//

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Kocht vorige week een iphone 4 en het valt me op dat de batterij wel erg snel leeg is. Heb hem gisteravond opgeladen, in standby ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #261  
Oud 28-10-10, 08:37
Bendi Bendi is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard Batterij

Kocht vorige week een iphone 4 en het valt me op dat de batterij wel erg snel leeg is. Heb hem gisteravond opgeladen, in standby modus gezet (ook vliegtuigmodus aan) en vanochtend stond hij op 90%. Hebben de kabouters er mee gespeeld of zijn er apps die door blijven werken???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #262  
Oud 28-10-10, 09:23
Kirsch Kirsch is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kirsch Bekijk bericht
Ik heb sinds 1,5 maand mijn 1e iphone 4, Sim vrij gekocht in Frankrijk. Tot gister probleemloos. Gistermiddag lipe hij ineens volledig leeg. Batterij opgeladen tot 100%. Echter vanochtend in zijn geheel leeg gelopen. Ik heb inmiddels 3G, Wi-Fi, pushberichten en spotlight uitgezet, maar hij blijft leeg lopen.

In 1,5 uur tijd ben ik al 22% kwijt van de accu. Ik heb de achtergrond gecheckt (via 2x homeknop), maar er draait niets hier.

Toch zie ik dat via het mobiele netwerk er 2,1 mb verstuurd en 2,8 mb ontvangen is.

Kan iemand deze iphone-roekie helpen ? Of is mijn accu gewoon defect en moet mijn iphone terug naar Apple ?
VERVOLG

Mijn IOS4 op vliegtuigmodus gezet hele nacht. Om 8 uur weer aangezet en na 1,5 uur ben 4% batterijduur kwijt. Lijkt erop dat mijn probleem is verholpen. Ik zie dat ik nu ook geen MB's meer verstuur en ontvang, 16 kb verstuurd en 60 kb ontvangen in 1,5 uur. Dat was gister 2,1 mb en 2,8 mb in zelfde tijd.

BLIJFT STAAN, HOE KAN DIT ?? IEMAND ENIG IDEE ??
  #263  
Oud 01-11-10, 19:35
wheely wheely is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 30
Standaard

ik ben een Iphone gebruiker van het eerste uur en heb alle modellen in mijn bezit gehad en uitgebreid gebruikt. Ik heb sinds afgelopen week een Iphone 4 32 GB. De Iphone 4 is nadat ik hem s'ochtends van de lader afhaal binnen 4 a 5 uur volledig leeg. Ik heb echt van alles geprobeerd, en wordt er gek van, hoe kan ik met mijn 3GS een hele dag bellen en e-mailen (gebruik de telefoon zakelijk) en met de Iphone 4 slechts 4 uur. (staat daar die 4 voor?)
Toestel is gejailbreakt en een kopie van mijn vorige 3GS is geïnstalleerd.
Wie weet raad, is er een tool om te bekijken wat er nu zoveel energie verbruikt.

Als ik alle programma's stop en het toestel niet gebruikt loopt de accu vanzelf leeg.

Ik vind ook dat de Iphone 4 warmer aan de achterzijde wordt dan mijn vorige 3GS.

Ik hoor graag


Update

Ik heb de Iphone 4 hersteld en als een nieuwe telefoon geïnstalleerd. ik heb alleen five icon dock geïnstalleerd (kan niet zonder) en exchange mail ingesteld, geen apps, geen muziek geen foto's helemaal niets, ben benieuwd wat er nu gebeurd met levensduur van de accu. Wel heel saai, maar ja dit moet wel opgelost worden.

Update

Vannacht toen accu voor 100% geladen uit de lader gehaald en vanmorgen (6 uur later en standy) nog steeds 100%, nu 4 uur later en veel telefoon en email nog 90%. het komt dus toch van geïnstalleerde apps, ik ga nu langzaam mijn telefoon optuigen om zo uit te vinden welke app ('s) de batterij capaciteit beïnvloed. wordt vervolgd...

Laatst gewijzigd door wheely; 02-11-10 om 11:28.
  #264  
Oud 02-11-10, 17:05
Remco.'s schermafbeelding
Remco. Remco. is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Weert, Nederland
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wheely Bekijk bericht
ik ben een Iphone gebruiker van het eerste uur en heb alle modellen in mijn bezit gehad en uitgebreid gebruikt. Ik heb sinds afgelopen week een Iphone 4 32 GB. De Iphone 4 is nadat ik hem s'ochtends van de lader afhaal binnen 4 a 5 uur volledig leeg. Ik heb echt van alles geprobeerd, en wordt er gek van, hoe kan ik met mijn 3GS een hele dag bellen en e-mailen (gebruik de telefoon zakelijk) en met de Iphone 4 slechts 4 uur. (staat daar die 4 voor?)
Toestel is gejailbreakt en een kopie van mijn vorige 3GS is geïnstalleerd.
Wie weet raad, is er een tool om te bekijken wat er nu zoveel energie verbruikt.

Als ik alle programma's stop en het toestel niet gebruikt loopt de accu vanzelf leeg.

Ik vind ook dat de Iphone 4 warmer aan de achterzijde wordt dan mijn vorige 3GS.

Ik hoor graag


Update

Ik heb de Iphone 4 hersteld en als een nieuwe telefoon geïnstalleerd. ik heb alleen five icon dock geïnstalleerd (kan niet zonder) en exchange mail ingesteld, geen apps, geen muziek geen foto's helemaal niets, ben benieuwd wat er nu gebeurd met levensduur van de accu. Wel heel saai, maar ja dit moet wel opgelost worden.

Update

Vannacht toen accu voor 100% geladen uit de lader gehaald en vanmorgen (6 uur later en standy) nog steeds 100%, nu 4 uur later en veel telefoon en email nog 90%. het komt dus toch van geïnstalleerde apps, ik ga nu langzaam mijn telefoon optuigen om zo uit te vinden welke app ('s) de batterij capaciteit beïnvloed. wordt vervolgd...
Ik zou eens kijken tussen de berichtgeving en locatie lijst welke apps hier gebruik van maken.
  #265  
Oud 14-11-10, 10:40
eJaY eJaY is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 1
Standaard

Hoe is de status nu wheely?
  #266  
Oud 14-11-10, 14:14
ric12 ric12 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wheely Bekijk bericht
Update

Vannacht toen accu voor 100% geladen uit de lader gehaald en vanmorgen (6 uur later en standy) nog steeds 100%, nu 4 uur later en veel telefoon en email nog 90%. het komt dus toch van geïnstalleerde apps, ik ga nu langzaam mijn telefoon optuigen om zo uit te vinden welke app ('s) de batterij capaciteit beïnvloed. wordt vervolgd...
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn iPhone wordt ook vrij warm aan de achterkant, en bij mij is die naar een paar uur intensief gebruik ook van 100% naar leeg.

Ben benieuwd welke conclusie je straks trekt door welke apps het zou kunnen komen.

Maar als een app uit staat, kan het dan nog dat die stroom vreet?

ps; Toen ik een nacht Wi-Fi en 3g uit had gezet, deed de batterij echter wel 70% langer mee, dus dan zou je toch zeggen dat het niet door de applications komt?
  #267  
Oud 15-11-10, 18:47
wheely wheely is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eJaY Bekijk bericht
Hoe is de status nu wheely?

Sorry, ik heb een beetje druk gehad, vandaar een iets wat later reactie.

Iphone als nieuwe telefoon ingesteld, en langzamerhand alle apps weer terug gezet, en het probleem lijkt opgelost.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met telefoons van collega's (Iphone 3gs) ook daar is het opnieuw installeren van 4.1 en als nieuwe telefoon instellen de oplossing gebleken.
  #268  
Oud 15-11-10, 19:06
ric12 ric12 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 35
Standaard

Sorry voor mijn domheid, maar als je je telefoon reset, reset die dan ook ios4.1 of moet je dit apart doen?
Misschien een kleine handleiding voor de mensen die hetzelfde probleem hebben en het ook willen proberen, en die zo dom als mij zijn ?

Heb mijn telefoon gister gereset, maar niks veranderd.

Dankje.
  #269  
Oud 17-11-10, 11:15
JRooze JRooze is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door towy Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem.

Sinds gister loopt mijn batterij ineens heel snel leeg. ik heb hem vanochtend opgeladen tot 100% en binnen 3 uur (zonder hem ook maar aangeraakt te hebben) stond ie op 85%. Als ik hem gebruik zie je de procenten gewoon afnemen!

Groetjes towY

Ik heb precies het zelfde probleem. Sinds een week loopt ie zo snel leeg. Als ik 3G uitschakel scheelt het wel, maar dan nog is het raar, want hiervoor had ik er nooit problemen mee. Heb het idee dat het aan de upgrade 4.1 ligt??
  #270  
Oud 17-11-10, 11:52
Emmerich Emmerich is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 5
Standaard

Sinds gisteren heb ik iets vreemds in positieve zin met mijn batterij. Vanaf het moment dat ik de 4G heb, doe ik bij normaal gebruik 1 a 1,5 dag met een volle batterij. Ik heb mijn Iphone gejailbreakt en niet al te veel Cydia apps opstaan, waaronder My3G. Sinds een upgrade van My3G 4.5.1 naar 4.6.1 is mijn batterijduur sterk verbeterd c.q. bijna verdubbeld.

Heeft iemand eenzelfde ervaring of kan iemand dit verklaren?
  #271  
Oud 17-11-10, 13:39
wheely wheely is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 30
Standaard

een hele vreemde situatie, wij hebben in onze organisatie allemaal Iphone's in gebruik (3GS en 4) alle telefoons zitten op de laatste software versie 4.1
Het grootste deel van de telefoons is afhankelijk van een jailbreak, omdat van deze het simlock verwijderd moet worden.
Alle telefoons hebben push aanstaan om de e-mail van de exchange server (2003) te ontvangen. Een veel gehoorde klacht van de collega's is het snel leegraken van de batterij, ook bij telefoons die weinig apps, muziek etc. geïnstalleerd hebben.
Dit is voor een duur toestel als de Iphone onacceptabel.

Wij hebben al heel veel geprobeerd, herstellen, instellen als nieuwe Iphone etc. etc. etc.
Wij hebben de Iphone's o.a. voor e-mail en de daarbij behorende push functie, uitzetten is dan ook geen optie.

Wie heeft de oplossing? je kan onmogelijk als je de hele dag buiten de deur bent, je telefoon bijladen.

Ben benieuwd naar alle opmerkingen en oplossingen.

Frank
  #272  
Oud 17-11-10, 13:46
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wheely Bekijk bericht
een hele vreemde situatie, wij hebben in onze organisatie allemaal Iphone's in gebruik (3GS en 4) alle telefoons zitten op de laatste software versie 4.1
Het grootste deel van de telefoons is afhankelijk van een jailbreak, omdat van deze het simlock verwijderd moet worden.
Alle telefoons hebben push aanstaan om de e-mail van de exchange server (2003) te ontvangen. Een veel gehoorde klacht van de collega's is het snel leegraken van de batterij, ook bij telefoons die weinig apps, muziek etc. geïnstalleerd hebben.
Dit is voor een duur toestel als de Iphone onacceptabel.

Wij hebben al heel veel geprobeerd, herstellen, instellen als nieuwe Iphone etc. etc. etc.
Wij hebben de Iphone's o.a. voor e-mail en de daarbij behorende push functie, uitzetten is dan ook geen optie.

Wie heeft de oplossing? je kan onmogelijk als je de hele dag buiten de deur bent, je telefoon bijladen.

Ben benieuwd naar alle opmerkingen en oplossingen.

Frank
Dat de batterijduur niet fantastisch is komt allicht door de jailbreak. Dat is namelijk één van de nadelen aan een jailbreak.
  #273  
Oud 17-11-10, 13:47
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Discussies samengevoegd.
  #274  
Oud 17-11-10, 22:08
towy towy is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Breda
Berichten: 3
Standaard

Ik heb verderop mijn probleem beschreven en heb inmiddels een gloedje nieuwe 3Gs gekregen van T-mobile!
er zit gewoon ios 4.1 op en dan helderheid niet heel licht een geen Wi-Fi aan tenzij ik even thuis internet.
alsnog doe ik er altijd maar net een dag mee, inclusief 2 uur muziek luisteren, beetje spelen, internetten en mailtjes om het uur pushen. Exact hetzelfde wat ik deed met de ouwe en exact ook dezelfde duur, dus ik neem aan dat dit dan normaal is voor het gebruik wat ik doe.

dus ik zou willen adviseren om je provider te contacteren en een reparatiemelding aan te maken. als hij het nog niet eens 4 uur uit houdt, is er ook geen land mee te bezeilen.
en nog zou ik nooit meer een andere willen dan een iphone
  #275  
Oud 30-11-10, 08:41
kevinijpelaar kevinijpelaar is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Zijn er nog meer mensen waarbij de batterij-duur enorm vermindert is sinds update naar 4.2.1?
Met alle applicaties afgesloten en geen Wi-Fi, Bluetooth of GPS verbinding verlies ik 10% aan batterij tijdens de nacht.

Update:

Na het verwijderen van de Mobile Me account met daarin 'Zoek mijn iPhone' lijkt de batterij-duur weer normaal. Deze trekt blijkbaar je batterij erg snel leeg!

Laatst gewijzigd door kevinijpelaar; 30-11-10 om 11:54.
  #276  
Oud 30-11-10, 15:15
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinijpelaar Bekijk bericht
Zijn er nog meer mensen waarbij de batterij-duur enorm vermindert is sinds update naar 4.2.1?
Met alle applicaties afgesloten en geen Wi-Fi, Bluetooth of GPS verbinding verlies ik 10% aan batterij tijdens de nacht.

Update:

Na het verwijderen van de Mobile Me account met daarin 'Zoek mijn iPhone' lijkt de batterij-duur weer normaal. Deze trekt blijkbaar je batterij erg snel leeg!
Ik ben hetzelfde tegen gekomen, de app "zoek mijn iphone" staat er bij mij nog steeds op; ik ben het de 1ste keer ook tegen gekomen mijn batterij serieus was afgegaan zonder ik er gebruik van had gemaakt maar wat bleek, deze zat op de achtergrond te draaien, als je multitasking doet (2x op homebutton drukt) dan stond de app bij mij nog onderaan, dan blijft deze op de achtergrond draaien, je moet deze het beste wissen altijd als je deze gebruikt hebt, sindsdien ben ik het toch niet meer tegen gekomen.
Ik was denk ik minstens 20% ofzo kwijt toen,damn .

Maar wat dat % ten verlies betreft, zelfs als ik alle apps heb verwijdert (onderaan bedoel ik) voor ik ga slapen ben ik ook dikwijls soms meerdere % ten kwijt ongeacht ik de app zoek mijn iphone wis of niet, moet wel zeggen mijn emails blijven draaien/pushen enzo, mss het daaraan zal liggen maar daar laat ik mijne slaap niet voor .
  #277  
Oud 09-12-10, 12:59
patricia-dh patricia-dh is offline
• iOS 4.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 13
Standaard

Hoi

Bij bij zijn de standby tijd en de gebruikstijd vrijwel gelijk er zit 15 minuten verschil tussen, is dit normaal?

Groeten
  #278  
Oud 22-12-10, 20:04
gerrit11 gerrit11 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 2
Standaard

gewoon snel leeg deze batt. als ik m bijna niet gebruik of gewoon laat liggen is ie na 3 dagen leeg, gebruik ik m iets 1.5 dag.??
mijn vriendin der blackb. 9700 blijft min 10 dagen vol en die belt de hele dag, die kleine speelt er de hele dag mee en muziek spelen, ruim 10 dagen!!!

en deze, als die kleine er mee speelt is ie denk na 2 u leeg, spijt spijt spijt........
  #279  
Oud 22-12-10, 20:44
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerrit11 Bekijk bericht
gewoon snel leeg deze batt. als ik m bijna niet gebruik of gewoon laat liggen is ie na 3 dagen leeg, gebruik ik m iets 1.5 dag.??
mijn vriendin der blackb. 9700 blijft min 10 dagen vol en die belt de hele dag, die kleine speelt er de hele dag mee en muziek spelen, ruim 10 dagen!!!

en deze, als die kleine er mee speelt is ie denk na 2 u leeg, spijt spijt spijt........
Dan klopt er iets niet hoor als je dit met ene iphone 4 tegen komt.
Dat kan aan bv een app liggen die mss in de achtergrond blijft draaien maar het kan ook aan wat anders liggen.
Een iphone 4 na 2 uren plat kan echt wel niet of beter gezegd, mag zeker en vast niet, de iphone 4 heeft zelfs de beste batterij aan boord van alle smartphones die er bestaan.
  #280  
Oud 23-12-10, 09:26
pdavie pdavie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: noorden
Berichten: 128
Standaard

Ik doe er ongeveer een hele dag mee..En dan game ik er niet op..mail checken/surfen/apps..En sluit na elk gebruik alle apps af door de dubbelklik op homeknop..Idd..Mijn oude Bold9000 die nu mijn vrouw heeft blijft maar gaan..Maar eenmaal gewend/verwend aan de iPhone..Tja...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29
IOS 4.1 op iPhone 3G - ervaringen jap74 iPhone algemeen 13 13-09-10 07:48
Batterylife FW3.2.1... AeronNL iPad algemeen 1 03-08-10 07:56
Ervaringen VOIP op IPhone vortex iPhone algemeen 14 06-10-09 20:51
iPhone Prepaid UK - ervaringen? sjempie Koopinformatie Nederland 16 26-09-08 11:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:33.