iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 Batterylife: Ervaringen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/65352-iphone-4-batterylife-ervaringen.html)

AeronNL 24-07-10 13:58

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen
 
Hoi,

ik heb sinds vorige week een iphone 4 16gb uit de uk.
Nu is mijn ervaring met de accuduur op zich erg positief, alleen valt mij een klein dingetje op:

Bij normaal tot veel gebruik, zoals surfen, nieuws en mail checken en versturen en af en toe een foto en filmpje maken, had ik gisteravond na 2 volle dagen nog 30% over.
Dit is natuurlijk vele malen beter dan mijn 3G, welke bij hetzelfde gebruik na 1 dag toch wel op 40% stond.
Dus wat dat betreft ben ik dik tevreden.

Wat mij echter wel opvalt, is dat zodra ik de iPhone van de lader haal, de eerste 10% best snel gaan.
Na een paar minuten gebruik staat hij al op 99%, iets wat ik met mijn 3G nooit zo ervaren heb.
Toch gaat het na 90% een stuk langzamer, en doe ik, zoals hierboven vermeld, zeker 2 dagen met de accu.

Hoe is jullie ervaring met de accu, en gaat de eerste 10% ook sneller?

S¡mon 24-07-10 21:11

Dat is ook bij de 3GS. De eerste 10% ofzo gaat er veel sneller af dan de 0-90% :P

kimvb 24-07-10 21:55

ik moet zeggen dak nie echt veel verschil merk op de batt.
ik kan ze plat trekken na 1 dag .
als ik hem echt intensief gebruik is hij na een 15 uur plat

AeronNL 25-07-10 11:13

Ah ok het ligt niet aan mijn iPhone :)
Zoals ik al zei ben ik er wel over te spreken, zeker na mijn 3G.
Meestal hang ik hem toch ieder nacht aan de lader, is ook beter voor de batterij.

apotheosis 25-07-10 12:47

De batterij duur is pakken beter dan bij alle vorige iphones.
Voor mij is het makkelijk vergelijken aangezien ne maat van mij een 3gs heeft en dan merk ik steeds op bij hem de batterij echt niet een beetje maar veel sneller naar beneden gaat.
Tuurlijk; na xxtal uur games spelen is het normaal de batterij plat is en je al moet gaan opladen. Maar bij normaal gebruik moest ik zelfs al bijna iedere dag gaan opladen bij de 3gs, nu heb ik dit minder voor doordat de batterij langer meegaat bij de iphone 4.

Geno 26-07-10 02:50

Ja ik ben ook zeer tevreden over de batterij. Je moet uiteraard geen wonderen verwachten. Als je heel de dag intensief bezig ben, krijg je de batterij wel leeg. Maar het is veel beter dan de 3G en zelfs beter dan de 3GS.

@Jellyfish, ik merk niet dat de eerste 10% sneller leeg gaat. Ik heb gelet per 10% hoe snel dat leeggaat. Bij 90% kon ik er met zo lang mee doen als van 90 naar 80%. :)

spysical 26-07-10 03:01

met mijn 3G maakt het bijna niets uit,
Enkel als het echt heel actief is, Cydia, en andere grote dingen bijv. God Finger. Dan wil die nog wel eens sneller leeg lopen. Maar volgens mij wordt je accu alleen maar beter als je toestel ouder wordt. Dit is iig bij mij het geval

AeronNL 26-07-10 08:25

@Geno
Bij mij is de eerste 10% er aardig snel af. Daarna lijkt het een stuk langzamer te gaan.
Ik heb wel 3G, gps en berichtgeving voor veel apps aan staan. Ook word mijn mail ieder half uur gecheckt. Mijn brightness staat op ongeveer 50%. Maar volgens mij het het ook zo dat de batterij na een paar keer laden wat sterker word. Ik heb hem vanacht pas voor de 3e keer opgeladen.

obi 28-07-10 08:01

hmm, ik heb het idee dat op m'n Iphone4, indien locatie service wordt gebruikt (bv Taptrace) hij aardig z'n batterij weet leeg te trekken, ik denk zo na 1.5 dag compleet leeg...

apotheosis 28-07-10 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door obi (Bericht 501511)
hmm, ik heb het idee dat op m'n Iphone4, indien locatie service wordt gebruikt (bv Taptrace) hij aardig z'n batterij weet leeg te trekken, ik denk zo na 1.5 dag compleet leeg...

Tja, we hebben gezegd je geen wonderen mag verwachten ;).
Maar ik heb getest met de 4 en 3gs en het verschil was heel duidelijk alvast.

S¡mon 31-07-10 23:08

Dit zijn mijn ervaringen van vandaag. Ik heb echt veel spelletjes gespeeld, veel geinternet, veel van 3G naar GRPS (GSM) geswitcht en weer terug en ook circa een uur gefilmd (45 minuten front facing, kwartier normale camera (met flits)). Daarnaast ook nog gewoon foto's maken (met en zonder flits).

Standby tijd: 8 uur 52 minuten
Gebruik: 3 uur 48 minuten

Batterij procent: 40%.

Dat is toch wel netjes vind ik. Bij de 3GS zou je al onder de 20% zitten met dit soort gebruik.

anhong 01-08-10 01:37

men schijnt te zeggen dat de batterij 2 x zo lang mee moet gaan!

met mijn 3gs haal ik meestal eind van de dag niet. Moet altijd bijladen wil ik niet zonder batterij raken.

apotheosis 01-08-10 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anhong (Bericht 508777)
men schijnt te zeggen dat de batterij 2 x zo lang mee moet gaan!

met mijn 3gs haal ik meestal eind van de dag niet. Moet altijd bijladen wil ik niet zonder batterij raken.

Ik heb daar al heel wat over gepost in m'n topic maar zal het hiet nog eens heel beknopt uitleggen; ik de iphone 4 en mijne maat een 3Gs; we spelen samen via m'n Wi-Fi netwerk online games tegen elkaar; we hadden zo'n 70 tal minuten gespeeld; ik was ong 25% kwijt van m'n batterij en mijne maat mee zn' 3Gs was ong 46-50% al kwijt. Het hangt wel van game tot game af die je speelt, de ene zuipt een stukje meer dan de andere ;).
Als je natuurlijk 4-6 uur na elkaar games speeld dan is het normaal de batterij (bijna) plat zal zijn, je kan sowieso altijd je iphone of eender welk ander toestel op xxx tal uren plat krijgen als je wil maar als je het op de zeg maar normalere manier gebruikt dan is het vrij duidelijk en kan je er langer mee doen dan met de 3Gs, een echt pluspunt dus. langer surfen, langer gamen, langer filmen enz...

Ik denk idd dat als je identiek hetzelfde doet als mee de 4 en 3Gs dat je 2maal meer mee kan doen in tijd dan met de 3Gs maar alles hangt van een aantal factoren af.

Liesjj 01-08-10 02:18

Ik vind de batterij echt super ! :)
Ik had hiervoor een iPhone 3G en de batterij ging amper 7-8u gebruik mee dus ik kwam zelfs geen hele dag toe

Met de iPhone 4 gaat hij echt super lang mee :)
Heel de nacht heeft het internet aan gestaan op mijn iPhone 4, ik heb er uren spelletjes zitten op spelen, verschillende apps gedownload, vanalles ingesteld, al 2u radio aan het luisteren, een 10tal minuutjes gebeld en mijn scherm staat toch vrij helder ik denk wel op een 70% helderheid en mijn batterij is nog steeds niet plat
Hij gaat nu al 14u gebruik mee & 1dag30u standby en ik heb nog een 15% over
Dus dat vind ik wel erg mooi ;)

S¡mon 01-08-10 13:57

Nog even een test gedaan vannacht. Ik had afgelopen nacht gewoon mijn iPhone staand op een kastje neergezet en met de front facing camera begon ik te filmen. Volgens mij verbruikt het op deze manier ook het meeste energie omdat het probeert zo veel mogelijk licht op te vangen in donkere ruimtes.

Toen ik vanochtend opstond bleek dat hij maar 3 uur precies had gefilmd (toen had ik de maximale bestandsgrootte gehaald). Scherm was vanzelf uitgegaan uiteraard dus de rest van de nacht stond hij in stand-by mode. Het toestel stond in totaal 9 uur aan waarvan 3 uur lang het scherm ook aanstond terwijl het aan het filmen was. De batterij was nog 56% vol!

Daarna was ik begonnen met het filmen in HD met de camera aan de achterkant. Dit lukte ongeveer 1 uur en driekwartier achter elkaar voordat ik de maximale grootte had bereikt. Uiteraard verbruikt dit meer energie maar het viel me niet mee. Na die 1 uur en 3 kwartier was de batterij nog 9% vol (scherm weer continue aan uiteraard). Toch wel netjes.

Met flits heb ik (nog) niet getest.

Kortom, test resultaten - het scherm stond tijdens het filmen continue aan, vergeet dat niet!:

Filmen met front facing camera (VGA kwaliteit): 3 uur
Stand-by tijd: 9 uur
Batterij stand: 99%
Verbruikt in %: 43%
Batterij % over: 56%

Filmen in HD achterkant camera (720p HD kwaliteit): 1 uur 45 minuten
Stand-by tijd: 10 uur 45 minuten
Batterij stand: 56%
Verbruikt in %: 47%
Batterij % over: 9%

Goede resultaten dus.

s.keesen 02-08-10 00:34

Als ik mijn iphone 4 aan de netstroom leg dan klinkt er een zachtjes zoemend geluid. Dit was met de lader van mijn 3g. Snel omgewisseld naar de nieuwe lader, bij deze hoorde ik een zoemend geluid als ik het beeldscherm aanraakte. Heeft iemand anders dit ook ervaren of een idee hoe dit komt?

Donstil 02-08-10 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AeronNL (Bericht 497617)

Bij normaal tot veel gebruik, zoals surfen, nieuws en mail checken en versturen en af en toe een foto en filmpje maken, had ik gisteravond na 2 volle dagen nog 30% over.


Dat kan echt niet normaal tot veel gebruik zijn.

Ik twitter/mail/surf/bel/sms ermij en niet eens enorm veel en laad hem dan in de avond op omdat hij dan op 25% staat.

Een aantal vrienden die al een iPhone4 hebben ervaren dit precies zo, dus of je hebt een super accu of je hebt een andere interpretatie van "normaal tot veel gebruik"

Me 3gs was om 20:00 wel leeg trouwens. Me iPhone4 haalt het tot ik ga slapen (en dan gaat hij aan de lader voor de volgende dag)

S¡mon 02-08-10 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Donstil (Bericht 510058)
Dat kan echt niet normaal tot veel gebruik zijn.

Ik twitter/mail/surf/bel/sms ermij en niet eens enorm veel en laad hem dan in de avond op omdat hij dan op 25% staat.

Een aantal vrienden die al een iPhone4 hebben ervaren dit precies zo, dus of je hebt een super accu of je hebt een andere interpretatie van "normaal tot veel gebruik"

Me 3gs was om 20:00 wel leeg trouwens. Me iPhone4 haalt het tot ik ga slapen (en dan gaat hij aan de lader voor de volgende dag)

Bij normaal gebruik kan je na 2 dagen nog makkelijk 30% over hebben. Veel gebruik is een ander verhaal, maar dan haal je nog wel makkelijk het einde van de dag.

Zo en nog een dag. Deze screenshot heb ik ongeveer 20 minuutjes geleden gemaakt.

http://img508.imageshack.us/img508/8140/foto1r.png
Heb het even ingekort want anders krijg je zo'n groot plaatje... :P

Helemaal niet slecht. 25 uur in stand-by, 4 uur en 15 minuten gebruikt en nog meer dan 50 procent over!

En wat ik in die 4 uur en 15 minuten heb gedaan? Mailtje tikken (en ondertussen muziek draaien), een spelletje spelen, wat browsen over zowel 3G als Wi-Fi en wederom wat muziek. Een paar foto's en filmpjes gemaakt. Een paar YouTube filmpjes kijken (over het 3G netwerk, via de Safari browser in HTML5 (dan heb je hoge resolutie)). Radio afgespeeld (en wederom tussendoor browsen of spelletje spelen) en misschien nog belangrijker: maarliefst een uur een videostream uitzenden over het 3G netwerk.

Kortom: redelijk wat multitasken (mix van radio stream, browsen, gewone iPod muziek luisteren, mailen en wat spelletjes) plus wat foto's en filmpjes maken en een een videostream uitzenden!

Ik ben dus behoorlijk blij met deze nieuwe batterij want ik weet vrijwel zeker dat als ik dit op mijn 3GS had gedaan, ik al onder de 20% - misschien zelfs onder de 10% - zat.

Rivanov 07-08-10 20:55

Ik vind dat mijn batterij vrij snel leegraakt!

Usage: 55 minutes
Standby: 5 hours, 59 minutes

92%

Brightness staat laag, 3G uit. Wi-Fi staat aan.
Heb de backup van m'n 3G erop staan. Zou dat iets uitmaken?

Electronaut 07-08-10 22:26

Hier gebruik: 6u, 2 min en Stand-by: 2 dagen, 6 uur.

En nog steeds 29%!

Heel deftig lijkt me!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:36.