//

Gedeelte scherm werkt niet

Gedeelte scherm werkt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Bij mijn iPhone 3G werkt een bepaald stukje scherm niet meer. Het touch gedeelte van de één na onderste rij van applicaties reageerd nergens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-07-10, 23:47
Berwin's schermafbeelding
Berwin Berwin is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 7
Standaard Gedeelte scherm werkt niet

Hallo,

Bij mijn iPhone 3G werkt een bepaald stukje scherm niet meer. Het touch gedeelte van de één na onderste rij van applicaties reageerd nergens meer op. Vreemd is wel dat bij sommige applicaties het lijkt alsof het daar wel gewoon werkt.


Iemand soortgelijke problemen gehad en zo ja hoe is het te verhelpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-07-10, 08:29
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Een harde reset wil wel eens helpen. Zo niet, dan herstellen zonder de backup terug te zetten zodat een eventuele softwarefout niet mee teruggezet wordt.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 31-07-10, 11:24
Berwin's schermafbeelding
Berwin Berwin is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 7
Standaard

Ook enig idee waar het aan kan liggen? Puur software matig van Apple zelf? Probleem was er namelijk in 4.0 maar na update naar 4.01 ook.
  #4  
Oud 18-08-10, 02:28
JorzoR JorzoR is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Berwin Bekijk bericht
Ook enig idee waar het aan kan liggen? Puur software matig van Apple zelf? Probleem was er namelijk in 4.0 maar na update naar 4.01 ook.
Er zit zeer waarschijnlijk een connector los in de iPhone. Ik had dit probleem namelijk ook, en kwam na een zoektocht op Google dit topic tegen.

Ik heb mijn iPhone meerdere malen open gemaakt en dingen geprobeert. Dit is wat uiteindelijk het probleem heeft verholpen:

Let op! Eigen risico. Ben je niet technisch? Beroep je op je garantie.

1. Schroef de iPhone open, volg deze instructies maar stop met sleutelen zodra ze in dat filmpje de connectors zelf los gaan halen.
Zeer waarschijnlijk schiet connector met sticker 1 al los, dit geeft niet, deze klikt automatisch terug in de goede plek als je de iPhone weer dicht doet.

2. Zorg dat connector met sticker nummer 2 goed aansluit op het bord. Bij mij lukte dit alleen door een heel dun stukje plastic (dubbel gevouwen plakband) op de gehele connector te plakken, zodat ie wat beter aangedrukt wordt als je het scherm weer in de iPhone omhulsel drukt.

3. Schroef de iPhone dicht.

4. Zou weer moeten werken (althans, bij mij werk ie weer)

Dit ging om een oude iPhone 3G, dus vandaar dat ik het zo op los

Op internet had ik ook verhalen gelezen dat dit een bekend probleem is en dat het gewoon onder de garantie valt. Dus als je niet zo technisch bent, ga dan niet aan je iPhone sleutelen maar beroep je op je garantie

Succes iedereen met dit probleem.

Laatst gewijzigd door JorzoR; 18-08-10 om 02:53.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HELP!! Linker gedeelte scherm werkt niet nanninga86 iPhone algemeen 0 15-11-10 16:01
touch gedeelte scherm werkt ineens niet meer bazz1977 iPhone algemeen 13 22-10-09 10:55
iPod gedeelte werkt niet correct Endness iPhone algemeen 2 21-04-09 16:03
Onderste gedeelte van scherm werkt niet meer! Jeroenj Archief 1 17-07-08 18:56
Phone gedeelte werkt niet Rabin20 Archief 1 12-04-08 10:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.