iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 opladen met 3G lader? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/65085-iphone-4-opladen-3g-lader.html)

AeronNL 21-07-10 19:16

iPhone 4 opladen met 3G lader?
 
Ik heb mijn iPhone uit de uk, en dus met een Engelse oplader.
Nu heb ik de lader van de 3G nog liggen. Weet iemand of er een verschil is?
Ik weet dat de iPad lader wel anders is (Welke ik ook heb), maar ik vroeg me af of het kwaad kan om mijn iPhone 4 dus op te laden met de 3G oplader.

apotheosis 21-07-10 19:18

Tis allemaal hetzelfde qua opladers; hetgeen met de 3Gs oplaad kan je met de iphone 4 ook doen.

Mijn enige probleem is dat ik een externe batterij heb waar je je iphone 3gs zo kon inschuiven maar helaas moeten wegdoen aangezien de iphone 4 er niet in past ;).
Paste deze erin dan zou ik deze gewoon met de iphone 4 kunnen gebruiken hebben.

Muxje 22-07-10 13:24

Ik kan uit ervaring melden dat het voorgaande klopt :) Ik heb ook een iPhone 4 uit de UK. Ik gebruik mijn laders door elkaar heen, eentje voor de iPhone 3G, voor een iPad, en een lader die ik ooit los gekocht heb voor een iPod. Alle laders laden gewoon netjes zowel de iPad als de iPhone 4 op.

FSF 22-07-10 17:11

Ik gebruik de lader van mijn Amerikaanse iPad voor het opladen van mijn Engelse iPhone4. Geen enkel probleem.

John23 22-07-10 18:55

Nee? D eiPad heeft toch 10 Watt en de iPhone oplader geeft toch maar 5 Watt? Raakt hij niet oververhit?

Enige verschil tussen de laders is: Elk jaar komt er ook een ander model van de oplader... De 3GS oplader was aanzienlijk mooier... De iPhone 4 is dikker, maar weer kleiner ;)

Stoeprand 08-08-10 10:51

Mijn oplader van de 1e generatie iphone pakt de iphone 4 niet. Beetje jammer dit, nu moet ik hem steeds via de imac opladen.

registered 09-08-10 16:04

wordt er geen oplader met de iphone bijgeleverd?

Bomans 09-08-10 16:08

Jawel, maar probeer een Engelse stekker maar eens in een BE/NL stopcontact te rammen ...

dmeerpa 09-08-10 17:26

De lader van de 3G en 4 zijn dezelfde, beide leveren 5 Watt. De lader van de iPad geeft 10 Watt.

Kan je deze door elkaar gebruiken ja.

Gebruik je de iPad lader (10 Watt) dan zal de iPhone maar 5 watt trekken uit de voeding. Dus de lader zal minder warm worden, want hij wordt maar voor de helft belast.

Gebruik je de iPhone lader op je iPad, dan zal de iPad slecht 5 watt krijgen, resultaat, de iPad zal veel langer nodig hebben om terug volledig opgeladen te geraken. Bij zware belasting kan het zelfs gebeuren dat de batterij verder leegloopt, ipv op te laden.

Wanneer je de iPhone of iPad aan een PC hangt, dan haal heb je maar 2,5 Watt met een USB hub, en zal het opladen van een iPhone ook langer duren.

sormani 18-09-10 21:45

Ik wil daar nog even iets aan toevoegen. Ik kan mijn iphone niet opladen met de lader (netstroom) van de ipod, maar mijn ipod wel opladen met de lader van mijn iphone, vreemd genoeg. Ik heb overigens een Ipod classic. Heeft iemand dat probleem wel eens bij de hand gehad?

kdhoe 19-09-10 17:15

Ik heb deze adapter gekocht om gebruik kunnen te maken van mijn UK lader. Werkt perfect en is goedkoop.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:25.