iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mail elke 5 min binnen halen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/65562-mail-elke-5-min-binnen-halen.html)

djkavaa 26-07-10 15:57

Mail elke 5 min binnen halen
 
Ik ben opzoek naar een extratje of via cydia of wat dan ook om me mail elke 5 minuten te laten ophalen zowel hotmail als POP.
Ik gebruik ook lockinfo en veel mail adressen waarvan ik de mail zo snel mogelijk moet lezen.

Ik hoor graag van jullie wat ik hiermee kan doen..

Ik heb eerder een extratje voor gehad via cydia alleen hij is nu weg en kan hem niet meer vinden..
Please help me!

Met vriendelijke groet,

djkavaa

Bomans 26-07-10 16:11

waarom geen push?

djkavaa 26-07-10 16:23

Je bedoeld het standaard push van 15 min?
Omdat me deze tijd iets te lang is...
En ik heb nooit push gekregen van me mail... als je dat bedoeld.

Tuur 26-07-10 19:29

Tja, als je om de 5 minuten je mail wilt binnenkrijgen zal je je iPhone toch wel steeds in je handen hebben en kan je je mail gewoon om de minuut zelfs laten binnenkomen door je mailaccounts te refreshen...........

Het is "fetch" en deze haalt elke 15 minuten op, je zou haast denken dat het vaak genoeg is...............of nogmaals, dan moet je je iPhone onderhand vastgeplakt hebben in je hand........

Maar goed, misschien met een Cydiaprogje......ik JB 'm niet meer want zie daar geen voordelen meer aan.......nu lekker stabiel en elke update mogelijk.....(sorry, off-topic)

Greetzzz

djkavaa 26-07-10 19:58

Klopt maar ik zit met bepaalde zaken waar van als ik een mail krijg dat er direct gehandeld moet worden.

Ik hoor graag van jullie welke cydia app hiervoor is/was of wat ik hiervoor kan gebruiken.

Bomans 26-07-10 20:09

Push laat meteen de mail zien als hij binnenkomt op de server.

Dus van het moment dat je een mail ontvangt krijg je een melding op je iPhone.

djkavaa 26-07-10 20:19

Ja bij hotmail maar krijg die niet hoe zou ik dit goed moeten instellen want volgens mij staat alles goed en hoe doe je dit dan bij adressen van websites met bijvoorbeeld info@weetikniet.nl met mail servers enz.?

Tuur 26-07-10 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 499689)
Push laat meteen de mail zien als hij binnenkomt op de server.

Dus van het moment dat je een mail ontvangt krijg je een melding op je iPhone.


dat klopt maar ik heb op mijn iPhone toch echt niet direct een mail binnen. Zelf getest door vanaf pc te versturen en verschilt van binnenkomst........

Die 15 30 of 60 minuten welke je kan instellen is ook alleen bedoeld als je 'm niet op push hebt ingesteld. (Dus Fetch).


Ik denk dat het per provider verschilt wanneer het gepushed wordt....zou het niet??
Ophalen kan altijd maar dat het uit 'eigen beweging' komt duurt te lang hoor.....

MCNO 27-07-10 10:08

Ik heb Mobileme en daarnaast Mail Notifier. Van 2 kanten PUSH als er mail is.

Alles blijft natuurlijk slechts apparatuur dus als de server een hikje heeft krijg je niks...
Maar mail komt binnen 10 sec. binnen (PUSHED)
Elke 5 minuten ophalen is batterij slurpend.

Ik weet niet waarom je elke 5 min. mail wilt hebben (ik vermoed beveiliging) dan is mijn ervaring dat SMS betrouwbaarder werkt (behalve tijdens een storing...)

damnet 17-11-10 16:02

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djkavaa (Bericht 499355)
Ik ben opzoek naar een extratje of via cydia of wat dan ook om me mail elke 5 minuten te laten ophalen zowel hotmail als POP.
Ik gebruik ook lockinfo en veel mail adressen waarvan ik de mail zo snel mogelijk moet lezen.

Ik hoor graag van jullie wat ik hiermee kan doen..

Ik heb eerder een extratje voor gehad via cydia alleen hij is nu weg en kan hem niet meer vinden..
Please help me!

Met vriendelijke groet,

djkavaa

In 3.1.3 werkte het voor mij iig wel

Ga naar: /private/var/mobile/Library/Preferences/
Open: com.apple.persistentconnection-mcc.plist
Zoek: <key>PCDefaultPollInterval</key>
En verander de waarde tussen de integer ( <integer>60</integer> ), dat is de tijd in seconden.

Wel even een reboot

Ik had hem voor de test even op 1 minuut (60-sec) gezet.
Met PLEDIT heb ik de file geopend (kan ook met iFile)
Laatst gebruikte ik "plist Editor for Windows"

Succes,
Dennis

[edit 18:45]
Op de #gs met FW 4.0 net nog even waarde aangepast naar 400 sec. en werkt nog steeds.
Zie toegevoegde screendumps
[/edit]

chaser2600 17-11-10 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 500143)
Elke 5 minuten ophalen is batterij slurpend.

En mail via push binnenhalen niet wil je zeggen ? ;)

ronald89 17-11-10 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 (Bericht 601509)
En mail via push binnenhalen niet wil je zeggen ? ;)

Niet zo erg als via Push. Fetch controleert namelijk bijvoorbeeld elke 5 minuten, dus ook als er geen mail is. Push maakt alleen verbinding als er daadwerkelijk mail is.

Heb het zelf getest en met Push doe ik stukken langer met de batterij ;)

Saci112 22-01-12 14:24

Niemand die een tweak kent hiervoor? In verband met mijn werk heb ik een oplossing nodig waarbij ik elk moment mail moet ontvangen, wanneer dit beschikbaar is.

Op het moment gebruik ik de BB9900 Bold om e-mail te ontvangen. Puur omdat iPhone geen snelle push/fetch/oplossing heeft om direct e-mail te ontvangen. Ik loop dus met twee telefoons...

Hoop dat er een oplossing is.

XIII 22-01-12 14:26

De iPhone heeft al geruime tijd Push waarmee berichten "direct" binnenkomen...

Saci112 22-01-12 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 763540)
De iPhone heeft al geruime tijd Push waarmee berichten "direct" binnenkomen...

Klopt, ik heb nu Push aanstaan en als fetch ''elke 15 minuten'' op de iPad2 welke verbonden is via Wi-Fi.

Via mijn Blackberry een e-mail verstuurd die ontvangen moet worden op de PC en iPad2. Op de PC wordt het ontvangen binnen 1 minuut met Outlook. Maar op de iPad2 tot nu toe niks. Ik denk zelf dat hij zich gewoon aanhoud op ''elke 15 minuten''. Dat is toch geen push meer?:cool:

XIII 22-01-12 14:34

Fetch is dan ook geen Push...

Welke mailprovider en welk type mailaccount (pop3, IMAP, Exchange, ...) gebruik je?

Saci112 22-01-12 14:38

Op PC: alle 8 e-mailadressen met POP3

iPad2: één e-mailadres met IMAP (voor de test)

Blackberry: alle 8 e-mailadressen met POP3

iPhone4: e-mails ontvangen staat uit, omdat ik de Blackberry hiervoor tijdelijk gebruik.

Op de iDevices zijn ze aangemaakt met ''anders''. Het gaat om een info@ikweetniet.nl adressen

XIII 22-01-12 15:08

Ik meen dat je Exchange nodig hebt voor Push.

djkavaa 22-01-12 20:23

Het handigste is gewoon overstappen op Hosted Exchange.
Ik heb dit zelf gedaan bij Driven by Improvement | Cyso
Goeie services en alle functionaliteit die je nodig hebt.

iPimp 23-01-12 11:55

i dunno about you maar mijn gmail komt gwoon direct binnen... nog sneller op mn iphone vaak dan op mijn email... maar hotmail en dergelijke zijn imo ook niet zo goed als gmail met dit soort dingen...
Je kunt zelf een gmail account aanmaken welke je alle email van alle andere email adressen af laat halen en deze laat pushen naar je iphone...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:02.