iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   En?? Hoe bevalt de iPhone 4?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66062-bevalt-de-iphone-4-a.html)

wittemuis 09-08-10 10:46

@ milan
Hoop ik ook! , thx in ieder geval, als ik dat voor elkaar heb ga ik dat met de muziek proberen.! En zal eens surfen waar ik de iphone4 met KPN vandaan tover :)

mvveelen 09-08-10 10:55

Ik heb sinds eergisteren de iPhone 4 en ja....het is echt wel een strak ding hoor. Kwaliteit camera is ook vele malen beter dan ik gewend ben.
Ik ben van een 3GS naar de 4 overgestapt dus dat is niet zo'n enorme sprong, maar voor degenen die van een 3G overstappen zal het wel Walhalla zijn, hahaha.

Nu nog even de extra iPhones die ik heb meegenomen zien te slijten aan andere liefhebbers. Ik ga nu even wat games erop zetten, het is toch rustig op het werk :)

wittemuis 09-08-10 11:13

Het slijten zal vast geen probleem zijn :-)
Je verkoopt ze zeker los

Pete.Z 09-08-10 11:27

Hij bevalt erg goed, alles is echt een stuk sneller, camera is perfect, navigatie/gps werkt ook een stuk beter dan op de 3GS en 3G.

RanRan 09-08-10 11:56

Sinds vorige week donderdag ben ik in het bezit van de iPhone 4 en ik ben helemaal tevreden met de telefoon! Ik heb eigenlijk geen last van de deathgrip en heb ook niet gemerkt tijdens het bellen dat de verbinding weg viel of iets dergelijks!

In vergelijking met de 3G is deze echt velen malen sneller en dat is heel fijn! Net als de camera die gewoon een geweldige kwaliteit levert zowel foto's als filmpjes! Het is heerlijk om filmpjes te maken! Verder is het beeldscherm ook velen malen beter dan de 3G en dat is ook zeer voordelig. De vormgeving is ook helemaal top! Wat ik eigenlijk ook een verbetering vind, is het geluid dat uit de telefoon komt. Het is een stuk luider dan de 3G.

Het enige nadeel van de iPhone4 is dat sommige programma's op de achtergrond blijven lopen. Maar al met al is het een enorme aanrader!!

milan13 09-08-10 12:45

@ wittemuis


Ik zou dan in jouw geval een simlockvrije telefoon halen..( als je al een KPN abonnement hebt).:rolleyes:

DonaldR 09-08-10 16:33

De 4 bevalt prima. Beetje scherpe randjes en heel duidelijk last van het antenneprobleem. Als je 'm wat hoger vasthoudt is het bereik beter. Wel lijkt het alsof de ontvangst iets minder is dan m'n oude 3G. (Hilversum) Maar dat kan ik me ook inbeelden... Alles bij elkaar prima, lekker scherp beeld en vergeleken met de 3G razendsnel. Jammer dat ik de 16 GB heb gekozen en niet de 32 GB.

registered 09-08-10 16:35

iemand spijt van zijn/haar aankoop?

DonaldR 09-08-10 16:38

Even een toevoeging. Ik krijg m'n simkaart er heel lastig uit. Moet veel porren met een paperclippie.

registered 09-08-10 16:40

Is de iphone nu eigenlijk compatibel met flash of niet?

ByronFortescue 09-08-10 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DonaldR (Bericht 523439)
Even een toevoeging. Ik krijg m'n simkaart er heel lastig uit. Moet veel porren met een paperclippie.

Ja, maar is dat een probleem? Ik heb dit ook, ligt er denk ik aan dat het simslot nu van metaal is en niet meer van plastic en alles wat strakker in mekaar zit. Weet in ieder geval zeker dat hij er in blijft zitten ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door registered (Bericht 523445)
Is de iphone nu eigenlijk compatibel met flash of niet?

Nee, maar er is sinds gisteren een versie van Flash uitgebracht die je kan installeren door je iPhone te jailbreaken. Zie ook het nieuws op de voorpagina Adobe Flash nu ook op de iPhone en iPod touch met Frash (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl

registered 09-08-10 16:49

^ ah ok bedankt!

wittemuis 09-08-10 23:09

@ Milan
I no. ( je onderschat me nu ;). )

milan13 10-08-10 00:28

@wittemuis

Was iig niet de bedoeling je dat gevoel te geven:P;)

Rockywoman 10-08-10 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door registered (Bericht 523432)
iemand spijt van zijn/haar aankoop?

Absoluut niet :)

Corch 10-08-10 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herlager (Bericht 522770)
Alleen tijdens het bellen zal je dus rekening moeten houden met de antenne, al is dit niet erg storend. Even je hand iets anders houden dat wend ook na 2 dagen.
Voor de rest kan geen andere telefoon op tegen deze "amazing idevice" :D!

Idd, zo gewend. Maar ik zie het al voor me dat iemand mijn iPhone moet gebruiken en ik dan tegen die persoon moet zeggen dat ie hem niet zo moet vasthouden omdat anders het bereik wegvalt.... vrij genant toch? Sta je dan met je telefoon van 1000 euro. Een F*cking HTC'tje doet het dan nog beter!!!!!!

Maar goed, ik heb de mijne nog niet en ik hoop maar dat de death grip meevalt want ik heb er wel serieuze zorgen over. Vooral omdat bij mij thuis het bereik niet echt optimaal is.

Elk ander toestel zou de grond in worden geboord maar Apple lukt het om toch een paar miljoen van deze dingen te kunnen verkopen. En ik ben er één van haha!

Maar ik post hier mijn ervaring wel over de death grip.

rollotomassi 10-08-10 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Corch (Bericht 524353)
Idd, zo gewend. Maar ik zie het al voor me dat iemand mijn iPhone moet gebruiken en ik dan tegen die persoon moet zeggen dat ie hem niet zo moet vasthouden omdat anders het bereik wegvalt.... vrij genant toch? Sta je dan met je telefoon van 1000 euro. Een F*cking HTC'tje doet het dan nog beter!!!!!!

Maar goed, ik heb de mijne nog niet en ik hoop maar dat de death grip meevalt want ik heb er wel serieuze zorgen over. Vooral omdat bij mij thuis het bereik niet echt optimaal is.

Elk ander toestel zou de grond in worden geboord maar Apple lukt het om toch een paar miljoen van deze dingen te kunnen verkopen. En ik ben er één van haha!

Maar ik post hier mijn ervaring wel over de death grip.

Ik heb last gehad van de deathgrip maar is nu over omdat ik er een hoes gebruik in boekvorm.
Voor de rest is het een leuk ding maar vind het op bepaalde dingen wel achterlopen :

-Er is geen mogelijkheid om SMS-onvangstbevestiging te kiezen.
-Een fatsoenlijke taskmanager om te kijken wat er echt op de achtergrond draait.
-Een conceptmap voor de SMS-en.

Voor de rest vind ik het een top-ding want dit had ik eerder moeten hebben (dit is mijn 1e Iphone) want ik zou nix anders willen hebben omdat er veel apps zijn en het touchscreen is hemels.

Appletheway2go 10-08-10 11:29

Ik heb nu een kleine week mijn iPhone 4 en de volgende punten vallen mij in een negatieve manier op:
  • Veel wegvallende telefoongesprekken (terwijl dat ik mijn telefoon met twee vingers vast heb om hem zo min mogelijk aan te raken. Ook volle bereik als ik kijk gelijk als het telefoontje is weg gevallen)
  • Die sensor die er voor moet zorgen dat het beeldscherm 'uit gaat' als je belt werkt niet altijd goed. Nu al enkele keren gehad dat ik per ongeluk mijn geluid uit zet of mijn speaker aan zet.

Dit waren bekende problemen maar goed toch erg vervelend.

Verder een vraag naar aanleiding van wat softwarematige foutjes die ik in mijn 3G nooit had.
  • Als ik een foto maak en verstuur via de e-mail blijft hij in de uitgaande map hangen en moet ik hem steeds handmatig versturen door nog een keer op stuur te drukken. Hoe kan ik dit oplossen??
  • Afbeeldingen / attachments die ik via de e-mail ontvang verschijnen de helft van de tijd niet op mijn iPhone. (Je krijgt zo'n wit vlak met blauw vraagtekentje, ook wanneer ik internet heb zoals bijv Wi-Fi) Iemand hier ook enig idee wat het is??

Alvast bedankt.

milan13 11-08-10 09:36

Die sensor die er voor moet zorgen dat het beeldscherm 'uit gaat' als je belt werkt niet altijd goed. Nu al enkele keren gehad dat ik per ongeluk mijn geluid uit zet of mijn speaker aan zet.




Daar heb ik ook last van,alleen bij mij is t altijd en niet soms:confused:

milan13 11-08-10 09:38

  • Die sensor die er voor moet zorgen dat het beeldscherm 'uit gaat' als je belt werkt niet altijd goed. Nu al enkele keren gehad dat ik per ongeluk mijn geluid uit zet of mijn speaker aan zet.
Bij mij is dat constant.

xynta 11-08-10 14:08

Heb hem net binnen. Eerste bevindingen:

1. Scherm is zwaar verbeterd.

2. Camera werkt perfect en de nieuw toegevoegde functies zijn zeer welkom.

3. Deathgrip alleen voor elkaar gekregen op 3G verbinding (die had ik hier met de 3GS niet). Op Edge heb ik geen problemen met een deathgrip, ik zak met 3G ontvangst ook alleen maar terug naar volledig Edge ontvangst.

4. Snelheid scheelt niet veel met de 3GS.

5. Uiterlijk van de telefoon is zwaar verbeterd, maar ik vindt de 3GS beter in de hand liggen (zal een kwestie van wennen zijn).

6. Hoesje eromheen lost het deathgrip probleem bij mij helemaal op.

7. Telefoongesprekken zijn veel duidelijker (niet veel storing of achtergrond geluid tussendoor).

8. Ik zelf heb nog geen hinder gehad met de beeldscherm sensor (voor het in- en uitschakelen van een scherm gedurende een gesprek).

9. Telefoon werd geleverd met 4.0.1 ipv 4.0.

Tot op heden ben ik zeer tevreden met de iPhone 4.

jakeh 11-08-10 14:29

Mooi ding, maar ik krijg gewoon maar echt 2 streepjes van t-mobile. En als ik hem dan vast ga houden is het nog erger ook. Naar 1 streepje of helemaal geen bereik. En dat is gek, gewoon in Amsterdam!

dj_ko 11-08-10 14:44

Hoe is bij jullie de batterijduur?
ik heb nu nog 67%
3G staat altijd aan.
Gebruik: 3 uur en 3 minuten
Stand-By 19 uur en 1 minuut

Is dit een beetje redelijk? ik moet hem nu bijna elke dag opladen.

xynta 11-08-10 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dj_ko (Bericht 526378)
Hoe is bij jullie de batterijduur?
ik heb nu nog 67%
3G staat altijd aan.
Gebruik: 3 uur en 3 minuten
Stand-By 19 uur en 1 minuut

Is dit een beetje redelijk? ik moet hem nu bijna elke dag opladen.

Gebruik: 54 minuten
Stand-by: 1 uur, 25 minuten
Gesprekstijd: 5 minuten

83% batterij (nog nooit opgeladen)

guyvertje 11-08-10 16:41

ben er erg blij mee, maar Death Grip wel makkelijk reproduceerbaar :mad:
Scherm is echt superieur, snelheid prima, maar het verschil met de 3GS is niet zo groot als de 3GS tov 3G.

En verder effe wennen aan de randjes, houdt toch anders vast.

Iphone3Gs 11-08-10 16:49

Ik vindt het een top ding, de snelheid tussen de 3Gs en de 4 is niet zo heel veel, de Iphone 4 is veel rechter ik vindt dit beter in de hand liggen, het uiterlijk moet ik nog even aan wennen vindt ik persoonlijk toch wat anders omdat deze wat recht is. Het gebruik met de IOS 4 is helemaal niet anders maar dat is natuurlijk wel te verwachten, de camera maakt mooie foto's maar dat lijkt me logisch met 5 megapixels. Facetime nog niet uitgeprobeerd (geen mensen in de omgeving met de Iphone 4) als je nog niet echt een andere iphone nodig hebt, zal ik nog even wachten het is veel geld en je krijgt eigenlijk haast niks er voor terug (alleen de nieuwste gadget)

milan13 11-08-10 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dj_ko (Bericht 526378)
Hoe is bij jullie de batterijduur?
ik heb nu nog 67%
3G staat altijd aan.
Gebruik: 3 uur en 3 minuten
Stand-By 19 uur en 1 minuut

Is dit een beetje redelijk? ik moet hem nu bijna elke dag opladen.



Bij mij gaat ie wel wat sneller leeg...
Maar ik dan wel altijd 3G aanstaan en Pushmod (ververst elke minuut..)

Iphone3Gs 11-08-10 17:00

Ik heb de IPhone nu 2 dagen aan staan met 3G bleuthoot en berichtgeving aan en email om de 15 min checkt. Ik kon dit niet met de 3Gs ik vindt dit netjes misschien komt dit ook wel omdat ik hem sinds Maandag middag 13:00 uur in ontvangst heb gekregen.iPhone staat nu nog op 60% netjes

NiekR 11-08-10 17:10

Alleen heb ik af en toe nog problemen met de push-mail van MobileMe. Ik hoor dan wel het geluid, en hij geeft ook een cijfer aan bij het 'mail-icoon'. Maar zodra ik de mail open, staat er niets.

milan13 13-08-10 15:26

Heb UltraSnow geupdate..En moet zeggen dat mn batterij t wel langer uithoudt dan voor de update..
Happy me!!:)

xynta 13-08-10 15:30

Ik heb nog niet echt het idee dat mijn batterij verbruik veel beter is dan op mijn 3GS. Huidig verbruik:

http://www.axel.co.nl/batterijgebruik.png

milan13 13-08-10 17:31

1 Bijlage(n)
Dit mijn status..

PrittStift 13-08-10 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 (Bericht 507869)
Tot nu toe zeer tevreden!
Prachttoestel!!!

Verschil met de 3Gs ivm snelheid is niet groot, de gps en de camera zijn wel veel beter geworden in de 4.

Alleen dat F*CKING itunes ben ik zo beu hé, Ik blijf de problemen met "Apple Mobile Device" maar hebben!!!

Installeer dan iTunes eens op een andere PC of Mac, benieuwd of je het dan ook hebt.

NGroeneveld 13-08-10 20:18

Ik ben blij dat de batterij langer meegaat, bij mij was ie altijd snel leeg (door veel gebruik). Dus als ik mijn iPhone heb dan is dit gelukkig verholpen :)

PrittStift 13-08-10 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henk_a (Bericht 519011)
Nou ik dacht in het begin ook dat het meeviel, maar intussen weet ik wel beter. Althans hier in de buurt, ik zit veel in de grensstreek met Belgie tussen Born en Maastricht. Ik het vaak binnen 3 streepjes als ik het toestel niet vast pak, pak ik hem in de handpalm dan heb ik binnen 20 seconden nog een streepje of de melding dat er geen netwerk meer is,:( ook einde 3G.
Onverklaarbaar daarbij is dat vervolgens ik spontaan 5 streepjes zie die dan ook wel weer verdwijnen. leg ik het toestel ergens neer dan gaat het snel weer naar de gebruikelijke drie streepjes.
Ik moet zien wat een bumper doet, maar T-mobile lastigvallen zal ik toch wel moeten. :(


Ben afgelopen week een aantal dagen in regio van Maastricht geweest en ervaarde hetzelfde.
Nu ben ik weer thuis in regio Rivierenland en in Utrecht geweest, vrijwel niet meer waar te nemen. Het heeft dus weldegelijk met de ontvangst van tmobile te maken. Ben ook in Duitsland en Belgie geweest afgelopen week, continue volle ontvangst en absoluut geen death grip meegemaakt.

Ik denk dat alle iPhone4 (met death grip) bezitters maar in Duistland ofzo moeten gaan wonen. Een paradijs voor volle ontvangst ! :d

PrittStift 13-08-10 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rockywoman (Bericht 520174)
Zal het je nog mooier vertellen...al mijn collega's vinden mijn 3GS toestel veel mooier dan de iphone4 :rolleyes:
Leukste opmerking vandaag was : Het is nu echt zo'n smartphone :d

Duhhh..!! Ze zijn gewoon jaloers joh ! Hahhaha..

PrittStift 13-08-10 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 520644)
Nou, al sinds 30 juli heb ik mijn iPhone 4 dus ik denk dat ik nu al wat beter kan oordelen. Ik ben no steeds helemaal tevreden met het scherm: zwart is ook lekker zwart bijvoorbeeld. En het natuurlijk lekker scherp. Natuurlijk is-ie lekker snel en de nieuwe camera is zeker een voordeel. Kan er mooie foto's meemaken. Ook vind ik de flits heel handig in sommige gevallen. Flits is lekker sterk, kan er makkelijk een pikdonkere camera mee verlichten (ik gebruik het dan dus soms ook als zaklamp haha).

Geluidskwaliteit t.o.v. de 3GS is veel beter. En dan nu, tja het bereik. Op het normale GSM netwerk (GRPS, dat rondje) heb ik geen last van het bereik. Blijft meestal 5 of 4 streepjes. En dan 3G, tja. Daar baal ik toch wel een beetje van. 3G gebruik ik natuurlijk vooral voor het snelle internet, maar he tbereik daarvan is al iets minder. Voorbeeld: mijn iPhone 4 ligt hier nu op tafel en ik heb 4 streepjes 3G. Nu pak ik het met me linkerhand vast (gewoon vasthouden, niet stevig vastknijpen ofzo). In 10 seconden krijg ik het van 4 streepjes naar niks. Het springt dan gewoon terug naar GSM (GRPS). Zo kan ik natuurlijk niet lekker internetten. Als ik het met mijn rechterhand vast pak dan bedek ik soms met mijn vinger nog steeds de linker antenne (gewoon op een natuurlijke manier vasthouden), en dan gaan de streepjes ook weer omlaag. Echt balen dus.

Is dit overal zo? Of alleen op een bepaalde plek of regio?

PrittStift 13-08-10 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 526615)
Ik heb de IPhone nu 2 dagen aan staan met 3G bleuthoot en berichtgeving aan en email om de 15 min checkt. Ik kon dit niet met de 3Gs ik vindt dit netjes misschien komt dit ook wel omdat ik hem sinds Maandag middag 13:00 uur in ontvangst heb gekregen.iPhone staat nu nog op 60% netjes


Download 1 van de push mail app's, dat kan flink schelen!

wittemuis 14-08-10 15:59

Ik wacht toch maar, maar zal de deathgrip beter worden?

Marcianow 14-08-10 16:07

Ik hoop wel dat jullie allemaal hem EERST helemaal leeg laten lopen & dan helemaal vol opladen? Gezien de twijfels over de batterij :) Verder heb ik ook gewoon de 3G en Wi-Fi altijd aan, en de verlichting ook op half staan. Ben Woensdag in Walibi geweest, vanaf 8 uur ochtend tot 12 uur snachts regelmatig ermee zitten spelen, en videos en filmpjes maken, en toen was hij uiteindelijk wel op rood, maar that's myself to blame :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:25.