//

Deathgrip weldegelijk een probleem

Deathgrip weldegelijk een probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gister mijn iPhone 4 mogen ontvangen. Probeer de 'death grip' voor de grap eens tijdens een speedtest met bijv de speedtest.net app. Ik zie de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 13-08-10, 01:37
desonnaville desonnaville is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 103
Standaard

Gister mijn iPhone 4 mogen ontvangen. Probeer de 'death grip' voor de grap eens tijdens een speedtest met bijv de speedtest.net app. Ik zie de snelheid wel degelijk afnemen met Vodafone. Mijn bereik valt niet weg, maar het is duidelijk aanwezig.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 13-08-10, 01:44
Tuttel Tuttel is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Ik vond echt het hele verhaal zo ontzettend uit het verband gerukt, dacht er zal vast wel iemand er wat last van hebben, maar vast ik niet en anders zal het nooit zo erg zijn...

Wel dus, het is verder echt een top apparaat en ga hem er niet voor weg doen, maar zo gauw ik met een vinger op de streep kom ben ik binnen luttele seconden het signaal kwijt, maakt niet uit waar ik in Nederland sta. Ook gewoon afgebroken gesprekken als ik niet oplet. Ik was echt verbijsterd dat ik het had en dat het inderdaad zo erg was als de 'zeikerds' (zoals ik toen dacht) beweerde.
  #63  
Oud 13-08-10, 02:49
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Mijn Situatie mbt Death Grip - Rotterdam - T-Mobile

-Thuis (R-dam Zuid, nooit 3G gehad, altijd GPRS) -> Geen last van Death Grip, welke stand dan ook. Constant 5 streepjes.

-Centrum (R'dam, prima 3G) -> heel veel last van death Grip, slechts 2 of 3 streepjes

Ongewild let ik steeds op bereik/death grip, uitermate vervelend.
  #64  
Oud 13-08-10, 03:52
BruceSV's schermafbeelding
BruceSV BruceSV is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amstelveen
Berichten: 321
Standaard

Heb alleen als ik moeite doe om de DG toe te passen verlies van 1 tot 2 streepjes bij bellen totaal geen last...
  #65  
Oud 17-08-10, 14:29
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard Van 3gs naar Iphone 4

Nu de iphone 4 er is en mijn oudste zoon graag de 3gs wil dacht ik eraan om het 3gs abbo over te dragen naar mijn zoon zodat ik een nieuw abbo kon afsluiten om de iphone4 te kunnen nemen.
Ik vind zelf het voordeel dat de iphone 4 een betere camera en video optie heeft.
Dat antenne probleem is dan wel weer enigzins verontrustend hoewel ik nu ook een iskin hoesje voor mijn 3gs gebruik zou ik dat ook bij de iphone 4 kunnen doen.

Vraagje is toch , gezien het mooie design van de iphone 4, is het dan toch de moeite waard om de iphone 4 te nemen ondanks het antenneprobleem ?
Ik hoopte ook dat het wel zou meevallen, maar wat ik nu toch lees..... ?

Graag jullie mening.
  #66  
Oud 17-08-10, 14:46
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate Bekijk bericht
Nu de iphone 4 er is en mijn oudste zoon graag de 3gs wil dacht ik eraan om het 3gs abbo over te dragen naar mijn zoon zodat ik een nieuw abbo kon afsluiten om de iphone4 te kunnen nemen.
Ik vind zelf het voordeel dat de iphone 4 een betere camera en video optie heeft.
Dat antenne probleem is dan wel weer enigzins verontrustend hoewel ik nu ook een iskin hoesje voor mijn 3gs gebruik zou ik dat ook bij de iphone 4 kunnen doen.

Vraagje is toch , gezien het mooie design van de iphone 4, is het dan toch de moeite waard om de iphone 4 te nemen ondanks het antenneprobleem ?
Ik hoopte ook dat het wel zou meevallen, maar wat ik nu toch lees..... ?

Graag jullie mening.
Ik vind het probleem zwaar overdreven. Je hebt er pas echt last van als je op plaatsen bent met slechte ontvangst (1 of 2 blokjes).

Met vorige iPhones had je wss helemaal geen ontvangst op deze plaatsen.

Ik had hiervoor een 2G. Op een bepaalde plaats waar ik veel kom had ik met de 2G geen of zeer weinig ontvangst. (tussen "No service" en 2 blokjes). Met de iPhone 4 heb ik altijd 3-4 blokjes op die zelfde plaats. Als ik dan een deathgrip uitvoer zakt de ontvangst naar 1-2 blokjes. Dus nooit naar "No service".
Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat deathgrip niet zo groot probleem is, maar gewoon veel in de pers is gekomen.

Gisteren heb ik mijn bumper ontvangen en daarmee is het probleem uiteraard volledig weg.
  #67  
Oud 17-08-10, 14:51
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Dus vanuit dat oogpunt op zich wel de moeite waard om de 3gs te verruilen voor de iphone 4 ? Heb nu een 32gig 3gs, maar voor de 32 gig moet je bij de iphone 4 wel erg veel bijbetalen. Ben haast geneigd om dan de 16 gig te nemen.

Een bumper zou ik op zich weer nemen (net zoals iskin hoesje bij de 3gs), maar moet toegeven dat een bumper bij de iphone 4 wel het design teniet doet.
  #68  
Oud 17-08-10, 14:57
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Een bumper doet idd het design teniet maar ik vind die echt nodig.

Door de bumper komt het glas nooit rechtstreeks in aanraking met de grond en dat is nodig. Het mag mss wel sterk glas zijn, het kan nog steeds breken. De bumper zal daartegen bescherming bieden. De iPhone 4 is echt wel fragieler dan voorgaande versies.
  #69  
Oud 17-08-10, 15:02
SwooZy SwooZy is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Het enige verschil waar je het zeker bij merkt is met 3G aan, die wil wel eens wegvallen maar zoals kdhoe al aangeeft, heb ook nog nooit wegvallende gesprekken gehad.
  #70  
Oud 17-08-10, 15:05
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Dus wel de moeite om mijn 3gs aan mijn oudste zoon over te dragen zodat ik de iphone 4 kan kopen ?
Het antenne probleem is niet zo dat ik uberhaupt niet moet doen en tevreden moet zijn met de 3gs (afgezien van het feit dat mijn oudste zoon nu graag de 3gs wil). Mijn zoon heeft nu de htc hd2 maar is daar niet tevreden over. Volgens mij is die htc hd2 simlock vrij en kan hij die verkopen (die htc heeft ie via mijn oude kpn abbo gratis dus de opbrengst is voor mij ).
Ik baal alleen dat ik voor een 32 gig (die ik nu bij mijn 3gs heb) zoveel moet bij betalen bij een iphone 4.
Moeite waard om dan toch maar de 16 gig te doen ?
Met de betere camera en film mogelijkheden , zal ik missschien meer gaan foto's maken en filmpjes maken. Ik heb nu weliswaar de 32 gig bijna vol staan maar komt ook omdat ik zo goed als mijn volledige mp3 collectie erop heb staan.
  #71  
Oud 17-08-10, 15:08
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SwooZy Bekijk bericht
Het enige verschil waar je het zeker bij merkt is met 3G aan, die wil wel eens wegvallen maar zoals kdhoe al aangeeft, heb ook nog nooit wegvallende gesprekken gehad.
Dat de 3G wegvalt ligt deels aan de provider. Er is gewoon veel minder 3G dekking, dan 2G.
  #72  
Oud 17-08-10, 15:10
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Het klopt wel dat de iPhone 4 beter ontvangst heeft. Daar waar je met oudere iPhone modellen "No Service" te zien kreeg heb je nu 1 of 2 streepjes. Het probleem is echter, als je de antenne linksonderin verbergt wordt het signaal minder sterk en dan kunnen er net 1 of 2 streepjes af gaan. Het probleem doet zich vooral voor bij 3G, aangezien het GSM netwerk in Nederland heel erg stabiel en goed is en dat je voor GPRS vaak 4 of 5 streepjes hebt.

Ik heb mijn bumper vandaag ontvangen en het probleem doet zich ook niet meer voor (aangezien ik de antenne niet meer kan verbergen). De bumper zelf valt ook niet echt op, want ik zei nog tegen iemand: kijk ik heb nu het hoesje er omheen en het antwoord dat ik kreeg was "Waar dan?"

Ik ben ook van een 32 GB 3GS naar een i4 32 GB gegaan. Early Renewal en dus de volle prijs betalen. Het is aardig wat, maar ik ga mijn 3GS simlockvrij verkopen voor 350 euro en dan dat neemt een groot deel van de kosten weg. Ik ben blij dat ik nu een iPhone 4 heb, want bijvoorbeeld het scherm is echt geweldig. Dan nog niet te spreken over de (beide) camera('s). Ook het geluid is een groot voordeel en het design is erg mooi (zelfs met bumper!).

Laatst gewijzigd door S¡mon; 17-08-10 om 15:12.
  #73  
Oud 17-08-10, 15:40
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Het klopt wel dat de iPhone 4 beter ontvangst heeft. Daar waar je met oudere iPhone modellen "No Service" te zien kreeg heb je nu 1 of 2 streepjes. Het probleem is echter, als je de antenne linksonderin verbergt wordt het signaal minder sterk en dan kunnen er net 1 of 2 streepjes af gaan. Het probleem doet zich vooral voor bij 3G, aangezien het GSM netwerk in Nederland heel erg stabiel en goed is en dat je voor GPRS vaak 4 of 5 streepjes hebt.

Ik heb mijn bumper vandaag ontvangen en het probleem doet zich ook niet meer voor (aangezien ik de antenne niet meer kan verbergen). De bumper zelf valt ook niet echt op, want ik zei nog tegen iemand: kijk ik heb nu het hoesje er omheen en het antwoord dat ik kreeg was "Waar dan?"

Ik ben ook van een 32 GB 3GS naar een i4 32 GB gegaan. Early Renewal en dus de volle prijs betalen. Het is aardig wat, maar ik ga mijn 3GS simlockvrij verkopen voor 350 euro en dan dat neemt een groot deel van de kosten weg. Ik ben blij dat ik nu een iPhone 4 heb, want bijvoorbeeld het scherm is echt geweldig. Dan nog niet te spreken over de (beide) camera('s). Ook het geluid is een groot voordeel en het design is erg mooi (zelfs met bumper!).
Simlock vrij verkopen. Maar wat doe je dan met je abbo die je erbij had ?
Ik wil de meerdere kosten van de iphone 4 enigzins compenseren van de verkoop van mijn zoon's htc hd 2 (heeft ie dus via mijn oude kpn abbo gratis een half jaar geleden gehad0>

Kort gezegd, qua antenne. Zonder bumper valt het wegvallen wel mee, met bumper is het goed en design blijft enigzijns intakt ?
Jij zou dus toch wel weer voor de 32 gig gaan ?
Gebruik je dan de bumper van apple ? En is het dan toch nog wel aan te raden om bv een bodyguards shield erom heen te doen ?
  #74  
Oud 17-08-10, 19:41
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate Bekijk bericht
Simlock vrij verkopen. Maar wat doe je dan met je abbo die je erbij had ?
Ik wil de meerdere kosten van de iphone 4 enigzins compenseren van de verkoop van mijn zoon's htc hd 2 (heeft ie dus via mijn oude kpn abbo gratis een half jaar geleden gehad0>

Kort gezegd, qua antenne. Zonder bumper valt het wegvallen wel mee, met bumper is het goed en design blijft enigzijns intakt ?
Jij zou dus toch wel weer voor de 32 gig gaan ?
Gebruik je dan de bumper van apple ? En is het dan toch nog wel aan te raden om bv een bodyguards shield erom heen te doen ?
Alle iPhone's die je bij T-Mobile koopt kan je na een jaar gratis, officieel en legaal, simlockvrij laten maken. Je zou de HTC HD 2 inderdaad kunnen verkopen om de prijs enigszins te compenseren.

Zonder bumper heb ik er met bellen geen last van. Bijna overal heb je wel een GSM signaal dus bellen gaat gewoon. Alleen 3G kan wegvallen (terug naar GSM) als je maar 1 of 2 streepjes bereik hebt zodra je de antenne linksonderin bedekt. Als je >3 streepjes hebt, dan valt 3G meestal niet weg. Maar bij als je slecht bereik hebt en dus maar 1 of 2 streepjes, en je bedekt net de antenne dan valt 3G weg wat soms jammer is met surfen.

Ik weet niet hoe jij de iPhone gebruikt, maar ik zelf ben inderdaad voor de 32 GB gegaan. Met de gedachte in het achterhoofd dat ik eigenlijk alleen maar foto's maak met de iPhone en nu met de camera. Foto's zijn nu ook wel wat groter aangezien het nu 5 megapixel is. En natuurlijk ook High Definition video opname. Ook komen er steeds meer uitgebreidere, en grotere applicatie's dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen: gewoon genoeg ruimte, want als achteraf blijkt dat 16 GB te weinig is kan je er niks aan doen.

Ik maak sinds vandaag gebruik van de Apple bumper ja (zwarte kleur). Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het design mooier vind zonder bumper maar met bumper is het design ook zeker niet verkeerd. De bumper valt niet echt op (want iemand vroeg nog vandaag: en wanneer doe je de bumper er omheen? terwijl ik hem er al omheen had ). Iets wat zowel als een voor- als nadeel kan worden gezien is dat de bumper grotendeels uit rubber bestaat. Zo glijdt je iPhone dankzij de bumper heel moeilijk uit je hand en kan het ook niet makkelijk uit je broekzak glijden ofzo, maar aan de andere kant kan je je iPhone nu ook niet heen- en weerschuiven bijvoorbeeld. Grote voordeel van de bumper is dat er helemaal geen signaalverlies optreed, zelfs al heb je maar 1 streepje 3G. Daarnaast raakt de iPhone door de bumper de tafel niet aan waardoor je bijvoorbeeld geen krasjes krijgt door broodkruimels ofzo.

Ik heb geen screenprotector want ik vind dat lichtelijk irritant. Zo wordt de kijkhoek vaak minder en is het scherm net iets minder aanraak-gevoelig. Daarnaast zie ik een screenprotector ook echt zitten. Vooral als je een iPhone met en zonder screenprotector naast elkaar houdt zie je een verschil: het scherm zonder screenprotector is vaak helderder en mooier. Ik zelf heb, na bijna 3 weken gebruik, nog geen krasjes op de voorkant en 1 licht en klein krasje op de achterkant (die je tevens alleen ziet als je het in het licht houdt onder een bepaalde hoek). Die kras was trouwens wel een beetje mijn eigen schuld: ik had het op een tafel gelegd vol met kruimels en toen had ik de iPhone naar me toegeschoven. Was verbaasd dat het maar 1 krasje was. Het is dus niet erg krasgevoelig. Met de bumper heb ik dit probleem trouwens niet aangezien de iPhone de tafel niet aanraakt.

Natuurlijk is het wel je eigen beslissing of je een screenprotector gebruikt of niet. Ik heb bij de iPhone een verzekering van 6.95 per maand genomen. Mocht ik hem dus een keer laten vallen en mocht er een grote kras of barst opkomen, dan laat ik het scherm gewoon vervangen.

Kortom:

- 16 of 32 GB ligt aan je gebruik. Ik koos wederom voor 32 GB omdat ik mijn iPhone ook voor foto's en filmen gebruikt en die bestanden worden steeds groter met deze kwaliteit. Daarnaast komen er grotere applicaties en ik wil niet achteraf te weten komen dat 16 GB eigenlijk toch te weinig was.
- Signaal valt alleen bij 3G weg als je de antenne bedekt en 1 of 2 streepjes hebt, springt dan terug naar GPRS. Vooral lastig dus als je maar 1 of 2 streepjes hebt en je wilt internetten.
- Bumper lost signaal volledig op. iPhone is zonder bumper mooier, maar met bumper is-ie ook wel mooi. Vooral handig is dat de iPhone minder makkelijk 'glijdt' en dat de iPhone de tafel bijvoorbeeld niet aanraakt als je het neerlegt.
- Screenprotector zou ik niet doen tenzij je er geen verzekering of iets bijneemt. Door screenprotectors zien kleuren er vaak minder spectaculair uit en wordt de kijkhoek minder. De achterkant is misschien wel een mogelijkheid, maar ik vind een screenprotector, zeker met de bumper, niet belangrijk.

Ik hoop zo je vragen hebben te beantwoord
  #75  
Oud 17-08-10, 22:07
Reddog Reddog is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 14
Standaard

Krijgen jullie ook 10 tot 20 keer per dag het window “network lost” te zien. Dit is wat mij nog het meeste ergert. Ik pak mijn iPhone 4 uit mijn zak en dan kan ik bijna standaard weer dat venster wegklikken. Ook als ik niet wil bellen maar alleen in mijn agenda wil kijken b.v. Dit begint mij fors te ergeren.
kun je deze notificatie ook uit zetten?



Ik woon in Amersfoort en verwacht daar een goede dekking.

Laatst gewijzigd door Reddog; 17-08-10 om 22:09.
  #76  
Oud 17-08-10, 22:30
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Je hebt dan geen goede dekking. Dat bericht krijg je alleen als je de verbinding meerdere keren verliest. Kost natuurlijk ook ontzettend veel batterijkracht.
  #77  
Oud 17-08-10, 22:42
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

Dit heb ik ook gehad, maar dan met mijn 3GS en met postcode 5388
Heel vervelend als je naast de foon zit en je krijgt opeens een melding dat je een oproep gemist heb.

TM bevestigde mijn geklaag en heeft mijn contract ontbonden.
__________________
iPhone 3G 16GB → iPhone 3GS 16GB → iPad Wi-Fi 32 GB → iPhone 4 16GB → iMac 21" → ATV 2
  #78  
Oud 17-08-10, 22:46
Reddog Reddog is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Je hebt dan geen goede dekking. Dat bericht krijg je alleen als je de verbinding meerdere keren verliest. Kost natuurlijk ook ontzettend veel batterijkracht.
Hallo, ik woon toch niet in de bush?
  #79  
Oud 17-08-10, 23:00
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reddog Bekijk bericht
Hallo, ik woon toch niet in de bush?
Tja. Heb je 3G (zie ik niet want je hebt ook Wi-Fi aan) aan staan? Want het gewone GSM netwerk is vaak wel erg sterk in Nederland. Dan zal je er geen last van hebben. En als je dan op 3G wilt internetten dan zet je dat gewoon een keertje aan ofzo
  #80  
Oud 17-08-10, 23:36
redalpha redalpha is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reddog Bekijk bericht
kun je deze notificatie ook uit zetten?
Bij mij hielp het om bij Settings -> Carrier -> Automatic aan te zetten.
Die stond bij mij manueel op t-mobile, kreeg toen ook altijd die melding
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: 'Er is een factuur probleem met een vorige aankoop' iphone3Gpeter iTunes 1 24-12-11 20:53
iPhone 3GS: Al een tijdje een probleem! Besje Unlock 7 17-10-10 15:51
Deathgrip in ZAGG Invisible Shield I-Travel iPhone algemeen 13 17-08-10 18:44
Deathgrip opgelost bij 4.0.2? Arax iPhone algemeen 3 12-08-10 18:42
Ik heb een probleem snverhallen Koopinformatie Nederland 11 29-09-09 18:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.