//

Proximity Sensor iPhone 4

Proximity Sensor iPhone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op internet staan berichten dat als je een reset doet in iTunes het eventueel verholpen zou kunnen zijn maar ben ik dan ook al mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11-09-10, 04:13
Maddog Maddog is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 78
Standaard

Op internet staan berichten dat als je een reset doet in iTunes het eventueel verholpen zou kunnen zijn maar ben ik dan ook al mijn contacten enz kwijt?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 11-09-10, 10:21
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maddog Bekijk bericht
Op internet staan berichten dat als je een reset doet in iTunes het eventueel verholpen zou kunnen zijn maar ben ik dan ook al mijn contacten enz kwijt?
Niet als je een reservekopie terugzet na het herstel.
  #23  
Oud 11-09-10, 14:30
Maddog Maddog is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 78
Standaard

Okay ga ik dat eens effe proberen misschien dat de proximity sensor dan weer werkt want dit is echt ***** (sorry voor de taal).
Op de Apple website wordt het forum gebombardeerd met de proximity sensor problemen dus het lijkt me een serieus probleem waar veel mensen last van hebben.... hoop dat ze snel met een oplossing komen.....
  #24  
Oud 11-09-10, 15:53
YvoStaudt YvoStaudt is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Twente
Berichten: 16
Standaard

Nou zeg. Ik blij dat iOS 4.1 uit is, heb ik opeens last van de proximity sensor. En dat terwijl ik er met 4.0.2. TOTAAL geen last van had. Beetje jammer...
  #25  
Oud 11-09-10, 16:06
Maddog Maddog is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YvoStaudt Bekijk bericht
Nou zeg. Ik blij dat iOS 4.1 uit is, heb ik opeens last van de proximity sensor. En dat terwijl ik er met 4.0.2. TOTAAL geen last van had. Beetje jammer...
Ja mijn proximity sensor werkte ook met 4.0.2. en nu met 4.1 dus totaal niet meer echt balen....maar ja maar weer wachten op een update denk ik of is er een manier om te downgraden naar 4.0.2??
  #26  
Oud 11-09-10, 17:20
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Niet als je een reservekopie terugzet na het herstel.
Wat dan ook meteen de reset compleet nutteloos maakt omdat je met die reservekopie alles weer terugzet. Zo'n reset is alleen zinvol als je daarna ook je iPhone weer helemaal nieuw opzet. Je zult dus je data weer opnieuw moeten syncen via iTunes, MobileMe of Exchange ActiveSync (Exchange, Gmail, etc.). Zorg dus voordat je reset dat je iPhone met 1 van die zaken is gesynchroniseerd zodat dingen als je adresboek en agenda gelijk zijn aan de iPhone. Als je daarna een reset uitvoert en de iPhone opnieuw instelt moet hij het adresboek en de agenda op je computer weer overzetten naar de iPhone. Zelfde verhaal gaat op voor muziek, film en apps waarbij wel opgemerkt moet worden dat highscores in bijv. je spelletjes en de diverse instellingen in de apps die je hebt gemaakt weg zijn (en die krijg je ook niet terug).

Dat proximity sensor gebeuren is soms ook wel twijfelachtig. Het lijkt er soms ook wel op alsof mensen zichzelf sensueel lopen te strelen met de iPhone terwijl ze aan het bellen zijn of wanhopig proberen om dat ding in hun kaak te implanteren tijdens het bellen. Ik hou 'm iets verder van mijn gezicht af wat als groot voordeel heeft dat de microfoon ook los komt en het geluid ook veel beter opvangt (m.a.w. de andere kant verstaat je ook beter, geen gedempt geluid). Enige afdruk op mijn iPhone is dan ook mijn oor en dat zit allemaal aan de bovenkant boven de knoppen op het scherm. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen proximity sensor probleem is maar het geeft wel aan dat een kritieke blik wat betreft dit probleem wel een vereiste is. Met name doordat Amerikanen bij het minste of geringste een grote bek opzetten en de hele mikmak voor de rechter wil slepen :X

Laatst gewijzigd door ppl; 11-09-10 om 17:27.
  #27  
Oud 11-09-10, 17:43
Maddog Maddog is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Wat dan ook meteen de reset compleet nutteloos maakt omdat je met die reservekopie alles weer terugzet. Zo'n reset is alleen zinvol als je daarna ook je iPhone weer helemaal nieuw opzet. Je zult dus je data weer opnieuw moeten syncen via iTunes, MobileMe of Exchange ActiveSync (Exchange, Gmail, etc.). Zorg dus voordat je reset dat je iPhone met 1 van die zaken is gesynchroniseerd zodat dingen als je adresboek en agenda gelijk zijn aan de iPhone. Als je daarna een reset uitvoert en de iPhone opnieuw instelt moet hij het adresboek en de agenda op je computer weer overzetten naar de iPhone. Zelfde verhaal gaat op voor muziek, film en apps waarbij wel opgemerkt moet worden dat highscores in bijv. je spelletjes en de diverse instellingen in de apps die je hebt gemaakt weg zijn (en die krijg je ook niet terug).

Dat proximity sensor gebeuren is soms ook wel twijfelachtig. Het lijkt er soms ook wel op alsof mensen zichzelf sensueel lopen te strelen met de iPhone terwijl ze aan het bellen zijn of wanhopig proberen om dat ding in hun kaak te implanteren tijdens het bellen. Ik hou 'm iets verder van mijn gezicht af wat als groot voordeel heeft dat de microfoon ook los komt en het geluid ook veel beter opvangt (m.a.w. de andere kant verstaat je ook beter, geen gedempt geluid). Enige afdruk op mijn iPhone is dan ook mijn oor en dat zit allemaal aan de bovenkant boven de knoppen op het scherm. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen proximity sensor probleem is maar het geeft wel aan dat een kritieke blik wat betreft dit probleem wel een vereiste is. Met name doordat Amerikanen bij het minste of geringste een grote bek opzetten en de hele mikmak voor de rechter wil slepen :X
Ik begrijp jou visie op het probleem maar als ik gewoon ontspannen mijn tel vast houd als ik aan het bellen ben dan opeens zet ik mensen in de wacht doordat ik de microfoon uitschakel. Ik probeer al zo weinig mogelijk te bewegen. ook zie ik dat het scherm helemaal niet zwart wordt dus de sensor functioneerd helemaal niet..... Ik heb bijna nog geen enkel gesprek gehad waar ik niets aanraakte.... Dus hoop dat het in de volgende update opgelost wordt.....
  #28  
Oud 12-09-10, 22:30
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maddog Bekijk bericht
Ik begrijp jou visie op het probleem maar als ik gewoon ontspannen mijn tel vast houd als ik aan het bellen ben dan opeens zet ik mensen in de wacht doordat ik de microfoon uitschakel. Ik probeer al zo weinig mogelijk te bewegen. ook zie ik dat het scherm helemaal niet zwart wordt dus de sensor functioneerd helemaal niet..... Ik heb bijna nog geen enkel gesprek gehad waar ik niets aanraakte.... Dus hoop dat het in de volgende update opgelost wordt.....
Dat bedoel ik dus, voor sommigen is het ook echt een probleem dat gewoon opgelost moet worden. Als je proximity sensor niet meer lijkt te functioneren is het misschien handiger om dat ding bij T-Mobile voor RMA aan te melden. Dat kan namelijk ook op een hardwarematig defect duiden. Niet dat je daar blij van moet worden, zo geweldig is een RMA procedure niet Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik het probleem niet heb.

Ik heb de iPhone 4 ook eens naast mijn oude 3G gehouden om eens die sensoropeningen te bekijken. Bij de 3G waren dit 3 vrij grote stippen terwijl de iPhone 4 een wat dunnere streep heeft. Een ruwe schatting zegt mij dat de 3G al met al een grotere opening heeft dan de iPhone 4. Mogelijk dat dit ook nog meespeelt. Mensen met een case moeten overigens ook goed opletten, er zijn er een aantal die dat streepje net teveel afdekken waardoor ze ook problemen krijgen met die lichtsensor/proximity sensor.
  #29  
Oud 12-09-10, 22:49
Ethem_Ebru Ethem_Ebru is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 30
Standaard

Ik heb dat probleem ook met mijn nieuwe Iphone 4. Dan druk ik met mn gezicht per ongeluk op geluid uit of speaker. Ik heb hiervoor 2 jaar lang de 3G gebruikt en nooit problemen mee gehad.
__________________
IPhone 3G 16GB wit & IPhone 4 16GB Zwart
  #30  
Oud 13-09-10, 11:28
Maddog Maddog is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Dat bedoel ik dus, voor sommigen is het ook echt een probleem dat gewoon opgelost moet worden. Als je proximity sensor niet meer lijkt te functioneren is het misschien handiger om dat ding bij T-Mobile voor RMA aan te melden. Dat kan namelijk ook op een hardwarematig defect duiden. Niet dat je daar blij van moet worden, zo geweldig is een RMA procedure niet Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik het probleem niet heb.

Ik heb de iPhone 4 ook eens naast mijn oude 3G gehouden om eens die sensoropeningen te bekijken. Bij de 3G waren dit 3 vrij grote stippen terwijl de iPhone 4 een wat dunnere streep heeft. Een ruwe schatting zegt mij dat de 3G al met al een grotere opening heeft dan de iPhone 4. Mogelijk dat dit ook nog meespeelt. Mensen met een case moeten overigens ook goed opletten, er zijn er een aantal die dat streepje net teveel afdekken waardoor ze ook problemen krijgen met die lichtsensor/proximity sensor.
Ja dat is net het probleem soms werk ie wel en soms niet wordt daar gek van.... vermoed ook dat het een softwarematig probleem is.
Ik heb zelf eens op internet zitten zoeken maar het blijkt dat er heel veel mensen hetzelfde probleem hebben. Dus of terugsturen zo goede keuze is weet ik niet... Heb ondertussen gebeld met de Phoneshop. Zij zeggen stuur maar naar ons op en dan kijken wij erna als het niet te repareren is krijg je een nieuwe want je hebt gewoon een jaar garantie.

Nu wacht ik nog effe een update af om te kijken of het dan verholpen is. Want heb weinig zin om het op te sturen en mijn net nieuwe phone weer weken kwijt te zijn om dan een nieuwe te krijgen met misschien weer hetzelfde probleem.
  #31  
Oud 13-09-10, 13:03
Ethem_Ebru Ethem_Ebru is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 30
Standaard

Net een gesprek gehad, en tsjonge wat had ik toch last van die sensor zeg. Scherm aan uit aan uit aan uit.. Ik druk per ongeluk nummers in.Noem maar op. Mn 3g was 10 keer beter.
  #32  
Oud 17-09-10, 06:59
PeHa5772 PeHa5772 is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 62
Standaard

Bij mij is het probleem met de proximity sensor nog steeds niet opgelost met iOS4.1. Zal dit dan eigenlijk wel opgelost worden met iOS4.2 ? Ik ben er bang voor en het is een mega-irritant probleem.
  #33  
Oud 17-09-10, 10:20
Maddog Maddog is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeHa5772 Bekijk bericht
Bij mij is het probleem met de proximity sensor nog steeds niet opgelost met iOS4.1. Zal dit dan eigenlijk wel opgelost worden met iOS4.2 ? Ik ben er bang voor en het is een mega-irritant probleem.
Bij mij ook niet hoop idd dat 4.2 er verandering in brengt....
Als Apple eens wat duidelijkheid hierover brengt dat ze er bijvoorbeeld mee bezig zijn... maar er is niets over te vinden.
  #34  
Oud 17-09-10, 13:29
Jpeters Jpeters is offline
• iOS 5.0
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Almere
Berichten: 5
Standaard

Ik heb er ook last van; tijdens het gesprek staat opeens de mic uit, waardoor je voor aap staat, want ......'ehh hallo ben je er nog?' staat ook niet echt profi.
Verder nergens last van qua bereik o.i.d. alleen die rottige PS.

Hoop dat ze met een fix komen, want 4.1 heeft het niet opgelost.
De DRM functie is wel tof, dat dan weer wel.

grt,
MacDaddy
  #35  
Oud 17-09-10, 23:22
Maddog Maddog is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jpeters Bekijk bericht
Ik heb er ook last van; tijdens het gesprek staat opeens de mic uit, waardoor je voor aap staat, want ......'ehh hallo ben je er nog?' staat ook niet echt profi.
Verder nergens last van qua bereik o.i.d. alleen die rottige PS.

Hoop dat ze met een fix komen, want 4.1 heeft het niet opgelost.
De DRM functie is wel tof, dat dan weer wel.

grt,
MacDaddy
DRM functie???
Was da??
  #36  
Oud 17-09-10, 23:45
tapijtkever's schermafbeelding
tapijtkever tapijtkever is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: den haag
Berichten: 180
Standaard

hoi heb vandaag nieuwe iphone 4 16gb T-mobile ontvangen met 4.0.2 productie week 36, deze heeft absoluut geen PS problemen! dit betekent voor mij dat het een hardware probleem moet zijn bij de eerste serie iphone 4
want ik heb met die van mij, 32 gb 4.0.1 van week 29 uit UK , onwijs veel afgebroken gesprekken. ik hoop dat ik via apple iets kan repareren of via leliveld service.
__________________
Problemen zijn er om op te lossen!

Laatst gewijzigd door tapijtkever; 18-09-10 om 12:16. Reden: verkeerde week
  #37  
Oud 18-09-10, 10:09
Jpeters Jpeters is offline
• iOS 5.0
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Almere
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maddog Bekijk bericht
DRM functie???
Was da??
Sorry, ik bedoelde HDR!
De nieuwe camera functie
  #38  
Oud 18-09-10, 12:04
tossewaarde tossewaarde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 46
Standaard

Ook ik heb last van het probleem. Apple is zijn status die het had hiermee enorm aan het verzieken. 1 telefoon per jaar wordt eruit gebracht, en dan dit soort problemen. We moeten maar geduld hebben (wat eigenlijk niet zou mogen met zo'n dure aankoop)
  #39  
Oud 18-09-10, 12:49
Maddog Maddog is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tossewaarde Bekijk bericht
Ook ik heb last van het probleem. Apple is zijn status die het had hiermee enorm aan het verzieken. 1 telefoon per jaar wordt eruit gebracht, en dan dit soort problemen. We moeten maar geduld hebben (wat eigenlijk niet zou mogen met zo'n dure aankoop)
Dat ben ik met je eens.... Het is mijn eerste Iphone en ben verliefd op het toestel het is echt super maar zo'n probleem met zo'n sensor zou niet mogen.... Het kan er zeker in sluipen maar geef het dan toe en zet een beetje vaart achter een softwareupdate. heb precies hetzelfde met mijn LG viewty Smart gehad (nu zijn deze toestellen niet te vergelijken), ook proximity sensor probleem maar na 2 weken was er een software update en na deze update was er een handmatige calibratie functie erbij gekomen... 1 keer uitvoeren en geen problemen meer Apple moet ook zoiets doen....
  #40  
Oud 18-09-10, 13:01
jantwerpen jantwerpen is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 27
Standaard

hoi

Ik heb de 4 ook van den 30 ste juni.
Wel een 32Mb versie, ook niet gejailbreakt.

Ik heb hem geupdate zoals het moet, en ik moet zeggen hij werkt prima, geen enkel probleem.

Grzt

Jan
Reageren

Labels
dimmen, proximity sensor, scherm



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Proximity sensor probleem na reparatie Wendy342 iPhone algemeen 16 29-04-15 22:51
Proximity-Sensor problemen? sennalonso iPhone algemeen 6 25-08-10 19:19
Proximity Sensor Arammm iPhone algemeen 0 16-05-10 20:48
oorspeaker/proximity sensor kapot? Patrick89 iPhone algemeen 11 24-03-09 10:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:57.