//

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) heb nu ios 4.1 GM op mijn iphone 4 staan, en moet zeggen dat de batterij wel minder lang meegaat :s...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #141  
Oud 08-09-10, 12:43
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

heb nu ios 4.1 GM op mijn iphone 4 staan, en moet zeggen dat de batterij wel minder lang meegaat :s
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 08-09-10, 12:48
zackary zackary is offline
• iOS 8.3
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nylezis Bekijk bericht
heb nu ios 4.1 GM op mijn iphone 4 staan, en moet zeggen dat de batterij wel minder lang meegaat :s
Dus 4.1 is nu beschikbaar?
  #143  
Oud 08-09-10, 12:53
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zackary Bekijk bericht
Dus 4.1 is nu beschikbaar?
via een kleine omweg wel
  #144  
Oud 08-09-10, 13:05
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geno Bekijk bericht
Je hebt je toestel wel tussentijds opgeladen, dus aan de hand van deze screenshot is het lastig te vergelijken met een 3GS.
Als je tussentijds synchroniseren opladen wilt noemen... dan ja.. Upload de volgende wel zónder synchro.
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 
  #145  
Oud 08-09-10, 14:19
jjbuis jjbuis is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik lees alle voorgaande berichten, Mij Batterij gaat erg snel leeg juist. Veel sneller dan mijn vorige 3G. Ik sluit iedere keer alle applicaties af zodat niets blijft draaien.
Kan het zijn dat batterij kapot is?
  #146  
Oud 08-09-10, 14:21
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FenixStyle Bekijk bericht
En is het mogelijk om te zien of dat gebeurd is of niet? Normaal gezien is m'n iPhone gewoon als nieuwe iPhone geconfigureerd, maar het kan mss zijn dat ik in m'n enthousiasme te snel en verkeerd geklikt heb... Als ge een backup van uw 3G gebruikte, dan veronderstel ik dat ge ook terug uw foto's, smsen, contactpersonen,... op uw iPhone4 had staan? Dat was bij mij alvast niet het geval, hij was echt leeg na het activeren...
Sorry dat weet ik niet, je SMSjes/foto's etc. zijn inderdaad weg als je de iPhone configureerd als een nieuwe iPhone.
  #147  
Oud 08-09-10, 18:15
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak Bekijk bericht
Als je tussentijds synchroniseren opladen wilt noemen... dan ja.. Upload de volgende wel zónder synchro.
Zo'n zwaar vermoeden had ik al, daarom reageerde ik niet. Want dan klopt het natuurlijk de statistiek natuurlijk niet.
Als je synchroniseert laad je de iPhone ook op natuurlijk. Laat hem maar eens 5 of 10 minuutjes zitten, moet jij eens kijken hoeveel procent er al is bijgekomen en hoe lang het weer duurt voor die verbruikt zijn.
  #148  
Oud 08-09-10, 18:28
FenixStyle FenixStyle is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
Sorry dat weet ik niet, je SMSjes/foto's etc. zijn inderdaad weg als je de iPhone configureerd als een nieuwe iPhone.
Dan klopt het idd dat m'n iPhone geconfigureerd is als een nieuwe iPhone. Moet zeggen dat ik dan toch wel teleurgesteld ben over mijn batterij. Twee volledige dagen doorkomen is nog niet zo'n probleem, maar als ik dan zie dat velen hier gerust 3 dagen doorkomen én dan ook nog meer gebruik (3G, Wi-Fi,...) hebben dan mij, dan vind ik het toch wel jammer.
  #149  
Oud 08-09-10, 19:06
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nylezis Bekijk bericht
heb nu ios 4.1 GM op mijn iphone 4 staan, en moet zeggen dat de batterij wel minder lang meegaat :s
Ik had dat probleem ook. Ik had gewoon geupgrade naar 4.1. Dit zorgde ervoor dat mijn batterij sneller leeg ging.

Dit weekend hersteld naar 4.1, backup terug gezet en mijn probleem was opgelost.
  #150  
Oud 08-09-10, 20:04
zegmaarwillem zegmaarwillem is offline
• iOS 3.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 19
Standaard

Hey ik heb ook effe een vraagje! Ik heb een ipod touch 2g op 4.0..... Maar mijn batterij vliegt echt wel heel snel leeg! Na een halve dag is ie wel ongeveer onder de 40 procent dan zit een beetje op internet en whatsapp. Maar als ik mijn ipod in de sleep mode zet dan blijft Wi-Fi ook aanstaan, ik heb dit ook getest met het pingen van mijn Ipod. Ik heb al een beetje op internet gezocht maar ik kan het niet vinden om dit uit te zetten. Weten jullie dit? alvast bedankt
  #151  
Oud 08-09-10, 22:30
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
Als je een reservekopie van je 2G/3G/3GS op je iPhone 4 zet gaat de batterij ook snel leeg. Je moet gewoon je iPhone4 configureren als een nieuwe iPhone en dan alle instellingen opnieuw doen (:
Dat is niet waar. Ik heb hier mijn backup van de 3G op de iPhone 4 laten zetten en een tijdje gebruikt en later eens helemaal opnieuw ingesteld. Het verschil was 0,0. Wat echter wel een enorme instinker is voor de 3G mensen is het gebruik van de batterijpercentage. Je ziet de procenten wegtikken waardoor het lijkt alsof je batterij ineens heel hard leegloopt. Zodra je dit uitzet zie je alleen nog dat batterijbalkje en daar kun je niet uit afleiden dat je accuduur staat te verdampen. Ik denk dat het verschil dan ook meer een psychologisch aspect is die bij ex-3G gebruikers optreedt die dat batterijpercentage ding aan hebben gezet. Afgezien daarvan is er natuurlijk altijd de kans dat je accu daadwerkelijk sneller leegraakt doordat je iPhone defect is of er een stukje software op staat die de boel leegslurpt. Zie ook de problemen met de officiële twitter client, een groot aantal mensen had last van leeglopende accu's door die app maar een groter aantal had nergens last van. Een bugje bij het terugzetten van je oude backup op je nieuwe apparaat kan uiteraard ook voor zulke dingen zorgen maar wil nog niet zeggen dat het altijd zo is zoals jij nu stelt.

Kortom: zet die batterijpercentage eens uit en probeer het nog eens te meten gewoon aan de hand van de tijd die je zelf bijhoudt (zoals je dat dus ook met de 3G moet doen; is tevens een stuk eerlijker vergelijken).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Lane Bekijk bericht
Kan je Uberhaupt de 3G wel uitzetten dan? Ik weet niet beter dan dat dat steeds aan staat omdat je internet op je abbo hebt zitten?
Volledig uitzetten zodat je gsm/gprs gebruikt doe je in Instellingen > Algemeen > Netwerk; het schuifje voor "Schakel 3G in" moet je dan op "uit" zetten. Zoals door anderen aangegeven kun je je ook beperken tot het uitzetten van alleen dataverkeer maar dit geldt voor zowel 3G als GPRS/EDGE. Wil je dan internetten zul je het via Wi-Fi moeten doen. Deze optie is dan ook alleen van belang voor wie een datalimiet heeft en wil voorkomen dat ie er overheen gaat.

Het verbruik van Wi-Fi, 3G, GSM/GPRS/EDGE, etc. is sterk afhankelijk van de sterkte van het signaal. Met name bij iets als 3G, GSM/GPRS/EDGE maakt het enorm veel uit (qua accuduur), een slechte verbinding vreet je accu gewoon leeg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zackary Bekijk bericht
Niet zo bleren zeg, jij bent wel erg snel op je teentjes getrapt, ook in andere topics viel me dat al op.
Ze bedoelt het goed hoor.
Ik vond het anders een hele terechte reactie van 'm. Degene waarop hij reageert kwam ontzettend arrogant over. Nogal erg populistisch gedoe om "druk" te zijn, men is hoofdzakelijk "druk" omdat het kennelijk nogal stoer is (apart aangezien het eerder aangeeft dat de persoon in kwestie slecht z'n tijd kan indelen en ook niet bepaald nee kan zeggen). Afgezien daarvan, ook mensen die niet druk zijn hoeven per definitie niet continu met hun iPhone in de weer te zijn. Goed bedoeld of niet, de verwoording is dusdanig dat een ander er aanstoot aan kan nemen en iets als "no offence" doet daar niets aan af. Dan wijzig je de verwoording of je plaats zo'n bericht gewoon niet. Dat hele "no offence" is gewoon een slap excuus om een ander te flamen en wordt helaas te pas en te onpas gebruikt (iets wat mij heel erg opvalt). Dit soort discussies zijn gewoon niet nodig.
  #152  
Oud 10-09-10, 20:52
LvJ90 LvJ90 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar krijg maandag mijn iPhone 4 binnen.. Nu lees ik hier al die verhalen over dat als ik mijn backup van de 3G terugzet, de batterij veel sneller leegraakt? Ik heb namelijk eigenlijk alleen de berichten en contacten nodig.. foto's/muziek/notities/video's enzo hoeft voor mij niet zo. Is er misschien een ander programma dat dit kan doen en wat niet zo'n effect heeft op de batterij?
  #153  
Oud 11-09-10, 16:32
wouter2190 wouter2190 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 73
Standaard

Gisteren mijn batterij even getest, had hem in een dockstation opgeladen.
Dit was het resultaat:



Vannacht me telefoon opgeladen via de orginele oplader, nu even het resultaat afwacten. Zou het vanaovnd hier wel posten
  #154  
Oud 11-09-10, 16:52
Wim Lane Wim Lane is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 22
Standaard

Wat opvalt is dat bij practisch iedereen de totale gebruikstijd 8 uur is en dan maakt het niet erg veel uit wat je aan of uit hebt. Ook de standbytijd maakt niet veel verschil daar dat verbruik erg laag is en iedereen er zoveel mee speelt dat hij toch binnen een dag of twee leeg is.
  #155  
Oud 12-09-10, 11:25
abbelsap abbelsap is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 6
Standaard

Afgelopen dagen ging mijn iphone wel heel erg lang mee;
gebruik: 10 uur, 17 minuten
standby: 2 dagen, 13 uur
  #156  
Oud 13-09-10, 10:39
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard

Momenteel:
Gebruik: 4 uur 44 minuten
Stand-by 2 dagen 2 uur
Batterij: 40%
  #157  
Oud 13-09-10, 10:45
jajaohnee jajaohnee is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: den haag
Berichten: 54
Standaard

Ik heb de iPhone 4 nu ruim een maand en mijn conclusie is dat de lovende verhalen over de capaciteit van de batterij niet kloppen. Ik gebruik hem redelijk intensief en moet hem elke dag opladen. Mijn vorige telefoon (Nokia, minder intensief gebruik) hoefde ik slechts één keer in de zes/zeven dagen op te laden. Maar ik vind dit overigens geen probleem, 's nachts gaat ie op de oplader. Het zou pas een probleem zijn als ik hem vaker dan een keer per dag zou moeten opladen. Wellicht was dat met de oudere iPhones het geval en dan is het huidige toestel een verbetering.
  #158  
Oud 13-09-10, 13:55
Erulezz Erulezz is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 90
Standaard

Ik vind dit aardig netjes;

  #159  
Oud 13-09-10, 15:42
densh densh is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 15
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Nog even een test gedaan vannacht. Ik had afgelopen nacht gewoon mijn iPhone staand op een kastje neergezet en met de front facing camera begon ik te filmen. Volgens mij verbruikt het op deze manier ook het meeste energie omdat het probeert zo veel mogelijk licht op te vangen in donkere ruimtes.

Toen ik vanochtend opstond bleek dat hij maar 3 uur precies had gefilmd (toen had ik de maximale bestandsgrootte gehaald). Scherm was vanzelf uitgegaan uiteraard dus de rest van de nacht stond hij in stand-by mode. Het toestel stond in totaal 9 uur aan waarvan 3 uur lang het scherm ook aanstond terwijl het aan het filmen was. De batterij was nog 56% vol!

Daarna was ik begonnen met het filmen in HD met de camera aan de achterkant. Dit lukte ongeveer 1 uur en driekwartier achter elkaar voordat ik de maximale grootte had bereikt. Uiteraard verbruikt dit meer energie maar het viel me niet mee. Na die 1 uur en 3 kwartier was de batterij nog 9% vol (scherm weer continue aan uiteraard). Toch wel netjes.

Met flits heb ik (nog) niet getest.

Kortom, test resultaten - het scherm stond tijdens het filmen continue aan, vergeet dat niet!:

Filmen met front facing camera (VGA kwaliteit): 3 uur
Stand-by tijd: 9 uur
Batterij stand: 99%
Verbruikt in %: 43%
Batterij % over: 56%

Filmen in HD achterkant camera (720p HD kwaliteit): 1 uur 45 minuten
Stand-by tijd: 10 uur 45 minuten
Batterij stand: 56%
Verbruikt in %: 47%
Batterij % over: 9%

Goede resultaten dus.

wat heb je gefilmd als ik vragen mag?
  #160  
Oud 15-09-10, 13:51
mikeehv mikeehv is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Hallo allemaal,
Ik heb een Iphone4 van eind aug. Gisteravond om 22.15 van de lader gehaald, vanmorgen 6.30uur batterij 65%. dus das bijna de helft in 1 nacht. dat kan nooit de bedoeling zijn. iemand hier een antwoord op?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 16:29
IOS 4.1 op iPhone 3G - ervaringen jap74 iPhone algemeen 13 13-09-10 08:48
Batterylife FW3.2.1... AeronNL iPad algemeen 1 03-08-10 08:56
Ervaringen VOIP op IPhone vortex iPhone algemeen 14 06-10-09 21:51
iPhone Prepaid UK - ervaringen? sjempie Koopinformatie Nederland 16 26-09-08 12:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.