iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4 activatie problemen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66433-iphone-4-activatie-problemen.html)

Blacktree 01-08-10 20:44

Iphone 4 activatie problemen
 
Ik heb vandaag (via deze site) een iPhone 4 gekocht, simlockvrij uit Frankrijk. Na het bijwerken van mijn simkaart van Vodafone naar een microsimkaart (met een schaar) geeft de iPhone wel aan dat er een kaartje inzit, maar als ik verbinding maak met iTunes, geeft deze aan dat deze simkaart niet geldig is en dat ik de bijgeleverde simkaart erin moet stoppen en de iphone niet kan activeren. Nu zat er geen simkaart bij (logisch als hij simlockvrij is) en nu is de vraag wat er aan de hand is.

a) De iPhone is toch niet simlockvrij (verkoper beweert van wel, geloof hem ook wel). Voor de 3g(s) was er een site om via het model nummer te kunnen achterhalen waar de iPhone vandaan kwam, is dat er voor de iPhone 4 ook?

b) Kan het zijn dat er toch iets niet goed is gegaan met het knippen van de simkaart (het ICCID nummer van de kaart wordt wel door de iPhone uitgelezen en hij geeft geen melding meer dat er geen simkaart geplaatst is)? Kan je een prepaid microsimkaartje kopen om uit te proberen of het daar aan ligt?

c) zie ik iets anders over het hoofd?

Iemand enig idee?

xynta 01-08-10 21:57

Ik denk dat er maar 2 opties zijn die het meest waarschijnlijk zijn;

1. De iPhone is niet simlock vrij en is daarom niet te vergrendelen (heb je er een officiele pakbon bij, dan kan je uiteraard even kijken uit welk land deze komt)

2. De simkaart is beschadigd bij het knippen naar juist formaat, in dat geval zou je eens een kennis/vriend of vriendin welke een microsim heeft kunnen vragen om deze eventjes te proberen.

Verder zou ik het eigenlijk niet weten. In het gekste geval kan je proberen het toestel te herstellen, maar zou t gek vinden als dat zou werken.

Shadow 01-08-10 23:18

Mijn iPhone 4 hebben ze in Frankrijk voor me geactiveerd in de Apple store, ze plaatsten even een microsim van SFR erin en dan via iTunes. That's it!

jefferson22 03-08-10 03:19

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn iphone 4. Heb je al een oplossing gevonden ?

Groeten

pascalletje 03-08-10 09:19

Komt de iPhone wel uit de Apple Store? Als die niet uit de Apple store komt is ie gesimlocked.
Ik heb hier al eerder iemand gezien die een iPhone uit de Apple Store had, maar toch een simlock had, die heeft toen contact opgenomen met de Apple Store en die hebben het toen opgelost.

Blacktree 03-08-10 10:41

Nou, na bellen met Apple bleek dat dit een gelockte Franse iPhone was (die heb je dus ook!). Gelukkig kun ik hem terugbrengen naar degene van wie ik hem gekocht had (hij wist dit ook niet en treft geen enkele schuld). Ik heb nu een andere (een Engelse) die perfect werkt!

Dus: als je een Franse koopt: activeren bij aankoop, het kan nog wel eens fout gaan!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:30.