iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Antennagate (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/64732-antennagate.html)

belgiumboy 18-07-10 15:53

Antennagate
 
De laatste geruchten zijn de antenneproblemen van de IPhone 4..
Mijn vraag is nu als er al iemand een IPhone 4 al in zijn bezit heeft
en al deze problemen zelf heeft gezien.
Want ik vind dat de heisa rond deze antenneproblemen een beetje te groot zijn.
En als er nu een probleem is zou dit "hoesje" veel problemen oplossen??
Of zijn er andere mensen met een andere mening?
Alvast bedankt voor jullie mening.

Velocity 19-07-10 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumboy (Bericht 492178)
De laatste geruchten zijn de antenneproblemen van de IPhone 4..
Mijn vraag is nu als er al iemand een IPhone 4 al in zijn bezit heeft
en al deze problemen zelf heeft gezien.
Want ik vind dat de heisa rond deze antenneproblemen een beetje te groot zijn.
En als er nu een probleem is zou dit "hoesje" veel problemen oplossen??
Of zijn er andere mensen met een andere mening?
Alvast bedankt voor jullie mening.

Ik vraag mij dit ook af. Blijkbaar zijn er toch een héél deel speculaties in het spel. Er zijn waarschijnlijk wel een aantal mensen die dit probleem ondervinden en dit op het net hebben gegooit. De rest reageert meestal met: "Volgens mij ... of Ik denk ..." Maar er zijn er héél weinig die er echt (slechte)ervaring mee hebben.
Ik trek het mij niet aan en wacht rustig af tot wanneer Mobistar mij belt dat mijn bestelde zwarte 32 gb binnen is.:d

Greetzzzz

draude 19-07-10 08:48

ik heb een iphone 4 en ja, als ik mijn vinger op de zere plek leg dan verminderd het signaal en af en toe krijg ik dan de melding "no service".

Nu zal ik in het dagelijks leven er geen last van hebben want ik gebruik een lelijk hoesje om de iphone te beschermen, want waar je nog erg weinig over hoort is hoe snel het glas beschadigd.

belgiumboy 19-07-10 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door draude (Bericht 492596)
ik heb een iphone 4 en ja, als ik mijn vinger op de zere plek leg dan verminderd het signaal en af en toe krijg ik dan de melding "no service".

Nu zal ik in het dagelijks leven er geen last van hebben want ik gebruik een lelijk hoesje om de iphone te beschermen, want waar je nog erg weinig over hoort is hoe snel het glas beschadigd.

Dusja eigenlijk is het geen grote ramp en is het "ramptoerisme" over dit probleem wat overdreven??
Hoe bedoel je het glas die snel beschadigd raakt??
Bestaan er geen protectie folies die je hebt bij de IPhone 3G, die ik gebruik en waar ik heel blij over ben?
En krijg je nu werkelijk een hoesje van Apple zelf gratis?
Bestaan er eigenlijk al veel hoesje voor de IPhone 4?
Alvast bedankt voor je reactie :) !

I Xyzyx I 19-07-10 15:16

O.a. zagg heeft al een invisible shield voor de iPhone dus die bescherm folies zijn er zeker;)

@draude kun je het probleem ook eens op gprs proberen, dus 3g uitzetten en kijken hoeveel balkjes van gprs af gaan.. Ben wel benieuwd aangezien de gprs dekking in Nederland beter is als de 3g dekking.

knuster 19-07-10 15:19

ikzelf heb ook al bijna een maand mijn iPhone4 en volgens mij is dit probleem extreem zwaar opgeblazen door de pers en vooral door forumgangers die zelfs nog eens geen iPhone4 hebben!
ikzelf moet al serieus veel moeite doen om mijn bereik naar beneden te halen.na lang vansthouden linksonder met beide handen zakt ie 1-2 streepjes, meer niet!! call drop's heb ik nog geeneens gehad!

eindconclusie(voor mij): ZWAAR OVERROEPEN!
beste smartphone momenteel op de markt.

baraata 19-07-10 17:17

Denk dat het wel mee valt, mijn 3GS zakt ook weg als ik hem op de bewuste plek vasthoud. En no service heb ik dan ook wanneer ik hem niet vasthoud maar dat ligt aan T-mobile denk ik.

grtzz

ButcherJF 19-07-10 18:21

Voor de liefhebbers is er ook al een en ander te lezen over iPhone-4-ervaringen in dit topic.

pieterjanvh 10-08-10 11:45

Ikzelf heb het geluk gehad sinds 30juli over een iPhone 4 te beschikken...
En ik moet zeggen dat ik nog geen enkel probleem heb gehad van de antenne.
Het is idd wel zo, als ik mijn hand stevig rond het zwarte streepje houdt dan zakt mijn verbinding van 5 naar 4 (HEEL af en toe 3) streepjes. Dus het probleem is er wel, maar dat is bij elke smartphone zo.
Ik heb het een weekje geleden getest bij een blackberry bold 9700 van een vriend van me, zijn signaal zakte ook van 5 naar 3 streepjes.

Dus, is het probleem er? Ja
Heb je er last van? Nee...

Wat ik niet kan garanderen is dat je er geen last van zou hebben in gebieden waar er slecht signaal is, bv als je sowieso maar 2 streepjes ontvangst hebt.
Het kan best wel eens zijn dat je verbinding dan uitvalt ;)
Maar hier in België ben ik nog niet echt op een plaats geweest waar mijn verbinding minder was dan 3 streepjes :)

wickidwim 10-08-10 23:35

Ik heb er als linkshandige totaal geen last van :). misschien een keertje toen ik expres mijn vinger op de 'zere plek' legde, maar toen nam het signaal slechts één streepje af.

I Xyzyx I 11-08-10 00:01

Ik dacht eerst dat t mee zou vallen en dat deed het ook met de iphone die ik in mijn handen had toen..

Maar ik heb m sinds gister zelf..

Van 5 balkjes gprs naar geen service en 4 balkjes 3g naar geen service... Op 4.0.1

Vraag me af of sommige telefoons er meer last van hebben als andere:(

PuijkeN 12-08-10 13:05

Ik heb de mijne nu een weekje en kan het probleem duidelijk aantonen... No service heb ik echter nog geen enkele keer zien staan op mijn telefoon, ook wegvallende gesprekken heb ik nog niet voorgehad.

Ik heb zelfs de indruk dat ik betere ontvangst heb met mijn iPhone 4 dan met men 3GS. (kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat de 3GS nooit 4.0.1 gedraaid heeft en dus niet de aangepaste weergave heeft van het signaal). Verder merk ik soms wel dat de telefoon overschakelt op GPRS wanneer ik aan het bellen ben, of een gesprek wil starten.

Zelfs met de death-grip (5 minuten knijpen in de telefoon) heb ik tot nu toe al altijd 1 blokje overgehouden, en zelfs dan is het nog mogelijk om te bellen en internetten (minder snel weliswaar).

Ohja, ik heb Proximus... Ik ken enkele mensen met BASE die er blijkbaar toch meer last van zouden hebben...

Flapzak 13-08-10 16:47

Tot nu toe gaat alles prima met de iPhone 4. :D Ook heb ik het idee dat er een beter bereik is met de 3G verbinding in het (verloren ;) ) afgelegen Maas en Waal land. Voorheen was het een stuk minder. Ook al weet ik dan toevallig dat er daar masten zijn geplaatst de afgelopen periode.

I Xyzyx I 13-08-10 18:46

Was vanmiddag ff aan het testen gegaan.. Bellen en dan deathgrip toepassen waar hij normaal op geen bereik gaat.. Hij hield 2 blokjes ontvangst tijdens het bellen en toen ik op hing viel het bereik weg na een paar tellen..

Vivarobben 25-09-10 11:42

Meest succesvolle Anti iPhone campagne EVER!

Nu gaan mensen allemaal denken, bij slecht bereik, dat het aan die verdomde "Deathgrip" ligt...het is bijna te lachwekkend voor woorden hoeveel mensen hier intrappen!

Delvenaartje 25-09-10 18:27

Meerdere mensen in mijn omgeving hebben een abonnement bij T-mobile en er zijn mensen bij die last van het feit dat als zij zich op een bepaalde locatie bevinden (bijv. thuis of op het werk) dat de telefoon nieteens overgaat, maar gelijk op de voicemail springt.
Dit is een voorkomend probleem wat ik alleen bij mensen hoor die T-mobile hebben.. Ik zelf (klant van Hi) heb hier nevernooit problemen mee.

Dus zou het grote ANTENNE-probleem ook niet een klein beetje kúnnen liggen aan het bereik van T-mobile? ;)

densh 08-10-10 23:06

zeker mee eens, mooiste telefoon op dit moment, antennagate m,n reet,ik heb echt nergens last van, gewoon vol bereik, misschien 1 streepje minder soms en helemaal geen wegvallende gesprekken, lekker blijven opblazen al die onzin!!

jaapdeunk 17-10-10 16:40

Zeker dat de 'antennegate' overtrokken is, maar ken toch echt wel enkele mensen die er last van hebben... Dit zijn echter allemaal T-mobile klanten met Iphones 4 die geleverd zijn in augustus/begin september.

Zijn er ook mensen met net nieuwe phones (geleverd in oktober) die hier last van hebben? Evt i.c.m. een andere provider?

Remco. 17-10-10 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaapdeunk (Bericht 587091)
Zeker dat de 'antennegate' overtrokken is, maar ken toch echt wel enkele mensen die er last van hebben... Dit zijn echter allemaal T-mobile klanten met Iphones 4 die geleverd zijn in augustus/begin september.

Zijn er ook mensen met net nieuwe phones (geleverd in oktober) die hier last van hebben? Evt i.c.m. een andere provider?

Ik heb mijn iPhone eind september mogen ontvangen en heb nergens last van.

wil 17-10-10 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaapdeunk (Bericht 587091)
Zeker dat de 'antennegate' overtrokken is, maar ken toch echt wel enkele mensen die er last van hebben... Dit zijn echter allemaal T-mobile klanten met Iphones 4 die geleverd zijn in augustus/begin september.

Zijn er ook mensen met net nieuwe phones (geleverd in oktober) die hier last van hebben? Evt i.c.m. een andere provider?

Mijn iPhone is van oktober. Bij linkerhand om de iphone zie ik 4 streepjes teruggaan naar 1 streep en valt 3G weg. Iphone loslaten en 3G komt meteen weer terug en heb ik weer 4 streepjes en dat bij gebruik vodafone.
Antennegate is dus niet overtrokken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:30.