iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iemand de iPhone 4 al laten vallen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66242-iemand-de-iphone-4-laten-vallen.html)

mapmap 31-07-10 11:42

Iemand de iPhone 4 al laten vallen?
 
Ik heb sinds gisteren de iPhone 4 maar ik vind hem momenteel toch nog niet zo geweldig. Niks mis met de iPhone zelf maar dat glas geeft me toch een vreemd onveilig gevoel. Ik kan me maar niet voorstellen dat die bij de minste val niet in stukken uit elkaar gaat springen.

Er moet toch al iemand zijn die hem per ongeluk liet vallen? Ervaringen zodat ik van mijn fobie vanaf geraak?

Nowa 31-07-10 13:02

Misschien moet je hem zelf even laten vallen zodat je weet waar je aan toe bent.
Maar even serieus.Hoe groot is de kans dat iets van glas een val op stenen overleefd? Als je op youtube zoekt zijn er vast filmpjes te vinden waar dit al getest is.
Ik ga er vanuit dat hij stuk is wanneer ik hem laat vallen. Ik zet dus ook mooi mijn verzekering over van de 3gs naar de 4.

S¡mon 31-07-10 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nowa (Bericht 507859)
Misschien moet je hem zelf even laten vallen zodat je weet waar je aan toe bent.
Maar even serieus.Hoe groot is de kans dat iets van glas een val op stenen overleefd? Als je op youtube zoekt zijn er vast filmpjes te vinden waar dit al getest is.
Ik ga er vanuit dat hij stuk is wanneer ik hem laat vallen. Ik zet dus ook mooi mijn verzekering over van de 3gs naar de 4.

Ik heb mijn verzekering ook overgezet van mijn 3GS naar mijn i4. Het ding bestaat volledig uit glas. Het kan dan misschien wel veel sterker glas zijn, en meer krasbestendig, maar als het in een foute hoek valt kan hij nog net zo hard breken als elk ander iets van glas.

En daarnaast heb ik ook nog gewoon een verzekering voor eventuele andere problemen (zoals, bijvoorbeeld, waterschade).

5youXpuppet5 31-07-10 13:54

Heb daarjuist mijn 5 dagen oude iPad laten vallen van tafelhoogte. Op het eerste zicht is er niks aan :d

o3vegeta 31-07-10 15:32

ik heb net een klant gehad voor een iphone 4, hij had zijn iphone 4 al laten vallen.

Hij was op de rechter onderhoek gevallen en gestuiterd op de rechter boven hoek.

het metaal bevatte diepe krassen maar het glas was niet gebarsten, op de zwarte rand van het glas zaten diepe krassen.

dus ik denk dat hij wel wat kan hebben. (de nieuwe iPhone was voor z'n broer)

belgiumiphone 31-07-10 18:27

Ik heb net de mijne laten vallen op de voorkant, van op 30 cm op de straatstenen. Geen barsten. Ik heb er een screenprotector op, dus hij is beschermd tegen krassen.

S¡mon 31-07-10 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 508323)
Ik heb net de mijne laten vallen op de voorkant, van op 30 cm op de straatstenen. Geen barsten. Ik heb er een screenprotector op, dus hij is beschermd tegen krassen.

Pff, als dat bij mij gebeurd staat de tijd volgens mij echt even stil. Dan is het echt zoiets van in slowmotion: "Neeeeeeeeeee... !! .. !".

Is altijd met zulke 'spannende dingen'. Zo veroorzaakte een auto ook een keer per ongeluk een ongeluk waardoor ik voorover vloog op mijn fiets. Ik kan het me nog heel goed herinneren en kan het nog heel gedetailleerd beschrijven. Het leek lang te duren, maar in werkelijkheid lag ik binnen een paar seconde al op straat:P

Gelukkig had ik me zelf nog goed opgevangen. Naast wat schaafwonden aan armen (vooral polsen en ellebogen) en benen (en dan vooral 1 knie) was ik verder in orde. Maar ik dwaal een beetje af.. :P

belgiumiphone 31-07-10 19:36

Ja, mijn hart stond ook effe stil :-)

Maar gelukkig, ik zie geen schade.

john1979 31-07-10 20:40

Er zijn op YouTube ook al filmpjes te bekijken waar ze de iPhone 4 express laten stuiteren om te kijken hoe sterk hij is. Wat op valt is dat hij toch behoorlijk sterk is en je hem toch wel redelijk moet laten kletteren voor er echt behoorlijk glas schade is.

MrMaikey 01-08-10 00:22

Nou de mijne viel net omdat mijn zussie aan een verlengsnoer zat te frutse.. Wilde m nog gebruiken is moest ff verlengen, leg m ff neer en voordat ik t wist lag ie op z'n achterkant op de grond.. Alleen aan de achterkant aan de glas/antenne rand hele kleine mini schaafjes.. Dat soort dingen gebeuren mij weer sniff..

Maaaaar het is wel zodanig dat als me protector er omheen gaat (bv. Bumper) dan zie je er totaal niks meer van.. Nu eigenlijk ook nie veel maaaaar toch weet je dat het er zit en voel me rot totdat ie nu goed beschermd is.. Shitzooi..

Naja ongelukjes zitten in een klein hoekje, hij is verzekerd iig.. En beschadigen doen ook Iphoneys, blijven gebruiksvoorwerpen hè..

anhong 01-08-10 00:36

Gelaagd glas???

MrMaikey 01-08-10 00:43

Ik vind het apart aanvoelen iig. Glas maar toch stevig.. Oké bij vallen op steen ben ik er dus achter dat het wel beschadigd haha maar das logisch.. Maar bescherming eromheen en een verzekering is een must lolz..

darkmanx 01-08-10 00:57

Ik heb de mijne twee keer laten vallen. 1 keer vanaf mijn bed op de grond (laminaat). Doordat de achterkant ook van glas is (is mijn redenatie), glijdt hij op de een of andere manier steeds van mijn bed af. Niks bijzonders te zien aan de iPhone verder.
Tweede keer weer binnen en gelukkig ook laminaar. Harde smak op de grond en een beetje schuiven. 2 hele lichte krasjes, verder niks :D

Ik heb een lederen hoes ervoor gekocht ( is eigenlijk voor de iPhone 3gs) van het merk Sena bij de apple store, maar ja als hij er niet inzit wanneer hij valt......

Trouwens ik heb de iPone 4 los gekocht en heb nu geen verzekering ervoor.....:S

apotheosis 01-08-10 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darkmanx (Bericht 508805)
Ik heb de mijne twee keer laten vallen. 1 keer vanaf mijn bed op de grond (laminaat). Doordat de achterkant ook van glas is (is mijn redenatie), glijdt hij op de een of andere manier steeds van mijn bed af. Niks bijzonders te zien aan de iPhone verder.
Tweede keer weer binnen en gelukkig ook laminaar. Harde smak op de grond en een beetje schuiven. 2 hele lichte krasjes, verder niks :D

Ik heb een lederen hoes ervoor gekocht ( is eigenlijk voor de iPhone 3gs) van het merk Sena bij de apple store, maar ja als hij er niet inzit wanneer hij valt......

Trouwens ik heb de iPone 4 los gekocht en heb nu geen verzekering ervoor.....:S

Ik wil niet gaan muggeziften maar als je op zo'n hele korte tijd al meermaals zo'n duur toestel laat vallen, ik stel me daar toch vragen bij en dat is niet verkeerd bedoeld zenne maar na verloop van tijd kan het wel z'n problemen nog geven en dan komen mensen af dat ze begot niet weten hoe het komt, snap je hem? :-) (niet op u bedoeld hoor).

Ik heb geen kinderen dus m'n iphone is mijn kind en die behandel ik er ook zo naar :P:)

MrMaikey 01-08-10 03:21

Bij mij was het gewoon een stomme situatie.. Eentje die je van te voren nie ziet aankomen maar achteraf jezelf wel voor de kop slaat en afvraagt hoe dom het eigenlijk was. Kleine miniiii beschadigingetjes achterkant rand.. Valt haast nie op en het veel erger gekunt, een grote les iig! Want morgen gaat er per direct een hoesje om, misshien maandag aangezien zondag een lastige dag is om te shoppen haha..

Slaap lekker btw..

vhrgamer 01-08-10 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 508816)
Ik wil niet gaan muggeziften maar als je op zo'n hele korte tijd al meermaals zo'n duur toestel laat vallen, ik stel me daar toch vragen bij en dat is niet verkeerd bedoeld zenne maar na verloop van tijd kan het wel z'n problemen nog geven en dan komen mensen af dat ze begot niet weten hoe het komt, snap je hem? :-) (niet op u bedoeld hoor).

Ik heb geen kinderen dus m'n iphone is mijn kind en die behandel ik er ook zo naar :P:)

Kinderen groeien op met vallen en opstaan he:P.

Ik heb zelf m'n Iphone nog niet maar men pa wel, hij heeft m in de garage op ruw beton laten vallen van ik denk anderhalve meter. Er zaten wat krasjes op de rand maar verder niks.

apotheosis 01-08-10 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vhrgamer (Bericht 509021)
Kinderen groeien op met vallen en opstaan he:P.

Ik heb zelf m'n Iphone nog niet maar men pa wel, hij heeft m in de garage op ruw beton laten vallen van ik denk anderhalve meter. Er zaten wat krasjes op de rand maar verder niks.

Ja, maar op late termijn kan dit wel problemen geven en dan krijg je antwoorden van die iphone is geen goed toestel maar wat wil je als je zo'n ding meermaals laat vallen? niet het mijn probleem is natuurlijk maar ik zeg het maar eens. :-).

mapmap 01-08-10 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 509071)
Ja, maar op late termijn kan dit wel problemen geven en dan krijg je antwoorden van die iphone is geen goed toestel maar wat wil je als je zo'n ding meermaals laat vallen? niet het mijn probleem is natuurlijk maar ik zeg het maar eens. :-).

Ik ben het daar toch niet mee eens hoor. Zo'n telefoon moet gewoon tegen een stootje kunnen. Moest je nou zeggen dat je voorzichtig moet zijn met een goedkope foon zou ik het nog snappen. Maar voor dit geld verwacht ik toch wel dat ik hem gewoon tegen de beton kan smakken zonder enige problemen en dat blijkt dus het geval te zijn als ik de filmpjes zie.

MrMaikey 01-08-10 16:05

Haha buitenom klein schrammekke merk k niks van de valpartij.. Was gelukkig niet heel hoog.. Maja zon telefoon hou je moelijk helemaal schadeloos voor 2 jaar.. Bescherminh erom morgen en je ziet er niks van haha.. ^_^

Guest-20230317192549 02-08-10 02:03

misschien een beetje offtopic maar ik heb mijn net nieuwe 3gs verschillende keren laten vallen tijdens het wk na te veel bier. 2keer op de stenen. gelukkig alleen wat krasjes op de metale rand rond het toestel en wat butsjes in de witte achterkant. Ik snap dat het hier om de iphone 4 gaat maar drink dus niet teveel als je van plan bent je telefoon al lopend op straat te gebruiken!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:32.