//

help iphone 2g blijft maar om i-tunes vragen?

help iphone 2g blijft maar om i-tunes vragen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De i-phone van een vriend van mij heeft het naar mijn idee begeven, hij vroeg aan mij of ik nog even wou kijken..maar ik kom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-07-10, 14:55
luukdoedens luukdoedens is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 35
Exclamation help iphone 2g blijft maar om i-tunes vragen?

De i-phone van een vriend van mij heeft het naar mijn idee begeven, hij vroeg aan mij of ik nog even wou kijken..maar ik kom er ook niet uit,
H et is een 2g 8gB 3.1.2. - die nu al 2 jaar op een HI simkaart werkt, na het uitzetten in het vliegtuig op vakantie,en dat ook wel vaker gedaan nooit een probleem geweest.. en daarna weer aanzetten helemaal niets meer, hij geeft aan dat hij aan Itunes moet hangen, en dat hebben we gedaan... noodoproep kan hij nog wel, code klopt ook... (geeft netjes NL-KPN aan)..dus simkaart en simmechanisme werkt dus ook (na mijn idee)
als we hem aan de Itunes hangen gebeurd er helemaal niets..(alleen het pieptoontje)... het zou mooi zijn als ik wat bruikbare tips kon krijgen...
alvast bedankt......
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-07-10, 17:03
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Een iPhone 2G moet je altijd jailbreaken en unlocken om een NL sim-kaart te kunnen gebruiken. Misschien is er per ongeluk een software update geinstalleerd, dan ben je je Jailbreak + unlock kwijt.
Die iPhone 2G is dus niets mis mee, hij moet alleen opnieuw gejailbreaked worden en geunlocked.
Dat kan allemaal met software die je vrij kan downloaden en is niet moeilijk. Zoek bv. eens op Redsn0w (met een nul ipv een O).
Hoe het verder precies werkt moet je zelf even uitzoeken. Daar zijn genoeg topics over te vinden, dus het voegt niets toe het hier allemaal nog eens op te sommen.

Je moet dus 2 stappen doorlopen. Eerst jailbreaken (Redsn0w) en daarna moet je hem nog even unlocken om je HI kaartje weer te kunnen gebruiken.
  #3  
Oud 26-07-10, 17:56
luukdoedens luukdoedens is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 35
Standaard

Bedankt voor je snelle reactie,dus eerst even tmobile kaartje erin..aanzetten en redsn0w downloaden?? Fijn dat je me even geholpen hebt...
Je hoort nog van me als het werkt ..groet
  #4  
Oud 27-07-10, 12:55
luukdoedens luukdoedens is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 35
Standaard

Het gekke is,ik kan het nergens vinden.snowbreeze erop gezet,de telefoon staat op 3.1.2 en nu moet ik zoeken (in snowB) naar de IPSW file?? Die moet in mijn pc staan?maar waar? Bez wel moeilijk allemaal..iemand nog tips?
  #5  
Oud 29-07-10, 06:55
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Ik wil je toch even aanraden de zoek functie te gebruiken op dit forum. Maar omdat ik weet hoe irritant het zonder iPhone kan zijn help ik je toch even op weg.

Jailbreak - iPhone 1e generatie/3G(S) - FW 3.0 tm 3.1.3 - Redsn0w [Windows] - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

volgens mij kan je in het menu van redsn0w aanvinken dat je de unlock wil hebben.

Dit is anders ook nog een simpele mogelijkheid: Blackra1n.

blackra1n

Daarmee moet je na het jailbreaken het blackra1n logo tappen op je iphone en dan kun je de unlock downloaden.

Hoe dan ook raad ik je aan om ff te updaten naar 3.1.3.

hier te downoaden: http://appldnld.apple.com.edgesuite....8_Restore.ipsw

door je iPhone aan iTunes te hangen en vervolgens op shift+herstel te drukken kun je dan de firmware selecteren.
  #6  
Oud 29-07-10, 10:02
luukdoedens luukdoedens is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 35
Standaard

Super !!!
Het werkt,ik heb blackrain erop gezet dll in de goede directory gezet en klaar...unlock en cydia ...en klaar is Kees..alle vakantie foto's en apps staan er nog op heel blij mee nemisis bedankt voor de hulp en heldere uitleg...
(is het nu wel verstandig 3.1.3 er nog op te zetten)? Of daarna weer jailbreaken?

Groet,luuk
  #7  
Oud 29-07-10, 16:17
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Nou.. als je er zelf nog geen reden toe ziet zou ik gewoon op de firmware blijven waar je op zit
Reageren

Labels
2-g, defect, itunes, probleem, sim



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone blijft om herstel vragen. SlaveGen iPhone algemeen 3 27-10-10 08:12
iphone 3gs blijft hangen in herstellen i tunes leetje29 iPhone algemeen 0 17-07-10 11:14
Iphone 3GS blijft vragen om itunes password parrish iTunes 1 12-03-10 11:29
iPhone 3G: Hij blijft om I tunes vragen leroydew Unlock 9 31-07-09 22:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:28.