iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   fotos niet meer kunnen draaien en slotje bovenaan (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66456-fotos-niet-meer-kunnen-draaien-slotje-bovenaan.html)

Bartos2 01-08-10 21:48

fotos niet meer kunnen draaien en slotje bovenaan
 
Hey,

Sinds ik de update van 4.01 heb op men iphone kan ik men fotos niet meer draaien.
Dit wil zeggen dat een portrait foto wel goed afgebeeld blijft, maar een landscape foto niet meer (als ik de iphone draai) meedraait tot het volledige scherm.

Heeft iemand dit probleem al gehad of is dit gewoon een foute instelling op mijn ipone 3GS ?

Thanks a lot op voorhand,

Bartos2

pieterkruik 01-08-10 22:10

Ik heb er ook last van na dat ik naar os4 ben gegaan,maar er kunnen meer aps niet geroteerd worden,ik baal hier stevig van,heb nog geen oplossing gevonden. Piet

eentje 01-08-10 22:36

heb je bovenin je statusbar vlak bij je batterij een logo tje extra staan?
het is rotation lock. druk 2 keer op de home knop. ga met je vinger van links naarrechts en je ziet helemaaal links onderin een extra icon vlak bij ipod logo. klik daarop en probleem opgelost. mijn oom had zelfde probleem op zijn ipod en hiermee opgelost

Ruben.cc 01-08-10 22:37

En jullie hebben niet toevallig het rotatie-slot aangezet? Het meest linker icoontje dat je ziet wanneer je "dubbelklikt" op de home-button om naar het multi-task menu te gaan?

Ik krijg een beetje het idee dat dit "slotje" de "kapotte speaker op mijn iPhone" vraag van de eerste plek gaat stoten. :P

EDIT
"Eentje" was net een minuutje eerder


eentje 01-08-10 22:38

haha inderdaad het rotatie slot klinkt als het problem hier :P iig hebben ze nu oplossing. als ik morgen op werk zin heb maak ik wel wiki topic ervoor aan of zo :D

Bartos2 01-08-10 22:43

Heb inderdaad zo'n logo staan met een slotje en daarrond een rond pijltje.
Net geprobeerd wat je meldde maar geen resultaat.
Heb dit probleem met Iphone 3GS en 4.01 soft op.
Ik denk ook wel dat het te maken heeft met dat slotlogootje naast het batterij logo bovenaan.
Dit moet je toch ergens kunnen afzetten met een of andere combinatie ?

B.

eentje 01-08-10 22:46

bartos kijk is in iOS 4: alle nieuwe functies van iPhone, iPod touch en iPad OS uitgelegd - iPhone - iPhoneclub.nl topic dan als je zoekt naar fast appswitching staat het logo van rotation lock dat zou je verder moeten helpen

pieterkruik 01-08-10 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 509926)
heb je bovenin je statusbar vlak bij je batterij een logo tje extra staan?
het is rotation lock. druk 2 keer op de home knop. ga met je vinger van links naarrechts en je ziet helemaaal links onderin een extra icon vlak bij ipod logo. klik daarop en probleem opgelost. mijn oom had zelfde probleem op zijn ipod en hiermee opgelost

Hallo Eentje, bedankt voor tip alles kanteld weer,ben weer helemaal blij

Bartos2 01-08-10 22:50

Thanks a lot,

heb het ondertussen gevonden. Maar is toch wel moeilijk te vinden vind ik.
Apple zou dit beter in de instellingen gezet hebben van de iphone volgens mij ?

Nogmaals dank.
B.

Heleen 22-08-10 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 509926)
heb je bovenin je statusbar vlak bij je batterij een logo tje extra staan?
het is rotation lock. druk 2 keer op de home knop. ga met je vinger van links naarrechts en je ziet helemaaal links onderin een extra icon vlak bij ipod logo. klik daarop en probleem opgelost. mijn oom had zelfde probleem op zijn ipod en hiermee opgelost


Eentje je bent geweldig, wist helemaal niet dat het slotje erop zat. Bedankt:)

eentje 22-08-10 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heleen (Bericht 540811)
Eentje je bent geweldig, wist helemaal niet dat het slotje erop zat. Bedankt:)


valt best mee hoor eentje kan goed overweg met google en zoekfuncties thats alles hoor :D

Heleen 22-08-10 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 540835)
valt best mee hoor eentje kan goed overweg met google en zoekfuncties thats alles hoor :D

Dat snap ik maar toch!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:08.