iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   MultiTasking iPhone Erg vervelend (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66800-multitasking-iphone-erg-vervelend.html)

kal_el 03-08-10 23:37

MultiTasking iPhone Erg vervelend
 
Ben ik nu de enige die dat hele multitasken ferm irritant vind?
Als ik een app afsluit door op de home knop te duwen, dan wil ik ook dat die app afsluit en niet dat ze blijft hangen ergens in de achtergrond.

ook al beweerd apple dat het bijna niets verbruikt aan de batterij, het blijft onnodig batterij verbruiken.

Zou leuk zijn mocht je kunnen instellen welke apps je toestemming geeft om te multitasken. Moeilijk kan dat toch niet zijn?
Of ben ik nu werkelijk de enige die zo'n wens heeft?

Paul07 03-08-10 23:51

Ja heb je wel gelijk in .. er zou tenminste een optie moeten zijn "shutdown completely" of "run in background" ofzo. Misschien zien we dit nog in komende software updates ? :)

apotheosis 03-08-10 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 514540)
Ben ik nu de enige die dat hele multitasken ferm irritant vind?
Als ik een app afsluit door op de home knop te duwen, dan wil ik ook dat die app afsluit en niet dat ze blijft hangen ergens in de achtergrond.

ook al beweerd apple dat het bijna niets verbruikt aan de batterij, het blijft onnodig batterij verbruiken.

Zou leuk zijn mocht je kunnen instellen welke apps je toestemming geeft om te multitasken. Moeilijk kan dat toch niet zijn?
Of ben ik nu werkelijk de enige die zo'n wens heeft?

Alleen een gps app ofzo moet je eruit doen bij dat multitasken.
Al dat andere zou geen probleem mogen hebben.

Harley4 04-08-10 00:00

SiNfuL iPhone Repo toevoegen in cydia sources, zit een hele fijne multitaskeruitzetterd tussen. Werkt perfect.

kal_el 04-08-10 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 514576)
SiNfuL iPhone Repo toevoegen in cydia sources, zit een hele fijne multitaskeruitzetterd tussen. Werkt perfect.

Heb je een naam? Vind niet direct iets.

roel88 04-08-10 00:31

@kal_el

ik gok op 'disable ios4 multitasking' :P

Electronaut 04-08-10 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 514573)
Alleen een gps app ofzo moet je eruit doen bij dat multitasken.
Al dat andere zou geen probleem mogen hebben.

Ik heb nu al een aantal dagen geprobeerd met Skype in de achtergrond te laten draaien, maar dit verbruikt toch echt veel batterij hoor!

Het is echt niet zo dat enkel GPS apps veel verbruiken in multitasking...

kal_el 04-08-10 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roel88 (Bericht 514610)
@kal_el

ik gok op 'disable ios4 multitasking' :P

Ja idd. Geen idee hoe ik daar over gelezen heb. Heb get nu draaiende. Is er ergens een switch om het terug in te schakelen? Tijdens er navigeren zou ik het wel nog willen (als ik gebeld word)

apotheosis 04-08-10 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Electronaut (Bericht 514617)
Ik heb nu al een aantal dagen geprobeerd met Skype in de achtergrond te laten draaien, maar dit verbruikt toch echt veel batterij hoor!

Het is echt niet zo dat enkel GPS apps veel verbruiken in multitasking...

Heb ik ook nergens gezegd; maar je ziet dat rechts bovenaan of er iets staat te draaien of niet meende ik? Je ziet als je afsluit toch zo'n pijltje ofzo staan, dan weet ik van,ola, ik moet bij multitasking de skype app of gps app ofzo dan wegdoen en dan ist opgelost maar bij games en heel wat andere apps heb ik dat niet voor.
Ik heb er geen last van in feite.

S¡mon 04-08-10 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Electronaut (Bericht 514617)
Ik heb nu al een aantal dagen geprobeerd met Skype in de achtergrond te laten draaien, maar dit verbruikt toch echt veel batterij hoor!

Het is echt niet zo dat enkel GPS apps veel verbruiken in multitasking...

Vind je het gek? Voor Skype heb je continue een internetverbinding nodig en is dus ook continue aan het zoeken. Bij locatie zie je gewoon een pijltje rechtsbovenin.

En daarnaast: als je uitlogt bij Skype blijft het ook niet in de achtergrond zoeken. Als je een radio app hebt, en je stopt de radio en je sluit af dan blijft het ook niet in de achtergrond.

Oh, en je kan de apps gewoon helemaal afsluiten als je wilt. 2x homeknop, druk op de app die je wilt afsluiten (ingedrukt houden) en dan op het rode pijltje. Niet zo'n heel fijne manier, maar toch.

Misschien moet Apple inderdaad een pop-up maken: "Wilt u dat de app "Skype" in de achtergrond blijft draaien? Ja, en vraag het me niet meer. Ja. Nee." ofzo.

Electronaut 04-08-10 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 514669)
Vind je het gek? Voor Skype heb je continue een internetverbinding nodig en is dus ook continue aan het zoeken. Bij locatie zie je gewoon een pijltje rechtsbovenin.

En daarnaast: als je uitlogt bij Skype blijft het ook niet in de achtergrond zoeken. Als je een radio app hebt, en je stopt de radio en je sluit af dan blijft het ook niet in de achtergrond.

Oh, en je kan de apps gewoon helemaal afsluiten als je wilt. 2x homeknop, druk op de app die je wilt afsluiten (ingedrukt houden) en dan op het rode pijltje. Niet zo'n heel fijne manier, maar toch.

Misschien moet Apple inderdaad een pop-up maken: "Wilt u dat de app "Skype" in de achtergrond blijft draaien? Ja, en vraag het me niet meer. Ja. Nee." ofzo.

Maar ik dacht toch dat het hele multitasking gebeuren de bedoeling had om apps in de achtergrond te laten draaien...

Als je constant alles handmatig moet afsluiten om batterij te sparen heb je er mijns inziens niets aan.

Mysteriousgirl_ 04-08-10 09:23

Mijn iphone slurpt echt batterij hierdoor. Echt niet normaal. Staat nu al op 92% terwijl ik hem pas een half uur uit de oplader heb.

McNessie 04-08-10 10:14

Helemaal mee eens. Als je een tijdje bezig bent, merk je dat de 3Gs (van mijn vriendin) steeds slomer wordt. Als je dan alles af wil sluiten ben je wel ff bezig. Graag een update hiervoor, denk ik.

MrMaikey 04-08-10 20:24

Ik vind het perfect om te switchen tussen me apps. Moet wel wennen om bepaalde apps af te sluiten die energie verbruiken maar dat vind ik geen probleem. Mensen roepen eeuwen om multitasking (waar men ook wel logisch moet nadenken dat het batterij blijft slurpen) en dan krijgen we het en dan is het niet goed. Ik begrijp wel dat er wellicht een mogelijkheid moet zijn via instellingen om het UIT te kunnen zetten, zo heb je iedereen blij.. Ik heb mezelf gewoon aangeleerd om regelmatig me progs uit te zetten, zo gaat me batterij echt niet snel op..:D

Als je hem van je oplader afhaalt lijkt het mij niet zo moeilijk ff alles uit te klikken.. Zo gepiept..

ballegooier 04-08-10 22:19

Ik vind het ineens helemaal niet meer zo erg dat ik niet kan multitasken. Heb het een tijdje (brak) geprobeerd op m'n 3G (via JB) maar buiten dat de 3G het niet aankan, beviel mij het 'managen' ook niet. Doet me weer denken aan Windows 98 en voortdurend via CTR-ALT-DEL via de task manager tasks deleten die je niet wilde dat ze draaien, of vastliepen. :D

waspoeder 05-08-10 11:34

Ik krijg me apps geneens in de background
hij sluit gewoon alles af :P (nimbuzz / skype / tomtom) etc
met backgrounder gaat het wel

28juni 05-08-10 14:32

wat is multitouch!!!

ik verwacht bij multitouch dat een programma continu actief is als ik een ander programma open heb. maar werkt nog erg weinig, komt dat door de ontwikkelaar die het nog niet op order heeft? skype doet het maar hyves totaal niet, iemand enig idee?

Electronaut 05-08-10 14:42

Bedoel je niet multitask ipv multitouch? ;)

Btw, nog niet alle apps zijn al aangepast om multitasking te kunnen gebruiken, dit moet door de developers zelf gedaan worden.

28juni 05-08-10 14:46

multitask idd
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Electronaut (Bericht 517436)
Bedoel je niet multitask ipv multitouch? ;)

Btw, nog niet alle apps zijn al aangepast om multitasking te kunnen gebruiken, dit moet door de developers zelf gedaan worden.


hopelijk gaan ze dat snel doen, merk nu nog niet de voordelen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.