//

Advies backcover / achterkant laten vervangen?

Advies backcover / achterkant laten vervangen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Door alle krassen, haarscheurtjes (waarvan eentje een scheur/barst is geworden) wil ik de achterkant van mijn iPhone 3G (zwart, 8GB) laten vervangen. Dit is een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-07-10, 21:30
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Lightbulb Advies backcover / achterkant (laten) vervangen?

Door alle krassen, haarscheurtjes (waarvan eentje een scheur/barst is geworden) wil ik de achterkant van mijn iPhone 3G (zwart, 8GB) laten vervangen. Dit is een lastig klusje, kwam ik achter via iFixit. Ik draai mijn hand niet om voor laptop reparaties, maar dit zie ik niet zo goed zitten.
Wie heeft dit wel eens zelf gedaan? Hoe ging dat? Waar bestelde je de onderdelen?
Wie heeft wel eens de achterkant van een iPhone (3G / 3Gs) laten vervangen? Waar heb je dat laten doen?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 27-07-10 om 23:47.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-10, 22:24
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

iPhoneservice.nl::: verkoop, reparatie & ondersteuning - Reparatie

Dit is geloof ik wel een betrouwbaar bedrijf. Het kost alleen €140,- excl verzendkosten en toestanden, dus ik heb genoegen genomen met mijn scheur in de achterkant.
  #3  
Oud 27-07-10, 23:45
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb wel 7 bedrijven gevonden hier in de buurt (Amsterdam)
De prijzen varieren van 90 euro t/m 190 euro, excl montage (vanaf 20,- vast bedrag per reparatie) Ik heb het er ook bijna niet voor over, maar omdat ik nu besloten heb nog 2 jaar met mijn 3G te doen (iig minimaal 1 jaar, en daarna wil mijn vrouw hem wel) vind ik het wel de moeite. Ook als ik hem zou verkopen, brengt ie met barst niets op... Gerepareerd (althans: laten repareren) ga je er dan weer geen euro op vooruit.....

De meeste bedrijven komen erg professioneel en betrouwbaar over, daar niet van. Los van een paar gasten die zich op Marktplaats aanbieden en niet eens fatsoenlijke spelling hanteren in hun advertentie tekst....

Ik overweeg toch steeds meer om het zelf te gaan doen. i-onderdelen verkoopt een backcover met alles erop en eraan (dock connector, volume/mute/standby knoppen etc.) voor 90 euro. Met iFixit moet dat wel lukken, als ik het zo bekijk. Ben alleen een beetje huiverig voor het scherm, of ik die wel weer netjes tussen de rubberen randen krijg bij het in elkaar zetten.
  #4  
Oud 28-07-10, 00:21
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Let er wel op dat je voor 90,- euro geen originele hebt. Het is dan chinees spul, en daar heb je goede en slechte achterkanten...
Als je voor dat geld aan de slag gaat, kun je misschien beter zelf op Ebay kijken. Daar heb je voor 90,- euro wel een goede achterkant.
  #5  
Oud 28-07-10, 15:31
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ok bedankt voor de waarschuwing, maar waarom denk je nou dat een cover van 90,- euro op EBay beter is dan een van i-onderdelen? Die zullen voor 90,- dan toch ook wel een originele kunnen leveren?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vervangen achterkant iPhone 3G iWilco Koopinformatie Nederland 19 08-02-11 18:33
Achterkant iPhone 4 vervangen rj11 iPhone algemeen 4 16-01-11 02:45
Waterschade: achterkant vervangen eek-87 iPhone algemeen 4 25-08-10 23:25
Ipod achterkant vervangen Melle123 iPhone algemeen 1 03-03-10 19:54
achterkant/rear panel vervangen roderickxiv Archief 1 05-05-08 23:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:52.