iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   E-mail ophalen en verzenden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/670-e-mail-ophalen-verzenden.html)

teunis 07-10-07 18:51

E-mail ophalen en verzenden
 
Ik probeer van mijn netwerk email af te halen met mijn iphone,dat moet toch willen?Ik heb volgens mij alles goed ingevuld maar toch werkt het niet,of ben ik mis en wil het niet?

stephenvis 10-10-07 19:57

Welk programa gebruik je? Het standaard e-mail programa? En wat je gebruik je normaal , gmail ?

shorty 10-10-07 20:18

Beetje weinig informatie inderdaad. Laat eens zien hoe je de instellingen op je iPhone hebt? En je weet zeker dat je connectie hebt met je Wi-Fi en/of GPRS?

teunis 10-10-07 23:24

e-mail
 
Ik heb wel verbinding met Wi-Fi,internet werkt prima maar kan geen mail binnen krijgen ik gebruik de instellingen van @home pop3 incoming mail sever en smtp instellingen heb ik wel goed ingesteld.

shorty 11-10-07 00:21

En je krijgt geen foutmelding of iets dergelijks?

Probeer je het echt via Wi-Fi (dus via @Home) of via GPRS? Kan zijn dat @Home toegang vanaf een NIET @Home ip (GPRS) blockt.

teunis 11-10-07 08:18

echt via @home

iCulture 11-10-07 08:36

Sorry Teunis, met deze summiere informatie kunnen we echt niets. Welke gegevens heb je waar ingevuld op de iPhone? Hoe meer info, hoe beter we kunnen helpen.

teunis 11-10-07 09:00

email
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 6034)
Sorry Teunis, met deze summiere informatie kunnen we echt niets. Welke gegevens heb je waar ingevuld op de iPhone? Hoe meer info, hoe beter we kunnen helpen.

name...mijn eigen naam

adress...mijn email adres
(incoming mail server)
description....email
host name...mail.home.nl
user name...?(weet ik)
password...?(weet ik)

outgoing mail server

host name...smtp.home.nl
user name...niks(optional)
password...niks(optional)

stephenvis 11-10-07 12:33

volgens mij moet het zo:

uitgaande mail (SMTP) = mail.home.nl
gebruikersnaam: het geddelte dat staat voor @ in je e-mail adres

teunis 11-10-07 19:33

email
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stephenvis (Bericht 6084)
volgens mij moet het zo:

uitgaande mail (SMTP) = mail.home.nl
gebruikersnaam: het geddelte dat staat voor @ in je e-mail adres


oke,ga ik proberen.

bedankt

teunis 11-10-07 19:41

email
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door teunis (Bericht 6199)
oke,ga ik proberen.

bedankt


geeft iedere keer aan...cannot connect using ssl,do you want to try up the account without ssl?

teunis 11-10-07 19:44

email
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door teunis (Bericht 6201)
geeft iedere keer aan...cannot connect using ssl,do you want to try up the account without ssl?


gelukt het werkt,bedankt voor jullie advies.

stephenvis 11-10-07 20:12

Wat heb je nu eiteindelijk gedaan? en graag gedaan ;)

teunis 11-10-07 20:40

email
 
alles opnieuw ingesteld waarschijnlijk had ik bij smtp iets verkeerd ingevuld.

Ibby 07-11-07 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door teunis (Bericht 6220)
alles opnieuw ingesteld waarschijnlijk had ik bij smtp iets verkeerd ingevuld.

Werkt die home mail nog steeds bij je naar wens?
Ik krijg het niet voor elkaar met pop3 van @home.

Krijg telkens:
cannot connect using ssl,do you want to try up the account without ssl?

Blijkbaar is de iPhone makkelijker te unlocken, hacken en prefixen dan simpelweg een mail account in te stellen!

En ja mijn gegevens zijn goed ingevoerd :)

KleineAap 08-11-07 01:47

Ik zou het fout kunnen hebben, maar volgens mij mag je van @Home niet van een netwerk anders dan dat van @Home mail versturen, je kan dus wel mailen vanaf je Wi-Fi thuis, maar niet vanaf bijvoorbeeld werk of school als die geen @Home abonnee zijn...

shorty 08-11-07 02:36

Ibby, je moet dan gewoon proberen zonder SSL. Dan doet hij het vaak wel. Verder kan het inderdaad zo zijn dat @home de boel niet doorlaat vanaf een niet-@home IP, zoals KleineAap hierboven al opmerkt.

Ibby 08-11-07 19:29

Ik had die SSL inderdaag uitgezet en ook die EDGE.
Verbind naar @home via mijn W-lan router.
Dus hetzelfde als mijn laptop.

Mijn iPhone kan blijkbaar wel verbinding maken, want als ik tegelijkertijd via mijn PC de mail ophaal, dan blijkt de account al in gebruik te zijn.

Ook vreemd is dat ik de SMTP poort niet vast kan zetten in de advanced settings.
Als ik die poort verander in 25, dan komt er achter het SMTP adres 25 te staan:
Dus mail.home.nl:25

Als ik dan die 25 weer weg haal, dan komt er bij advanced weer poort 537 te staan!
Echt vaag dus.

Email werkt dus nog niet op mijn iPhone :(

Ibby 09-11-07 19:58

Nou inmiddels heb ik het zo opgelost.

Via iTunes mijn email gesynchroniseerd met de phone.
Toen werkte de inkomende mail in één keer perfect.
Het zijn overigens precies dezelfde instellingen als die ik er met de hand in had gezet :confused:

Uitgaand is gewoon niet aan de gang te krijgen.
Dus nu heb ik mijn Gmail account op POP geactiveerd en de SMTP gegevens in mijn iPhone gezet.
En ja hoor, ik kan nu ook verzenden :)

Al met al niet echt simpel dus.
Unlocken, prefixen 60 minuten.
Mail instellen 3 dagen :eek:

Arne2606 20-11-07 01:42

Kan iemand mij misschien ook helpen? Mijn instellingen staan allemaal goed. Heb een pop3 account van tiscali ingevoerd. Enige wat er staat bij mail is Laad nog 25 berichten...
Refreshen etc. heeft totaal geen zin. Synchroniseren werkt ook niet ....

Hoe krijg ik mijn mail werkend?

Overigens gaat mail versturen zonder problemen

Ibby 20-11-07 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arne2606 (Bericht 17662)
Heb een pop3 account van tiscali ingevoerd.

Invoeren werkte bij mij ook niet.
Heb hem daarna met mijn email account gesynct via iTunes en toen werkte het wel.
Overigens precies dezelfde instellingen als ik had ingevoerd.
Erg vreemd dus.

panne015 05-12-07 22:49

Tiscali mail instelling

incoming mail server
- Hostname: pop3.tiscali.nl
- Username "je account naam"
- Password "je wachtwoord
- Gebruik als serverpoort: "110
- Zorg ervoor dat Secure Sockets Layer (SSL) staat uitgeschakeld.

outgoing mail server
- Host name smtps.tiscali.nl:25
- User name LEEG LATEN !
- Password LEEG LATEN !
- Gebruik als serverpoort: 25
- Zorg ervoor dat Secure Sockets Layer (SSL) staat uitgeschakeld.

nicok 06-12-07 12:50

Heb XS4ALL.
Bij outgoing settings komt er automatisch als serverport 587 te staan.
Mail is dan echter niet te verzenden.
Verander ik de serverport in 25, dan gaat de mail er keurig uit.
Echter daarna is bij outgoing mailserver 25 aan de servernaam toegevoegd (smtp.xs4all.nl:25) en is verzenden weer niet mogelijk.
Ook als ik het account via Itunes synchroniseer met een Imac blijft als serverport weer 587 in de Iphone te staan, terwijl dat in de Imac toch echt 25 is.
Wie weet een oplossing ?

Celf 07-12-07 20:07

Ik heb (als Telfort gebruiker) zo ongeveer alle suggesties in deze thread gebruikt, inclusief alle genoemde poortnummers maar ik krijg mijn mail niet verzonden. Gisteren dacht ik even dat het was gelukt maar ik had even daarvoor gesynced.....was mijn smtp.telfortmail.nl overschreven met mijn standaard smtp.hetnet.nl en lukte het dus via Wi-Fi zonder dat ik er erg in had.

Via GPRS lukt het dus absoluut niet. Instellingen ongeveer 434 keer gecontroleerd. Dit is mijn eerste pda\phone waarmee me dit nog niet is gelukt:(

antwoord gevonden.

Het vervelende zit 'm (klinkt raar omdat het eigenlijk een geweldige optie is) in het feit dat GPRS automatisch overschakelt op Wi-Fi zodra het een vertrouwd netwerk tegenkomt. Als je mail opzet en alleen thuis de mail gebruikt (via Wi-Fi) zul je geen probleem ondervinden omdat de goede instellingen automatisch via itunes gesynced worden.

Mijn probleem is dat mijn Hetnet account niet te benaderen is middels GPRS, daarvoor het ik mijn GPRS SMTP server voor nodig en die is van Telfort.

Op een of andere wijze wil mijn mail (dit probleem heb ik nooit met een pocketpc gehad) niet synchroniseren via Wi-Fi indien met telfortmail smtp server gebruikt wordt, wel met de standaard hetnet smpt server.

Ik heb mijn mail nu opgezet waarbij ik eerst de Wi-Fi heb uitgeschakeld. Ik heb alle gegevens gebruikt die ik altijd voor mijn GPRS verbinding gebruikt heb.....en zie daar.....het werkt.

Schakel ik Wi-Fi weer in werkt het binnenshuis niet meer.....buitenshuis (buiten bereik van mijn router) werkt het weer goed.

nicok 08-12-07 10:11

Ik heb twee dagen geleden diverse malen de email-instellingen opnieuw gedaan.
Steeds via synchroniseren met Itunes.
Tot m'n verbazing gaat het verzenden van emails nu al twee dagen prima.
De XS4ALL-instellingen, zoals ze nu in de Iphone staan:
Outgoing mail server / Hostname = smtp.xs4all.nl:25
Advanced / Outgoing Settings / Server Port = 25
Iphone OS =1.1.2

ETphone 10-01-08 21:11

Dank Nicok, ik heb namelijk hetzelfde probleem met xs4all maar ga nu jouw route maar eens bewandelen.

piebas 11-01-08 10:39

Ik denk dat een deel van de problemen m.b.t. het verzenden van mail zit in het feit dat zodra je GPRS gebruikt je een andere server voor uitgaande mail moet gebruiken of een server met gebruikersnaam en wachtwoord omdat je vanaf een ander netwerk komt.

ETphone 13-01-08 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ETphone (Bericht 38840)
Dank Nicok, ik heb namelijk hetzelfde probleem met xs4all maar ga nu jouw route maar eens bewandelen.

Het is me gelukt! Dankzij de vele tips in deze rubriek. Mijn instellingen zijn als volgt:
in box
Hostname: imap.xs4all.nl
Username: X (hetzelfde als op je desktop/laptop)
Password: X (idem)
Server poort 143
SSL uit

out box
Hostname: smtp.xs4all.nl
Username: Leeg gelaten
Password: Leeg gelaten
Server poort 25
SSL uit

phoneware 22-01-08 23:17

Als ik via POP3 mijn mail ophaal wordt normaal gesproken de POP3 box leeg gemaakt. Is dit met ophalen van mail met de iphone ook zo of blijft de mail nog op de mailserver staan?

tommy3264 24-01-08 18:16

bij mij gaat de mail versturen en ophalen ook niet . kan er mij iemand zeggen wat de hostnaam is van telenet . is dat pop.telenet.be?

RJM 26-01-08 21:33

Als je iPhones standaardinstelling gebruikt laat-ie alle binnengehaalde berichten op de server staa.

RJM 26-01-08 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door phoneware (Bericht 46102)
Als ik via POP3 mijn mail ophaal wordt normaal gesproken de POP3 box leeg gemaakt. Is dit met ophalen van mail met de iphone ook zo of blijft de mail nog op de mailserver staan?

Als je iPhones standaardinstelling gebruikt laat-ie alle binnengehaalde berichten op de server staan.

RJM 26-01-08 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicok (Bericht 25112)
Ik heb twee dagen geleden diverse malen de email-instellingen opnieuw gedaan.
Steeds via synchroniseren met Itunes.
Tot m'n verbazing gaat het verzenden van emails nu al twee dagen prima.
De XS4ALL-instellingen, zoals ze nu in de Iphone staan:
Outgoing mail server / Hostname = smtp.xs4all.nl:25
Advanced / Outgoing Settings / Server Port = 25
Iphone OS =1.1.2

werkt perfect! goeie tip waarvoor dank...

tommy3264 29-01-08 22:51

bij mij ook laat nog 25 berichten weet alleen niet of bij mij de instellingen juist staan. kan dat iemand mij stap voor stap uitleggen .Ik beb een proximus abonnement en ben bij telenet(belgie) voor email

pittie 06-04-08 15:29

Help !!! weet iemand hoe je de mail instellingen van Hetnet werkend krijgt ????

rafi 15-04-08 11:24

Mail werkt niet meer
 
Heeeelllllp:confused:,

Kan iemand mij helpen met het volgende.
Wanneer ik op het icoontje van mijn mail druk dan gaat het scherm na 1 seconde weer terug naar het homescreen.
Het heeft eigenlijk altijd gewerkt. Na een nieuwe unlock sessie (ziphone), was vast gelopen, werkte het niet meer. Alle gegevens staan nog steeds goed bij mijn mailadres.
Ik heb FW 114.

Micronics 15-04-08 12:11

Herhaal?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rafi (Bericht 98686)
Heeeelllllp:confused:,

Kan iemand mij helpen met het volgende.
Wanneer ik op het icoontje van mijn mail druk dan gaat het scherm na 1 seconde weer terug naar het homescreen.
Het heeft eigenlijk altijd gewerkt. Na een nieuwe unlock sessie (ziphone), was vast gelopen, werkte het niet meer. Alle gegevens staan nog steeds goed bij mijn mailadres.
Ik heb FW 114.

Klink als een kcufup van ZiPhone. Restoren en opnieuw unlocken lijkt me. Probeer anders eens iLiberty.

Heb zelf overigens 3.0 van ZiPhone gebruikt om 114FW te unlocken. Doet het prima bij me.

inZ- 17-04-08 19:46

Exact hetzelfde probleem hier... niemand een andere oplossing?

duikieduikie 19-04-08 14:22

hallo kan iemand mij zeggen of je mail kan versturen en ontvangen met een bijlage die je kan opendoen (bv foto's, pps, en filmpjes....enz), ik zie een paperclip maar vind de bijlage niet,:confused: ik ben nog maar pas in bezit van mijn I-Phone:) en dus nog een leek. Ook vraag ik mij af of het normaal is dat de baterij bijna alle dagen moet opgeladen worden. mijn Wi-Fi staat uit kan het zijn dat er andere dingen veel wegnemen van de baterij of is dit eigen aan het toestel.
Alvast bedankt voor de reacties

Just8KB8 20-04-08 12:08

Ik heb mijn email ook aan de gang gekregen met de tips op deze pagina. Voor iedereen die het wil weten bij deze de instellingen voor een @home pop-mail account (werkt ook via GPRS en hoeft dus niet via een Wi-Fi netwerk te lopen).

Incoming mail
Hostname: mail.home.nl
Username: <jouwnaam> Hier dus niet @home.nl achter zetten!
Password: <jouwpassword>

Outgoing mail
Hostname: mail.home.nl
Username: <leeg laten>
Password: <leeg laten>

Cheers!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:07.