS 32GB, 2011: iPhone 4S 32GB
  #5  
Oud 19-07-10, 02:31
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Nog een testje gedaan daarnet; ik ben naar cinema gegaan in gent; ik sta gewoon buiten 20tal meters van de cinema open en bloot in openlucht, geen gebouwen enzo ervoor en ik had constant volle bak bereik en zelfs met de deathgrip lukte het me niet om de blokjes te doen dalen.
Ik ga de cinema binnen waar ik al opmerkte het signaal niet volle bak was en zoals ik had gedacht; de blokjes gingen er dan opeens wel af.
Als het signaal echt sterk is dan maakt het niet uit wat die antenne betreft maar als je ergens binnengaat dan is het signaal in vele gevallen altijd minder en dan zit je wel met het probleem. Houd je hem niet op die antenne plaats vast dan is er geen probleem en heb je wel 3-4-5 blokjes binnen in de cinema.
Men mag zich er niet op miskijken je soms wel 4-5 blokjes en denkt het oke is.

Anderzijds bij me thuis in m'n garage heeft m'n jongste broer z'n vriendin een gewone normale gsm nog en toch heeft zij ook geen al te best bereik in mijn garage en ik ging vandaag naar het frietkot en ik weet er daar ook altijd slecht bereik is en ik meende dit daar alleen mee de iphone zo was maar neen hoor, zelfs met mijn nokia die nog mee toesten werkt kreeg ik er met base/MV maar max 2 blokjes uit, evenveel als mee proximus en nam ik deze in de handen was het slechts 1 blokje en viel m'n internet naar gprs, ik zette de iphone terug aan de ruit op z'n plaatske en dan kreeg ik 2 blokjes en kwam de 3G terug .

De conclusie is voor mij heel duidelijk geworden en dan nog zijn er mensen bij die op andere fora mij uitmaken van zeveraar,roofflll, moest iedereen zo'n vele tests doen als mij dan zouden ze het mss eens inzien???
Ik ga zelfs binnenkort eens een filmpje maken en op youtube plaatsen, beter bewijs kan je niet hebben. Ik zal het zwart op wit bewijzen dan.

Het is duidelijk dat de iphone en toch ook wel bepaalde andere gsm en smartphones op een bepaalde plaats een probleem hebben maar het is echt wel fout om dit alleen op de iphone/smartphones te gaan steken, de en dat is geweten hier dat de providers beter eens wat meer werk van zouden maken zodat je overal waar je binnengaat goed of zeg maar heel goed signaal kan hebben, dit is dus helaas op heel wat plaatsen helemaal niet het geval. Het bewijs is gewoon dat als het signaal sterk is en er veel masten zijn enz... dat je de blokjes gewoonweg niet tot blokje kan brengen.

Ik kan er best mee leven dat het eens gebeurt het signaal naar 1 blokje ofzo gaat, ik denkte er in feite al lang niet meer aan behalve nu door dag in dag uit dat gedoe te moeten lezen .
Ik heb vandaag toch een keertje voorgehad het signaal wegviel toen ik opgebeld werd maar dan nog kan ik bij deze niet aantonen of dat wel bij mij het probleem was.Maar ik merk wel dat het van moment tot moment afhangt ook als je op 1 blokje zit.

Ik ben ook eens benieuwd of zo'n apple bumpercase echt wel helpt wat dat signaal verlies betreft??
Reageren

Labels
antenne, iphone4, probleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn bluetooth connect niet met andere telefoons ferrywalter Archief 1 15-12-09 10:10
Voordelen van de Iphone t.o.v. andere telefoons matlux Koopinformatie Nederland 3 13-11-09 18:22
probleem met zwarte antenne cover (2G) gaming boy iPhone algemeen 4 14-09-09 21:49
Iphone slecht bereik andere telefoons niet Frank2k Odido (T-Mobile) 2 08-08-09 11:46
iPhone websites op andere telefoons Jonas Archief 0 12-02-08 16:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:17.