//

3G of 3GS

3G of 3GS discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn 3G draait nu lekker op os 4.0.1 maar nu vraag ik mij af of het "opbrengt" om een 3GS te kopen. Wat is daar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-08-10, 11:03
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard 3G of 3GS

Mijn 3G draait nu lekker op os 4.0.1 maar nu vraag ik mij af of het "opbrengt" om een 3GS te kopen.
Wat is daar beter aan dan de 3G?
Een betere camera is volgens mij zo wat het belangrijkste of vergis ik mij?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-10, 11:18
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Wellicht kan dit overzicht je helpen: Apple - iPhone - Technische specificaties van iPhone 3GS
Ik zou overigens voor de iPhone 4 gaan, die is vele malen beter dan de iPhone 3G en de iPhone 3GS samen
  #3  
Oud 07-08-10, 11:34
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Wellicht kan dit overzicht je helpen: Apple - iPhone - Technische specificaties van iPhone 3GS
Ik zou overigens voor de iPhone 4 gaan, die is vele malen beter dan de iPhone 3G en de iPhone 3GS samen
ja maar ik ben er zo eentje dat iets ouders koopt wanneer iets nieuws uitkomt.
De prijs van de 4 vind ik wel echt te hoog.
  #4  
Oud 07-08-10, 11:43
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Bekijk deze sites eens:
Verschil tussen iPhone 3G en 3GS
Of deze:
Apple Telefoons vergelijken? De beste Apple mobiele telefoons op VERGELIJK.NL
  #5  
Oud 07-08-10, 11:48
Stefan9876 Stefan9876 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kampen
Berichten: 23
Standaard

Hier zijn genoeg website's waar je verschillen kunt zien, kijk ook even op youtube.

Ik zou voor de Apple iPhone 4 gaan, anders heb je één generatie late iPhone aangeschaft.
  #6  
Oud 07-08-10, 12:30
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maltje Bekijk bericht
ja maar ik ben er zo eentje dat iets ouders koopt wanneer iets nieuws uitkomt.
De prijs van de 4 vind ik wel echt te hoog.
voor 100 euro meer heb je echt een toestel dat veeeeeeeel beter is. En dubbel zoveel opslag heeft ook al
  #7  
Oud 07-08-10, 12:33
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Vergeten te vermelden.
Ik zou een 3GS in occasie kopen dus dan is het prijsverschil toch een pak groter dacht ik.
  #8  
Oud 07-08-10, 14:04
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maltje Bekijk bericht
Mijn 3G draait nu lekker op os 4.0.1 maar nu vraag ik mij af of het "opbrengt" om een 3GS te kopen.
Wat is daar beter aan dan de 3G?
Een betere camera is volgens mij zo wat het belangrijkste of vergis ik mij?
Veel verschil is er niet tussen de 3G en 3Gs, de 3Gs is beetje sneller en daardoor kan deze alle of de meeste games zonder probleem afspelen.
De camera voor foto's en filmpjes mee te filmen vind ik bij de 3Gs niet goed, als er redelijk wat lawaai is dan hoor je alleen maar gekraak tijdens je filmpje en de kwaliteit is ook geene vetten, je hebt ook geen flitser, dat is de reden waarom ik niet veel op youtube ofzo heb geplaatst omdat het niet goed genoeg was.
Nu de van 3G naar 3Gs gaan is dom.
Spaar een beetje langer ofzo en koop u dan de iphone 4 ofzo maar zeker niet de 3Gs. Die is de dag vandaag geen 400 euro meer waard vind ik, ik heb zelfs nu de samsung wave gezien die 300 euro online kost en die kan meer dan de 3Gs en is ook mooier enz...
Als je goed wil zitten moet je dus voor de iphone 4 gaan.
Ik heb mijn topic review iphone 4 hier in één van m'n latere posts meende ik een filmpje geplaatst die met de 4 is en eentje eronder mee de 3Gs, laat maar eens weten wat je ervan vind .
Nog iets; occasie kopen is meestal nog een probleem vind ik bij de 3Gs; de batterijduur; die gaat echt snel plat zijn altijd, zeker als die al bijna 1jaar oud is dan heeft deze er vond ik nog meer last van.

Als je echt maar dan echt niet die iphone 4 kan kopen dan heb ik maar 2 opties voor u: oftewel behoud je je iphone 3G oftewel koop je een splinternieuw toestel maar dan van een ander merk.
Mijn raad; spaar een beetje langer nog door en koop dan de iphone 4 of blijf nog 1 jaartje nu met je oude iphone verder doen en koop dan volgend jaar de nieuwe iphone en begin er nu al voor te sparen, op 1j tijd moet dit toch wel lukken denk ik .
  #9  
Oud 07-08-10, 14:30
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Veel verschil is er niet tussen de 3G en 3Gs, de 3Gs is beetje sneller en daardoor kan deze alle of de meeste games zonder probleem afspelen.
De camera voor foto's en filmpjes mee te filmen vind ik bij de 3Gs niet goed, als er redelijk wat lawaai is dan hoor je alleen maar gekraak tijdens je filmpje en de kwaliteit is ook geene vetten, je hebt ook geen flitser, dat is de reden waarom ik niet veel op youtube ofzo heb geplaatst omdat het niet goed genoeg was.
Nu de van 3G naar 3Gs gaan is dom.
Spaar een beetje langer ofzo en koop u dan de iphone 4 ofzo maar zeker niet de 3Gs. Die is de dag vandaag geen 400 euro meer waard vind ik, ik heb zelfs nu de samsung wave gezien die 300 euro online kost en die kan meer dan de 3Gs en is ook mooier enz...
Als je goed wil zitten moet je dus voor de iphone 4 gaan.
Ik heb mijn topic review iphone 4 hier in één van m'n latere posts meende ik een filmpje geplaatst die met de 4 is en eentje eronder mee de 3Gs, laat maar eens weten wat je ervan vind .
Nog iets; occasie kopen is meestal nog een probleem vind ik bij de 3Gs; de batterijduur; die gaat echt snel plat zijn altijd, zeker als die al bijna 1jaar oud is dan heeft deze er vond ik nog meer last van.

Als je echt maar dan echt niet die iphone 4 kan kopen dan heb ik maar 2 opties voor u: oftewel behoud je je iphone 3G oftewel koop je een splinternieuw toestel maar dan van een ander merk.
Mijn raad; spaar een beetje langer nog door en koop dan de iphone 4 of blijf nog 1 jaartje nu met je oude iphone verder doen en koop dan volgend jaar de nieuwe iphone en begin er nu al voor te sparen, op 1j tijd moet dit toch wel lukken denk ik .
Bedankt voor u degelijke visie!!
  #10  
Oud 07-08-10, 15:40
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik ben het er niet echt mee eens. De 3GS is ten opzichte van de 3G misschien wel een kleine update, maar het redelijk waard als je nog niet voor de iPhone 4 wilt gaan. De goedkoopste 3GS heb je bij Vodafone (later in deze post meer). Het voordeel van de 3GS is dat er betere grafische mogelijkheden zijn, er een kompas in zit (wat soms echt handig is bij games, of gewoon bij Google Maps) maar ook de snelheid: apps laden veel sneller dan op een 3G en alles loopt veel lekkerder. Ook is het natuurlijk een voordeel dat de software meer ondersteunt zoals multitasking. De batterij is ook zeker een voordeel t.o.v. de 3G. Het is misschien niet geweldig, maar je kan er gewoon de hele dag meedoen. En dan natuurlijk de camera. Ik ga niet liegen: het is niet een geweldige camera, maar onder perfecte omstandigheden (dus bijvoorbeeld veel licht) kunnen er hele mooie foto's worden gemaakt. Videokwaliteit ziet er prima uit op kleine schermpjes, maar zodra je het op een groter scherm gaat bekijken (zoals op een televisie) ziet het er niet zo goed uit (omdat het in een lage resolutie wordt opgenomen).

Daarnaast is er ook nog voice control (wat in sommige gevallen handig kan zijn als je bezig bent), of bijvoorbeeld de oortjes: muziek pauzeren, vooruit of achteruit spoelen, zachter of harder, binnenkomende gesprekken beantwoorden (via de ingebouwde microfoon) en dat soort dingen. Qua software kan de 3GS ook nog simpelweg veel meer aan.

De 3GS is zeker een stuk beter dan de 3G, en je zou nooit meer terug willen naar een 3G zodra je de 3GS als telefoon hebt gehad.

Nu de abonnementen in Nederland:
Citaat:
Vodafone
iPhone - Telefoons - Privé - Vodafone Online Winkel.

Bij Vodafone moet je voor het 8 GB model 80 euro bijbetalen, en bij het goedkoopste abonnement krijg je dan 200 belminuten en 400 smsjes. De eerste 6 maanden 17.25 en daarna 34.50. Nadeel is dat je er nog wel twee jaar aan vast zit:

80 (iPhone 3GS 8 GB) + 6*17.25 + 18 * 34.50 = 80 + 724.50 = 804.50 euro.

Het is en blijft veel geld, maar je betaalt vooral voor het abonnement waar - zoals ik al zei - 200 belminuten en 400 smsjes inzitten. Je hebt ook een erg betrouwbaar netwerk (betrouwbaarder dan van T-Mobile) en je hebt sneller internet dan bij T-Mobile: namelijk 3.6 Mbps.

Misschien een ander voordeel is nog dat ze ook de witte en zwarte modellen hebben van 32 GB, terwijl T-Mobile die niet meer heeft. Nog een voordeel is, is dat ze standaard simlockvrij zijn. Je kan er in het buitenland, als je bijvoorbeeld op vakantie bent, gewoon een willekeurig simkaartje instoppen.

Ik heb niks kunnen vinden over 1-jarige abonnementen.
Citaat:
T-Mobile
iPhone 3GS abonnementen voor de iPhone - T-Mobile

Bij T-Mobile krijg je bij het goedkoopste abonnement 150 belminuten en smjes. Daarbij moet je ook nog eens 60 euro bijbetalen voor de iPhone 3GS 8 GB zelf. Ook zijn er 26.25 euro aansluitkosten. Bij Vodafone heb je geen aansluitkosten.

60 (iPhone 3GS 8 GB) + 24*29.95 + 26.25 = 805.05 euro.

Kortom: bij T-Mobile ben je 55 cent meer kwijt dan bij Vodafone i.c.m. een 2-jarig abonnement. T-Mobile krijg je dan wel minder belminuten en smjes, en is het internet iets slomer (2 Mbps, i.p.v. 3.6 Mbps). Als je een 2-jarig abonnement zoekt is Vodafone dus de echte winnaar.

Je kan er echter ook een 1-jarig abonnement nemen. Dan moet je nog wel 260 euro bijbetalen. De totale kosten over 1 jaar worden dan:

260 + 12*29.95 + 26.25 = 645.65 euro.

Aangezien Vodafone geen 1-jarig abonnement als keuze heeft, wint T-Mobile hierbij dus gewoon. Bij T-Mobile kan je de iPhone na 1 jaar gratis, officieel door Apple, simlockvrij laten maken.
Vodafone is dus de beste keuze, maar als je een 1-jarig abonnement wilt gewoon voor T-Mobile gaan.
  #11  
Oud 10-08-10, 19:33
Ekkerd Ekkerd is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kartonnen doos
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Wellicht kan dit overzicht je helpen: Apple - iPhone - Technische specificaties van iPhone 3GS
Ik zou overigens voor de iPhone 4 gaan, die is vele malen beter dan de iPhone 3G en de iPhone 3GS samen
In welk opzicht dan? De snelheid tussen de 3GS en Iphone 4 valt reuze mee..
Het enige voordeel is dat je een flitser hebt en een camera voorop?
En laten we maar niet hebben over de ''death grip''.. Nee, ik blijf bij mijn 3GS
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Backup Itunes van 3gs 16gb naar 3gs 8gb Itoon iTunes 4 31-07-10 16:12
16g 3GS org. siml. vrij VS 32g 3GS jailbreak djaell Koopinformatie Nederland 4 30-09-09 11:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:38.