iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [iPhone 4] 16GB iPhone 3G is niet gelijk aan 16GB iPhone4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66231-iphone-4-16gb-iphone-3g-niet-gelijk-16gb-iphone4.html)

mhfdejong 31-07-10 11:55

[iPhone 4] 16GB iPhone 3G is niet gelijk aan 16GB iPhone4
 
Ervaring: Ik heb net een nieuwe iPhone 4 uit belgie gehaald, ik probeer m'n backup enzo te restoren van m'n oude 3G. Past niet alle gegevens van m'n oude telefoon op mijn nieuwe telefoon. Kortom 16GB op iPhone 3G houd 14.45gb over en 16GB op iPhone 4 houd 14GB over.
Iemand anders dezelfde ervaringen?

paulmadejong 31-07-10 12:04

Oud verhaal: Hard-Drive Capacity Math: Tech Clinic - Popular Mechanics

mhfdejong 31-07-10 12:07

Het gaat niet over grootheden, wat ik bedoel te zeggen dat dezelfde data die ik op mijn 16GB iphone 3g had, NIET past op een 16GB iPhone 4. Ik neem aan dat Apple in de afgelopen 2 jaar niet de definitie van GB-Gb-GiB ect veranderd heeft.

squeek 31-07-10 12:09

waarom heb je eigenlijk dan geen 32gig genomen? als je vorige telefoon al vol stond?

mhfdejong 31-07-10 12:12

Hij stond nog niet eens vol, mijn oude telefoon had 14.5GB capaciteit en met nog 487MB over. Mijn nieuwe iPhone kon ik niet onder de zelfde voorwaarden herstellen ik moest minder liedjes synchroniseren.
Ik heb tot nu toe altijd genoeg gehad aan 16GB en ik zie niet in waarom ik in de komende 2 jaar in ene veel meer ruimte nodig heb. Ik maak niet onwijs veel foto's ofzo en mocht het wel gaan gebeuren dan zal ik specifieker moeten zijn in de muziek die ik mee neem.

paulmadejong 31-07-10 12:22

Op de iPhone 4 staat een andere versie van iOS4 dan op een 3G(S). Het zou me niets verbazen dat deze meer ruimte in beslag neemt (bijvoorbeeld voor de Compass App, maar ook voor meer API ondersteuning)

Dragon 31-07-10 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhfdejong (Bericht 507696)
Ik heb tot nu toe altijd genoeg gehad aan 16GB en ik zie niet in waarom ik in de komende 2 jaar in ene veel meer ruimte nodig heb. Ik maak niet onwijs veel foto's ofzo en mocht het wel gaan gebeuren dan zal ik specifieker moeten zijn in de muziek die ik mee neem.

Misschien omdat je meer zou kunnen gaan filmen en wel op HD kwaliteit wat dus meer ruimte in beslag neemt.

Bomans 31-07-10 14:16

Het iOS van de iPhone 4 is veel groter en neemt dus wat meer plaats in dan op een 3G, daar zit het verschil.

Dat van een 3G is 305mb, dat van de iPhone 4 is 579mb

kal_el 31-07-10 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 507888)
Het iOS van de iPhone 4 is veel groter en neemt dus wat meer plaats in dan op een 3G, daar zit het verschil.
Dat van een 3G is 305mb, dat van de iPhone 4 is 579mb

begrijp die uitleg niet echt.
Je ziet in iTunes toch gewoon bovenaan de totale capaciteit (ongeacht wat er opstaat van muziek, Os,...)

onderaan vind je dan toch de verdeling en ik dacht dat iOs onder "other" viel niet?
Hoedanook, ik zie niet in hoe SW invloed kan hebben op de totale capaciteit (tenzij die capaciteit die bovenstaat totaal - iOS is, maar dan komt bij mij de vraag naar boven waarom dit niet na elke update wijzigde voor de 3G, want het lijkt me onmogelijk dat elke OS-versie even groot was.)

mhfdejong 31-07-10 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 507907)
begrijp die uitleg niet echt.
Je ziet in iTunes toch gewoon bovenaan de totale capaciteit (ongeacht wat er opstaat van muziek, Os,...)

onderaan vind je dan toch de verdeling en ik dacht dat iOs onder "other" viel niet?
Hoedanook, ik zie niet in hoe SW invloed kan hebben op de totale capaciteit (tenzij die capaciteit die bovenstaat totaal - iOS is, maar dan komt bij mij de vraag naar boven waarom dit niet na elke update wijzigde voor de 3G, want het lijkt me onmogelijk dat elke OS-versie even groot was.)

Juist! Dat is dus wat mij ook opviel, ik begrijp dat het os groter is, maar dan moet de capaciteit toch niet kleiner zijn.. Naja boeiend het is de beste telefon ever! Hahaha


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.