iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G 4.0.1 terug zetten naar 3.1.3? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/65443-iphone-3g-4-0-1-terug-zetten-naar-3-1-3-a.html)

Nemisis2003 25-07-10 10:40

iPhone 3G 4.0.1 terug zetten naar 3.1.3?
 
Hallo mensen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Zoals velen zullen hebben ondervonden maakt 4.0 of 4.0.1 je iPhone 3G super traag; 10 seconden wachten voor je in de instellingen komt bv.

Dat is gewoon een software probleem, voorheen ging het gewoon redelijk snel.

Straks neem ik de iPhone 4 en gaat deze iPhone naar m'n vriendin. Aangezien zij nog geen iPhone gewend is en geen ervaring heeft met bv. de mappen in 4.0 lijkt het mij verstandiger naar 3.1.3. terug te gaan. Dan heeft ze geen last van die traagheid en de nieuwe features in 4.0 zal ze nog niet missen.

Is het mogelijk om mijn 3G te herstellen van 4.0.1 naar 3.x? Zo ja, zou ik jullie feedback erg waarderen.

fgeer 25-07-10 12:17

Hallo, ik wil dit ook graag doen op mijn 3G. Deze is dus niet gejailbreaked. Kan ik nu gewoon 3.1.3 erop zetten. Gegevens verliezen maakt mij niet uit. Sync. ik wel opnieuw.

Nemisis2003 26-07-10 12:08

Ik kwam net dit tegen. Misschien kan iemand er wat mee?

How to Downgrade Your iPhone 3G[S] from iOS 4 to iOS 3.1.3

Laat a.u.b. even weten of het werkt. Ik zal het zelf pas testen als ik over ben naar de iPhone 4 en de 3G aan mn vriendin doe.

Witte200 28-07-10 21:44

Heb dit zelf nu net even gedaan en werkt perfect hoor!

Nu nog jailbreaken en hij is weer de oude men 3G ... Wat een snelheid weer opeens :p

Nemisis2003 29-07-10 06:35

Mooi om te horen dat het gelukt is, dat geeft me weer hoop. iOS 4 lijkt mij voorlopig nog even niet aan te raden op de 3G.
Geef mijn vriendin dan ook liever een snelle iPhone (voor zover 3G snel kan zijn) i.c.m. 3.1.3.
Backgrounden werkt toch niet (prettig) en ze kan ook wel zonder de mappen.

Michel15 29-07-10 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fgeer (Bericht 498336)
Hallo, ik wil dit ook graag doen op mijn 3G. Deze is dus niet gejailbreaked. Kan ik nu gewoon 3.1.3 erop zetten. Gegevens verliezen maakt mij niet uit. Sync. ik wel opnieuw.

Het syncen gaat niet werken met een reservekopie die is gemaakt toen je nog op 4.0 zat.

Alleen een oude reservekopie kun je terugzetten en dan zul je waarschijnlijk toch wat gegevens kwijt zijn.

t-kroon 05-08-10 19:03

Dat is ook het probleem waar ik tegen aan loop. De reservekopie kan niet terug! 3.1.3 met iReb werkt prima, is nu al 10x sneller dan een lege 4.0.1. Maar ja, geen contacten, agenda etc... Mocht iemand hier een crackje voor vinden om die reservekopie terug te zetten............

Aartmans 05-08-10 19:56

Ik heb boven staande nog niet geprobeerd. Wel heb ik voor gedaan met als gevolg ik nu helemaal geen software op mijn iphone heb staan. t-m gebeld en die sturen nu een envelop zo dat ik heb naar appel kan sturen.
Ik heb inmiddels bovenstaande wel geprobeerd en heb hem nu terug maar v3.1.3 Maar ik ben wel alle contact personen kwijt. wil ik dat terug hebben moet ik weer naar v4.0.1 en ik weet niet of ik daar op zit te wacht.

derappe 08-08-10 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 498259)
Hallo mensen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Zoals velen zullen hebben ondervonden maakt 4.0 of 4.0.1 je iPhone 3G super traag; 10 seconden wachten voor je in de instellingen komt bv.

Dat is gewoon een software probleem, voorheen ging het gewoon redelijk snel.

Straks neem ik de iPhone 4 en gaat deze iPhone naar m'n vriendin. Aangezien zij nog geen iPhone gewend is en geen ervaring heeft met bv. de mappen in 4.0 lijkt het mij verstandiger naar 3.1.3. terug te gaan. Dan heeft ze geen last van die traagheid en de nieuwe features in 4.0 zal ze nog niet missen.

Is het mogelijk om mijn 3G te herstellen van 4.0.1 naar 3.x? Zo ja, zou ik jullie feedback erg waarderen.

dit is mogellijk heb het juist zelf toegepast , men 3g is nu terug een 3.1.2 en is terug super snel voor mij alvast geen update meer hij werk goed zoals ie is , vind het alleen wel jammer van appel dat ze een update geven voor een 3g ze weten toch ook dat het toetstel dan veel trager werkt ,waarom ????
volgens mij dwingen ze gewoon de mensen te investeren naar een iphone 4 die toch belachelijk veel geld kost

Ewout 10-08-10 11:46

Waarvoor heb je nou eigenlijk een probleem met een backup niet terug kunnen zetten? Je kan toch altijd je contacten, agenda en muziek opnieuw naar de iPhone kopieren? Je zal wel moeten aangeven welke muziek, maar verder lijkt het me geen enkel probleem. Het enige wat vervelend is, dat je je smsjes niet kan terug kopieren ivm de veranderde database structuurvan ios4.

roymeer 10-08-10 12:38

Ik heb geen las van snelheid verlies, ik ben van 4.0 naar 4.0.1 ggaan en het toestel is veel sneller.
Nou heb ik 3.1.2 niet meegemaakt maar ik heb tot nu toe geen probs, het is aantikken en openen.

markiedam 10-08-10 13:52

Zojuist gedowngrade van 4.0.1 naar 3.1.3

Werkt perfect...

artronic 10-08-10 19:39

Mijn 3GS is met nieuwe bootrom en zat al 4.01 in
kan deze alsnog naar 3.13 terug?
met het filetje iphone 2.1_3.13_7e18_restore .ipsw wat ik inmiddels heb gedownload voor mijn model
Wordt nl gestoord van het na 3 min resetten van de iphone

Rob


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:59.