iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 4 in zwitserland, kan dat? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66288-iphone-4-zwitserland.html)

deadcompany 31-07-10 16:45

iphone 4 in zwitserland, kan dat?
 
k ben van plan iphone 4 32GB te kopen in zwitserland, maar weet niet of dit kan ivm software en simlock.

over simlock waren al meer topics maar niet over software dus k vat er 1 samen. De simlock is niet mijn grootste probleem gezien ik enige ervaring heb met jailbreaken, maar qua software ben ik benieuwd of ik hem gewoon in NL appstore kan updaten en apps downloaden, iemand enige ervaring of tips? ;D

greetz

ButcherJF 31-07-10 17:44

Ik zou me toch wat meer zorgen maken over een eventuele simlock: die is er namelijk nog niet voor de iPhone 4. De software-updates en apps zullen het probleem niet zijn. Apps zijn account-afhankelijk, updates komen sowieso binnen.
Als je er dus ook mee wilt bellen zou ik allereerst willen weten of de Zwiterse iPhone simlockvrij te 'krijgen' is (níet gok ik....).

deadcompany 31-07-10 18:59

oja stom stom dat zet ik daarnet nog te lezen dat ze der mee bezig waren met jailbreak, maar qua software is dus bijv. niet probleem als met amerika dat je andere software van internet moet halen of is dat verhaal al weer oud? en zijn er niet van die anti-simlock kaartjes voor micro-sim te krijgen?

ButcherJF 01-08-10 07:08

Zoals gezegd: de software is nooit een probleem. Wat dat betreft maakt het echt niet uit waar je je iPhone koopt.

Er zijn nog geen hardware oplossingen voor de unlock, ook geen sim-unlock kaarten. 'Vroeger' had je daarvoor Rebel, maar dat is al weer heel lang geleden.

Ze hebben wel een leuk microsimcardcuttersetje zie ik nu, maar dat terzijde, heeft niks met een unlock te maken.

deadcompany 01-08-10 09:45

oh ok bedankt ;D dan nou nog iemand die kan vertellen of er lock op zit of niet :3

ButcherJF 01-08-10 11:31

De Zwitserse Applesite geeft je het antwoord. Nu is het alleen nog de vraag of je daar als buitenlander kunt kopen. In het verleden was het nl. zo dat alleen Zwitserse ingezetenen een iPhone konden kopen.

iScorpio 01-08-10 15:10

Heb net een Zwitserse iPhone 4 16GB binnen gekregen (gekocht door iemand tijdens de vakantie). Dus geen probleem om als buitenlander daar te kopen.
Heb eerst mijn Vodafone simkaart verknipt naar een microsim formaat en alles werkt prima. Kan netjes bellen via Vodafone met deze iPhone :)

evdbent 01-08-10 16:07

Goed nieuws.. over twee weken ga ik het ook proberen!

vhrgamer 01-08-10 16:45

Vorig jaar heeft een vriend van mij ook ze Iphone uit Zwitserland gehaald, hij had gewoon aan een zwitser gevraagd of hij er een voor hem wilde kopen.

deadcompany 03-08-10 01:40

heel erg bedankt allemaal, k ga faxje sturen naar zwitserse vriend of hij op kan sturen, hou jullie op de hoogte als k onthoud xD

R4Blade 18-08-10 15:41

iphone 4
 
Heb je hem al binnen?

deadcompany 19-08-10 01:04

nop, connectie in zwitserland is op vakantie xD

R4Blade 19-08-10 11:19

Ah ok...2 bad.
Ik zit zelf te twijfelen om naar Parijs te rijden...

:)

zackary 20-08-10 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R4Blade (Bericht 537079)
Ah ok...2 bad.
Ik zit zelf te twijfelen om naar Parijs te rijden...

:)

Heb hem daar ook vandaan via een vriend; heb altijd nokia gehad maar zou nu niet meer terugwillen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:06.