iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuwe iPhone 4 - kan niet activeren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/65109-nieuwe-iphone-4-niet-activeren.html)

scitomedia 21-07-10 22:35

Nieuwe iPhone 4 - kan niet activeren
 
Nou, vandaag een iPhone 4 uit Frankrijk opgehaald en toen ik thuis kwam wilde ik deze natuurlijk meteen uitproberen.

Uit de doos gehaald, eerst even 2 uurtjes laten opladen (hoewel de batterij al helemaal vol was volgens mij) en dan de instructies gevolgd: nieuwe versie van iTunes gedownload en geinstalleerd op macbook pro en dan de iPhone met de kabel eraan gehangen.

Geen reactie. Ik kan de iPhone niet aanzetten (er gebeurt helemaal niks) tenzij ik deze aan de stroom hang, dan komt er te staan dat ik een connectie moet maken met iTunes, maar op het moment dat ik de iPhone dus van de stroom af haal gebeurt er niks. Zwart scherm, kan hem niet aanzetten, restoren, of wat dan ook.

Bovendien als ik op het "i"'tje klik op het scherm van de iPhone staat er "Unknown IMEI" & "Unknown ICCID".

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Edit: zou het wellicht kunnen dat de batterij gewoon kapot is aangezien hij in geen geval werkt als hij niet aan de stroom ligt?

ManindeWereld 21-07-10 22:50

Ook al in DFU mode geprobeerd?

scitomedia 21-07-10 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ManindeWereld (Bericht 495512)
Ook al in DFU mode geprobeerd?

Nou, daar reageert hij in ieder geval wel op, hij is bezig met herstellen, nog 16minuten.. Hopen op het beste!

scitomedia 21-07-10 23:23

Mislukt.. Krijg error 1601?

heronick 21-07-10 23:37

gebruik google gewoon:P
Error 1601 or 1602 when restoring iPhone or iPod touch in iTunes

BluRay 21-07-10 23:38

Itunes opnieuw installeren

scitomedia 21-07-10 23:48

Heb beiden al gedaan (iTunes & Apple Mobile Device support verwijderd en opnieuw geinstalleerd), maar nog steeds dezelfde error jammer genoeg..

Morgen bellen naar Apple, maar vrees ervoor dat ik terug naar Parijs moet..

pascalletje 21-07-10 23:54

Heb je toevallig nog een andere computer waar je het op kan proberen? Misschien dat dat nog werkt, en anders ben ik ook bang dat je ermee terug zal moeten :(

scitomedia 22-07-10 00:04

Net geprobeerd op andere computer (Windows) waar nog geen iTunes op stond, ook daar dezelfde error helaas.. Echt balen!

Destiny 22-07-10 00:14

Als hij Unknown IMEI aangeeft betekent dat dat er iets mis zit bij de communicatie met de baseband waar het IMEI nummer is opgeslagen. Ik ben bang dat hij kapot is.

tychop 22-07-10 18:27

Was het wel een nieuwe iPhone4?

scitomedia 23-07-10 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tychop (Bericht 496289)
Was het wel een nieuwe iPhone4?

Tenzij ze mij in de Apple Store hadden opgelicht en de verpakking ook nog eens opnieuw gesealed hadden, wel.

In ieder geval: ben gisteren terug gegaan en heb zonder problemen een nieuwe mee gekregen. Bleek inderdaad een fabrieksfout te zijn.

serapim 24-07-10 22:23

dus als je elke keer problemen hebt moet je naar frankrijk rijden, hopelijk rijdt je auto erg zuinig:P

S¡mon 24-07-10 23:42

Duur ritje. En nog een risico ook: je hebt geluk dat ze nog andere iPhone 4's op voorraad hadden :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:49.