//

Ervaring IOS 4.0.1 op 3G

Ervaring IOS 4.0.1 op 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb zelf ook een Iphone 3G, geen JB en origineel simlockvrij. Draaide eerst op 3.1.3 en daarna op OS 4.0. Wat een verslechtering was dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25-07-10, 14:09
rhendriks rhendriks is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

Heb zelf ook een Iphone 3G, geen JB en origineel simlockvrij. Draaide eerst op 3.1.3 en daarna op OS 4.0. Wat een verslechtering was dat zeg ! Bovengenoemde youtube filmpje was erg herkenbaar. Ik vind dit gewoon echt niet kunnen. En bovenal ben ik door deze geweldige update alles kwijt geraakt op mijn iphone. Kon alles weer opnieuw installeren, maar ja de foto's die ik zelf had gemaakt waren allemaal kwijt. Apple bedankt !
Heb nu OS 4.0.1. erop staan en op het eerste aangezicht is dit gelukkig een verbetering van de vorige versie. Iets sneller, maar haalt het in mijn ogen niet met de 3.1.3 of 3.1.2. versie. Ik hoop alleen dat mijn bluetooth verbinding in de auto nu beter is, want heb de afgelopen tijd diverse keren gehad dat het gesprek ik 1 keer werd verbroken.
Maw Apple zorg dat je updates ook echt werken en zorg er niet alleen voor dat het visueel er mooier uit ziet !!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 25-07-10, 15:57
undeep_blue undeep_blue is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 1
Standaard

@rhendriks

Update van 3.1.3 naar 4.01

Bij mij was eerst ook alles weg.
Opnieuw aankoppelen en synchroniseren en alles was er terug...

  #23  
Oud 25-07-10, 17:21
rhendriks rhendriks is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

Geloof me heb echt alles geprobeerd maar het zandlopertje op de iphone bleef op ongeveer 85% steeds hangen en bleef zichzelf continue opnieuw opstarten. Uiteindelijk alle memory verwijderd via itunes en toen werkte het pas.
Gelukkig ging deze update naar 4.0.1. wel goed. Maar bedankt voor je tip !
  #24  
Oud 25-07-10, 17:37
denduif denduif is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Tussen hier en daar
Berichten: 11
Standaard

Beetje irri is het wel, had leuke podcasts van Kay Wilder op mijn iphone gezet, na de update tot 4.0 kan ik ze ineens niet meer spelen, net 4.01 eropgezet, mr Kay won't play.... updates #@(&*^^%##!!!
  #25  
Oud 25-07-10, 19:58
scate scate is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Cool Update naar IOS 4.0 met 3G (s)

Zelf nu ook IOS 4.0 geinstalleerd op mijn 3GS. Ook veel problemen. Telefoon los gekocht bij Phoneshop. Provider Vodafone. Kon op een gegeven moment niet meer het net op. Alle instellingen voor mobiele datanet waren eruit. Met behulp van Vodafone weer terug gezet. De phone werkt nu weer. Vodafone helper zij wel dat het soms ook aan toestel kan liggen (illegaal of toch niet simlock vrij).
Ik krijg nog wel rare meldingen af en toe. Afkloppen. Snelheid is niet achteruit gegaan.

Sandra
  #26  
Oud 28-07-10, 13:10
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

@Sandra

Fijn dat je alles werkend heb gekregen. Zie je niet vaak, een dame die bijdehand is

Ik merk dat mijn bereik een stukker minder is met de 4.0.1, of het ligt ineens aan het T-mobile netwerk.
  #27  
Oud 28-07-10, 16:40
rhendriks rhendriks is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

Nee het T-mobile heeft geen slechter netwerk en KPN ook niet. Dit ligt gewoon puur aan de OS 4.0.1 versie. Had gehoopt dat de verbinding beter zou zijn, maar helaas....
Eigenlijk vind ik dat alle iphone bezitter Apple aansprakelijk moeten stellen voor het minder functioneren van bestaande iphones. Dit is toch slechte reclame voor die gasten. Wel miljarden omzetten, maar niet eens in staat zijn om normaal werkende updates te verzorgen. Apple moet zich echt diep schamen en mag mijn inziens ook eens eerlijk zijn over de fouten die er nu zijn. Echt arrogantie ten top ! Ik hoop echt dat er een serieuze concurrent voor Apple komt want dit alleen recht van hun schept echt waanideeen en producten die het eigenlijk maar half doen. Apple wordt wakker ! Hiermee ga je klanten verliezen !!!
  #28  
Oud 29-07-10, 21:35
ronvgs ronvgs is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 26
Standaard

Ik ben toch maar terug gegaan naar 3.13 alles gaat weer soepel nu.
Ik wacht even af wat Apple gaat doen met de 4.1.
  #29  
Oud 31-07-10, 19:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scate Bekijk bericht
Zelf nu ook IOS 4.0 geinstalleerd op mijn 3GS. Ook veel problemen. Telefoon los gekocht bij Phoneshop. Provider Vodafone. Kon op een gegeven moment niet meer het net op. Alle instellingen voor mobiele datanet waren eruit. Met behulp van Vodafone weer terug gezet. De phone werkt nu weer. Vodafone helper zij wel dat het soms ook aan toestel kan liggen (illegaal of toch niet simlock vrij).
Ik krijg nog wel rare meldingen af en toe. Afkloppen. Snelheid is niet achteruit gegaan.

Sandra
Hmm illegaal of niet, is maar een soort iPhone. Als ie niet echt simlock vrij is (hardwarematig) maar via software (jailbreak) ge-unlocked (denk dat je dat bedoeld) zou je niet eens kunnen upgraden zonder dat je uberhaupt nog kunt bellen. Kortom: daar ligt het allemaal niet aan.
Áls je een software matige unlock had (via JB) kun je nu helemaal niet meer bellen, dus je toestel is wel echt simlock vrij (en niet iets illegaals ertussen in)
Het komt weleens vaker voor dat je de instellingen handmatig terug moet zetten. Dat ligt niet aan de iPhone verder, hoor.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door powerbook Bekijk bericht
Ik ben toch maar terug gegaan naar 3.13 alles gaat weer soepel nu.
Ik wacht even af wat Apple gaat doen met de 4.1.
Same here. Vanavond deze handleiding toegepast: Downgrade je iPhone 3G van iOS 4 naar iPhone OS 3.1.3
Je kunt dan geen back-up terugzetten, omdat je geen iOS4 back-up kan terugzetten op OS3. Ik heb handmatig echter een backup van vóór 21 juni geselecteerd (bij de optie: back-up terugzetten op deze iPhone) die dus wel teruggezet kon worden. Ben nu iig niet alle game play kwijt, hooguit van een paar maanden (gek genoeg kon ik alleen kiezen tussen back-ups van 31 juli, 1 juli en 29 maart. Die laatste heb ik dus toen maar gepakt.

EDIT: en ja hoor, het gezeik kan beginnen: niet alle apps kan ik nog installeren, omdat die iOS4 vereisen (iBooks, GVB, TapTrace Pro). Zul je natuurlijk zien. Kortom: je kunt wel downgraden naar 3.x maar je zúlt op een dag moeten upgraden.

Verder ziet het er niet echt helemaal oke uit: de info balk bij iTunes laat maar 1,2 GB aan apps zien (terwijl 1 navigatie app al 1,9 GB is) maar wel 2,7 GB 'overig'. Verder duren de synchronisaties (dus niet alleen de eerste, en ook na diverse herstarten) eeeeuwig lang. Vooral het eerste gedeelte 'reserve kopie maken'...
bleg bleg.

EDIT: zit dus alweer terug op iOS4. Ik kon niet zonder m'n back-up, helaas. Ik moest teveel levels opnieuw spelen ;-)
Dan maar een langzame foon.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 12-08-10 om 17:57.
  #30  
Oud 01-08-10, 08:39
ronvgs ronvgs is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht

EDIT: en ja hoor, het gezeik kan beginnen: niet alle apps kan ik nog installeren, omdat die iOS4 vereisen (iBooks, GVB, TapTrace Pro). Zul je natuurlijk zien. Kortom: je kunt wel downgraden naar 3.x maar je zúlt op een dag moeten upgraden.
iBooks was erg traag bij mij, ik lees nu weer met Stanza.
Stanza is in het gebruik gewoon een stuk handiger
  #31  
Oud 11-08-10, 22:20
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Worden we nu 'gedwongen' naar iOS 4.0.2?

Omdat er een beveiligingslek zit in iOS 4.0.1 en lager, moeten we nu upgraden naar 4.0.2? Ik wil geen langzame iPhone!
  #32  
Oud 12-08-10, 07:54
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Ik ervaar nog steeds geen snelheids verlies, ik ben dan alleen geen software versie gewend van 3.2.1 want ik ben net begonnnen met de iPhone. Ik persoonlijk vind 4.0.1 sneller als 4.0.
Waar ik nu wel tegen aanloop is het ontvangst binnens huis, ik moet de telefoon van 3 g afhalen anders heb ik constant, geen service. Wel vind ik dit erg vreemd, want dit is sinds ik de telefoon heb hersteld, na de eerste update had ik hier geen last van.
  #33  
Oud 12-08-10, 17:58
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

En wat vinden we van de snelheid van iOS 4.0.2 op onze 3G toestellen? Of is er niets veranderd sinds 4.0 en 4.0.1 omdat de performance (of beter gezegd: traagheid) op de 3G nog niet aangepakt is door Apple?
Wat zijn de ervaringen? (ik wacht liever nog even)
  #34  
Oud 22-08-10, 22:22
rhendriks rhendriks is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

Heb mijn iphone 3g zojuist geupdate naar IOS 4.0.2 dit ging gelukkig net als de vorige update IOS 4.0.1 zonder problemen. Ik merk overigens niet dat de snelheid beter is geworden. Aankomende week horen jullie wel meer, want dan zal ik mijn iphone weer flink gebruiken omdat ik dan weer aan het werk ben. Heb in mijn vakantie afgelopen twee weken geen problemen er meer mee gehad. 1 keer tijdens het bellen dat hij weg viel. Misschien ga ik het nu allemaal al voor lief nemen dat dit normaal moet zijn .
  #35  
Oud 23-08-10, 00:44
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

M'n iPhone 3G is sinds 4.0.2 niet merkbaar trager geworden dan dat hij was bij 4.0.1.

Toch vind k hem vrij traag, maar dat was dus al zo bij 4.0.1. Nu hopen dat de 3G bij iOS 4.1 weer een stukje sneller gaat werken!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: iPad updaten van IOS 3.2 jailbreak naar IOS 4.2.1 KSH Jailbreak 0 30-11-10 18:54
iphone IOS 3.1.3 upgrade to IOS 4.0 error 3194 hi-tech iPhone algemeen 8 20-09-10 17:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:11.