//

"Mobiele Data" switch in Instellingen

"Mobiele Data" switch in Instellingen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ivm downgraden naar OS 3(.1.3 denk ik dat het wordt) een vraag: Sinds iOS4 zit er in de Instellingen.app een switch voor "Mobiele Data", in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-07-10, 23:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard "Mobiele Data" switch in Instellingen

Ivm downgraden naar OS 3(.1.3 denk ik dat het wordt) een vraag:

Sinds iOS4 zit er in de Instellingen.app een switch voor "Mobiele Data", in het submenu "Netwerk", vlak onder "Data roaming".

Nu lees ik her en der berichtjes van mensen die beweren dat die switch er voor iOS4 ook al in zat. Kan iemand met iPhone OS 3.x dat bevestigen?
Waarom ik dit zeker wil weten, is omdat downgraden van iOS4 naar een eerdere versie nogal een gedoe is en ik zeker wil weten of die optie vóór iOS4 al in zit. Dit omdat mijn huidige 3G straks (als ik de iPhone 4 heb ) door mijn lief gebruikt gaat worden die geen internet abo heeft (en dat ook per-se niet wil) Er moet dan ook daadwerkelijk geen data doorgifte plaatsvinden via mobiele netwerken (via Wi-Fi is prima natuurlijk)

Ik weet dat er ook diverse Cydia hacks zijn, maar ik wil liever niet (meer) Jailbreaken, en ik lees daar zeer wisselende verhalen over, vandaar. Ook APN gegevens verkeerd invullen werkt niet 100%, of maar eenmalig.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-07-10 om 09:49.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-10, 23:25
ManindeWereld ManindeWereld is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 70
Standaard

  #3  
Oud 17-07-10, 00:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ManindeWereld Bekijk bericht
[I]plaatje[I]
Thanks. Wat ik dus al dacht. Nog even afgezien van dat jij blijkbaar JB hebt (die rare groene kleurtjes en het ontbreken van je operator - logo) - die switch zit er pas in vanaf iOS4.
  #4  
Oud 17-07-10, 00:17
ManindeWereld ManindeWereld is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 70
Standaard

Isa alleen groen met vol bereik, als het bereik minder wordt (of de accu leger) veranderd
het geleidelijk naar rood. In plaats van het operatorlogo heb ik mijn echte naam staan.
(die ik dus gemakshalve even verwijderd heb)
  #5  
Oud 21-08-10, 10:26
Moto Moto is offline
• iOS 13.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Bussum
Berichten: 51
Standaard

Waar dient die switch eigenlijk voor? Weet iemand dat? Als ik 'm uitschakel, gaat 'dataroaming' ook op grijs.
  #6  
Oud 22-08-10, 10:49
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Als je die switch uit zet, zou je -in principe- niet meer moeten kunnen internetten, mail ophalen of op welke andere manier (apps?) ook data kunnen ophalen. Het is logisch dat dan de switch voor dataroaming op grijs gaat als je sowieso geen data kunt binnen halen.

Dat ik '-in principe-' er bij gezet heb is omdat in het verleden meermaals is gebleken dat switches als deze niet altijd waterdicht zijn. Even in de gaten blijven houden dus.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Reageren

Labels
downgrade, mobiele data



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
complete update cydia, blijft hangen op "reloading data" whazzzup Jailbreak apps en thema's 2 23-06-10 23:24
In eens geen "internet/email" meer,data verbinding. andre-nl Overige providers Nederland 3 30-09-09 17:06
iPhone 3G: "null" "null" bij instellingen-algemeen-info francebramie Unlock 7 19-03-09 20:49
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.