iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Antenne probleem en garantie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66851-antenne-probleem-garantie.html)

Driesdk 04-08-10 11:35

Antenne probleem en garantie
 
Ik dacht dat het antenneprobleem allemaal wel zou meevallen. Ik ben altijd bij de mensen geweest die het overroepen vond, en de commotie niet waard.

Ik zit hier nu in hasselt (BE). 5 streepjes bereik. iOS 4.0.1
Ik houd de iPhone gewoon in mijn linkerhand, zonder hard te knijpen, zonder de hele iPhone te omsluiten, gewoon in mijn linkerhand. Binnen de minuut sta ik op 1 streepje, en als ik dan nog even wacht,...No service
Ik heb het zwarte streepje in mijn handpalm liggen, maar dit gaat niet anders, ik ben linkshandig, en ik ga mijn telefoon niet tussen mijn duim en wijsvinger klemmen elke keer dat ik hem wil vastnemen.

Gisteren zat ik in een kelder met 3 streepjes ontvangst, gewoon de telefoon in de linkerhand houden is genoeg voor een 'no service' te krijgen. Kan ik nu dus niet meer bellen als mijn signaal supersterk is? Dat kan de bedoeling niet zijn van een nieuw antenne ontwerp, mijn 3G had nergens last van in diezelfde kelder, altijd zonder problemen kunnen telefoneren.

Gisteren heb ik mijn eerste "lang" telefoontje gedaan. Na 16 minuten is mijn verbinding uitgevallen bij volle ontvangst bij aanvang van het gesprek. Of dit nu te maken had met mijn telefoon, of met de tegenpartij,...het krijgt het voordeel van de twijfel, maar ik wil niet dat dit meer gaat gebeuren.

Apple zegt dat dit bij elke telefoon is, maar andere telefoons hebben die zwakke plek niet ingebouwd op een plek waar je altijd je hand hebt, wanneer je de telefoon vast hebt.

Wat moet ik hier nu mee gaan doen, heb ik recht om binnen mijn garantietermijn toch terug naar Mobistar te gaan, en een nieuwe te vragen als dit zich blijft voordoen?
Kan ik binnen een half jaar (als Apple bijvoorbeeld stilzwijgend het probleem hardwarematig moest aangepakt hebben) Naar mobistar stappen, zeggen dat het me na een half jaar ongelofelijk stoort, en een nieuwe krijgen in garantie?
Het is maar te hopen, want als dit blijft voortduren op deze manier heb ik een ongelofelijke miskoop gedaan.

Ik ben geen mierenneuker, ik gebruik 15 jaar uitsluitend Apple hard -en software, en heb Apple in deze "antennagate" altijd verdedigd, maar ik moet wel in staat zijn om langer dan 15 minuten te kunnen bellen in een gebied waar de ontvangst niet maximaal is met een telefoon van 750 euro.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:02.