iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Scherm vervangen ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/649-scherm-vervangen.html)

Bartje 07-10-07 07:57

Scherm vervangen ?
 
Ik heb het al eerder op dit forum gepost : ik ben meestal niet diegene die het meeste geluk heeft met het gebruik van zijn nieuwe spulletjes.

Afgelopen dinsdag is de iPhone, na weken van ongeduldig wachten, eindelijk toegekomen en afgelopen vrijdagavond is hij uit mijn draagtasje gevallen.

Gevolg : hij werkt nog maar het ganse scherm is van boven naar onder over de ganse oppervlakte gebarsten. Tientallen barstjes zijn sindsdien mijn deel :(

Iemand ervaring met het vervangen van het scherm ? Ik wil hem repareren want ik ben na die enkele dagen zo verhangen aan het ding, dat ik geen andere telefoon meer wil. Maar het scherm kan zo niet echt gebruikt worden omdat ik riskeer glassplinsters in mijn vingers te krijgen als ik over het scherm ga met mijn vingers…

Peter 07-10-07 10:00

Bartje, erg om horen dat je na zo'n korte periode al een gebroken iPhone scherm hebt.
Kijk even hier voor de verschillende wegen om je scherm te vervangen

Lucas 07-10-07 20:33

Je zal je iphone moeten restoren en de kans dat Apple er 1.1.1 op zet is waarschijnlijk groot.
Want ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon een nieuw iPhone geven.

ivoborkus 15-10-07 12:53

ik zit met hetzelfde probleem, mijn scherm is ook gebroken alleen alles doet het nog perfect. Er zijn al verschillende internetbedrijven die het kunnen vervangen, maar zitten in hongkong of in engeland. Die kunnen het er ook zelfs voor je inzetten, maar weg is garantie. Ik heb ook al verschillende malen bij apple amerika geprobeerd en ook apple Nederland. Deze hebben mij doorverwezen naar Raf Amsterdam in de Rijnstraat. Deze kunnen nog niks doen, maar deze zijn wel de eerste die wat voor je kunnen gaan doen in de toekomst, zij zijn namelijk een official apple repair center!

Ik vind het trouwens belachelijk dat er nog niemand iets kan doen in nl. De itouch heeft bijna hetzelfde scherm dus het gaat ook niet meer lang duren denk ik! Heb geduld guys!!

I know what you're feeling!

Lucas 15-10-07 17:43

Apple is idd zeer duur in het maken van dingen.
Ik heb zelf onlangs nog mijn PowerBook laten maken, de hardeschijf was 3x zo duur als ik normaal zou hebben moeten betalen als ik die in een winkel zou halen! (450euro voor het vervangen van een Hardeschijf en maken van geluidskaart (geluidskaart was 50euro, rest HDD en werkuren).

Ik zou voor mij dan uit maken
*Kan ik zelf het schermpje vervangen met hulp van YouTube - JA, doet het dan
*Neen, dan zou ik hem terug sturen.
Beroep doen op garantie? Apple heeft al meer kosteloos de schermpjes vervangen.
Maar de verzending is ook niet niks.

Niekie 15-10-07 17:46

ZOveel geld voor de reparatie? Ze zijn echt leip geworden daar bij Apple! Wat een service!! Niet normaal joh.

Peter 16-10-07 11:53

bij de site van switchshops.be staat er alvast dat je de iPhone niet bij hen kan laten repareren als je hem niet bij hun gekocht hebt, dus moest er iets met mn iPhone gebeuren moet ik ook op zoek naar een andere reparatieweg

edward007 19-10-07 12:31

iPhone laten vallen --> barst
 
He iPhoners,

Ik heb helaas mijn iPhone laten vallen, het was gelukkig maar van 10 cm hoogte (!) maar het mocht niet baten, er zit rechtsboven een grote barst. Alles werkt wel, maar het is natuurlijk niet zo best.

Weet iemand of ik hier iets aan kan doen? Naar de Apple Store ofzo? Ik ga toevallig dit jaar nog naar amerika!

Ik vind het zelf belachelijk: een object wat door de meeste mensen dagelijks word gebruikt hoort niet na een val van 10 cm kapot te zijn.. echt schandalig..


Groeten,

Dien 19-10-07 13:30

Ik weet hoe je je voelt jongen, hier hetzelfde dikke ster en 5 barsten over het scherm, maar hij doet het nog wel gelukkig.

Ik ben aan het informeren of je hem in duitsland kan laten repareren.
Ik ga hem niet terug sturen naar amerika, dan doe ik hetzelf wel.

edward007 19-10-07 13:31

Ja het is flink balen :(

Nilles 19-10-07 15:56

Die van mij is van 30 cm op grof asfalt gevallen
Alleen wat krasjes gelukkig.
maar toch nog balen natuurlijk.

daandejager 14-06-10 15:43

ik heb een nieuwe iphone scherm gekocht(alleen het glas) via marktplaats. ik heb alleen niet van dat lijm erbij? iemand hier ervaring mee? kan ik het met andere soorte lijm doen of hoe zit dat ?

groet daan

denduif 17-06-10 20:31

Ben ik dan de enig die hem al twee keer van de trap (14 treden) heeft laten vallen op de plavuizen en geen problemen met ruitbreuk heb of zal het er aan liggen dat ik een belkin rubber omhulsel er om heen heb die ook aan de voorkant rondom de ruit beschermd.....
(heb wel al vanaf dag 3 software storingen waar ik niet goed van wordt, NEE GRAPPENMAKERTS dat was al voor het vallen... :-( ) ben wel in staat om het ding door het raam de straat op te knallen..

markgubbels 18-06-10 12:26

ik heb hem ook al 2x laten vallen
en je raad het al 2x beeldscherm kapot en zelfs een x touch ook helemaal weg..

tegenwoordig repareer ik het gewoon zelf :)
scheelt hoop gezeur en gezeik met apple


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:39.