//

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie )...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #181  
Oud 19-09-10, 13:48
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard


__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 

Laatst gewijzigd door Operafreak; 19-09-10 om 14:32.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 23-09-10, 14:15
Waltero Waltero is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Kliko
Berichten: 74
Standaard

ik zit nu op 35%,

Gebruik 3 uur en 43 minuten
stand-by 14 uur en 23 minuten.

Is dit goed voor een iphone 4 op 4.0? Vind het namelijk geen wezelijk verschil t.o.v mijn inmiddels verkochte iphone 3gs op 4.0.1
  #183  
Oud 23-09-10, 14:19
jajaohnee jajaohnee is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: den haag
Berichten: 54
Standaard

@ Waltero
Veel hangt af van welke diensten je gebruikt (Wi-Fi/bluetooth/gps etc). Maar deze score komt niet vreemd over; de batterij is mijns inziens vergelijkbaar met eerdere iPhone versies.
  #184  
Oud 23-09-10, 14:19
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waltero Bekijk bericht
ik zit nu op 35%,

Gebruik 3 uur en 43 minuten
stand-by 14 uur en 23 minuten.

Is dit goed voor een iphone 4 op 4.0? Vind het namelijk geen wezelijk verschil t.o.v mijn inmiddels verkochte iphone 3gs op 4.0.1
Hangt een beetje af van wat je op die 3u43min allemaal gedaan hebt. Heb je veel gegamed of video's bekeken, ja dan is dat normaal. Heb je bv alleen wat gemaild, gebeld of gesmst, dan is dat niet normaal.

Ik sta nu op 70%. 15u30min standby, 2u45min in gebruik. Ik heb alleen wat gemaild, gesurft en muziek beluisterd.

Laatst gewijzigd door kdhoe; 23-09-10 om 14:24.
  #185  
Oud 23-09-10, 14:39
Waltero Waltero is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Kliko
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
Hangt een beetje af van wat je op die 3u43min allemaal gedaan hebt. Heb je veel gegamed of video's bekeken, ja dan is dat normaal. Heb je bv alleen wat gemaild, gebeld of gesmst, dan is dat niet normaal.

Ik sta nu op 70%. 15u30min standby, 2u45min in gebruik. Ik heb alleen wat gemaild, gesurft en muziek beluisterd.
Ik heb in die 3 uur en 43 minuten alleen wat geinternet, gemailed, ge-whatsapp't, 2 youtubefilmpjes bekeken en nog even muziek geluisterd
Dit is dus niet echt normaal?

EDIT : Ik heb alleen 3G aanstaan, geen Wi-Fi, geen bluetooth, wel Push, maar mijn mail maakt gebruik van Fetch, en gps staat ook aan (Redelijk normaal toch?)

Overigens heb ik hem vanacht opgeladen in een niet originele cradle (welke ik inmiddels alweer heb weggegooit), en ik heb een 3gs reservekopie teruggezet..

maakt dit heel erg uit voor mijn batterylife?
  #186  
Oud 23-09-10, 15:08
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waltero Bekijk bericht
Ik heb in die 3 uur en 43 minuten alleen wat geinternet, gemailed, ge-whatsapp't, 2 youtubefilmpjes bekeken en nog even muziek geluisterd
Dit is dus niet echt normaal?

EDIT : Ik heb alleen 3G aanstaan, geen Wi-Fi, geen bluetooth, wel Push, maar mijn mail maakt gebruik van Fetch, en gps staat ook aan (Redelijk normaal toch?)

Overigens heb ik hem vanacht opgeladen in een niet originele cradle (welke ik inmiddels alweer heb weggegooit), en ik heb een 3gs reservekopie teruggezet..

maakt dit heel erg uit voor mijn batterylife?
Push, gps & mailfetch heb ik ook allemaal aan staan.
Heb je je iPhone nog maar net? Want in het begin ging mijn batterij ook minder lang mee. Het klinkt raar maar het verbeterd met de tijd. Ik had dat gelezen op een ander forum en het klopt. Laat de batterij enkele keren bijna leeglopen en dan een hele nacht aan de lader. Zo verbeterde mijn batterylife.
  #187  
Oud 23-09-10, 15:25
Waltero Waltero is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Kliko
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
Push, gps & mailfetch heb ik ook allemaal aan staan.
Heb je je iPhone nog maar net? Want in het begin ging mijn batterij ook minder lang mee. Het klinkt raar maar het verbeterd met de tijd. Ik had dat gelezen op een ander forum en het klopt. Laat de batterij enkele keren bijna leeglopen en dan een hele nacht aan de lader. Zo verbeterde mijn batterylife.
Ja dit is de 2e dag, haha dit is de eerste keer dat ik hem had opgeladen. Ga je tip ook maar eens volgen van het laten leeglopen (had ik moeten weten als oud belcompany medewerker, daar vertelde ik het klanten ook regelmatig..)

Overigens kwam ik erachter dat ik mijn gmail exchange accounts (2stuks) nog op push had staan (inclusief de agenda en contactpersonen), heb dit ook maar ff op fetch gezet, scheelt toch weer denk ik zo..!
  #188  
Oud 24-09-10, 13:45
Waltero Waltero is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Kliko
Berichten: 74
Standaard

Gisteren was hij op het eind :

Gebruik : 5u26min
Stand-by : 18u29 min

5%

en nu zitie op

Gebruik 4u,1min
Stand-By 16u,19min

49%

Zowaar een verbetering :S
  #189  
Oud 25-09-10, 12:00
guusje24 guusje24 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 19
Standaard

nou ik heb de laatste dagen andere ervaringen. Stond mijn batterij voordat ik naar bed ging nog op 25%. Wordt s' morgens wakker batterij leeg, terwijl ik de telefoon uit had staan. Heeft dit misschien te maken met de nieuwe update?
Wie o wie heeft hier een oplossing voor?

nb: voorheen had ik hier geen last van, het was hooguit enkele % naar beneden.
  #190  
Oud 29-09-10, 14:53
Waltero Waltero is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Kliko
Berichten: 74
Standaard

Het leeg laten lopen en vol opladen en weer leeg laten lopen heeft ECHT effect gehad!!

Mijn laatste "meting" =

Gebruik 6uur en 43 Minuten
Standyby 1 dag en 1 uur

9% over
  #191  
Oud 29-09-10, 15:00
dcl! dcl! is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 148
Standaard

Waltero, maar is je gebruik ook hetzelfde gebruik? Ik heb vanmorgen een 97% met een gebruik van 45 minuten maar dat was luisteren (audioboek) in het donker vannacht. Als ik nu vandaag 45 minuten gebruik heb met m'n scherm aan is het een heel ander verhaal!
  #192  
Oud 29-09-10, 15:22
Waltero Waltero is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Kliko
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dcl! Bekijk bericht
Waltero, maar is je gebruik ook hetzelfde gebruik? Ik heb vanmorgen een 97% met een gebruik van 45 minuten maar dat was luisteren (audioboek) in het donker vannacht. Als ik nu vandaag 45 minuten gebruik heb met m'n scherm aan is het een heel ander verhaal!
Gebruik was exact hetzelfde, ik het zelfs meer muziek geluisterd dan de vorige keer.. Verder gewoon hetzelfde basic gebruik: Surfen, smsen, whatsapp, div apps, paar youtube, muziek etc etc..

Ik merk duidelijk wat verschil.. Nog niet zoals ik zou hopen en zoals ik hier soms lees (18 uur gebruik, films kijken) en dan nog over houden.. Maar volgens mij is dat ook een droomwereld..
  #193  
Oud 30-09-10, 00:26
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Mijn batterij ging tot vorige week ongeveer 2 dagen en 7 uur gebruikstijd mee. Maar sinds deze week is er iets veranderd, mijn batterij haalt in veel gevallen het einde van de dag niet, huidige status:

8%
2 uur en 46 minuten
14 uur en 5 minuten

Ik vermoed een software probleem (heb al hersteld en reserve kopie terug gezet), Wat denken jullie? Ik laat hem vandaag eventjes helemaal leeg lopen en dan hang ik em een nachtje aan de lader. Als dat niet werkt wil ik hem herstellen en dingen handmatig terug zetten. Iemand enig idee waaraan het kan liggen?
  #194  
Oud 30-09-10, 10:39
jthk64 jthk64 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Had ook twijfels over batterijverbruik toen ik net begon en houd het sindsdien bij in notities. Steeds 100% opgeladen, valt me uiteindelijk reuze mee.

Overzicht batterij verbruik:
woe 15/9 Gebruik 5:50 u, Stby 3 d 0 uur rest 12%.
Beetje vanalles en nog wat gedaan, niet zo veel gebeld, video, games, foto's, internet, etc.
zat 18/9 Gebruik 7:31 u, Stby 2 d 17 uur rest 5%.
Beetje vanalles en nog wat gedaan, niet zo veel gebeld, video, games, foto's, internet, etc.
woe 22/9 Gebruik ca. 5:..?u, Stby ca. 2 d 20%.
Beetje vanalles en nog wat gedaan, niet zo veel gebeld, veel video bewerkt, games, foto's, internet, etc.
25/9 Gebruik 7:15 u, Stby 2 d 7 uur rest 18%.
Beetje vanalles en nog wat gedaan, niet zo veel gebeld, veel muziek geluisterd, games, foto's, internet, etc.
29/9 Gebruik 6:17 u, Stby 3 d 15 uur rest 4%.
Beetje vanalles en nog wat gedaan, niet zo veel gebeld, veel muziek geluisterd, games, foto's, internet, etc.
  #195  
Oud 01-10-10, 19:29
Stephan0501 Stephan0501 is offline
• iOS 8.1.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Voorschoten
Berichten: 145
Standaard

Onderstaande afbeelding is de eerste keer dat mijn iphone 4 volledig opgeladen is geweest, de afgelopen nacht zijn de laatste procenten weggegaan, iphone uitgevallen en weer volledig opgeladen deze ochtend

Wat heb ik gedaan :

- Via Wi-Fi gesurft
- Push berichten ontvangen via Ping en een p2000 scanner
- Gebeld
- Gesmst
- Mail binnengehaald
- BT staat altijd ingeschakeld zodat als ik in de auto stap deze direct overschakeld naar de carkit
- Nog wat gekloot met instellingen, mailinstellingen, geluiden en achtergrondjes

Wel heb ik heel resoluut na gebruik van app deze ook via multitasking nog eens uitgeschakeld

__________________
Iphone 6 plus 16GB In use , Imac 24 inch 3,06Ghz In use , Ipad 2 16GB Wit In use , Iphone 4 32GB Sold , Iphone 3GS 32GB Sold
  #196  
Oud 01-10-10, 19:52
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephan0501 Bekijk bericht
Onderstaande afbeelding is de eerste keer dat mijn iphone 4 volledig opgeladen is geweest, de afgelopen nacht zijn de laatste procenten weggegaan, iphone uitgevallen en weer volledig opgeladen deze ochtend

Wat heb ik gedaan :

- Via Wi-Fi gesurft
- Push berichten ontvangen via Ping en een p2000 scanner
- Gebeld
- Gesmst
- Mail binnengehaald
- BT staat altijd ingeschakeld zodat als ik in de auto stap deze direct overschakeld naar de carkit
- Nog wat gekloot met instellingen, mailinstellingen, geluiden en achtergrondjes

Wel heb ik heel resoluut na gebruik van app deze ook via multitasking nog eens uitgeschakeld

Dit is een normaal en acceptabel gebruik van de accu ..
  #197  
Oud 01-10-10, 21:10
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb ondertussen mijn iPhone 4 herstelt, alles handmatig er terug opgezet en ja wel weer hoor: na 2 uur en 30 minuten, en 13 uur stand-by: 10% batterij! Dit is echt schandalig, mijn iPhone 4 is nog geen 2 maanden oud. Ik ga vanavond het toestel helemaal leeg halen, een nacht van 0% batterij opladen naar 100% en dan met niks erop zetten, kijken of de batterij wel goed werkt. Dan weet ik of het aan een applicatie ligt, of niet natuurlijk.

Edit:
Nog geen week geleden haalde ik met gemak, 2 dagen en 4 uur stand-by, ongeveer 2,5 uur bellen en 9 tot 10 uur gebruik (en zelfs dan zat het gebruik op nog maar 15 ~ 10%). Ik heb dus persoonlijk geen flauw idee wat er is gebeurd, als iemand weet of dit misschien door een recent bijgewerkte corrupte APP gaat, dan ben ik je heel dankbaar als je het even meld.

Laatst gewijzigd door xynta; 01-10-10 om 21:16.
  #198  
Oud 01-10-10, 23:57
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xynta Bekijk bericht
Ik heb ondertussen mijn iPhone 4 herstelt, alles handmatig er terug opgezet en ja wel weer hoor: na 2 uur en 30 minuten, en 13 uur stand-by: 10% batterij! Dit is echt schandalig, mijn iPhone 4 is nog geen 2 maanden oud. Ik ga vanavond het toestel helemaal leeg halen, een nacht van 0% batterij opladen naar 100% en dan met niks erop zetten, kijken of de batterij wel goed werkt. Dan weet ik of het aan een applicatie ligt, of niet natuurlijk.

Edit:
Nog geen week geleden haalde ik met gemak, 2 dagen en 4 uur stand-by, ongeveer 2,5 uur bellen en 9 tot 10 uur gebruik (en zelfs dan zat het gebruik op nog maar 15 ~ 10%). Ik heb dus persoonlijk geen flauw idee wat er is gebeurd, als iemand weet of dit misschien door een recent bijgewerkte corrupte APP gaat, dan ben ik je heel dankbaar als je het even meld.
Alles dus hersteld en als een nieuwe iphone ingesteld? Alle apps eraf laten, vol op laden en dan de eerste nacht eens even op vliegtuigmodus zetten, zien of ie de volgende ochtend nog steeds op 100% (of99% mag ook) staat.

Succes
  #199  
Oud 02-10-10, 12:38
trevisnl trevisnl is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waltero Bekijk bericht
ik zit nu op 35%,

Gebruik 3 uur en 43 minuten
stand-by 14 uur en 23 minuten.

Is dit goed voor een iphone 4 op 4.0? Vind het namelijk geen wezelijk verschil t.o.v mijn inmiddels verkochte iphone 3gs op 4.0.1
Ik had dit ook. dit is weinig! je moet je iPhone niet terugzetten vanaf een reservekopie.. je moet je ff iPhone ff herstellen en als nieuwe instellen dan gaat ie een stukkkkkkkk langer mee!
  #200  
Oud 02-10-10, 13:26
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl Bekijk bericht
Ik had dit ook. dit is weinig! je moet je iPhone niet terugzetten vanaf een reservekopie.. je moet je ff iPhone ff herstellen en als nieuwe instellen dan gaat ie een stukkkkkkkk langer mee!
Wat zijn de cijfers nu bij jou dan?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 16:29
IOS 4.1 op iPhone 3G - ervaringen jap74 iPhone algemeen 13 13-09-10 08:48
Batterylife FW3.2.1... AeronNL iPad algemeen 1 03-08-10 08:56
Ervaringen VOIP op IPhone vortex iPhone algemeen 14 06-10-09 21:51
iPhone Prepaid UK - ervaringen? sjempie Koopinformatie Nederland 16 26-09-08 12:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.