//

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Oke. Nou ja, in ieder geval 1x helemaal leeg laten lopen en dan in 1x vol opladen. Maar ik denk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #121  
Oud 03-09-10, 16:46
FenixStyle FenixStyle is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Oke. Nou ja, in ieder geval 1x helemaal leeg laten lopen en dan in 1x vol opladen. Maar ik denk dat het ook wel een beetje door het enthousiasme komt: in het begin ga je weer van alles uittesten. Zeker als je van de 3G komt zijn het weer een hoop nieuwe features.

Mijn 3GS gooide ik iedere avond aan de oplader om er 's ochtends weer af te halen. Met mijn iPhone 4 doe zitten er steeds 1, 2 en zelfs 3 dagen verschil tussen voordat ik hem weer oplaad.
Ja idd, over het feit dat hij de voorbije dagen niet zolang meeging maak ik mij niet zoveel zorgen, ik ben er namelijk echt wel veel mee bezig geweest. Alleen het feit dat hij nu vandaag na nog geen vijf uur al bijna tien procent gedaald is, terwijl ik er niet zoveel mee deed, vind ik toch maar vreemd... Ochja binnen een week eens zien dan maar hoe het er mee gesteld is. Mss ging het met mijn 3G ook zo snel, maar toen had ik er gewoon geen concreet beeld over aangezien er toen geen percentage bij stond

Ps: nog een vraagje: Maakt het nu eigenlijk uit of ge uw iPhone nog laat insteken als het "opgeladen-icoontje" verschijnt? In principe zou ge denken "vol=vol", maar ik lees hier en daar toch wel eens reacties van dat uw batterij toch langer lijkt mee te gaan indien ge hem nog enkele uurtjes langer laat insteken?!

Laatst gewijzigd door FenixStyle; 03-09-10 om 16:49.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 05-09-10, 01:42
Wim Lane Wim Lane is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 22
Standaard

Tja, ik ben erg tevreden met het toestel, maar persoonlijk vind ik de batterijtijd niet erg speciaal.
Vandaag heb ik hem 10 uur aan gehad waarvan een dikke 6 uur in gebruik. Dat gebruik beperkte zich tot mijn agenda vullen en contactpersonen invoeren, apps downloaden (stuk of 5) en uitproberen en 1 minuut bellen. Ik heb geen Wi-Fi aan gehad, alleen 3G en ook bluetooth heb ik niet aan gehad. Geen filmpjes gekeken oid en toch staat de batterij op 5% nog maar......na 6 uur medium tot laag gebruik.......
Ik raak daar nu niet speciaal opgewonden van moet ik zeggen hoewel het wel langer is dan mijn oude telefoon.
  #123  
Oud 05-09-10, 02:10
loller loller is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Lane Bekijk bericht
Tja, ik ben erg tevreden met het toestel, maar persoonlijk vind ik de batterijtijd niet erg speciaal.
Vandaag heb ik hem 10 uur aan gehad waarvan een dikke 6 uur in gebruik. Dat gebruik beperkte zich tot mijn agenda vullen en contactpersonen invoeren, apps downloaden (stuk of 5) en uitproberen en 1 minuut bellen. Ik heb geen Wi-Fi aan gehad, alleen 3G en ook bluetooth heb ik niet aan gehad. Geen filmpjes gekeken oid en toch staat de batterij op 5% nog maar......na 6 uur medium tot laag gebruik.......
Ik raak daar nu niet speciaal opgewonden van moet ik zeggen hoewel het wel langer is dan mijn oude telefoon.
Ik heb exact hetzelfde. Ik weet dat ik geen wonderen hoef te verwachten, maar dit valt toch zeker tegen. Ik surf en bel de hele dag vrij actief (nieteens de heletijd met 3G aan) en dan haalt ie de dag niet ... en heb alle push / fetch dingen uitstaan en brightness is ook laag.
  #124  
Oud 05-09-10, 19:07
kriss kriss is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: turnhout
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Oke. Nou ja, in ieder geval 1x helemaal leeg laten lopen en dan in 1x vol opladen. Maar ik denk dat het ook wel een beetje door het enthousiasme komt: in het begin ga je weer van alles uittesten. Zeker als je van de 3G komt zijn het weer een hoop nieuwe features.

Mijn 3GS gooide ik iedere avond aan de oplader om er 's ochtends weer af te halen. Met mijn iPhone 4 doe zitten er steeds 1, 2 en zelfs 3 dagen verschil tussen voordat ik hem weer oplaad.
Zou het kunnen dat mijn iphone 4 dan toch niet stuk is?
We hadden 2 iphones4 gekocht,mijn vriend dezijne was direkt stuk (geen microfoon) en dus bracht ik die binnen voor herstelling.Die ochtend(eerste dag) zag ik dat mijn batterij leeg was en toen ik rond 24u ging slapen was die nog 80 90%vol want had wat zitten surfen op Wi-Fi.Bij het uitpakken van de iphone heeft die wel een paar uur aan de usb kunnen laden,maar lees presies dat die eerst snel plat gaat en als je dan oplaad dat die batterij zijn normale werktijd gaat krijgen ?

Mijn iphone wordt maandag opgestuurd via phonehous op mijn werk,zou ik hem nog terug vragen of toch laten opsturen
  #125  
Oud 05-09-10, 19:29
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Als je een reservekopie van je 2G/3G/3GS op je iPhone 4 zet gaat de batterij ook snel leeg. Je moet gewoon je iPhone4 configureren als een nieuwe iPhone en dan alle instellingen opnieuw doen (:
  #126  
Oud 05-09-10, 20:23
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard Gebruiksduur batterij



Ik ben beslist niet ontevreden over de gebruiksduur van de batterij. Mijn 3GS kon ik om de 1,5-2 dagen aan de pomp hangen...
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 

Laatst gewijzigd door Operafreak; 05-09-10 om 20:27.
  #127  
Oud 05-09-10, 21:09
NGroeneveld's schermafbeelding
NGroeneveld NGroeneveld is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 358
Stuur een bericht via MSN naar NGroeneveld
Standaard

Wat verbruikt eigelijk meer batterij? Internet via Wi-Fi of via 3G?
  #128  
Oud 05-09-10, 21:17
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NGroeneveld Bekijk bericht
Wat verbruikt eigelijk meer batterij? Internet via Wi-Fi of via 3G?
Zou het je zo één, twee, drie niet kunnen zeggen... heb ze beide vrijwel constant aanstaan...
  #129  
Oud 05-09-10, 22:41
Wim Lane Wim Lane is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 22
Standaard

Kan je Uberhaupt de 3G wel uitzetten dan? Ik weet niet beter dan dat dat steeds aan staat omdat je internet op je abbo hebt zitten?
  #130  
Oud 05-09-10, 22:44
kriss kriss is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: turnhout
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Lane Bekijk bericht
Kan je Uberhaupt de 3G wel uitzetten dan? Ik weet niet beter dan dat dat steeds aan staat omdat je internet op je abbo hebt zitten?
Ik zal de data bedoelen via 3g
  #131  
Oud 05-09-10, 22:57
Wim Lane Wim Lane is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 22
Standaard

Ja, dat bedoel ik, kan je de data/internetstroom wel uitzetten dan?
  #132  
Oud 05-09-10, 22:59
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Lane Bekijk bericht
Ja, dat bedoel ik, kan je de data/internetstroom wel uitzetten dan?
Ik dacht van wel, ik heb gelezen dat mensen dat soms uitzetten als ze in het buitenland zijn om geen belachelijke hoge rekeningen te krijgen
  #133  
Oud 05-09-10, 23:00
SwooZy SwooZy is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Mobiele data: aan/uit. Bij instellingen.
  #134  
Oud 06-09-10, 10:09
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard

Als ik dat hier allemaal lees ga ik toch overwegen om eens een fresh install van mijn iPhone 4 uit te voeren (had nu backup van mijn 3GS gebruikt).
Ik vermoed dat synchronisatie achteraf niet enkel de muzieknummers, foto's en de apps zelf terug plaatst, maar ook de app folders?

Misschien kan ik best wachten tot iOS 4.1. uit is, dan doet hij dat allemaal tegelijkertijd.
  #135  
Oud 06-09-10, 12:52
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Wi-Fi aan, 3G uit (en dus 2G aan, of vliegtuigmodes) verbruikt minder dan Wi-Fi uit, 3G aan. Het meest wordt natuurlijk gebruikt als je beide aan hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Lane Bekijk bericht
Kan je Uberhaupt de 3G wel uitzetten dan? Ik weet niet beter dan dat dat steeds aan staat omdat je internet op je abbo hebt zitten?
Je kan de 3G verbinding zelf uitzetten. Dan gaat het automatisch over op 2G: dan is je internet minder snel, maar dan gaat je batterij ook minder snel leeg.
Je kan ook alle internetdata uitschakelen ja (voor als je bijvoorbeeld geen abonnement hebt). Dan werkt alleen Wi-Fi nog.
  #136  
Oud 06-09-10, 13:01
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Wi-Fi aan, 3G uit (en dus 2G aan, of vliegtuigmodes) verbruikt minder dan Wi-Fi uit, 3G aan. Het meest wordt natuurlijk gebruikt als je beide aan hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Lane Bekijk bericht
Kan je Uberhaupt de 3G wel uitzetten dan? Ik weet niet beter dan dat dat steeds aan staat omdat je internet op je abbo hebt zitten?
Je kan de 3G verbinding zelf uitzetten. Dan gaat het automatisch over op 2G: dan is je internet minder snel, maar dan gaat je batterij ook minder snel leeg.
Je kan ook alle internetdata uitschakelen ja (voor als je bijvoorbeeld geen abonnement hebt). Dan werkt alleen Wi-Fi nog.
  #137  
Oud 06-09-10, 13:16
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Wi-Fi aan, 3G uit (en dus 2G aan, of vliegtuigmodes) verbruikt minder dan Wi-Fi uit, 3G aan. Het meest wordt natuurlijk gebruikt als je beide aan hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Lane Bekijk bericht
Kan je Uberhaupt de 3G wel uitzetten dan? Ik weet niet beter dan dat dat steeds aan staat omdat je internet op je abbo hebt zitten?
Je kan de 3G verbinding zelf uitzetten. Dan gaat het automatisch over op 2G: dan is je internet minder snel, maar dan gaat je batterij ook minder snel leeg.
Je kan ook alle internetdata uitschakelen ja (voor als je bijvoorbeeld geen abonnement hebt). Dan werkt alleen Wi-Fi nog.
  #138  
Oud 06-09-10, 15:04
kriss kriss is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: turnhout
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SwooZy Bekijk bericht
Mobiele data: aan/uit. Bij instellingen.
Bij android kon je een icoontje plaatsen dan diende als aan en af knop wil ik zeggen,moet je niet altijd naar die instellingen
  #139  
Oud 06-09-10, 17:49
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak Bekijk bericht


Ik ben beslist niet ontevreden over de gebruiksduur van de batterij. Mijn 3GS kon ik om de 1,5-2 dagen aan de pomp hangen...
Je hebt je toestel wel tussentijds opgeladen, dus aan de hand van deze screenshot is het lastig te vergelijken met een 3GS.
__________________
iPod touch v3 - iPod Nano 2011 - iMac 27" - iPhone 4S - iPad 2 - MacBook Air 11,6"
  #140  
Oud 06-09-10, 17:53
FenixStyle FenixStyle is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
Als je een reservekopie van je 2G/3G/3GS op je iPhone 4 zet gaat de batterij ook snel leeg. Je moet gewoon je iPhone4 configureren als een nieuwe iPhone en dan alle instellingen opnieuw doen (:
En is het mogelijk om te zien of dat gebeurd is of niet? Normaal gezien is m'n iPhone gewoon als nieuwe iPhone geconfigureerd, maar het kan mss zijn dat ik in m'n enthousiasme te snel en verkeerd geklikt heb... Als ge een backup van uw 3G gebruikte, dan veronderstel ik dat ge ook terug uw foto's, smsen, contactpersonen,... op uw iPhone4 had staan? Dat was bij mij alvast niet het geval, hij was echt leeg na het activeren...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 16:29
IOS 4.1 op iPhone 3G - ervaringen jap74 iPhone algemeen 13 13-09-10 08:48
Batterylife FW3.2.1... AeronNL iPad algemeen 1 03-08-10 08:56
Ervaringen VOIP op IPhone vortex iPhone algemeen 14 06-10-09 21:51
iPhone Prepaid UK - ervaringen? sjempie Koopinformatie Nederland 16 26-09-08 12:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:49.