//

En?? Hoe bevalt de iPhone 4??

En?? Hoe bevalt de iPhone 4?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dinsdag krijg ik mijn iPhone 4 en ik vroeg mij af wat verstandiger is voor de batterij en de levensduur daarvan? Na het uitpakken eerst ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #161  
Oud 14-08-10, 19:36
ashpb ashpb is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard Wat te doen na het uitpakken?

Dinsdag krijg ik mijn iPhone 4 en ik vroeg mij af wat verstandiger is voor de batterij en de levensduur daarvan? Na het uitpakken eerst gebruiken tot hij helemaal leeg is en dan volledig opladen of direct uit de verpakking aan de lader hangen en daarna pas aanzetten?

Op het forum lees ik tot nu toe tegenstrijdige berichten...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #162  
Oud 14-08-10, 19:54
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashpb Bekijk bericht
Dinsdag krijg ik mijn iPhone 4 en ik vroeg mij af wat verstandiger is voor de batterij en de levensduur daarvan? Na het uitpakken eerst gebruiken tot hij helemaal leeg is en dan volledig opladen of direct uit de verpakking aan de lader hangen en daarna pas aanzetten?

Op het forum lees ik tot nu toe tegenstrijdige berichten...
Opladen is niet te vermijden.. je zult 'm toch écht eerst aan je computer / iTunes moeten hangen om 'm te activeren en zo.. Stekker er in en hij begint al te laden...

Mijn ervaring is dat het niks uitmaakt. Bovendien is het voor dit type batterij beter om 'm niet helemaal leeg te trekken..
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 
  #163  
Oud 14-08-10, 23:41
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Maakt helemaal niks uit. Tegenwoordig kunnen de batterijen daar tegen. Wel is het aangeraden om hem 1x per maand helemaal leeg te laten gaan (totdat hij zich dus vanzelf uitschakelt) en dan volledig op te laden. Zodat de batterij, bij wijze van spreke (niet letterlijk), niet lui wordt ofzo
  #164  
Oud 14-08-10, 23:47
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Is dit overal zo? Of alleen op een bepaalde plek of regio?
GSM (GPRS) weet ik niet zeker. Ik heb hier overal wel een erg goed GPRS signaal. 3G is nog een beetje twijfelen maar gewoon hier thuis en een paar straten hierom valt 3G gewoon weg als ik de i4 vasthoud.
  #165  
Oud 14-08-10, 23:51
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Tot nu toe geweldig telefoon, alleen ik heb screenprotector wie weet hoe ik die bubbeltjes eruit kan halen?
  #166  
Oud 14-08-10, 23:54
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashpb Bekijk bericht
Dinsdag krijg ik mijn iPhone 4 en ik vroeg mij af wat verstandiger is voor de batterij en de levensduur daarvan? Na het uitpakken eerst gebruiken tot hij helemaal leeg is en dan volledig opladen of direct uit de verpakking aan de lader hangen en daarna pas aanzetten?

Op het forum lees ik tot nu toe tegenstrijdige berichten...
De dag van vandaag maakt dat minder uit of je je iphone oplaad meteen of niet, ik kijk er allesins niet meer naar al moet ik wel bijzeggen ik deze zeker de eerste keer 's nachts een hele nacht aan de stekker laat liggen das een gewoonte.
  #167  
Oud 15-08-10, 03:42
Bibi2205 Bibi2205 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 331
Standaard

Ik heb de mijne na het syncen meteen gebruikt.. Maar mijn batterij stond nog op 97% toen ik hem aansloot om mijn muziek erop te gaan kopiëren. Dus tegen dat hij klaar was met overzetten van alle apps/muziek/... was de batterij opgeladen.
  #168  
Oud 15-08-10, 10:02
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Hee, kan iemand mij helpen met een vraag?

Dit is mijne eerste Iphone maar als ik internet (safari) open, sluit ik hem dan weer af door homebutton knop te gebruiken, ja toch? Anders staat internet heel de tijd aan. Dit geld toch ook zelfde voor apps?
  #169  
Oud 15-08-10, 10:19
ashpb ashpb is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bibi2205 Bekijk bericht
Ik heb de mijne na het syncen meteen gebruikt.. Maar mijn batterij stond nog op 97% toen ik hem aansloot om mijn muziek erop te gaan kopiëren. Dus tegen dat hij klaar was met overzetten van alle apps/muziek/... was de batterij opgeladen.
Ik maak uit deze reacties op dat ik niet hoef te wachten en direct ermee aan de slag kan gaan. De tip om 1 keer per maand de batterij op die manier te onderhouden las ik ook op de Apple site, dank voor de reacties!
  #170  
Oud 15-08-10, 11:51
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid Bekijk bericht
Hee, kan iemand mij helpen met een vraag?

Dit is mijne eerste Iphone maar als ik internet (safari) open, sluit ik hem dan weer af door homebutton knop te gebruiken, ja toch? Anders staat internet heel de tijd aan. Dit geld toch ook zelfde voor apps?

Als je Safari echt wil afsluiten zou ik t niet met de Home Button doen maar in Safari zelf.. Door onderaan t scherm(rechts, 2 vierkantjes in elkaar), je pagina te sluiten.. Anders draait Safari constant op de achtergrond.. Of als je een jailbreak hebt uitgevoerd kan je Safari gewoon sluiten met SBsettings
  #171  
Oud 15-08-10, 13:50
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Als je Safari echt wil afsluiten zou ik t niet met de Home Button doen maar in Safari zelf.. Door onderaan t scherm(rechts, 2 vierkantjes in elkaar), je pagina te sluiten.. Anders draait Safari constant op de achtergrond.. Of als je een jailbreak hebt uitgevoerd kan je Safari gewoon sluiten met SBsettings
Juist, zo bedoelde ik het dankjewel
  #172  
Oud 15-08-10, 14:51
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid Bekijk bericht
Tot nu toe geweldig telefoon, alleen ik heb screenprotector wie weet hoe ik die bubbeltjes eruit kan halen?

YouTube - how to apply screen protector onto iphone/ 3G/3GS

of

YouTube - Zagg InvisibleShield iPhone 4 Screen Protector Tutorial
  #173  
Oud 15-08-10, 18:51
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

In principe heb je toch geen screenprotector nodig??
Als ik Apple mag geloven is t glas krasbestendig
  #174  
Oud 15-08-10, 19:11
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
In principe heb je toch geen screenprotector nodig??
Als ik Apple mag geloven is t glas krasbestendig
vergeet dat laatste maar want ik heb een klein krasje op mijne iphone 4 gelukkig zie je het niet of valt het niet op tenzij je er echt naar zoekt
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #175  
Oud 15-08-10, 19:43
ABry ABry is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 114
Standaard

Hmm net 2 dropped calls achter elkaar..
  #176  
Oud 15-08-10, 19:55
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

ik heb gelukkig tot nu toe geen echte problemen maar had er wel meer van verwacht als ik alles moet geloven wat Apple beweerd
  #177  
Oud 15-08-10, 21:53
Holavista Holavista is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

Allereerst, voordat mijn kritiek losbarst, wil ik benadrukken dat ik de nieuwe iPhone weer een prachtig toestel vind. Mooi gemaakt, perfect afgewerkt, enzovoort. Van het antenneprobleem heb ik nog geen last gehad. Op de hotspot gaat er een streepje af.

Wat ik waardeloos vind is de grip van het toestel. Zeer plat, glad en hoekig. Met een beetje zweethanden, heb ik gelukkig weinig last van, glijdt dat ding onheroepelijk uit je vingers. Door dat platte loop je ook grotere kans dat het toestel bij het weggritsen uit je handen valt.

Ondoordacht vind ik het feit dat de sterk verbeterde camera door de platte achterkant, op een fractie van een millimeter na, met de lens op tafel ligt. Doordat de lens nauwelijks is verzonken wordt ie ook erg snel smerig door aanraking van het toestel.

Maar deze ernstige zaken voor een dergelijk toestel zijn direct opgelost zodra daar een hoesje omheen zit. Voor de puristen onder de iPhone-houders lijkt mij dat een groot probleem. Ik ben blij dat ik daar met dit toestel geen enkele moeite mee heb. De bestelling loopt nog, maar 't hoesje komt zo...

Voor het overige rest nog één forse klacht. Dat is wederom... de batterij. Ik zie nu al dat deze iPhone zo af en toe bij mij het einde van de dag niet gaat halen. Mijn onbegrip voor het feit dat ze dit toestel platter hebben gemaakt dan de voorgangers is hierdoor slechts toegenomen. Waarom niet dezelfde dikte gehouden, en een accu met een veel langer uithoudingsvermogen? Er zou immers dan ruimte genoeg zijn geweest. Wat een gemiste kans!

Veel is er fout gegaan bij de introductie van deze iPhone 4. Het prototype dat werd verloren, vervolgens antennagate en een dramatische PR waaraan ook Jobs zijn steentje bijdroeg. Eigenlijk is het een wonder dat de iPhone 4 ondanks een valse start zo waanzinnig verkoopt. Zelf kan ik mij evenmin losmaken van deze gekte, want ik verwacht met het hoesje nog blijer te zijn als met de ontvangst van de iPhone 4 zelf. Met hoesje komt immers het gebruikersplezier. De iPhone is nu compleet opgetuigd, maar zonder een lekkere grip is het plezier nog niet begonnen.

Laatst gewijzigd door Holavista; 15-08-10 om 21:56.
  #178  
Oud 15-08-10, 22:14
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid Bekijk bericht
Juist, zo bedoelde ik het dankjewel
Maakt niks uit. Je internet niet als Safari open staat hoor. Als je een pagina opent, laadt deze gewoon en dan sluit de verbinding weer.
  #179  
Oud 15-08-10, 22:32
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holavista Bekijk bericht
Allereerst, voordat mijn kritiek losbarst, wil ik benadrukken dat ik de nieuwe iPhone weer een prachtig toestel vind. Mooi gemaakt, perfect afgewerkt, enzovoort. Van het antenneprobleem heb ik nog geen last gehad. Op de hotspot gaat er een streepje af.

Wat ik waardeloos vind is de grip van het toestel. Zeer plat, glad en hoekig. Met een beetje zweethanden, heb ik gelukkig weinig last van, glijdt dat ding onheroepelijk uit je vingers. Door dat platte loop je ook grotere kans dat het toestel bij het weggritsen uit je handen valt.

Ondoordacht vind ik het feit dat de sterk verbeterde camera door de platte achterkant, op een fractie van een millimeter na, met de lens op tafel ligt. Doordat de lens nauwelijks is verzonken wordt ie ook erg snel smerig door aanraking van het toestel.

Maar deze ernstige zaken voor een dergelijk toestel zijn direct opgelost zodra daar een hoesje omheen zit. Voor de puristen onder de iPhone-houders lijkt mij dat een groot probleem. Ik ben blij dat ik daar met dit toestel geen enkele moeite mee heb. De bestelling loopt nog, maar 't hoesje komt zo...

Voor het overige rest nog één forse klacht. Dat is wederom... de batterij. Ik zie nu al dat deze iPhone zo af en toe bij mij het einde van de dag niet gaat halen. Mijn onbegrip voor het feit dat ze dit toestel platter hebben gemaakt dan de voorgangers is hierdoor slechts toegenomen. Waarom niet dezelfde dikte gehouden, en een accu met een veel langer uithoudingsvermogen? Er zou immers dan ruimte genoeg zijn geweest. Wat een gemiste kans!

Veel is er fout gegaan bij de introductie van deze iPhone 4. Het prototype dat werd verloren, vervolgens antennagate en een dramatische PR waaraan ook Jobs zijn steentje bijdroeg. Eigenlijk is het een wonder dat de iPhone 4 ondanks een valse start zo waanzinnig verkoopt. Zelf kan ik mij evenmin losmaken van deze gekte, want ik verwacht met het hoesje nog blijer te zijn als met de ontvangst van de iPhone 4 zelf. Met hoesje komt immers het gebruikersplezier. De iPhone is nu compleet opgetuigd, maar zonder een lekkere grip is het plezier nog niet begonnen.
Dat is gewoon je smaak hoe het toestel aanvoelt. Jij vind het ondoordacht en een ernstige zaak. Ik vind het nieuwe design bijvoorbeeld geweldig (ik kom van de 3GS af) en ik vind het ook lekker aanvoelen. Ik heb vaak last van zweethanden, maar bij mij glijdt dat ding echt niet weg. Ik vind de i4 juist beter aanvoelen, de materialen voelen fijner aan en het voelt sjieker aan. Hotspots hebben niks te maken met het telefoonnetwerk.

Tja, op de cameralens kunnen vinger afdrukken komen. De enige echte oplossing is eigenlijk een shutter (weet het Nederlandse woord niet). Dus zodra je een foto wilt maken het open gaat, en anders gewoon dicht zit. Er dieper instoppen is absoluut geen mogelijkheid want dan gaat er zich vuiligheid in verzamelen. Je kan wel weten dat de lens vies wordt als je hem aanraakt, dat is met elke camera (behalve dan meestal bij camera's met shutter).

En je zegt wel dat het dan wel opgelost is met een hoesje (vanuitgaand van een bumper), maar dat klopt ook niet. Zo kan je lens nog steeds vies worden als je hem aanraakt en misschien is het met een hoesje ook nogal stroef.

Je denkt dat de batterij nu al niet goed genoeg is? Als ik zo de zin lees heb je het dus nog niet meegemaakt, en dus best al een nutteloze klacht eigenlijk. De nieuwe batterij heeft juist een veel langer uithoudingsvermogen dan de oude batterijen, en misschien kan het wel nog beter als er een nog grotere batterij in zat. Ik vind het knap dat ze de batterij zo hebben te verbeteren en het toch lekker dun te maken. Zo moeten er bijvoorbeeld 4x zoveel pixels worden getoond. En dan nog: de batterij van de i4 gaat langer mee dan de batterijen van alle andere smartphones.

En dan het laatste: de introductie van de iPhone 4. Je zegt dat die fout is gegaan, maar het is anders aardig goed gepresenteerd en Apple wist honderdduizenden iPhone 4's te leveren op launch day (in Amerika). Je zegt dat je zelf geen last hebt van de antenne, maar nu ga je er over klagen. Beetje dubbelop. Hoe Apple heeft gereageerd op de kritiek op de iPhone 4 kwam na de introductie. Officieel heeft Apple maar 2x gereageerd, en de rest is eigenlijk maar speculatie. De eerste keer was die open brief, en de tweede keer was op de persconferentie van de iPhone 4. Mailtjes van Steve Jobs? Tijdens de afgelopen 2 maanden bleken die in bijna alle gevallen nep. Ik vind dat Apple er redelijk goed op heeft gereageerd.

En nogmaals: jij vind de grip op de iPhone 4 niet lekker, maar er zijn genoeg mensen die vinden van wel.

No offence, maar je klachten zijn niet echt sterk. De batterij is niet goed, omdat je denkt dat je er het einde van de dag niet mee gaat halen? De antenne is niet goed, ook al heb je er zelf geen last van? De camera wordt smerig, zoals elke camera dat wordt als je het aanraakt of op een tafel neerlegt? De grip is niet lekker? Oke, dat is een persoonlijke keus.
  #180  
Oud 15-08-10, 23:17
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb de iPhone 4 nu 5 dagen in gebruik en daarom nog wat aanvullingen op mijn voorgaande punten/bevindingen:

- Batterij gaat aanzienlijk langer mee, met mijn 3GS haalde ik soms het einde van de dag niet. Met de iPhone 4 haal ik nipt 2 dagen (dus daar ben ik zeer over te spreken, moet wel wennen dat ik hem niet elke dag hoef op te laden).

- De grip van het toestel vondt ik in het begin ook hinderlijk, vooral gezien de vormen van de 3GS waardoor deze prima in de hand ligt. Ik ben er nu echter aan gewend en moet zeggen dat ik op het moment geen verschil meer merk. De i4 voelt beter en meer solide aan ten opzichte van de i3GS.

- Ik heb wat bugs ervaren (die na een reboot eigenlijk niet meer zijn voorgekomen, voor zover ik kan zien): 1. Mijn lockscreen bevriest wel eens, hierdoor kan ik gesprekken niet opnemen omdat de slider niet werkt of push notificaties/berichten niet openen omdat de knop niet werkt.

- Het scherm is heerlijk, maar het went vrij snel. Het "wow" gevoel van de eerste paar dagen is er nu eigenlijk wel af. Desalniettemin blijft het een geweldig scherm.

- Ontvangst: Het weekend was ik bij mijn vriendin welke zelf een 3GS heeft, op sommige plaatsen waar zij nagenoeg of geen ontvangst had, had ik weldegelijk aanzienlijk beter ontvangst. Ik heb geen hinder ondervonden van dropped calls of slechtere gesprekskwaliteit.

- FaceTime: Een paar iPhoneclub leden en 2 vrienden van me hebben met mij gefacetimed. Het werkt prachtig maar is wel zwaar afhankelijk van de Wi-Fi verbindingen aan beide zijde. Als de Wi-Fi verbinding aan de ene kant niet goed of traag functioneert resulteert dat in een schokkerige beleving (niet meer dan normaal).

Tot zover mijn aanvulling.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe bevalt Mbox Mail voor ipad? chicago iPad algemeen 11 25-06-11 13:19
Hoe bevalt je nieuwe net ontvangen Iphone 4? Emper Orange 5 07-08-10 18:18
hoe iphone overnemen via pc derik iPhone algemeen 2 17-04-10 16:27
hoe achterhalen hoe iphone unlocked is fromalk Unlock [archief] 17 15-04-08 18:00
Hoe unlock je je iPhone? Rocco Archief 37 21-10-07 18:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:08.