iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Heeft iemand last van het antenneprobleem? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66117-heeft-iemand-last-antenneprobleem.html)

Joy90 30-07-10 14:42

Heeft iemand last van het antenneprobleem?
 
Nu zo langzamerhand steeds meer mensen hun iPhone 4 binnen krijgen. Vraag ik me af hoe zit het nou met het antenneprobleem in Nederland?

Heb je last van het antenneprobleem?

toontje 30-07-10 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joy90 (Bericht 506624)
Nu zo langzamerhand steeds meer mensen hun iPhone 4 binnen krijgen. Vraag ik me af hoe zit het nou met het antenneprobleem in Nederland?

Heb je last van het antenneprobleem?

Ben ook benieuwd naar de racties hierop!!

apotheosis 30-07-10 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joy90 (Bericht 506624)
Nu zo langzamerhand steeds meer mensen hun iPhone 4 binnen krijgen. Vraag ik me af hoe zit het nou met het antenneprobleem in Nederland?

Heb je last van het antenneprobleem?

Men moet eerst op andere plaatsen ook testen, mensen die het meteen al voorhebben die hoeven dat niet, tis vooral de mensen die nu zeggen ze geen probleem hebben, die moeten eens op andere plaatsen ook goed testen en op plaatsen waar het bereik minder goed is enz....
Dat is en blijft de grote test. :-p

RudeRob 30-07-10 15:47

Geen last, geen problemen met bellen. Maar één vinger op de 'juiste' plek en het aantal signaalblokjes neemt af.

Reynier 30-07-10 16:41

Heb er geen last van.. Heb de iPhone4 al sinds 24 juni in gebruik..

webgangster 30-07-10 16:44

Wel even handig om te vermelden is of je hem links of rechts vast houdt ?

Reynier 30-07-10 16:47

Ik heb het meerdere malen getest met links en nooit wat gezien.. Maar ik ben rechtshandig..

RudydG 30-07-10 18:10

Maak jullie geen illusies, ALLE iphone 4's hebben dit "verschijnsel"
Ik heb hem nu een maandje, en in extreme omstandigheden, slecht bereik of dekking, treed het op.
Een beetje anders vastnemen helpt soms. Opnieuw bellen ook. Soms hoort de andere kant mij niet meer, dan verander ik de houding van mijn vingers, en bingo, weer verstaanbaar. En steevast die opmerking, o, juist dat is die iphone4...
Ik doe er de iphone niet voor weg, maar kan het wel reproduceren, nu ik weet hoe en waar. en dat lukt dan gelijk ook voor alle 4's

S¡mon 30-07-10 18:53

Ik kan er wel wat streepjes van af laten gaan, maar bellen lukt prima!

firestarter 30-07-10 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RudydG (Bericht 506914)
Maak jullie geen illusies, ALLE iphone 4's hebben dit "verschijnsel"
Ik heb hem nu een maandje, en in extreme omstandigheden, slecht bereik of dekking, treed het op.
Een beetje anders vastnemen helpt soms. Opnieuw bellen ook. Soms hoort de andere kant mij niet meer, dan verander ik de houding van mijn vingers, en bingo, weer verstaanbaar. En steevast die opmerking, o, juist dat is die iphone4...
Ik doe er de iphone niet voor weg, maar kan het wel reproduceren, nu ik weet hoe en waar. en dat lukt dan gelijk ook voor alle 4's

Het is wel flink oefenen voor een linkshandige...

kal_el 30-07-10 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RudydG (Bericht 506914)
Maak jullie geen illusies, ALLE iphone 4's hebben dit "verschijnsel"
Ik heb hem nu een maandje, en in extreme omstandigheden, slecht bereik of dekking, treed het op.
Een beetje anders vastnemen helpt soms. Opnieuw bellen ook. Soms hoort de andere kant mij niet meer, dan verander ik de houding van mijn vingers, en bingo, weer verstaanbaar. En steevast die opmerking, o, juist dat is die iphone4...
Ik doe er de iphone niet voor weg, maar kan het wel reproduceren, nu ik weet hoe en waar. en dat lukt dan gelijk ook voor alle 4's

elke locatie waar ik geweest ben vandaag heb ik dat geprobeerd.
Om daar ook maar 1 streepje af te krijgen (en nee, ik kom niet van vol bereik, maar meestal 3 of 4) moet ik die telefoon helemaal vastklemmen en keihard samendrukken (geen enkel normaal persoon doet dat)

Ik zit tevens nog op 4 waar de streepjes weergave nog verkeerd zou zijn en de antennagate nog erg zou moeten opvallen. Maar ik heb er hier dus geen hinder van.

sic139 30-07-10 20:04

Ik heb er ook last van.
De streepjes nemen af hoewel ik nog geen verschil in bel kwaliteit merk. ook geen afgebroken gesprekken gelukkig...

Colpaert 30-07-10 20:30

Ook ik ondervind het probleem. Ik weet dat ik thuis hier een enorm slecht bereik heb, maar dat zal zeker niet de oorzaak zijn. Heb mijn case al besteld. Iemand anders een tussentijdse oplossing? Het is niet storend, maar dan hoef ik er niet echt meer op te letten ook :-)

Quent 30-07-10 20:32

Waar ik zit heb ik 4 - 5 bars bereik. Tijdens een gesprek heb 1 minuut lang de death grip gedaan en is het bereik gedaald naar 3 bars. Dit heeft geen invloed gehad op de kwaliteit van mijn gesprek. Verder heb ik ook geen last gehad tijdens het internetten.

Conclusie: Singaal neemt wat af, zonder consequenties (op mijn locatie)

sic139 30-07-10 20:33

als je n stukje tape daaronder doet van waar tot waar moet dat dan zitten?

JuztPaultje 30-07-10 20:59

Ik kan hem tot 1 streepje laten gaan met de "Death Grip" maar dan naar een paar seconden loopt die meteen weer op naar 5 streepjes. weet niet of dit hoort maar bellen in de "Death Grip" gaat hier uitstekend! :)

john1979 30-07-10 21:05

Ik heb het vandaag op verschillende plekken in Haarlem geprobeerd. Hoe gek ik ook deed, ik kreeg er met veel moeite net aan 1 streepje van af. Ik heb de iPhone met beide handen omsloten en raakte daar bij meer dan voldoende de ''gevoelige plaats'' aan. Heb er dus geen last van, ook niet ook plaatsen waar het bereik minder is hier in Haarlem.

apotheosis 30-07-10 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 507057)
elke locatie waar ik geweest ben vandaag heb ik dat geprobeerd.
Om daar ook maar 1 streepje af te krijgen (en nee, ik kom niet van vol bereik, maar meestal 3 of 4) moet ik die telefoon helemaal vastklemmen en keihard samendrukken (geen enkel normaal persoon doet dat)

Ik zit tevens nog op 4 waar de streepjes weergave nog verkeerd zou zijn en de antennagate nog erg zou moeten opvallen. Maar ik heb er hier dus geen hinder van.

Ik del rudyG z'n mening; alle iphones worden op dezelfde manier gemaakt, allen hebben het steken, ik geloof dit alleen maar als je bij mij thuis komt en kan aantonen het signaal niet mindert, ik heb hier de perfecte plaats voor in feite om dat te testen :P

S¡mon 30-07-10 22:05

Ik ben multihandig als ik mijn iPhone gebruik :9 Soms gebruik ik mijn linkerhand en soms mijn rechterhand. Het vaakst met links (terwijl ik rechts ben). Maar zelfs als ik het met rechts vastpak bedek ik nog de antenne met m'n pink. Precies op dat plekje zit m'n hand fijn :')

Smegd 30-07-10 22:23

Inderdaad als je hem hard toeknijpt kan je er een aantal streepjes afkrijgen maar blijft steeds bereik hebben.
Overigens heb ik in huis ook al altijd mindere dekking gehad waardoor de schommeling in streepjes ook bij niet Iphones voorkomt :)
Kortom Antennagate is er mss wel maar ze is toch enorm overroepen geweest :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.