iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   sms opent niet meer normaal (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66124-sms-opent-niet-meer-normaal.html)

eagle-linda 30-07-10 16:21

sms opent niet meer normaal
 
sinds de update naar iOS 4 kan ik mijn sms app niet meer openen

zodra ik de app open krijg ik het scherm met de laatste sms contact.
Ik kan niet terug naar beginpagina (berichten) en ook geen nieuwe sms maken

kan dus alleen nog smsen met degene waar ik het laatst een sms naartoe heb gestuurd of waar ik een sms van ontvangen heb.

Naar anderen sturen kan nog wel, maar dan moet het via mijn contacten lijst.
Dus als ik het nummer niet opgeslagen heb , moet ik het eerst opslaan in me contacten voordat ik hem/haar een sms kan sturen

vind dit behoorlijk omslachtig en ook irritant

iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen??

eagle-linda 25-08-10 11:24

niemand???

Aeron 26-08-10 11:21

Ik heb het soms ook, inderdaad erg irritant. Als ik hem even helemaal uit zet en weer aan is werkt het vaak weer weken goed. Voor een definitievere oplossing hou ik me ook aanbevolen. Weet niet of jij dat ook hebt maar het balkje waar normaal berichten en wijzig in staat is dan helemaal grijs. Ik kan er echter nog wel op klikken en als ik goed mik dan kom ik wel uit de laatste sms.

eagle-linda 31-08-10 09:45

Hey

Bij mij ziet me scherm er gewoon normaal uit, dus zie de knoppen berichten en wijzig.

Wijzig knop werkt ook gewoon

zodra ik berichtenknop intik dan loopt de app vast en sluit:S

aan/uit zetten werkt iig niet

Niemand met een oplossing????

Ayransk 03-09-10 14:58

Ik heb last van hetzelfde probleem na een update naar OS 4. Ben zeer benieuwd of er een oplossing voor gevonden is.

Een alternatieve oplossing heb ik wel en dat is om via je contacten een contact te selecteren en die een bericht te sturen. Je komt dan in je berichtenscherm waar je de nieuwe sms kunt annuleren. Dan kom je tercht in de lijst met sms gesprekken en kun je een ander gesprek selecteren of een nieuw bericht maken.

eagle-linda 03-09-10 15:20

@ Ayransk

Die alternatieve oplossing van jou heb ik ook al geprobeerd. Kan op die manier wel een sms sturen naar iemand, maar ik kan niet meer in de lijst met sms gesprekken komen (op geen enkele manier) dan loopt de app gelijk vast

Niemand die een oplossing weet???

heb weinig zin om weer terug te gaan naar vorige os omdat die behoorlijk traag was

ButcherJF 04-09-10 09:52

Ik zie dat je een jailbreak hebt, grote kans dat je iets hebt geïnstalleerd wat dit probleem veroorzaakt heeft. Ga eens na wat je er allemaal hebt opgezet voordat het probleem zich voor de eerste keer voordeed. En kijk in de instellingen van bijv. SBSettings of daar wellicht iets niet goed staat.

eagle-linda 04-09-10 17:00

heb alles wat ik had geinstalleerd 1 voor 1 verwijderd. dit werkte niet :S
enige wat er nog op stond was Cydia en de rest was originele apps

Jailbreak verwijderd , nog niet opgelost

Update gedaan.... het werkt weer :D

nu alleen nog een x opnieuw jailbreaken

kimberlyvdf 05-09-10 00:41

Ik heb exact hetzelfde probleem, was het verholpen met een update? Dan zal ik er ook maar aan moeten geloven om de jailbreak eraf te zwieren en alles weer opnieuw te installeren, pfff...

eagle-linda 05-09-10 08:08

Ja

bij mij zat het probleem in de update naar os 4

nu heb ik wel weer andere probs met me foon :S ....accu gaat nu nog maar 5 uur mee (3g staat uit) ,is supertraag terwijl hij nu bijna leeg is
Met de jailbreak ging hij 2 dagen mee en was hij redelijk vlot :confused:

Cebis 05-09-10 11:25

Bij mij was SMS Helper de boosdoener, zowel op 3gs als op de 4. Na het verwijderen kan ik nu weer normaal mijn berichten bekijken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:49.